Net terug van de gym.
Vandaag volgende oefeningen gedaan (aantal sets x reps x gewicht)
Warm-up: Leg press 1 x 20 x 18kg
Leg Press: 2 x 10 x 55 kg
Leg Extension: 2 x 10 x 36 kg
Seated Leg Curl: 2 x 10 x 36 kg
Seated Calf: 2 x 10 x 18 kg
Hip adduction: 2 x 10 x 36 kg
Hip abduction: 2 x 10 x 55 kg
Prone Leg Curl: 2 x 10 x 36 kg
Abdominal: 2 x 25 x 30 kg
Ik kon het toch niet laten van nog eens een Bench Press te proberen,
dit keer met lichte schijven aan de stang: 3 x 5 x 25kg (= verhoging met 5 kg, stang weegt 20 kg).
De laatste gingen moeilijk maar ik zette toch door en werkte set af.
Trainer zei dat ik ik volgende training opnieuw mag beginen met mijn eerste training
op de machines (voornamelijk borst en triceps/armen). Hij wil me dus telkens die twee trainingen laten afwisselen.
Dan lijkt het mij eerder een split schema, upper body ene dag, lower body andere dag. Klopt dit?
Aan de oefeningen te zien lijkt het toch zo. Ik mis wel de rug en schouders.
Tot nu toe voelde ik vooral borst, armen en benen die stijf waren, niet zozeer schouders of rug.
Ik heb afgesproken om dit voorlopig te doen en te kijken hoe ik evolueer.
Het is wel mijn bedoeling om Rippetoe te gaan doen. Hoewel ik bij de machines
langer in de gym zit en langer 'werk' en zweet, had ik toch na workout A
van Rippetoe het gevoel dat ik stijver was in de benen en borst dan dat nu het geval is.
Ik voelde ook de rug meer, wat logisch is gezien de oefeningen.
Als mensen opmerkingen hebben op het afwisselen van deze twee trainingen enkel op de machines, graag!
Voor mij primeert het doel en dat is: een gespierd lichaam, toename in droge spiermassa en vetpercentage
onder controle/zo laag mogelijk. Als Rippetoe mij op dat vlak het meeste kansen geeft, dan wordt dat mijn schema.
Aangezien ik besef dat het om een werk van lange adem gaat, ben ik op zoek naar haalbare tussendoelen.
Zo is een beachproof lichaam er één van.
Iemand enig idee op hoeveel maanden/jaren training ik mag rekenen om "beachproof"
te worden bevonden door DBB leden?
Zichtbare spiertoename (en niet enkel het gevoel meer kracht te hebben) is een doel.
Breder en gespierder worden zodat ik volgende zomer met wat meer overtuiging mijn tshirt kan uittrekken op het strand.
Ik weet dat er hier soms nogal smalend wordt gedaan over beachboys etc,
maar ik kom er eerlijk voor uit dat een "beachproof lichaam" een tussendoel is van mij.
Dat zou voor mij een grote beloning zijn EN een stimulans om verder te trainen naar een volgend doel.
Ik train graag, het komt er nu op aan te beslissen qua trainingsschema, een haalbaar doel te formuleren (concreet) en zo hard mogelijk te trainen, eten, rusten om dat doel te bereiken.
Alvast tot de volgende update!
smy
PS: O.a. deze topic van JvR90 http://forum.dutchbodybuilding.com/f16/nieuwe-fotos-na-n-jaar-bloed-zweet-tranen-165278/ heeft mij ertoe aangezet om eindelijk ook in actie te schieten en zelf te gaan trainen voor een lichaam waar ik me goed in voel. Misschien is het voor mij niet haalbaar om die gains te bereiken. Graag jullie mening hierover! Ik wil het vooral realistisch houden en een haalbaar doel hebben. Ik had graag geweten wat ik in één jaar kan bereiken mits goede training, voeding, rust en doorzettingsvermogen. Het is NIET mijn bedoeling om maar één jaar te trainen..
Vandaag volgende oefeningen gedaan (aantal sets x reps x gewicht)
Warm-up: Leg press 1 x 20 x 18kg
Leg Press: 2 x 10 x 55 kg
Leg Extension: 2 x 10 x 36 kg
Seated Leg Curl: 2 x 10 x 36 kg
Seated Calf: 2 x 10 x 18 kg
Hip adduction: 2 x 10 x 36 kg
Hip abduction: 2 x 10 x 55 kg
Prone Leg Curl: 2 x 10 x 36 kg
Abdominal: 2 x 25 x 30 kg
Ik kon het toch niet laten van nog eens een Bench Press te proberen,
dit keer met lichte schijven aan de stang: 3 x 5 x 25kg (= verhoging met 5 kg, stang weegt 20 kg).
De laatste gingen moeilijk maar ik zette toch door en werkte set af.
Trainer zei dat ik ik volgende training opnieuw mag beginen met mijn eerste training
op de machines (voornamelijk borst en triceps/armen). Hij wil me dus telkens die twee trainingen laten afwisselen.
Dan lijkt het mij eerder een split schema, upper body ene dag, lower body andere dag. Klopt dit?
Aan de oefeningen te zien lijkt het toch zo. Ik mis wel de rug en schouders.
Tot nu toe voelde ik vooral borst, armen en benen die stijf waren, niet zozeer schouders of rug.
Ik heb afgesproken om dit voorlopig te doen en te kijken hoe ik evolueer.
Het is wel mijn bedoeling om Rippetoe te gaan doen. Hoewel ik bij de machines
langer in de gym zit en langer 'werk' en zweet, had ik toch na workout A
van Rippetoe het gevoel dat ik stijver was in de benen en borst dan dat nu het geval is.
Ik voelde ook de rug meer, wat logisch is gezien de oefeningen.
Als mensen opmerkingen hebben op het afwisselen van deze twee trainingen enkel op de machines, graag!
Voor mij primeert het doel en dat is: een gespierd lichaam, toename in droge spiermassa en vetpercentage
onder controle/zo laag mogelijk. Als Rippetoe mij op dat vlak het meeste kansen geeft, dan wordt dat mijn schema.
Aangezien ik besef dat het om een werk van lange adem gaat, ben ik op zoek naar haalbare tussendoelen.
Zo is een beachproof lichaam er één van.
Iemand enig idee op hoeveel maanden/jaren training ik mag rekenen om "beachproof"
te worden bevonden door DBB leden?
Zichtbare spiertoename (en niet enkel het gevoel meer kracht te hebben) is een doel. Breder en gespierder worden zodat ik volgende zomer met wat meer overtuiging mijn tshirt kan uittrekken op het strand.
Ik weet dat er hier soms nogal smalend wordt gedaan over beachboys etc,
maar ik kom er eerlijk voor uit dat een "beachproof lichaam" een tussendoel is van mij.
Dat zou voor mij een grote beloning zijn EN een stimulans om verder te trainen naar een volgend doel.
Ik train graag, het komt er nu op aan te beslissen qua trainingsschema, een haalbaar doel te formuleren (concreet) en zo hard mogelijk te trainen, eten, rusten om dat doel te bereiken.
Alvast tot de volgende update!
smy
PS: O.a. deze topic van JvR90 http://forum.dutchbodybuilding.com/f16/nieuwe-fotos-na-n-jaar-bloed-zweet-tranen-165278/ heeft mij ertoe aangezet om eindelijk ook in actie te schieten en zelf te gaan trainen voor een lichaam waar ik me goed in voel. Misschien is het voor mij niet haalbaar om die gains te bereiken. Graag jullie mening hierover! Ik wil het vooral realistisch houden en een haalbaar doel hebben. Ik had graag geweten wat ik in één jaar kan bereiken mits goede training, voeding, rust en doorzettingsvermogen. Het is NIET mijn bedoeling om maar één jaar te trainen..
Laatst bewerkt:

Vorige keer dacht ik ook dat verhogen nooit geen lukken, maar toch