Training van vanmorgen rond 9u15:
WORKOUT A
SQ 3 x 5 x
50 kg (+5)
BP 3 x 5 x
30 kg (+2,5)
DL 1 x 5 x
60 kg (+10)
Afsluitend nog:
2 x 20 op Lower Abdominal Trainer
2 x 20 op Abdominal Trainer
4 min cardio losrijden
Ging goed vandaag. Squat iets dieper dan anders en BP en DL goed kunnen verhogen. Dus ik ben tevreden.
Deadlift heb ik 3 x 5 x 60 gedaan eigenlijk.
Bij deadlift heb ik altijd die drang om 3 sets te doen, waarschijnlijk omdat ik iets te ver onder het gewicht zit dat ik aankan.
Bij het squatten ben ik ook altijd benieuwd of ik nog een vierde set zou kunnen. Dus ik moet me altijd inhouden om niet nog een extra set te doen en me aan het schema te houden.
Mentaal zit alles ook nog steeds goed. Just keep the dream alive and work hard!
Uit mijn omgeving krijg ik soms wel
negatieve reacties, of op zijn minst reacties die je zouden kunnen demotiveren zoals:
"Je model is weg, vroeger was je ECHT slank aan je taille en nu ben je daar dikker en het zijn dan nog geen spieren (wat vet dus) ..je zult misschien iets gespierder worden en zwaarder zijn, maar eens je op middelbare leeftijd niet meer traint, wordt je dik en krijg je het vet er niet meer af"
"Echt gespierd ga je toch nooit worden, het zit in de familie, we zijn allemaal mager"
" Zou je je niet beter met je studies bezig houden in plaats van naar de gym te gaan? Dat haalt toch niets uit."
Gelukkig heb ik een doel voor ogen en denk ik :
we zullen binnen 1 jaar à anderhalf jaar wel eens zien wie er zal lachen. Dus het is nu aan mij om hard te werken zodat ik ze lik op stuk geef
Het is ook irritant om telkens opnieuw te moeten uitleggen waarom ik om de 2,5 à 3 uur "zoveel moet eten" en waarom ik in godsnaam de kcal, eiwitten, koolhydraten en vetten tel bij alles wat ik eet. In het begin leg ik dat uit, maar nu verspil ik er geen woorden meer aan.
Ik hoop ze dus allemaal te bewijzen dat ze ongelijk hebben, maar vooral in de eerste plaats mijn eigen doelstelling te bereiken. Ik weet dat ik na drie weken nog geen supermetamorfose mag verwachten

Maar als ik een half jaar goed train, eet en rust zou ik toch al iets van resultaat willen zien. Idem na een jaar à anderhalf jaar. Dus hopelijk zal Rippetoe de juiste keuze blijken geweest te zijn
Als beginner kan ik moeilijk inschatten hoe ik kan ZIEN (en niet alleen voelen) dat ik op goede weg ben

Vandaar mijn doel: beachproof na 1 à anderhalf jaar. Maar "beachproof" is subjectief natuurlijk, daarom laat ik jullie hier op DBB wel oordelen als het zover is

Zodat ik mijn mening kan aftoetsten.
Tot de volgende training en bedankt voor de kleine aanmoedigingen. Die helpen toch wel