AndroidHealthClinic

smy's trainingslog

• Topic Starter Topic Starter
Bedankt groteman9 en huntelaar voor de tips en aanmoedigingen jongens.

Ik denk dat de oefeningen hun werk goed doen, dus ik zou deze er sowieso willen inhouden. Ik kan nog wel een tijd door met dit schema. Als ik voel dat ik het beste eruit gehaald heb, dan kan ik wat aanpassen.

Ben vandaag bij de huisdokter geweest, zware verkoudheid. Hij vond dat ik wat breder was dan vroeger. Zo aan de praat geraakt over trainen, vetpercentage etc en hij zei dat hij zag dat ik met training begonnen was, vooral aan mijn rug, tussen schouders en nek en armen. Dus dat was het positieve naast het feit dat ik serieus ziek ben.:p

Ik heb gevraagd of hij mijn vetpercentage wou meten, maar hij heeft zo'n klem niet. Hij gelooft daar ook niet in omdat je dat zelf wel ziet of en waar je teveel vet hebt. Hij zei dat ik inderdaad op mijn buik wat vet had en misschien aan mijn maximum zit (qua vet dan) naar zijn gevoel. Afin, hij stelde voor om door te trainen maar iets te minderen in voeding en wat duursport te doen om het overtollige vet eraf te krijgen...

Persoonlijk ben ik dat nu op dit moment nog niet van plan.. Ik zou wel mijn voeding wat aanpassen, iets meer eiwitten ipv koolhydraten misschien om zo hopelijk wat droger komen te staan op mijn buik. Maar echt duursport gaan doen zou ik nu nog niet doen omdat ik het vetpercentage binnen het redelijke liggen vind.

Wat denken jullie, ervaren DBB'ers? Gewoon doortrainen? Voeding iets aanpassen en nog niet TEveel zorgen maken over vetpercentage?

smy

jij bent baas over je lichaam ik zou et niet oplaten lopen al dat vet. Je kan ook gewoon wat minderen in koolhydraten,intensieve trainingen veel proteine en je mindert wel in vet! en groei in spieren

Workout A

Opwarming: stretch, 2 x 5 bodyweight squat, 2 x 5 x 20 squat

SQ
3 x 5 x 60
BP 3 x 5 x 37,5 (+2,5)
DL 1 x 5 x 82,5 (+5)

SQ: nog steeds op 60 kg. Drie sets kunnen afwerken, al heb ik wel geen overschot.

BP: Verhoging met 2,5 kg. Laatste set was echt zwoegen, maar ben een tevreden man nu :)

DL: verhoging met 5 kg (vorige keer: verhoging 10 kg). Ik heb nog wel wat marge. Toch zal ik volgende keer met kleinere verhoging werken want ik vond dit gewicht merkelijk zwaarder dan vorige keer.

Ben tevreden over de training. Ik ben nochtans ziek, zware keelontsteking, dus ik verwachtte een slechte training. Ik had weinig adem en voelde dat ik in het algemeen wel wat minder kracht had. Dus vandaar erg tevreden met oefeningen.

Op naar de volgende training!

@ nicolas24: ik zal komend weekend een volledig voedingsschema opstellen en minderen in koolhydraten t.v.v. hogere eiwitinname. Dan zou ik vanzelf wel iets droger moeten komen staan op de buik in een aantal weken.

Vraag: na de training drink ik een shake (weight gainer bv Mutant Mass of Monster Maxx, 2 scoops met 500 ml halfvolle melk), maar is dit optimaal voor mijn doel? Ik merk dat sommigen dextrose gebruiken en whey of in ieder geval een specifieke pre - en postworkout shake nuttigen. Raden jullie dit aan, en zo ja, wat dan precies? Meestal drink ik een shake of eet ik bv drie witte boterhammen met wat honing en kipfilet en halfvolle melk.

Ik neem voor de workout een goede koolhydraten bron en een whey shake bv 50gram rijst en 1whey shake. En erna een banaan en daarna een goede meal. et verschilt bij iedereen denkik.

Workout B

SQ
3 x 5 x 60 kg
SP 3 x 5 x 30 kg (+2,5)
Rows 3 x 5 x 45 kg (+5)

Ik ben nog steeds ziek, het is de laatste dagen erger geworden. Voel me maar slapjes, misschien doen antibiotica en andere medicatie. Heb ook weinig smaak bij het eten en weinig zin om te eten, maar toch eet ik mijn maaltijden zoals gepland.

Toch ben ik blij dat ik gaan trainen ben, ook al was de regen onderweg naar de training en op de terugweg van de training toch weer even slikken. :D Verstopte neus, veel hoesten, weinig adem en dan nog eens die vuile regen. Bah!

Na de training nog wat inkopen gedaan, goede eiwitbronnen vooral aangezien ik minder Koolhydraten zal eten maar meer eiwitten de komende weken.Nu goed eten en me goed verzorgen.

See you next time!

[Vraag: na de training drink ik een shake (weight gainer bv Mutant Mass of Monster Maxx, 2 scoops met 500 ml halfvolle melk), maar is dit optimaal voor mijn doel?

Ik zou me meer op mijn voeding concentreren en niet te druk maken over supplementen.

Overigens ben je nog steeds goed bezig. :thumb:

Gewone voeding is inderdaad het belangrijkste. Maar aanvankelijk nam ik een weight gainer, terwijl ik nu misschien eerder gewone whey shakes zou kunnen erbij nemen. Dat maakt het wat makkelijker om al het nodige binnen te krijgen.

Training gaat goed. Standing Military Press was ik echt tevreden over. Tegen die oefening zag ik altijd zo op omdat ik die het minst goed kon, maar vandaag heb ik toch kunnen verhogen en gingen de drie sets vlot! :p

Het is wel niet zo eenvoudig om minder koolhydraten te gaan eten, aangezien ik normaal veel volkoren brood, halfvolle melk, magere verse kaas, pasta en rijst eet. Dus ik heb nu vooral tonijn, roze zalm, kwark, kipfilet, kalkoenfilet etc ingekocht :)

Bedankt voor de aanmoediging. Als ik vergelijk met mijn startgewichten in de gym één maand geleden, dan ben ik inderdaad wel goed bezig vind ik. En ik doe het graag, elke dag een beetje meer zelfs :) Is echt verslavend dat trainen.

Net voor het eerst sinds 30 oktober terug naar de gym geweest. Een dikke drie weken niet getrained dus. Ik ben een week ziek geweest en ben ervan geschrokken hoe lastig het was om terug te trainen. Ik voelde me slap na mijn ziekte en was volledig uit mijn trainingsritme.
Door opdrachten aan de universiteit heb ik andere dingen gepland op momenten dat ik normaal naar de gym ging, waardoor mijn Trainingsroutine volledig weg was.

Nu terug de draad opgepikt. Ik ben gevoelig gezakt in gewichten, om terug op te bouwen. Ik voelde onmiddelijk dat ik bij de Squat best lager in gewicht ging dan mijn laatste sessie van een maand terug bijna. Hier de stats:

SQ 3 x 5 x 50 (i.p.v. 60)
BP 3 x 5 x 37,5 (idem maand geleden)
DL 1 x 5 x 75 (i.p.v. 82,5)

Squat was beduidend zwaarder dan het normaal was en het was al lager in gewicht dan een maand terug. Ik heb na de BP en DL nog 3 sets squat gedaan met 40 kg om speciaal op techniek te oefenen. Met dit gewicht kon ik drie volledige sets diep gaan bij het squatten. Misschien iets te licht, maar ik wil nu terug focussen op techniek en rustig terug opbouwen.

BP heb ik hetzelfde gewicht gehouden als een maand terug en dat was zwoegen de laatste set. Ik heb het toch gehaald.

DL heb ik 75 kg genomen en dat ging vlot.

Het is toch wel schrikken dat na een week ziekte en twee extra weken niet trainen je direct het gevoel hebt dat je maar de helft meer kan heffen bij oefeningen.

Ik vlieg er dus terug goed in en hopelijk zonder onderbrekingen want ik had echt het gevoel dat ik goed bezig was in die eerste maand. Nu terug draad proberen op te pikken en zien hoe het me afgaat.

Tot de volgende update!

De draad...

Workout A

SQ 3 x 5 x 45 (-15)
BP 3 x 5 x 30 (-7.5)
DL 1 x 5 x 75 (-7.5))

extra: 2 x 5 x 30 Standing Military Press

Ik probeer de draad terug op te pikken, vandaar dat ik gewichten serieus verlaagd heb.

Squat ging dan ook gemakkelijk, volgende keer terug kleine verhoging. Ik doe ze nu cleaner op vlak van techniek en daar is het mij nu vooral om te doen.

BP en DL gevoelig lager, voelde dat oefeningen hun werk deden.

Belangrijkste nu is de draad terug oppikken en - zeker met het oog op mijn examens vanaf 5 januari t.e.m. 29 januari - terug mijn trainingsroutine opbouwen.
Het is dus de bedoeling om tijdens de examens gewoon door te trainen.
Ik ben niet van plan om opnieuw te onderbreken.
Ik merk nu hoe lastig dat is, dus liever geen tweede keer.

Als jullie merken dat hier geen updates meer komen, trek dan maar aan mijn oren want dan toon ik onvoldoende doorzettingsvermogen en ruggegraat en zal ik mijn doelen niet bereiken. Hopelijk is dat niet nodig uiteraard ;)

Op naar de volgende training, zaterdagochtend @ 10u!

Laatst bewerkt:
Nu weer die gewichten omhoog brengen en niet meer stoppen!

(Laattijdige update: workouts afgelopen week)

* 13 december 2008
Workout A

SQ 3 x 5 x 45 (-15)
SP 3 x 5 x 30
DL 1 x 5 x 75 (-7.5)

* 16 december 2008

Workout B

SQ 3 x 5 x 45 (-15)
BP 3 x 5 x 32.50 (-7.5)
DL 1 x 5 x 75 (-7.5)

Gisteren (23 december 2008)Workout A

SQ 3 x 5 x 45 (-15)
BP 3 x 5 x 37.5
DL 1 x 5 x 82.5

Extra:
SQ 3 x 5 x 50
DL 1 x 5 x 82.5

Squat: Ik vond dat 45 echt wel te licht was, dus op het einde heb ik nog 3 x 5 x 50 erbij gedaan.

Benchpress: terug serieus verhoogd, tot het gewicht dat ik aankon voor mijn maand onderbreking. Dus ik ben blij dat ik op die oefening terug sta waar ik toen stond. Nog lange weg te gaan echter ;)

Deadlift: Ook terug verhoogd naar oud gewicht, dus daarom tevreden. Hier voel ik wel nog wat marge.

Training ging dus goed, ondanks weer een kleine week geen training. Momenteel zit ik in de blokperiode, maar ik zal toch trachten zoveel mogelijk te trainen. Zal wat van mijn vorderingen bij het studeren afhangen.

Ik kijk alvast uit naar eind januari, dan zijn die examens voorbij en heb ik terug mijn hoofd vrij voor enkel trainen, eten, rusten en tussendoor werken aan mijn meesterproef.:D

UPDATE Gewicht: gewicht momenteel 76.5 kg. Zit al een aantal weken op dit gewicht. Ik eet ook wat minder dan ervoor. Ik zal trachten tijdens de examens toch terug veel te eten, maar ik heb altijd de neiging om in zulke periodes minder te eten. Ik wil zeker geen gewicht verliezen. Na mijn examens terug serieus dieet met hogere kcal.

30 december 2008
Workout B
SQ 3 x 5 x 55 (+ 3 x 5 x 60)
SP 3 x 5 x 30
PR 3 x 5 x 45

Workout A

SQ 3 x 5 x 57,5
BP 3 x 5 x 40 (PR!)
DL 2 x 5 x 85 (PR!)

Daarna had ik nog energie over en deed ik volgende oefeningen:

SQ 4 x 5 x 50
SP 2 x 5 x 30
BP 1 x 5 x 30

Ik kwam recht van mijn examen aan de universiteit en kon me goed uitleven als ontspanning :) Examen is overigens goed gegaan.

Squat doe ik nu 57,5 kg met betere techniek dan voorheen. Ik heb erop gewerkt door te zakken in gewicht en te focussen op techniek. Ik heb nu terug de 55kg bereikt, iets hoger zelfs met 57,5 kg en 3x5x60 gaat eigenlijk ook met goede techniek.

Benchpress kon ik tot mijn verbazing verhogen ook al heb ik alweer een week niet getraind. Blijkbaar door de adrenaline van een goed examen :) Ben erg blij dat ik de 40 kg bereik, was mijn eerste doel op korte termijn.

Het feit dat ik na mijn workout nog een aantal oefeningen kon doen zegt naast mijn vooruitgang misschien iets meer over mijn gewichten.

Deadlift kan ik nog verhogen voor 1 x 5 want nu kan ik telkens 2 sets doen van het zelfde gewicht (85) maar ik ben voorzichtig want wil geen blessures aan rug of iets dergelijks.

Op naar de volgende training!

Iedereen trouwens een voorspoedig 2009!

Wat is je gewicht nu?

Tussen de 77,6 en 78,20 kg bij het opstaan en na geplast te hebben.

Ik zou graag de 80 kg halen als eerste doel qua lichaamsgewicht, niet als eindgewicht. Daarnaast wil ik vervolgens mijn vetpercentage naar beneden krijgen. Voor iemand die nooit geen grammetje vet teveel had op de buik of heupen is dit echt wel wennen. Mijn huidig vetpercentage ken ik niet. Ik kan enkel afgaan op wat mijn weegschaal aangeeft. Deze geeft het vetpercentage aan, maar of het accuraat is weet ik niet. Heb nu een Accumeasure 3000 besteld via internet. Eens zien of die zelfmeting iets zal opleveren :)

Wat is volgens jullie een goed gewicht voor iemand van 1m86 als die gespierder wil worden en ogen en vetpercentage wil verlagen? Ik zou graag een concreet gewicht en streefcijfer qua vetpercentage hebben dat realistisch is om te behalen. Dus een laag vetpercentage maar niet zo laag als professionele bodybuilders die aan competitie doen. Maar toch laag genoeg omdat spieren mooi zouden uitkomen.

Laatst bewerkt:
Nice die PR's! Ik eet me altijd te pletter tijdens de examens :p
Succes nog! (ook met je examens enzo)

Dank u. Ik heb eerder de neiging om minder te gaan eten en te lang maaltijd uit te stellen. Of beter: die neiging had ik :) Ik tracht nu zoveel mogelijk te eten. Is ook nodig, want na twee uur heb ik telkens ongelofelijk veel honger. Mijn maag smeekt om voedsel dan.

Workout B

SQ 3 x 5 x 57,5
SP 3 x 5 x 32,5 (PR!)
PR 3 x 5 x 50 (PR!)

Ik gebruik sinds gisteren Superpump 250 en Size On van Gaspari Nutrition.
Ofwel dacht ik dat het werkte en presteerde ik daarom beter...ofwel werkt het.
Ik denk het laatste. Ik was veel meer gefocust, had meer energie en had daarom meer vertrouwen.

Squat ging erg vlot. Standing Military Press en Pendlay Rows kon ik eveneens verhogen.
Normaal is dit voor mij de moeilijkste oefening.
Extra gemotiveerd kon ik daarna Pendlay Rows ook verhogen.

Omdat Squat vrij vlot ging deed ik hierna nog 3 x 5 x 60 Squat. Dit ging goed.
De Benchpress zag er vervolgens ook verleidelijk uit, dus deed ik 3 x 5 x 40 zoals vorige keer.
Laatste set was hard, allicht omdat ik al Standing Press had gedaan.

SQ 3 x 5 x 60 (PR)
BP 3 x 5 x 40

60 kg Squat ging goed, betere techniek dan toen ik een maand terug op dit gewicht zat.
Toen smokkelde ik echter, had ik de neiging om mijn evenwicht te verliezen, enz.
Mijn trainingssessie was nu al geslaagd naar mijn gevoel, al zijn deze gewichten voor jullie misschien peanuts.
Ik kom dan ook van ver. Dit motiveert me echt om te blijven trainen tijdens de examens.

Ik was al op weg naar de douches toen ik besloot om toch nog een verhoging op de Squat te proberen.
Wie niet waagt niet wint.

SQ 3 x 5 x 62,5 (PR!)

Ook al heb ik nog een lange weg te gaan ben ik toch tevreden met deze sessie.
Het was de moeite waard om na een rit met de trein, door ijs, restanten van sneeuw en mist te fietsen naar de Gym.

Ik sta normaal wat sceptisch tegen voedingssupplementen buiten bv. weight gainers en whey,
maar ik denk dat ik me deze keuze niet zal beklagen.
Benieuwd wat de volgende weken zullen geven. Mijn voeding verzorg ik de laatste week
ook beter dan de periode hiervoor, dus dat zal ook wel meegespeeld hebben.

Mijn dag kan alvast niet meer stuk. Op naar de volgende training.
Nu nog goed eten, studeren en rusten.

PS: Ik zal het morgen wel voelen denk ik :D Maar dat neem ik er graag bij.

Terug
Naar boven