MuscleMeat

smy's trainingslog

Uitgebreid verslag :D Gaat goed zo!

• Topic Starter Topic Starter
Ik heb me vandaag misrekend met de openingsuren van de gym. Vergeten dat het maar tot 14u open was.
Ik ga morgen i.p.v. vandaag.
Ik heb me voorgenomen om telkens te gaan ondanks de examens. Als dat meestal lukt ben ik tevreden.
Enkel mijn voeding lukt niet zo goed, ik moet dringend inkopen gaan doen. :) Kwestie van voldoende kipfilet, kalkoenfilet, tonijn, zalm, kwark etc in huis te hebben.

Laatst bewerkt:
Donderdag 15/01/2009:

Workout B

SQ
3 x 5 x 62,5
BP 3 x 5 x 42,50 (PR!)
DL 1 x 5 x 90 (PR!)

Zowel Benchpress (+2,5) als Deadlift (+5) kunnen verhogen.
Ik wou graag op alle drie een verhoging, dus op einde van training
nog een poging op Squat gedaan (+2,5)

SQ
3 x 5 x 65 (PR!)

's avonds voelde ik vooral mijn onderrug goed. Goed stijf de volgende dag alleszins. Volgende training zaterdagochtend.Ik denk dat ik Squat even op hetzelfde gewicht zal houden, tenzij ik me echt nog goed voel en ik voel dat een verhoging er in zit. Benchpress allicht ook want die was nipt. Idem voor deadlift, daar had ik geen overschot zoveel. Ik zal ook extra op techniek letten nu en gewichten even zo laten.

Nu lekker slapen en morgenochtend met trein naar Gent om te trainen!
Cheers.

Workout B

SQ 3 x 5 x 65
BP 3 x 5 x 42,50
DL 1 x 5 x 95 (PR!)

Normaal moest ik vandaag workout A doen maar omdat het vrij druk was in de gym en ik niet teveel tijd wou verliezen met wachten heb ik workout B gedaan.

Squat en Benchpress zelfde als vorige keer. Deadlift 5 kg verhoogd en 2 x 5 x 95 ipv 1 x 5 gedaan.

Op het einde nog een verhoging bij Squat geprobeerd:

SQ 3 x 5 x 67,5 (PR!)

Laatste reps van derde set waren moeilijk, maar toch gelukt. Hierna was ik echt kapot :)

Ben tevreden over mijn training. Ik had wel erg last van mijn buik (diaree) wat het squatten niet echt aangenaam maakte. Ik voelde me misselijk en moest het toilet opzoeken. Misschien door die Superpump 250. Ik las al van meerdere mensen dat ze buikproblemen/winderigheid ondervonden. Vorige keren geen last van. Nu drie scoops met minder water dan voorheen, misschien is dat de oorzaak. Als ik dit volgende keer opnieuw heb hoeft die Superpump wat mij betreft niet meer.

Nette gewichten!

Ga zo door!

Ik ben best tevreden over mijn gewichten. Het enige waar ik niet tevreden over ben, is het feit dat ik een maand onderbroken heb en niet altijd drie keer per week gaan trainen ben. Dit schema ligt me wel, al moet ik misschien overwegen om in de toekomst eens te veranderen van schema? Ik denk niet dat het optimaal is om maanden na elkaar hetzelfde schema te houden.

Misschien in de toekomst meer isolatie oefeningen doen voor meer spierdefinitie, minder compound oefeningen ofzo.

Ik ben ook bezig met een voedingsschema. Ik wil blijven groeien maar toch vetpercentage naar omlaag krijgen. Ik kreeg de tip om 3000 kcal te gaan eten met E-K-V verhouding 45 - 45 - 10 maar ik weet niet of dat nog genoeg kcal is. Ik zal nog wat opzoeken hier op het forum. :)

Mijn weight gainer zou ik in ieder geval inruilen voor twee whey shakes per dag en sowieso iets meer eiwitten en minder koolhydraten. Daarvan zou ik na een tijd toch droger moeten komen te staan. Ik wil enkel niet teveel aan gewicht en spieren verliezen.

Iets meer kcal eten waarschijnlijk.

Ik denk aan 3500 kcal, met verhouding K-E-V 45/45/10.
Mijn BMR ligt op 1920 ongeveer. Dat is dus voor een ganse dag in rust..dus 3500 kcal lijkt mij wel goede keuze, toch? :)
Ik zou dan 3 gram eiwit per kg lichaamsgewicht nemen: 3 x 78 = 234 gr.
Eventueel iets meer, 5 gram per kg lichaamsgewicht: 5 x 78 = 390.

Het zal wennen zijn om geen weight gainer meer te nemen. Dat was toch al snel 500 kcal per shake en redelijk wat eiwitten. Ik ga meer kipfilet, kalkoen, tonijn, zalm en kwark eten.

Het is wat zoeken tussen voeding aanpassen om droger te komen staan maar toch voldoende binnen krijgen om te blijven groeien.

Binnen een week of twee dan eens kijken voor aanpassing trainingsschema. Ik merk wel dat ik meer kracht heb en dat die gewichten goed omhoog gaan. Dat is dan ook de bedoeling van dit schema denk ik. Maar spierdefinitie / zichtbaar gespierder zijn is nog iets anders dan toename in kracht. Klopt het dat ik meer isolatieoefeningen moet doen voor meer spierdefinitie? Bv. met dumbbells vooral.

Ik zou dan begin februari eventueel met een ander schema beginnen.
Ik zou wel willen blijven squatten. Squat, benchpress en deadlift doe ik eigenlijk graag dus indien mogelijk zou ik deze er in willen houden.
Toch minstens één keer per week.

Een UB/LB schema, dus 4 keer in week naar sportschool?

Misschien is dat wel iets.
In principe heb ik tijd genoeg om te trainen, dus 4 keer in de week zou wel gaan. Zolang ik me niet overtrain.

Ik wil enkel zoveel mogelijk uit mijn training halen en als dat betekent dat ik i.p.v. Rippetoe een 4 dagen schema of iets dergelijks moet doen, dan is dat geen probleem. Ik zal nog wat rondsnuffelen hier op het forum. Er zullen er wel geweest zijn die me voor geweest zijn en met vergelijkbare doelen :)

Ik zal ook eens checken welke toestellen er zoal zijn in de gym en hoe het zit met de dumbbells. Kwestie van geen oefeningen in mijn schema te steken die ik toch niet kan uitvoeren in de gym.

Suggesties welkom. Ook m.b.t. aantal sets, reps, gewichten etc. Denk dat ik veel van jullie kan leren. Er is zoveel info hier op het forum dat je soms je weg kwijt raakt :)

Nog ff doorgaan met Rippetoe hoor!

Daarna een UB/LB denk ik

Nog ff doorgaan met Rippetoe hoor!

Daarna een UB/LB denk ik

Dat lijkt me ook het best. Ik kan nog wel progressie maken op alle oefeningen eigenlijk.
De enige oefening die lastiger is dan de andere is de Standing Military Press.
Misschien ook omdat ik veel minder de workout met deze oefening erin heb gedaan. Onbewust doe je dat dan ;)
3 x 5 x 30 lukt, maar 3 x 5 x 32,5 heb ik eens geprobeerd en dat lukte maar één set. Maar dat is al een tijd geleden. Ik zal ze gewoon meer moeten proberen denk ik.

Pendlay Rows moet ik ook nog op vooruit, op alles eigenlijk :)
Dus ik ben nog wel even zoet.

Workout B

SQ
3 x 5 x 65 *
SP 3 x 5 x 30 **
PR 3 x 5 x 50

* SQ warm-up:

2 x 5 x 20 (bar)
1 x 5 x 40
1 x 5 x 50
1 x 5 x 60

** SP warm-up
2 x 5 x 20 (bar)
1 x 5 x 25

Ik heb vandaag een warm-up routine gedaan zoals ik ergens gelezen heb.
Normaal deed ik altijd 1 x 5 op de helft van het gewicht als opwarming.
Ik denk dat ik volgende keer Squat zou kunnen verhogen.
Deze keer was ik net iets te moe, allicht door meer opwarming dan voorheen.
Vooral bij Standing Military Press voelde ik de vermoeidheid reeds voor ik aan mijn 3 x 5 x 30 begon.
Misschien dat ik de opwarming nog wat aanpas volgende keer.

Er waren een drietal snotapen die het nodig vonden om twee banken en ruimte om te deadliften bezet te houden,
terwijl ze enkel elkaar probeerden te overbluffen à la: "Kijk wat ik kan benchpressen man"
om vervolgens na twee reps al een tussenkomst van een spotter nodig te hebben.
Ik snap niet waarom mensen meer willen benchpressen dan ze aankunnen, als je bij de eerste rep nog de bar
niet in evenwicht kan houden en moet smokkelen à volonté, wat is daar dan het nut van :)
Afin, ook al ben ik zelf nog een beginner, ik heb in mezelf toch eens goed gelachen,
al vond ik het op zich jammer dat iemand zich op zo'n domme manier bijna blesseert zoals die ene.
Hoe zegt men dat weer, eerst leren wandelen en dan pas lopen?

Volgende keer 's morgens vroeg trainen, want in de namiddag krijg je toch een ander publiek dan 's morgens vind ik.
's Morgens zie ik toch meer mensen die komen om hard te trainen in plaats van praatjes verkopen.

PS: Iemand tips om te verbeteren op Standing Military Press?
Ik heb een tijd terug 3 x 5 x 32,5 gekunnen, maar blijf nu telkens steken op 3 x 5 x 30.
Ik heb ook de indruk al teveel kracht te verspillen om de bar op te heffen vanaf de grond naar borst
om dan aan mijn set te beginnen. Mijn shouders en borst zijn allicht het zwakste op dit moment.
Ik zou graag ook op Standing Military Press vooruit gaan.

Workout A

SQ
3 x 5 x 67,5
BP 3 x 5 x 42,5 *
DL 3 x 5 x 95

* Benchpress:

volgens iemand in de gym die zelf professioneel powerlifter en trainer is, neem ik mijn benchpress veel te smal waardoor ik niet genoeg borst gebruikte. Dus stats best met korrel zout nemen voorlopig.

Ik heb vervolgens 1 x 5 x 42,5 gedaan op de manier die volgens hem correct is en dat was veel moeilijker (lees: zwaarder voor de borst). Ik begreep nog niet alles van wat hij zei in verband met positie van duim en pink (meten waar hij moet staan op bar etc) maar ik zal daar volgende keer werk van maken.

Ben wel tevreden dat hij spontaan vroeg om eens voor te tonen hoe ik hem deed, omdat ik alleen train en er niemand is die me wijst op fouten of die me de basics kan aanleren of bijschaven.

Voor het overige was ik tevreden over mijn Squat. Deadlift ook, ik lonk al wat naar de 100 kg maar dat zal nog niet voor volgende keer zijn. Ik ga eerst nog op 95 kg verder doen en techniek verbeteren.

Nette Training!

Doe je enkel deze oefeningen en 3 setjes?

Of nog een WU set?

Ik doe altijd eerst nog warmup.
Deze keer:

SQ:
2 x 5 x 20 (bar)
1 x 5 x 35
1 x 5 x 50
3 x 5 x 67,5

BP:
1 x 5 x 20
1 x 5 x 30
3 x 5 x 42,5

DL:
1 x 5 x 50
1 x 5 x 70
1 x 5 x 95

Zo was het vandaag

Workout duurt ongeveer 45 min. (max. 1 uur indien veel werk met aanpassen gewichten/wachten)

oke bedankt voor je uitleg! is het zo dat je na je WU, dan doe je 5 x 67,5 met squat bijvoorbeeld.. Kun je dan nog meer? voor je gevoel? maar stop je dan gewoon? Of ben je dan kapot..

Wat ik altijd heb is dat ik 8 * 55 BP dan de set daarna 6 * 55.. Dan haal ik niet hoger!

Dat hangt er een beetje van af hoe diep ik ze doe bij mijn laatste set.
Ik tracht die laatste altijd ook wat dieper te doen. Soms ben ik even echt kapot en de laatste reps van derde set pers ik er soms uit.

Maar ik heb wel het gevoel dat ik na een minuut rusten terug meerdere sets kan doen. Voorlopig heb ik nooit echt het gevoel dat mijn benen kapot zijn. Maar dat komt nog wel denk ik :)

In dit schema is het 3 x 5 maar soms vraag ik me af om ik niet gewoon tot faillure zou doen. Dat zijn er misschien een tiental denk ik per set en dan lukt het allicht niet meer om er nog één bij te doen in die set. Misschien iets voor later.

Nog getraind? Al overgeschakeld op iets anders?

Terug
Naar boven