Workout B
SQ 3 x 5 x
65 *
SP 3 x 5 x
30 **
PR 3 x 5 x
50
* SQ warm-up:
2 x 5 x 20 (bar)
1 x 5 x 40
1 x 5 x 50
1 x 5 x 60
** SP warm-up
2 x 5 x 20 (bar)
1 x 5 x 25
Ik heb vandaag een warm-up routine gedaan zoals ik ergens gelezen heb.
Normaal deed ik altijd 1 x 5 op de helft van het gewicht als opwarming.
Ik denk dat ik volgende keer Squat zou kunnen verhogen.
Deze keer was ik net iets te moe, allicht door meer opwarming dan voorheen.
Vooral bij Standing Military Press voelde ik de vermoeidheid reeds voor ik aan mijn 3 x 5 x 30 begon.
Misschien dat ik de opwarming nog wat aanpas volgende keer.
Er waren een drietal snotapen die het nodig vonden om twee banken en ruimte om te deadliften bezet te houden,
terwijl ze enkel elkaar probeerden te overbluffen à la: "Kijk wat ik kan benchpressen man"
om vervolgens na twee reps al een tussenkomst van een spotter nodig te hebben.
Ik snap niet waarom mensen meer willen benchpressen dan ze aankunnen, als je bij de eerste rep nog de bar
niet in evenwicht kan houden en moet smokkelen à volonté, wat is daar dan het nut van
Afin, ook al ben ik zelf nog een beginner, ik heb in mezelf toch eens goed gelachen,
al vond ik het op zich jammer dat iemand zich op zo'n domme manier bijna blesseert zoals die ene.
Hoe zegt men dat weer, eerst leren wandelen en dan pas lopen?
Volgende keer 's morgens vroeg trainen, want in de namiddag krijg je toch een ander publiek dan 's morgens vind ik.
's Morgens zie ik toch meer mensen die komen om hard te trainen in plaats van praatjes verkopen.
PS:
Iemand tips om te verbeteren op Standing Military Press?
Ik heb een tijd terug 3 x 5 x 32,5 gekunnen, maar blijf nu telkens steken op 3 x 5 x 30.
Ik heb ook de indruk al teveel kracht te verspillen om de bar op te heffen vanaf de grond naar borst
om dan aan mijn set te beginnen. Mijn shouders en borst zijn allicht het zwakste op dit moment.
Ik zou graag ook op Standing Military Press vooruit gaan.