XXL Nutrition

snelle suikers echt nodig?

dave2007

Dutch Bodybuilder
Waardering
23
Ik was me af aan het vragen of direct na het trainen echt snelle suikers nodig zijn zoals dextrose, vitargo etc. Ik ben nu een tijdje aan het trainen zonders de post-meal van banaan of anders snelle suikers maar gewoon een fatsoenlijke maaltijd zoals rijst met kip en bonen (van te voren natuurlijk ook een goede maaltijd). Ik merk dat ik na een paar dagen helemaal geen behoefte meer heb aan die snelle suikers. Ik moet nog kijken wat dit precies voor effect heeft op mijn progressie. Wat vinden jullie daarvan om echt alle snelle suikers weg te laten?

thnx
Dave

In de bulk zou ik zeker na je training toch nog wat snelle suikers nemen.
In de cut zou ik alle snelle suikers, ook rondom training, verbannen.

De meeste pro BB-ers gebruiken nooit snelle suikers.
Beantwoord dat je vraag?

Ik was me af aan het vragen of direct na het trainen echt snelle suikers nodig zijn zoals dextrose, vitargo etc. Ik ben nu een tijdje aan het trainen zonders de post-meal van banaan of anders snelle suikers maar gewoon een fatsoenlijke maaltijd zoals rijst met kip en bonen (van te voren natuurlijk ook een goede maaltijd). Ik merk dat ik na een paar dagen helemaal geen behoefte meer heb aan die snelle suikers. Ik moet nog kijken wat dit precies voor effect heeft op mijn progressie. Wat vinden jullie daarvan om echt alle snelle suikers weg te laten?

thnx
Dave

je "merkt" ? na "een paar dagen" ? geen "behoefte" ?

Waar heb je het eigenlijk over ?

Zwaaar overrated. Voor mij is het nu wel duidelijk dat het weinig tot geen positief effect heeft.

Je hoeft na krachttraining niet je suikers aan te vullen, je (glycogon?) spiegels dalen niet zo veel door krachttraining.

Verder vind ik het antwoord van Mister 10 wel goed. Als het inderdaad zou werken, waarom zouden pro BB'ers het dan niet doen?

• Topic Starter Topic Starter
je "merkt" ? na "een paar dagen" ? geen "behoefte" ?

Waar heb je het eigenlijk over ?

Ik merk gewoon dat voorheen na de training ik snakte naar de dextrose tabletjes maar dat die drang puur in je hoofd zit. Gewoon voedsel (rijst, brood de meervoudige koolhydraten) lossen dit 'probleem' ook goed op. De vraag is dus ook meer of het BETER is om dextrose (of vergelijkbaars) te pakken en is al geantwoordt dat het niet hoeft of leidt tot betere progressie.

zelfde eigenlijk met al die gasten die verslaafd aan suikergoed, als je dat gewoon een paar dagen/weken weglaat heb je er ook geen behoefte meer aan.

K*t, ik geloofde daar altijd in, weer iets naar de klote :( Maargoed, toch handig om te horen ;)

Ik neem ook nooit vitargo e.d., wel altijd een banaan na de training, blijf k wel doen want moet nog 6km fietsen naar huis, dus kan wel ff energie gebruiken :D

Zwaaar overrated. Voor mij is het nu wel duidelijk dat het weinig tot geen positief effect heeft.

Je hoeft na krachttraining niet je suikers aan te vullen, je (glycogon?) spiegels dalen niet zo veel door krachttraining.

Verder vind ik het antwoord van Mister 10 wel goed. Als het inderdaad zou werken, waarom zouden pro BB'ers het dan niet doen?

Pro BB doen het zeer zeker wel.. Hier in NL namelijk wel..

Als diabeet, heb ik me suikerspiegel minder goed onder controle + me lichaam kan het niet automatisch aanvullen.

Merk door KT niet dat me suikerspiegel lager wordt, enige keren na intensief deadliften oid, merk ik het wel maar anders vrij weinig van.

Heb tijdje dextro gebruikt merkte er weinig verschil van. Gebruiken mensen ook maltodextrine ? hier ga ik goed vooruit mee en bevalt me erg goed

Laatst bewerkt:
Als diabeet, heb ik me suikerspiegel minder goed onder controle + me lichaam kan het niet automatisch aanvullen.

Merk door KT niet dat me suikerspiegel lager wordt, enige keren na intensief deadliften oid, merk ik het wel maar anders vrij weinig van.

Correct me if i'm wrong. Maar:

Bij deadliften gaat er enorm veel zuurstof uit je bloed naar je onderlichaam/rug, dus niet naar je hoofd. Daardoor krijg je dat gevoel. Dus dat heeft denk ik niet zo veel met je suikerspiegel te maken. Ik heb namelijk geen diabetes en heb het ook bij deadliften/squaten/overhead press/barbell rows

Bij deadliften gaat er enorm veel zuurstof uit je bloed naar je onderlichaam/rug, dus niet naar je hoofd. Daardoor krijg je dat gevoel. Dus dat heeft denk ik niet zo veel met je suikerspiegel te maken. Ik heb namelijk geen diabetes en heb het ook bij deadliften/squaten/overhead press/barbell rows

Dat zou nog heel goed kunnen.

Heb vaker met deadliften dat ik heel erg sta te trillen, maar voor de rest functioneer ik prima. het is wel een teken van dat ik laag zit maar daarna knal ik nog wel een goeie training eruit.

Thanks!

train eens wat harder man, dan zul je zien dat die suikers toch wel heeeel goed van pas komen.
Ten tweede is het goed voor een insuline-piek te zorgen vlak na de training waarop je er wat snelle whey ingooit en bij deze de proteines dus vlot je spieren kunnen bereiken.

Ik kan niet zonder snelle suikers, onderzoek zegt imo weinig wanneer ik in alles wat ik doe merk dat ze wél nuttig zijn!

De bloeddruk wordt tamelijk hoog bij een grote inspanning. Bij het stoppen daalt de bloeddruk ineens enorm.... kijk maar naar dat fail-filmpje van die deadlift waarna die knul tegen de vloer slaat....

Dat voel je ook wel.

train eens wat harder man, dan zul je zien dat die suikers toch wel heeeel goed van pas komen.
Ten tweede is het goed voor een insuline-piek te zorgen vlak na de training waarop je er wat snelle whey ingooit en bij deze de proteines dus vlot je spieren kunnen bereiken.

Ik kan niet zonder snelle suikers, onderzoek zegt imo weinig wanneer ik in alles wat ik doe merk dat ze wél nuttig zijn!

Snelle suikers met amino's;)

Idd reus, dat zou ideaal zijn en vitamine C.
Weet niet zo goed waarom, maar doe het omdat ik een onderbuikgevoel heb dat zegt dat te doen :D

Is het dan misschien niet ideaal (in de bulk) Om wat snelle suikers net voor en tijdens te training te nemen?

Je lichaam heeft dan gelijk suikers ter beschikking..

Terug
Naar boven