Balic
Dutch Bodybuilder
- Waardering
- 4
- Lengte
- 1m87
- Massa
- 98kg
- Vetpercentage
- 15%
damn, zijn er goede alternatieven voor druivensuiker?
Lust het niet.
Gewoon mengen met je whey die je neemt na je training.

Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
damn, zijn er goede alternatieven voor druivensuiker?
Lust het niet.

Ik gok dat dit soort snoep vooral sucrose en fructose bevat , aangevuld met 1 of andere gelatine/binding. Fructose is redelijk waardeloos na de training, omdat het alleen in de lever kan opgeslagen worden en niet tot aan de spieren komt. Bovendien kan teveel fructose makkelijk omgezet worden in vet.
Sucrose is tafelsuiker wat bestaat uit glucose en fructose en weer afgebroken moet worden in de spijsvertering.
Conclusie: nee snoep is geen waardige vervanger voor dextrose en maltodextrine. Bovendien bevat het vaak kunstmatige kleurstoffen, smaakstoffen en andere troep.
Dextrose is gelijk aan het glucose in het bloed, zodra het opgenomen is, reageert het lichaam met een afgifte van insuline, waarvan de hoeveelheid afhankelijk is van het bloedglucose dat aanwezig is. Na een training zijn cellen gevoelig voor insuline en slaan dus heel gemakkelijk de glucose op (als glycogeen in de spiercellen). Het is dus een goed moment om energie aan te vullen, zonder vet te worden (tenzij je teveel zou nemen natuurlijk).
"Druivensuiker" is eigenlijk een foutieve benaming. Vroeger werd dextrose gewonnen uit druiven, vandaar noemt men dextrose nog steeds druivensuiker in de volksmond. Tegenwoordig haalt men dextrose uit mais en aardappelen. Druiven bevatten idd veel fructose.Dextrose is dus druivensuiker...dus dat betekent dat ook druiven pure glucose bevatten? Ik dacht namelijk altijd dat druivensuikers ook fructose hadden. Of is Dextrose de geïsoleerde glucose?
Zoveel beter is dat heus niet, combi dextrose/maltodextrine is snel en effectief.En Waxy Maize schijnt in alle opzichten beter te zijn. Zelf geen verstand van maar dat heb ik dus gelezen, dus misschien kan je dat proberen als je geen dextrose lust?
Ik gok dat dit soort snoep vooral sucrose en fructose bevat , aangevuld met 1 of andere gelatine/binding. Fructose is redelijk waardeloos na de training, omdat het alleen in de lever kan opgeslagen worden en niet tot aan de spieren komt. Bovendien kan teveel fructose makkelijk omgezet worden in vet.
Sucrose is tafelsuiker wat bestaat uit glucose en fructose en weer afgebroken moet worden in de spijsvertering.
Conclusie: nee snoep is geen waardige vervanger voor dextrose en maltodextrine. Bovendien bevat het vaak kunstmatige kleurstoffen, smaakstoffen en andere troep.
Dextrose is gelijk aan het glucose in het bloed, zodra het opgenomen is, reageert het lichaam met een afgifte van insuline, waarvan de hoeveelheid afhankelijk is van het bloedglucose dat aanwezig is. Na een training zijn cellen gevoelig voor insuline en slaan dus heel gemakkelijk de glucose op (als glycogeen in de spiercellen). Het is dus een goed moment om energie aan te vullen, zonder vet te worden (tenzij je teveel zou nemen natuurlijk).

Dextrose is ook echt funest voor je tanden hoor..
Waar haal je het vandaan dat het 50-100 gram suiker is?je hebt na een training 4 uur de tijd om gebruik te maken van die "window of opportunity", eet gewoon normaal
lachwekkend dat er zoveel lui zijn die 50-100 gram suiker naar binnen lopen te gooien

In de Flex van deze maand staat dat 16 gummibears goed zijn voor de insuline peak na je training!! Ik vond het wel een goed idee!! Heb gelijk een zak gekocht! Staat in schema`s van professionele bodybuilders dus heel slecht zal het niet zijn!!
(past hier niet maar moest het ergens kwijt
)