Fitness Seller

Snowwhite on the move

Bezoekers in dit topic

Omdat ik deze week dienst heb, trainen trainer C en ik deze week 5x vroeg in de ochtend. Ik voel me een topatleet als de wekker zo goed vroeg gaat, gesponsord door Nike, met het muziekje van Rocky die de trappen op traint eronder:punch:. Met mijn BCAA’s (2 voor de training en 2 erna) en andere supps voel ik me thunder professioneel. Kom ook vet stoer met mijn pillendoosje op het werk en leg het goed in het zicht. Inmiddels gonst het over de afdeling over mijn traject. Er zijn al initiatieven gestart voor een weddenschap hoe lang ik het clean eten deze keer vol hou. Dat vind ik mooi, want dat motiveert pas echt.

Tijdens de trainingen is dat heroische gevoel ietsje minder. Ik moet de beweging supertraag uitvoeren (doet veel meer pijn, I assure you that) en dat met een frequentie van 4 sets van 12 freakin’ herhalingen (ik deed zelf altijd 3x8). Sommige oefeningen voer ik retarded uit, zoals de bent over lateral side raise, als een vogel met vliegangst. Voor sommige oefeningen was ik bang; de hack squat bijvoorbeeld. Maar die valt dan weer mee. Ik train ook spieren die ik nog nooit heb getraind: kuiten (nasty spierpijn van gekregen), de verschillende takken van de triceps en de schouders op alle kanten. Ik vind allemaal leuk.

Volgende week train ik 4 dagen alleen en 1 keer met haar. Ik heb een trainingsschema die wat cryptisch is. Dan staat er bij triceps: 'Touw'. Oke...???

We hebben ook al trainer-leerling routines. Als zij bijvoorbeeld zegt: “hoe bouw je een huis?”, moet ik zeggen: “steen voor steen” (dan wil ik te snel). En “wat ligt er op de grond?” “niets” (dan mag ik niet naar de grond kijken). Ik schrik nog steeds elke keer van haar, ze heeft zo’n hard gezicht en ze is zo enorm breed en gespierd. Zoals de vrouwen die je ziet op google als je ‘female bodybuilding’ intypt. Trainer C vertelde dat ze heel onzeker is, dat ze niet doorheeft hoe breed ze werkelijk is. En dat het nooit gespierd genoeg is. En dat ze bang is om veel te eten. Daarnaast ook gepraat over haar relatieproblemen, haar opvoeding en haar ziektegeschiedenis. Ben erachter gekomen dat er achter dat harde uiterlijk een onzekere vrouw zit. Misschien is dat ook wel een beetje bodybuilder-eigen?

Hoewel ik al die persoonlijke shizzle niet hoef te horen, ben ik blij met alles wat ze me leert, want ze bewijst met haar lichaam dat ze verstand heeft van bodybuilding (with a little help from her steroid-friend).


Sommige kennis vind ik wel weer wat achterhaald, zoals:
-Geen zuivelproducten, daar hou je vet van vast (daar gaat je havermoutje)
-Geen aspartaam (dus ook geen cola light, lap ik een klein beetje aan mijn laars)
-Binnen een half uur na de training een eiwitshake en BCAA’s innemen (oké, dat doe ik wel)
-Na 20:00 niet meer eten

Maar trainer C zegt dat ik niet meer moet lezen, niet meer mezelf moet wegen en mijn hartslagmeter af moet doen, want we doen het op haar manier, zonder hulp- en controlemiddelen.:eek:

Het eetschema is goed te doen: in de middag gewoon 4 boterhammen met kipfilet, pindakaas of iets anders. ’s Avonds gewoon koolhydraten (rijst, macaroni, pasta) met eiwit (vlees) en groenten, en in de ochtend mag ik bij wijze van uitzondering kwark met muesli eten (even een dikke lans voor moeten breken). En ik moet per se 2 zure groene appels eten (zou vetafstotend zijn), een banaan en een rijstwafel met ei. En dan mag ik 1 dag in de week iets lekkers bij de koffie en ’s avonds iets eten wat ik echt lekker vind, zoals een pizza of patat. Ik weet nog niet of ik dat durf, want ik vind het tegelijk ook weer zo jammer…Oké…misschien neem ik een slagroomsoes… :p

Dit wordt hem, jongens....dit keer zet ik door!:)

“you may see me struggle, but you won’t see me quit”
 
Klinkt goed, zo te lezen ben je de goede weg ingeslagen.
 
Zo, alweer een dikke week verder en uren, dagen spierpijn verder. Het gaat goed. Ik houd me aan het eetschema. Ik blijf eigenlijk standaard kcals onder de voorgeschreven 1900 kcal. Dat komt omdat ik een zielige, jankerige fitgirl ben, die moeite heeft om te eten. :scratch:


Samen met de trainer trainen is fijn, maar alleen trainen is nog fijner. Laatst kreeg trainer C een akkefietje met een buffel over dat zij een bankje voor mij wilde gebruiken, waar de buffel eigenlijk op zat. Dik ongemakkelijk. Dus ik heel lang mijn handdoekje uitspreiden op een ander bankje :help:, hopende dat de woordenwisseling snel voorbij ging, maar nee. Mijn handdoekje moest per se op zijn bankje. De week ervoor had ze gezegd dat die betreffende buffel een oogje op haar had. Had ze dat even verkeerd ingeschat. Het leek me al sterk. :duh:


Soms fiets ik na de training naar huis en vraag ik me af met wat voor volk ik me ingelaten heb en of ik er goed aan doe. Maar ik ga gewoon door. Ik maak het gewoon af. :sukkeltje:


Afgelopen maandag moest ik op de weegschaal van de trainer. Na twee weken in training. Het was midden op de dag, ik had net geluncht en veel thee gedronken. Toen was ik zwaarder dan toen ik begon (want toen hadden we om 8:00 in de ochtend gewogen na een licht ontbijtje). Volgens trainer C moest dat niet uitmaken, wanneer je weegt. :bang: Vervolgens begon ze over mijn buikje, dat zij ook zo’n ‘fluffy’ buikje :treuren: had toen ze begon. En nu moet ik dus 3x in de week buikspieroefeningen doen bij de 1,5 uur training die ik al doe 5x in de week. Omdat de trainer niet zo tevreden was over mijn gewicht, ben ik nu iets gedemotiveerd. :sad:Ik vind het zelf ook langzaam gaan. Misschien komt het, omdat ik toch zo’n 1800 kcal eet per dag? Wat zijn we eigenlijk aan het doen? Cutten of bulken? Volgens trainer C val ik af en bouw ik spiermassa op. Last time I checked kan dat niet tegelijk, alleen bij beginners? Volgens mijn crossfit-vriendin ligt het aan dat ik toch stiekem cola-light drink en soms twee boterhammen schrap voor een kom brinta. Nee toch? :toothpick:


Onlangs stond ik een superstoere bicepoefening te doen, toen die gast van die telefoonwinkel (die vond dat ik ‘nog geen triceps’ had), veel te dicht op me kwam staan (huid-huid contact) :scold: en vroeg of de training goed ging, terwijl hij met een vinger een lijn op mijn schouder aanraakte. Ja hoor…gaat goed. Even later kwam hij terug om te vragen hoe oud ik was en of ik een vriend had. Had hij een vriendin? Ja. En hij liep weer weg.


Met Mario, de oude personal trainer, is het contact wat bekoeld. Ik denk omdat ik niet bij hem in training ben, maar bij zijn pupil. En omdat hij recent iets ongemakkelijks intiems heeft besproken (wat je eigenlijk helemaal niet wil weten), waarvan hij denk ik nu bang is dat ik dat doorlul (doe ik niet). Maar eigenlijk vind ik die stilte wel van, want hij kon beppen als een oud wijf.


“Fall 7 times, stand up 8”.
 
wat voor gym is dat in godsnaam?? :roflol:
 
Jouw trainer maakt toch een aantal beslissingen waarvan ik denk mm... lijkt vooral broederwetenschappen. En wegen heeft wel degelijk invloed op welk tijdstip je weegt, jammer dat je trainer dat ontkent. Hoe gaan de kracht stats? Gaat dat omhoog of blijft dat gelijk?
 
Jouw trainer maakt toch een aantal beslissingen waarvan ik denk mm... lijkt vooral broederwetenschappen. En wegen heeft wel degelijk invloed op welk tijdstip je weegt, jammer dat je trainer dat ontkent. Hoe gaan de kracht stats? Gaat dat omhoog of blijft dat gelijk?

Dat heb ik zelf dus ook. Kracht stats blijven gelijk. Ik vind dat ook van die bro-science. Fijn dat jij dat ook denkt! Zit ik weer binnen een half uur na de training een eiwitshake te drinken...
Maar weet je, ik geef me maar over 3 maanden. En zal keurig mijn buikspieroefeningetjes doen.
 
Dat heb ik zelf dus ook. Kracht stats blijven gelijk. Ik vind dat ook van die bro-science. Fijn dat jij dat ook denkt! Zit ik weer binnen een half uur na de training een eiwitshake te drinken...
Maar weet je, ik geef me maar over 3 maanden. En zal keurig mijn buikspieroefeningetjes doen.

Je eet nu onder onderhoud of niet? Als je onder onderhoud eet is het niet heel verkeerd als je gelijk kunt blijven qua kracht. Het is gelukkig maar 3 maanden, verwacht ook niet dat je daarna nog verder gaat met haar?
 
Je eet nu onder onderhoud of niet? Als je onder onderhoud eet is het niet heel verkeerd als je gelijk kunt blijven qua kracht. Het is gelukkig maar 3 maanden, verwacht ook niet dat je daarna nog verder gaat met haar?
Ik denk het niet inderdaad....
 
Ik wilde trouwens nog even mijn trainingsschema (zie hieronder) en eetschema (zie bijlage) posten. Bij deze.


Dag 1 maandag Borst en biceps

  • Incline benchpress stang (handen wijd)
  • Incline dumbell press (handen boven naar elkaar toe)
  • Flye dumbells
  • Cabelflye onder (uitkomen boven het hoofd, voeten naast elkaar) of chest press (machine)
  • Cabelflye boven (voeten naast elkaar)
  • Barbell pull over (stang 10 kg, liggend op bankje, stang boven hoofd)
  • Scott curl (apparaat, start: 2,5 kg)
  • Curl barbell small (met EZ-stang, voor lichaam houden)
  • Hammer curl (dumbell, niet indraaien, om en om)
  • Bicep curl (dumbell, indraaien, om en om)

Dag 2 dinsdag Benen (buik)

  • Deadlift (licht = warming up)
  • Squat wijd smith machine (benen wijd, tenen naar buiten en diep)
  • Squat small smith machine (tenen naar binnen en net boven knie)
  • Leg press (liggend, apparaat)
  • Leg extension (niet om en om, voeten recht, naar binnen en naar buiten 4-4-4)
  • Leg curl (niet om en om)
  • Squat billen (hack squat)
  • Kuiten (staand en zittend)
  • 4 oefeningen buikspieren (1: liggend kont optillen en langzaam laten zakken, ook 2: zijkant li/re, 3: barbell uitstoten op helling en 4: korte stukjes omhoog op helling)

Dag 3 woensdag Rug

  • Optrekken (assisted pull up)
  • Lat pull down voor
  • Lat pull down achter (eventueel achterstevoren zitten)
  • Seated row (brede stang, armen mee naar voren)
  • Seated row (smalle greep, rechtop en naar onderbuik bij navel, armen smal langs lichaam)
  • Close grip pull down (smalle greep, armen langs lichaam. Op knieën meer bereik)
  • Bent over row (klassiek, barbell, armen langs lichaam)
  • Touw boven (naar borsthoogte trekken)
  • Row cable om en om (zagen)

dag 4 donderdag Rust

Dag 5 vrijdag Schouders/nek en triceps

  • Shoulder press (machine)
  • Dumbell front raise (om en om)
  • Alt. Arnold press (met barbell, op bankje, bewegen boven hoofd en weer terug, gestrekte arm)
  • Cable side raise (of dumbbell, bankje vasthouden, om en om)
  • Push press stang (ellebogen naar elkaar)
  • Touw boven (naar voorhoofd trekken)
  • Shrugs (dumbells)
  • Smalle stang push down (triceps: indraaien polsen)
  • Touw push down en open (triceps: zoals je hem al deed)
  • "Scull cracker" (stang smal vastpakken, naar voorhoofd)
  • Kabel uitstrekken (triceps: 1 been voor, alleen cable naar beneden duwen)

Dag 6 zaterdag Billen en buik

  • Lunges lopen (met bulgarian bag, vooruit en achteruit lungen)
  • Smith machine benen om en om (op matje, stang omhoog duwen, voeten flexen)
  • Donkey kick (voorover buigen, knie flexen, vasthouden)
  • 2 steps, kettlebell en squat diep (voeten naar buiten, benen wijd, niet voorover buigen)
  • Cable kick back korte beweging (rechtop)
  • Hipthrust (voeten bij elkaar, schouders op band)
  • Buik 3 oefeningen (1: liggend kont optillen en langzaam laten zakken, ook 2: zijkant li/re, 3: barbell uitstoten op helling en 4: korte stukjes omhoog op helling)

Dag 7 zondag Rust


Opmerkingen

  • Alle oefeningen: 4 sets 8-12 herhalingen, 1 minuut rust.
  • Dag 4 (donderdag) en 7 (zondag): rust, eventueel cardio als je toch iets wilt doen.
  • Voer de bewegingen rustig en geconcentreerd uit. Tel anders mee om vast ritme te behouden.
  • Tijdens het zetten van kracht adem je uit.
 

Bijlagen

  • Eetschema.xlsx
    12,2 KB · Weergaven: 134
Hoe lang ben je gemiddeld met deze trainingen bezig? Lijkt me dat je hier vrij lang mee bezig bent aan het aantal oefeningen te zien. En jammer dat dit schema elke spiergroep maar 1x per week pakt. Maar zoals je al zei je doet het er mee tot na de 3 maanden.
 
Hoe lang ben je gemiddeld met deze trainingen bezig? Lijkt me dat je hier vrij lang mee bezig bent aan het aantal oefeningen te zien. En jammer dat dit schema elke spiergroep maar 1x per week pakt. Maar zoals je al zei je doet het er mee tot na de 3 maanden.
Soms wel 1,5 uur! En dan nog 3x per week 4 buikspieroefeningen. Ik vind het ook te lang. En baal ook van de bro-split. Maar inderdaad...3 maanden...
 
8 oef rug??
6 oef borst?

Wat een belachelijk schema.

Je bent veel beter af met ub/lb bijvoorbeeld als deze split.
 
Misschien eens vragen waarom ze deze split heeft gekozen.
Je geeft zelf aan dat ze wel een goed fysiek heeft. Dus misschien is het wel met een bepaalde reden dat ze je zo laat trainen.
 
Misschien eens vragen waarom ze deze split heeft gekozen.
Je geeft zelf aan dat ze wel een goed fysiek heeft. Dus misschien is het wel met een bepaalde reden dat ze je zo laat trainen.

Ze heeft een heel goed fysiek! Opgebouwd in 2 jaar. Maar wel met spuiten, dus ik weet niet in hoeverre ze dat heeft bereikt met een slim trainingsprogramma of met AAS (of misschien de combi)?

Ik probeer elke keer een mythe aan te kaarten. Ook dat ik dacht dat meerdere keren per week een spiergroep trainen beter is. Ze noemt me dan koppig en vind dat ik gewoon het schema moet volgen.

Ik doe dat ook gewoon hoor. Ik probeer het gewoon op haar manier nu.

Wat vinden jullie van mijn eetschema?
 
Marcro's zien er voor zover ik dat kan beoordelen wel goed uit. Weet je wat je onderhoud is ?
 
Marcro's zien er voor zover ik dat kan beoordelen wel goed uit. Weet je wat je onderhoud is ?
Ja, BMR is 1450 en onderhoud komt dan uit op ongeveer 2250 kcal. Dan zit ik met 1900 oke toch?
 
Natural is alles 1x pw trainen verre van ideaal!
 
Back
Naar boven