AndroidHealthClinic

Alisa's logje

Ik vind het altijd wel tof om te lezen hoe erg gedisciplineerd en gedreven jij bent voor de sport , en dat kan je zeker terug zien in jouw shape.

Je ziet naar mijn mening sowieso wel bij mensen die de kantjes er vanaf lopen.

Je zou soms wel een zero sausje kunnen toevoegen bij je bakjes 😊🫣

• Topic Starter Topic Starter
Ik vind het altijd wel tof om te lezen hoe erg gedisciplineerd en gedreven jij bent voor de sport , en dat kan je zeker terug zien in jouw shape.

Je ziet naar mijn mening sowieso wel bij mensen die de kantjes er vanaf lopen.

Je zou soms wel een zero sausje kunnen toevoegen bij je bakjes 😊🫣
Lief dankjewel!😊
Zero sausjes heb ik er 5 van staan maar vind het eigenlijk niet zo lekker hahaha🙈

Ja zou ook nog kunnen inderdaad dat het niet alleen aan de hormonen ligt, en de pil deed mentaal ook zoiets bij mij inderdaad alleen had ik dat pas na 5-6 maanden door

O wauw ja ik vond mn werk dus ook helemaal niet meer leuk en had bedacht dat ik liever in de gym wilde werken ofzo. Terwijl ik mijn werk hartstikke leuk vind eigenlijk (en dat nu ook weer vind). Wat bizar zeg he…

Oké fijn om te weten dat het bij anderen ook elke maand zo wisselend kan zijn! Maar die maanden zonder energie trek ik echt zo verschrikkelijk slecht joh. Laatst werd ik wakker voor werk en was zo moe dat ik gewoon niet meer rationeel kon nadenken en had besloten dat ik “gewoon 2 uur later ging werken en nog ff ging slapen” like wtf dat is niet bepaald een optie op mijn werk om later te beginnen ofzo😅 en daarna weer wakker schrikken en mega haasten omdat je dan beseft dat dit helemaal niet kan. Heb dat nog nooit gehad joh, leek wel bezopen ofzo😂

Beetje meer vermoeid of minder zwaar kunnen trainen de week voor D-day kan ik wel accepteren maar dit soort dingen.. hoop dat er iets aan te doen is dat het niet meer zo extreem is & ik gewoon wel nog normaal kan functioneren🙈

Zie collega’s (ook vrouwelijke) die tegen pensioen aanzitten die veel meer energie hebben dan ik heb en dat lijkt me niet normaal.. zeker niet aangezien ik nu op 2300 kcal zit en me al zo voel, wil niet weten hoe dit dan is als ik ga cutten🤯

Ah fijn om te weten!! Waren er bij jou hormoonwaardes te hoog/laag of meer hoe je hersenen reageren op bepaalde hormonen oid?

Ah dit klinkt gek maar vind het zo fijn om te horen dat ik niet de enige ben die het zo heftig merkt!! Om me heen hoor ik niemand hier over en zie ik iedereen gewoon doorgaan zoals normaal zonder te crashen of hun normale broeken niet meer te passen ofzo de week ervoor..

Dat vocht vasthouden heb ik soms (nu ook) ook zo extreem en het is zo oncomfortabel.. terwijl ik een andere maand er vrijwel geen last van heb zoals vorige maand.

Khd minderen heb ik ook geprobeerd maar dat lijkt het bij mij nog erger te maken, vooral qua energie dus dat doe ik niet meer.. helpt dat voor jou wel?
De waarden waren normaal alleen reageer ik daar niet normaal op.

Ah dit klinkt gek maar vind het zo fijn om te horen dat ik niet de enige ben die het zo heftig merkt!! Om me heen hoor ik niemand hier over en zie ik iedereen gewoon doorgaan zoals normaal zonder te crashen of hun normale broeken niet meer te passen ofzo de week ervoor..

Dat vocht vasthouden heb ik soms (nu ook) ook zo extreem en het is zo oncomfortabel.. terwijl ik een andere maand er vrijwel geen last van heb zoals vorige maand.

Khd minderen heb ik ook geprobeerd maar dat lijkt het bij mij nog erger te maken, vooral qua energie dus dat doe ik niet meer.. helpt dat voor jou wel?

Volgens mij is het nog steeds erg taboe om erover te praten!
Ik moet trouwens zeggen dat ik af en toe weleens een vastafdrijver erbij pak, paar pilletjes op de ergste dagen...
Of natuurlijk paardenbloem thee, gemberthee, spearmintthee,venkel etc...

Ja over KHD verminderen is dat inderdaad wel waar... dat merk ik ook gelijk aan mijn energie. Het is echt kiezen tussen twee kwaden.
Ik ben trouwens wel een pre work out gebruiker en drink ook nog wel een koffie'tje in de middag. Ik tik gemakkelijk de toegestane max van 400 mg caf aan.
Vermoeidheid ken ik zeker wel maar ik kom ver als ik de cafeïne tactisch inzet

Volgens mij is het nog steeds erg taboe om erover te praten!
Ja klopt, maar merk gelukkig wel dat er meer kennis over is nu en er meer over gesproken wordt. Hormonen kunnen echt gekke dingen met je doen, dingen als een postnatale depressie bestaan ook niet "zomaar"..
Ik moet trouwens zeggen dat ik af en toe weleens een vastafdrijver erbij pak, paar pilletjes op de ergste dagen...
Of natuurlijk paardenbloem thee, gemberthee, spearmintthee,venkel etc...
Oh dat doe ik dan weer niet, dat gaat bij mij vanzelf de dagen erna haha. Als ik dan weer 5x in een uur moet plassen weet ik wat er gaande is en dat mn shape de dag erna weer beter is😂
Ja over KHD verminderen is dat inderdaad wel waar... dat merk ik ook gelijk aan mijn energie. Het is echt kiezen tussen twee kwaden.
Ik ben trouwens wel een pre work out gebruiker en drink ook nog wel een koffie'tje in de middag. Ik tik gemakkelijk de toegestane max van 400 mg caf aan.
Vermoeidheid ken ik zeker wel maar ik kom ver als ik de cafeïne tactisch inzet
Cafeïne en/of extra slapen doen echt helemaal niks bij mij haha. Pre-workout gebruik ik ook nooit eigenlijk omdat ik vaak eind van de middag pas train

Vandaag de afspraak gehad in Utrecht, bloedonderzoek is ook aangevraagd en op de 20e dag cyclus bloedprikken en kijken wat daaruit komt. Lijkt iets niet helemaal lekker te gaan met mn progesteron, schijnt dat dat vaker voorkomt als je als vrouw zijnde intensief traint en/of in kcal te kort zit of hebt gezeten. Ook al zit ik al 7 maanden niet meer in een tekort en al 5 maanden in een overschot, kan het zijn dat die problemen zijn ontstaan tijdens het cutten en naar de oppervlakte kwamen toen ik 2 maanden later (na de reverse) stopte met de pil. Denk dat ik echt goed heb onderschat wat een effect dat heeft gehad.

Ben benieuwd wat er uit het bloedonderzoek komt. Omdat ik 2x wel een goede maand heb gehad, kan het ook zijn dat de uitslag wel goed is mocht ik komende maand weer toevallig een 'goede maand' hebben. Dus eigenlijk hoop ik niet dat komende maand ineens weer goed is en de maand daarna weer shit maar goed dat is afwachten.

En dan bekijken wat er nodig is, progesteron supplementeren vanaf dag 14 cyclus, constant progesteron supplementeren of ook nog oestrogeen toevoegen is besproken als opties, maar wat dan de beste optie is moeten we dan nog even bekijken. Zou dan gaan om een andere vorm dan wat in de pil zit en in een andere dosering (gelukkig, want wat in de pil zit ging ik niet zo lekker op).

Wel heeeel fijn om een keer een arts te spreken aan wie je niet hoeft uit te leggen dat "gewoon wat minder sporten of in plaats daarvan gaan wandelen" geen oplossing is voor mijn probleem en niet hoef uit te leggen wat cutten/bulken inhoudt die weet wat hormonen met je doen of voor klachten kunnen geven + dat je dat niet ook nog in 10 minuten tijd moet proberen uit te leggen allemaal.

Denk dat zo een gesprek je ook veel meer vertrouwen geeft en een boost van eindelijk een keer iemand die serieus meekijkt.

Ik hoop (ook al klinkt het rot) dat je een mindere maand hebt 😉😋 en verder komt!

Denk dat zo een gesprek je ook veel meer vertrouwen geeft en een boost van eindelijk een keer iemand die serieus meekijkt.

Ik hoop (ook al klinkt het rot) dat je een mindere maand hebt 😉😋 en verder komt!
Ja en vooral blij dat er nu eindelijk naar de waardes gekeken wordt. Een gynaecoloog hoort dat ook te kunnen doen/aanvragen maar ik kreeg alleen maar steeds nieuwe soorten pillen voorgeschreven. En dat hielp voor bepaalde klachten vrij goed hoor (kreeg alleen daar weer andere klachten van), maar dat is pleisters plakken ipv de oorzaak onderzoeken.

De 21e bloedprikken en dan zou ik met 2 weken daarna ongeveer de uitslag hebben🤞🏼

Vanmorgen dacht ik ineens nog, joh zonder dit forum had ik nooit geweten waar ik dit had kunnen laten onderzoeken of uberhaupt me er zo in verdiept. Toch bijzonder!😊

Deze maand lijkt vooralsnog weer een stuk beter te gaan dan vorige maand, voelt een beetje als mijn oude auto die de ene keer wel in 1x startte en de andere keer met horten en stoten wat op gang kwam😅

Zie het ook meteen terug aan mijn rusthartslag die deze maand een stuk lager is en slaap wat een stuk beter gaat.

Komende woensdag bloedprikken dus ben heel benieuwd wat daar uit gaat komen.

Verder besloten om terug op onderhoud te gaan, 2 weekjes eerder dan gepland. Merk dat mn gewrichten echt blijven zeuren, met name die elleboog. Woensdag weer naar de fysio ermee. Nu door blijven pushen met training & voeding gaat me niks goeds opleveren dus even ietsjes eerder een tandje terug. Denk dat minder eten ook wat beter gaat zijn voor mn energie en vertering.

Bulk geëindigd op 2300kcal, 200kcal meer dan vorige keer en merkte dat ik deze bulk een betere shape hield en lijnen beter en langer bleef zien dus dat is super positief.

Planning was/is nog steeds om februari op onderhoud te blijven en maart te gaan cutten. Alleen dat laatste moet ik even bekijken wat de uitslagen zijn van mn hormonen en wat het plan van aanpak wordt daarmee. Als die wel gewoon goed zijn start ik gewoon in maart, als dat niet zo is dan moet ik ff bekijken wat dan verstandig gaat zijn & hoe het er in maart voor staat.

In elk geval veel geleerd van de vorige cut! Het resultaat was er, maar merkte de effecten ervan op mijn lichaam veel te laat en eigenlijk pas echt erg toen de maskering door de pil wegviel. DHEA nam ik toen bij de pil en dat beviel goed. Ben daarmee gestopt toen ik ook met de pil stopte. Zonder externe hormonen vind ik het toch wel erg spannend om weer te gaan cutten & overweeg om dat dit keer met coach te gaan doen. Maar zit daar nog erg over in dubio. Eerst die hormonen maar bekijken.

Sommige vrouwen ervaren ook agressie en lichte haaruitval bij DHEA.
(na meno)

Wordt DHEA ook gemeten ?

Sommige vrouwen ervaren ook agressie en lichte haaruitval bij DHEA.
(na meno)

Wordt DHEA ook gemeten ?

Oe die zie ik er niet bij staan.

68E9C6A0-9FB3-4DE5-A2B7-047CC62B0A04.jpeg

De lichte haaruitval kan wel kloppen, daar had ik tijdens het cutten wel last van. Ook mn wimpers werden getroffen😅 maar of dat persé van de DHEA kwam of door het cutten zelf (of combi van geen idee)

Maar de DHEA ben ik sinds 6 maanden terug ook mee gestopt

Terug
Naar boven