XXL Nutrition

Alisa's logje

• Topic Starter Topic Starter
Gister hele dag wezen kijken bij de William Bonac, geeft toch weer ff een beetje extra motivatie en energie🥳

Kcals vanaf morgen weer omhoog naar 2200kcal en heb denk nog nooit dagelijks zoveel gegeten😂 ben nu maar cream of rice door mn havermout aan het mengen om het volume een beetje te reduceren (en de vezels want zat anders op 35g per dag en dat is voor mij beetje teveel).

Progressie in de gym gaat goed👌🏼
Merk alleen wel dat ik overal pijntjes begin te krijgen naarmate ik steeds blijf ophogen. Spieren kunnen het prima aan (anders zou ik niet ophogen) maar mn gewrichten lijken het niet lekker bij te kunnen benen. Laatst tijdens D-day week daarom maar ff een deload gedaan en toen verdwenen de pijntjes weer, maar na 2 zware trainingen kwam het allemaal meteen terug. Als ik terug ga in gewichten zit ik per set op 14+ reps en voelt het niet uitdagend genoeg.

Iemand tips hiervoor?🧐

Vooral uitvoering eens heel kritisch bekijken. Waarbij ervaar je de meeste pijntjes?
Meestal op het moment van trainen zelf niet, maar na de training. Voornamelijk mijn rechter elleboog en schouderblad en beide knieën. Voel dat meestal een paar uur na de training pas echt. Elleboog en schouder zijn plekken waar ik vroeger blessures aan heb gehad die nu dan weer opspelen.

Schouderblad is dan na rug trainen en elleboog denk ik van hammer curls of lateral raises. Knieën sinds ik legpress heb opgehoogd

Meestal op het moment van trainen zelf niet, maar na de training. Voornamelijk mijn rechter elleboog en schouderblad en beide knieën. Voel dat meestal een paar uur na de training pas echt. Elleboog en schouder zijn plekken waar ik vroeger blessures aan heb gehad die nu dan weer opspelen.

Schouderblad is dan na rug trainen en elleboog denk ik van hammer curls of lateral raises. Knieën sinds ik legpress heb opgehoogd
Klinkt als overbelasting van de weefsels. Een teken daarvoor is dat je tijdens het trainen geen last hebt, maar juist daarna wel.

Bij de aanhechtingen ?

Even gecheckt met Google maar idd de aanhechtingen

Klinkt als overbelasting van de weefsels. Een teken daarvoor is dat je tijdens het trainen geen last hebt, maar juist daarna wel.
Oké ga dan denk ik proberen om 1 werkset te wisselen voor een extra opwarmset met biceps, legpress en lateral raises. Deed nu 1 opwarmset en daarna 3 werksets. 2 om 2 doen is dan nu even beter denk of kan ik dit beter op een andere manier oplossen?

Oké ga dan denk ik proberen om 1 werkset te wisselen voor een extra opwarmset met biceps, legpress en lateral raises. Deed nu 1 opwarmset en daarna 3 werksets. 2 om 2 doen is dan nu even beter denk of kan ik dit beter op een andere manier oplossen?
Spierweefsel beschadigd door trainen, en ervaar je spierpijn na dag soms 2. Pijn aan pezen is wat anders. Dat komt door overbelasting, of te snel stijgen in gebruikt gewicht. 20gram collageen peptide pwo kan helpen

erpijn-essentieel-voor-resultaat-of-niet-1024x1024.jpg

Spierweefsel beschadigd door trainen, en ervaar je spierpijn na dag soms 2. Pijn aan pezen is wat anders. Dat komt door overbelasting, of te snel stijgen in gebruikt gewicht. 20gram collageen peptide pwo kan helpen

erpijn-essentieel-voor-resultaat-of-niet-1024x1024.jpg
Thanks! Nog nooit gebruikt collageen, ga het proberen!💪🏼

IMG_9907.jpeg

Heb het binnen, ben benieuwd👍🏼

Overbelasting hoeft niet direct te komen door te veel volume. Kan bijvoorbeeld ook komen door de uitvoering verkeerd uitvoeren, of door naast krachttraining nog andere vormen van belasting toe te passen. Van afstand valt hierover niks te zeggen, dat kan je zelf beter beoordelen.

Overbelasting hoeft niet direct te komen door te veel volume. Kan bijvoorbeeld ook komen door de uitvoering verkeerd uitvoeren, of door naast krachttraining nog andere vormen van belasting toe te passen. Van afstand valt hierover niks te zeggen, dat kan je zelf beter beoordelen.
Ik film mn oefeningen regelmatig (als ik ophoog in gewicht) om de uitvoering te checken, heb ook geen nieuwe oefeningen toegevoegd laatste maanden.. heb volume deze week wel ff omlaag gedaan, knieën en schouderblad gaan beter alleen die elleboog blijft kut dus ga daar wel ff mee naar de fysio. Denk dat die misschien inderdaad komt door een combi van belasting met werk + het trainen, vooral omdat het maar aan 1 kant is

Hormonen zijn weer terror deze maand in tegenstelling tot vorige maand🙄 Al 2 weken lang alle klachten die je kan hebben op standje maximaal, eetlust volledig weg ook pfff.

Helemaal klaar mee dus heb 3 januari een afspraak bij de Android Health staan. Hoop zo dat ze daar verder kunnen helpen om dit weer op de rit te krijgen🙏🏼

Zijn er hier toevallig @Dames (groep) die daar ook geweest zijn of waarbij hun hormonen voor zoveel klachten hebben gezorgd & een oplossing hebben gevonden (behalve de pil)?

Fysio ook geweest trouwens, die vermoedt dat de pijn in mijn elleboog vanuit mijn schouder komt waar ik eerder ook wat last van had. Rechts was ook knijterhard vergeleken met links. Dus nu elke training als warming-up oefeningen voor de rotator cuff & als het in het nieuwe jaar nog blijft dan weer even terug.

• Heart
Waarderingen: Loca
Hormonen zijn weer terror deze maand in tegenstelling tot vorige maand🙄 Al 2 weken lang alle klachten die je kan hebben op standje maximaal, eetlust volledig weg ook pfff.

Helemaal klaar mee dus heb 3 januari een afspraak bij de Android Health staan. Hoop zo dat ze daar verder kunnen helpen om dit weer op de rit te krijgen🙏🏼

Zijn er hier toevallig @Dames (groep) die daar ook geweest zijn of waarbij hun hormonen voor zoveel klachten hebben gezorgd & een oplossing hebben gevonden (behalve de pil)?
En dan is het ook nog een pluris koud buiten, (te) vroeg donker waardoor we teweinig vitamine d binnen krijgen, iedereen die zo lekker nep doet met de feestdagen, hele ritme naar de klote, enz enz, godverdeplurisklotezooi (af en toe lekker hardop klagen kan ook weleens opluchten dus leed je uit!)

Hoop dat ze erachter kunnen komen 3 jan. hoe en wat allemaal zodat ze je kunnen helpen. :aai:

Vervelend voor je! Ik ben al zo'n 10 jaar niet meer aan de anticonceptie en alleen map bij emergency zeg maar. Heb zo'n 10 dagen voor menstruatie dat mijn buik begint op te blazen en mijn stemming erg rollercoaster wordt. Voor opgeblazen buik heb ik nu zakjes van de huisarts en drink ik dagelijks waardoor dat opgeblazen een stuk minder is. Mbt de rollercoaster ga ik maar gewoon zitten en maak ik geen keuzes in die 10 dagen 😁

En ik heb altijd eetlust 🤭 dus denk dat je weinig aan mij hebt

En dan is het ook nog een pluris koud buiten, (te) vroeg donker waardoor we teweinig vitamine d binnen krijgen, iedereen die zo lekker nep doet met de feestdagen, hele ritme naar de klote, enz enz, godverdeplurisklotezooi (af en toe lekker hardop klagen kan ook weleens opluchten dus leed je uit!)

Hoop dat ze erachter kunnen komen 3 jan. hoe en wat allemaal zodat ze je kunnen helpen. :aai:
Ja precies dat met dat ritme oh my wat ga ik daar slecht op hahaha, vooral door aangepaste diensten werken met de feestdagen & aangepaste openingstijden in de gym is dat ook lekker chaos. Blij als ik weer in mn dagelijkse routine zit! (Ik heb mn dumbells op mn kantoor op werk liggen tegenwoordig lol)

Ik hoop het ook heel erg! De pil weet je wel waar je aan toe bent en is elke dag ongeveer hetzelfde, maar werd daar geen vrolijker of leuker persoon van. Want ondanks dat ik me shitty AF voel, merk ik wel dat ik nog leuk kan doen tegen de mensen om me heen. En mn intoleranties zijn echt veel minder zonder de pil. Anders was ik er echt weer mee begonnen. Dus hopelijk een andere oplossing te vinden🙏🏼

Vervelend voor je! Ik ben al zo'n 10 jaar niet meer aan de anticonceptie en alleen map bij emergency zeg maar. Heb zo'n 10 dagen voor menstruatie dat mijn buik begint op te blazen en mijn stemming erg rollercoaster wordt. Voor opgeblazen buik heb ik nu zakjes van de huisarts en drink ik dagelijks waardoor dat opgeblazen een stuk minder is. Mbt de rollercoaster ga ik maar gewoon zitten en maak ik geen keuzes in die 10 dagen 😁

En ik heb altijd eetlust 🤭 dus denk dat je weinig aan mij hebt
Ah die zakjes zijn dat van die vezelzakjes ofzo? Die heb ik ook weleens gehad. Of heb je wat anders?

Bloated zijn vind ik nog het minst erge momenteel ook al vind ik dat ook super kut. Mn fysiek is echt zo anders de laatste 10 dagen cyclus en dat is ook zo’n mindfuck! Maar merk nu ook dat ik vanaf dag 14 doodmoe ben steeds en gewoon niet in slaap kan vallen (ondanks oordoppen, slaapmasker, 3 dubbele gordijnen, schermen op tijd uit enz). Terwijl ik de eerste 2 weken om 21:00 KO ben en goed slaap.

En nu ook migraines, misselijk, constant zwaar gevoel in mn lichaam.. en ben ook juist gewend meer honger te hebben voor D-day maar heb nu het tegenovergestelde. Echt zo’n grieperig gevoel zeg maar.

En vorige maand had ik vrijwel nergens last van en voelde ik me tot 3 dagen voor D-day super.. geen pijl op te trekken joh. Is dat bij jou ook maandelijks zo wisselend hoe je cyclus/klachten verlopen?

Ben er nu 6 maanden vanaf en kan me voorstellen dat je lichaam nog ff nodig heeft om te reguleren, maar denk dat het er misschien wat hulp bij nodig heeft😅

Nee macrogol/elektrolyten. Kan niet zeggen dat het weg is en heb denk ik geaccepteerd dat ik gevoelig ben voor eten. Alleen geen passie zoals bij jou het precies uit te zoeken waar ik op reageer.

Misschien ligt het ook gewoon aan een onderliggend griepje ? Als ik terug kijk werd ik depressief en agressief van de anticonceptie. Een jaar geleden nog een poging gedaan gezien het mis was gegaan met de map maar stond echt op mijn kop. Twijfelde tussen ontslag nemen en emigreren naar Spanje of van het viaduct rijden dus gestopt met de pil en voelde mij met de dag weer meer mijzelf. Dus voor mij echt geen optie.

Iedere maand is een verassing 😑 soms wordt ik down, soms bijna manisch, soms heb ik niks door qua stemming, soms niet vooruit te branden en een andere maand loop ik weer over van energie. Soms gaat sporten moeizaam en soms lijk ik een topatleet dus ja iedere maand is weer anders. Maar alles is van mij zonder medicatie waarvan ik niet weet wat er precies in zit en ga dus maar gewoon zitten in een bakje van de rollercoaster en laat mij alle kanten wel uitslingeren. Gordel vast en hopen op het beste 😁.

Dus zou als ik jou was een keuze maken en daar achter blijven staan. Wetende dat vrouw zijn nou eenmaal een leven in een attractiepark is 😎

Fysio ook geweest trouwens, die vermoedt dat de pijn in mijn elleboog vanuit mijn schouder komt waar ik eerder ook wat last van had. Rechts was ook knijterhard vergeleken met links. Dus nu elke training als warming-up oefeningen voor de rotator cuff & als het in het nieuwe jaar nog blijft dan weer even terug.
Heb daar een consult gehad en maanden terug gestart met ssri.

Mocht er iets uitkomen dan zullen ze verschillende behandel opties met je doornemen.

Verschrikkelijk ja, vooral de week voor de menstruatie. Moe, bloated, bah.

Inderdaad zo onvoorspelbaar soms die hormonen. Ik weet nooit precies hoe ik me ga voelen.
Ben benieuwd wat ze voor je kunnen doen daar bij de Android Health.

Ik raak zo opgeblazen voor de tijd van de maand... ik overweeg nu om Kh die dagen maar even drastisch te verminderen.
Het ongemak van het vocht vasthouden is enorm bij mij. Mijn buik zwelt voor mijn gevoel ook echt buiten proportioneel op.

Nee macrogol/elektrolyten. Kan niet zeggen dat het weg is en heb denk ik geaccepteerd dat ik gevoelig ben voor eten. Alleen geen passie zoals bij jou het precies uit te zoeken waar ik op reageer.

Misschien ligt het ook gewoon aan een onderliggend griepje ? Als ik terug kijk werd ik depressief en agressief van de anticonceptie. Een jaar geleden nog een poging gedaan gezien het mis was gegaan met de map maar stond echt op mijn kop.
Ja zou ook nog kunnen inderdaad dat het niet alleen aan de hormonen ligt, en de pil deed mentaal ook zoiets bij mij inderdaad alleen had ik dat pas na 5-6 maanden door
Twijfelde tussen ontslag nemen en emigreren naar Spanje of van het viaduct rijden dus gestopt met de pil en voelde mij met de dag weer meer mijzelf. Dus voor mij echt geen optie.
O wauw ja ik vond mn werk dus ook helemaal niet meer leuk en had bedacht dat ik liever in de gym wilde werken ofzo. Terwijl ik mijn werk hartstikke leuk vind eigenlijk (en dat nu ook weer vind). Wat bizar zeg he…
Iedere maand is een verassing 😑 soms wordt ik down, soms bijna manisch, soms heb ik niks door qua stemming, soms niet vooruit te branden en een andere maand loop ik weer over van energie. Soms gaat sporten moeizaam en soms lijk ik een topatleet dus ja iedere maand is weer anders. Maar alles is van mij zonder medicatie waarvan ik niet weet wat er precies in zit en ga dus maar gewoon zitten in een bakje van de rollercoaster en laat mij alle kanten wel uitslingeren. Gordel vast en hopen op het beste 😁.

Dus zou als ik jou was een keuze maken en daar achter blijven staan. Wetende dat vrouw zijn nou eenmaal een leven in een attractiepark is 😎
Oké fijn om te weten dat het bij anderen ook elke maand zo wisselend kan zijn! Maar die maanden zonder energie trek ik echt zo verschrikkelijk slecht joh. Laatst werd ik wakker voor werk en was zo moe dat ik gewoon niet meer rationeel kon nadenken en had besloten dat ik “gewoon 2 uur later ging werken en nog ff ging slapen” like wtf dat is niet bepaald een optie op mijn werk om later te beginnen ofzo😅 en daarna weer wakker schrikken en mega haasten omdat je dan beseft dat dit helemaal niet kan. Heb dat nog nooit gehad joh, leek wel bezopen ofzo😂

Beetje meer vermoeid of minder zwaar kunnen trainen de week voor D-day kan ik wel accepteren maar dit soort dingen.. hoop dat er iets aan te doen is dat het niet meer zo extreem is & ik gewoon wel nog normaal kan functioneren🙈

Zie collega’s (ook vrouwelijke) die tegen pensioen aanzitten die veel meer energie hebben dan ik heb en dat lijkt me niet normaal.. zeker niet aangezien ik nu op 2300 kcal zit en me al zo voel, wil niet weten hoe dit dan is als ik ga cutten🤯

Heb daar een consult gehad en maanden terug gestart met ssri.

Mocht er iets uitkomen dan zullen ze verschillende behandel opties met je doornemen.
Ah fijn om te weten!! Waren er bij jou hormoonwaardes te hoog/laag of meer hoe je hersenen reageren op bepaalde hormonen oid?

Verschrikkelijk ja, vooral de week voor de menstruatie. Moe, bloated, bah.

Inderdaad zo onvoorspelbaar soms die hormonen. Ik weet nooit precies hoe ik me ga voelen.
Ben benieuwd wat ze voor je kunnen doen daar bij de Android Health.

Ik raak zo opgeblazen voor de tijd van de maand... ik overweeg nu om Kh die dagen maar even drastisch te verminderen.
Het ongemak van het vocht vasthouden is enorm bij mij. Mijn buik zwelt voor mijn gevoel ook echt buiten proportioneel op.
Ah dit klinkt gek maar vind het zo fijn om te horen dat ik niet de enige ben die het zo heftig merkt!! Om me heen hoor ik niemand hier over en zie ik iedereen gewoon doorgaan zoals normaal zonder te crashen of hun normale broeken niet meer te passen ofzo de week ervoor..

Dat vocht vasthouden heb ik soms (nu ook) ook zo extreem en het is zo oncomfortabel.. terwijl ik een andere maand er vrijwel geen last van heb zoals vorige maand.

Khd minderen heb ik ook geprobeerd maar dat lijkt het bij mij nog erger te maken, vooral qua energie dus dat doe ik niet meer.. helpt dat voor jou wel?

Terug
Naar boven