AndroidHealthClinic

Snuff's ON-Topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hmmm...ik had je bench toch hoger verwacht.

Is niet vervelend bedoelt, beter eerlijk dan van die fake stats.

Maar met jou lengte en gewicht, mag dat toch echt hoger wezen.

Ben bang dat veel mensen ook een beetje een vertekend beeld hebben van wat mogelijk moet zijn. Veel mensen dikken hun stats aan. Of zeggen dat ze een x aantal kilo's benchen als ze dat gewicht eigenlijk 1 keer met hulp van spotters een halve rom verplaatsen. 112kg is best wel veel. Zeker als je dat een setje drukt.

Ben bang dat veel mensen ook een beetje een vertekend beeld hebben van wat mogelijk moet zijn. Veel mensen dikken hun stats aan. Of zeggen dat ze een x aantal kilo's benchen als ze dat gewicht eigenlijk 1 keer met hulp van spotters een halve rom verplaatsen. 112kg is best wel veel. Zeker als je dat een setje drukt.

Dat vindt ik dus niet, maargoed jij bent 19 jaar en dan lijkt 112,5kg misschien veel. ;)

• Topic Starter Topic Starter
Ik moet wel zeggen dat ik vroeger altijd een kippenborst had. Borst is ook de minste spiergroep die ik bezit.
Al moet ik zeggen dat 112,5kg best wel veel is.
Ik ben in staat er 6 reps uit te persen, 4 tot aan borst en de laatste 2 ietsjes hoger. Reden hiervoor is dat ik altijd alleen train en nooit om een spotter vraag.

IK zal je gaan volgen Snuff :).
Ben benieuwd en zal zeker een leuke en leerzame log worden.

Ik moet wel zeggen dat ik vroeger altijd een kippenborst had. Borst is ook de minste spiergroep die ik bezit.
Al moet ik zeggen dat 112,5kg best wel veel is.
Ik ben in staat er 6 reps uit te persen, 4 tot aan borst en de laatste 2 ietsjes hoger. Reden hiervoor is dat ik altijd alleen train en nooit om een spotter vraag.

Kijk dan wordt het anders, dacht dat het je 1rm max was.

Als je op 6x 112,5kg zit zal je 1rm op een 130kg zitten, ongeveer.

Kijk dan wordt het anders, dacht dat het je 1rm max was.

Als je op 6x 112,5kg zit zal je 1rm op een 130kg zitten, ongeveer.

Ik zou mijn god niet weten wat mijn max met 1 rep is.
Ik ben te chickenshit om dat eens uit te proberen.:D
Ik weet dat het erg risicovol is maar rust de barbell slechts op mijn handpalmen en sluit mijn duimen er niet omheen, dit omdat dat gewoon k*t aanvoelt.
Maar je zal wel gelijk hebben Trem en kan ik in principe hoger.
Ikzelf kijk altijd of er nog een repje meer uit te persen is, hang ik tussen de 8-10 reps verzwaar ik het gewicht.

wat?
Duimen er niet omheen?
Doe ik echt wel.
met squaten zelfs haha
maar als jij zonder duimen fijner vindt moet je vooral doen.
Hoe zit het met ccardio?

wat?
Duimen er niet omheen?
Doe ik echt wel.
met squaten zelfs haha
maar als jij zonder duimen fijner vindt moet je vooral doen.
Hoe zit het met ccardio?

Yep, I know, tis riskant.
Ik heb daar weleens een paar youtube filmpjes van gezien en dan moet ik toch wel ff slikken.:eek:

Ik woon in Engeland en daar is het niet vlak maar niets anders dan heuvels.
Ikzelf ben niet in het bezit van een auto, zelfs niet van een rijbewijs.
Een fiets is altijd mijn vervoersmiddel geweest.
Ik fiets naar mijn werk en weer terug, totaal plusminus 40 minuten.
Ik fiets naar de sportschool en weer terug, totaal plusminus 30 minuten.
Ik kan je garanderen dat dit voldoende cardio is, vooral naar de sportschool moet ik eerst een enorme steile heuvel op. Na een fietstripje druipt het zweet dus ook van mijn donder. Je kunt het niet vergelijken met het fietsen in Holland, dit is geen fietsen meer maar afzien.:(

Eeuhm, nee geen cardio, just weight-training, that's all Mack.

hang ik tussen de 8-10 reps verzwaar ik het gewicht.

Voor mij heeft met benchen altijd gewerkt als ik 4 herhalingen met een gewicht kon maken...ik 1 rep met 10kg meer kon doen.

Dan werkte ik met dat gewicht naar de 4 herhalingen toe en verzwaarde dan weer met 10kg.

Yep, I know, tis riskant.
Ik heb daar weleens een paar youtube filmpjes van gezien en dan moet ik toch wel ff slikken.:eek:

Ik woon in Engeland en daar is het niet vlak maar niets anders dan heuvels.
Ikzelf ben niet in het bezit van een auto, zelfs niet van een rijbewijs.
Een fiets is altijd mijn vervoersmiddel geweest.
Ik fiets naar mijn werk en weer terug, totaal plusminus 40 minuten.
Ik fiets naar de sportschool en weer terug, totaal plusminus 30 minuten.
Ik kan je garanderen dat dit voldoende cardio is, vooral naar de sportschool moet ik eerst een enorme steile heuvel op. Na een fietstripje druipt het zweet dus ook van mijn donder. Je kunt het niet vergelijken met het fietsen in Holland, dit is geen fietsen meer maar afzien.:(

Eeuhm, nee geen cardio, just weight-training, that's all Mack.

Dus het regent nu bij jouw?:P

Voor mij heeft met benchen altijd gewerkt als ik 4 herhalingen met een gewicht kon maken...ik 1 rep met 10kg meer kon doen.

Dan werkte ik met dat gewicht naar de 4 herhalingen toe en verzwaarde dan weer met 10kg.
Maar kom je dan wel aan je aantal reps binnen een oefening?
Ikzelf wil toch wel op z'n minst 25 reps, doe daarom meestal 3x8/10 met soms eens een setje meer.
Hehehe, op dit moment is het droog kerel, echter geven ze wel regen op voor vandaag en morgen.
Vrijdag hopelijk weer lekker.
Tis wel ****ing klammig hierzo.

Maar kom je dan wel aan je aantal reps binnen een oefening?
Ikzelf wil toch wel op z'n minst 25 reps, doe daarom meestal 3x8/10 met soms eens een setje meer.
QUOTE]

Jawel, maar ik doe wat meer setjes op de bank.

Idd 3 a 4 sets van 10 reps opbouwend richting max en dan zoals ik beschreef, daarna ga ik nog 1x terug naar een gewicht waar ik dan nog 8 tot 10 reps mee kan maken.

Dit werkt voor mij nog altijd prima en in is in 80% van mijn banktraining het geval.

Uiteraard bank ik ook wel eens gewoon 4 setjes met 10 reps.

Idd 3 a 4 sets van 10 reps opbouwend richting max en dan zoals ik beschreef, daarna ga ik nog 1x terug naar een gewicht waar ik dan nog 8 tot 10 reps mee kan maken.

Jah, zo doe ik het ook meestal. Naar m'n max toe waar ik 4-6 reps mee kan en dan zak ik in gewicht en doe nog een extra setje, een soort kleine pyramide-systeem, omhoog en dan ff naar beneden.:)

ik volgde je al op bodynet en je hebt me daar al veel geholpen!dus blijf je hier ook zeker volgen

ik volgde je al op bodynet en je hebt me daar al veel geholpen!dus blijf je hier ook zeker volgen

Yep, gewoon blijven doen buddy, dan zal ik jou ook een beetje in de gaten houden hehehe.;)

Eergisteren schouders en biceps gedaan, gisteren rust en nu mijn rug en abs.

Deadlift, T-bar row, dumbbell shrugs, lat pulldown, reverse lat pulldown close grip, machine mid rows en machine crunches.
Kon bijna niet naar de sportschool omdat het f***ing hard regende maar het is nu droog dus gaan we ervoor.
Laterzzz.

trainze

Je bent toch niet van suiker?

Goh wat een log!!! Mooi mooi, maar uh wat een shitload aan supps...dach dat ik al een hoop nam hehe

Succes!

Je bent toch niet van suiker?
Nee hehehe, maar dan ken jij de regenbuien hier in Engeland nog niet bro.;)
Goh wat een log!!! Mooi mooi, maar uh wat een shitload aan supps...dach dat ik al een hoop nam hehe

Succes!

Thnx, supps vallen nog wel mee hoor, had er eerst nog meer maar je leert naar verloop van tijd wat goed doet en wat je kunt laten zitten.:)

Benen voor vandaag even overgeslagen. Heb in de eerste instantie wat last van een spier in mijn linker bovenbeen, verder voelen ze de laatste weken nogal vermoeid aan. Volgende week even verder kijken hoe ze erbij staan, hehehe leuke woordspeling.

Ik hanteer trouwens een systeem van een 4 dagen split.
Maandag borst en triceps
Dinsdag schouders en biceps
Woensdag vrij
Donderdag rug en buik
Vrijdag benen en kuiten
Weekend rust en herstel

Dus heb vandaag een extra borstsessie ingelast.
Dumbbell Press Flat Bench, chest Press, Incline Dumbbell Press, Hammerstrength Incline Press en Dumbbell Flyes.

Wat ik ook nog wel even kan melden, zoals ik altijd in mijn logs heb gedaan, is het melden van mijn progressie aan de hand van wat kleine stats. Dit post ik altijd op een zaterdagmorgen. Ik gebruik de nek/taille methode. Oke, deze methode is niet nauwkeurig, je komt er wel dicht bij in de buurt, maar je kunt wel zien of je in BF daalt of stijgt als je het wekelijks doet en dan vergelijkt. Ook weeg ik mezelf.
Normaal gesproken in een bulk weeg ik me dagelijks maar ben daar vanaf gestapt daar ik nu aan het cutten ben. Desalnietemin toch nieuwsgierig hoe ik er na 4 weken voor sta.
Aan het eind van mijn kuur zal ik dan mezelf nauwkeurig gaan meten.
Laterzzz.

elke dag wegen is niet nodig man.
1x schijten en je bent een kilo kwijt
1 maaltijd en je bent weer 1 of 2 kilo zwaarder

ik doe altijd 1x in de week zelfde tijd, zelfde zender;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven