XXL Nutrition

Snuff's ON-Topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
Nee hehehe, maar dan ken jij de regenbuien hier in Engeland nog niet bro.;)

Thnx, supps vallen nog wel mee hoor, had er eerst nog meer maar je leert naar verloop van tijd wat goed doet en wat je kunt laten zitten.:)

Benen voor vandaag even overgeslagen. Heb in de eerste instantie wat last van een spier in mijn linker bovenbeen, verder voelen ze de laatste weken nogal vermoeid aan. Volgende week even verder kijken hoe ze erbij staan, hehehe leuke woordspeling.

Ik hanteer trouwens een systeem van een 4 dagen split.
Maandag borst en triceps
Dinsdag schouders en biceps
Woensdag vrij
Donderdag rug en buik
Vrijdag benen en kuiten
Weekend rust en herstel

Dus heb vandaag een extra borstsessie ingelast.
Dumbbell Press Flat Bench, chest Press, Incline Dumbbell Press, Hammerstrength Incline Press en Dumbbell Flyes.

Wat ik ook nog wel even kan melden, zoals ik altijd in mijn logs heb gedaan, is het melden van mijn progressie aan de hand van wat kleine stats. Dit post ik altijd op een zaterdagmorgen. Ik gebruik de nek/taille methode. Oke, deze methode is niet nauwkeurig, je komt er wel dicht bij in de buurt, maar je kunt wel zien of je in BF daalt of stijgt als je het wekelijks doet en dan vergelijkt. Ook weeg ik mezelf.
Normaal gesproken in een bulk weeg ik me dagelijks maar ben daar vanaf gestapt daar ik nu aan het cutten ben. Desalnietemin toch nieuwsgierig hoe ik er na 4 weken voor sta.
Aan het eind van mijn kuur zal ik dan mezelf nauwkeurig gaan meten.
Laterzzz.

Heb je dinsdag geen last van je borst of triceps ?
indeling van je 4 daagse split lijkt me niet ideaal te noemen.

Ik begrijp dat je aan het cutten bent, op welke intensiteit en reps train je?

• Topic Starter Topic Starter
Heb je dinsdag geen last van je borst of triceps ?
indeling van je 4 daagse split lijkt me niet ideaal te noemen.

Ik begrijp dat je aan het cutten bent, op welke intensiteit en reps train je?

Nee, geen last. Enkel wat van mijn schouders aangezien die op een maandag al aardig onder handen worden genomen door de borst-sessie.

Ik train altijd naar failure. 3x8/10 of 4x10.
De eerste set is om op te warmen, dan verhoog ik naar 50% van mijn kunnen, dan 80% en als laatste set wil ik dus falen. Ik rust 2 a 3 minuten tussen de sets.
Maar ook ga ik weleens gelijk hoog in gewicht, vooral bij de 3x8, waarna ik na de laatste set nog een set extra doe met wat minder gewicht.

Ik heb op verschillende manieren getraint, met dagen en spiergroepen geswitcht, 3 of 4 dagen split maar op dit moment werkt hoe ik het nu doe het best.

Natuurlijk sta ik helemaal open voor suggesties en adviezen.

als je gaat cutten minder rust nemen
supersets.dropsets, alles om de intensity omhoog te douwen
(clen, dnp,ecay:P)

als je gaat cutten minder rust nemen
supersets.dropsets, alles om de intensity omhoog te douwen
(clen, dnp,ecay:P)

Jah, ik weet het maar mijn lichaam gaat protesteren wil ik een snellere intensiteit. Het kan dan zelfs dat ik een blessure oploop. Ik ben natuurlijk ook de jongste niet meer hehehe.;)

Dropsets wil ik aankomende maandag wel weer eens doen, zowel borst als triceps.

Verder geen hartversnellende rotzooi meer voor mij. Heb een aantal keren op ephedrine ( only en in stacks) gezeten en dat werkt fantastisch maar sloopt je ook.

tot hoe diep wil je cutten snuff?

Nee, geen last. Enkel wat van mijn schouders aangezien die op een maandag al aardig onder handen worden genomen door de borst-sessie.

Ik train altijd naar failure. 3x8/10 of 4x10.
De eerste set is om op te warmen, dan verhoog ik naar 50% van mijn kunnen, dan 80% en als laatste set wil ik dus falen. Ik rust 2 a 3 minuten tussen de sets.

Maar ook ga ik weleens gelijk hoog in gewicht, vooral bij de 3x8, waarna ik na de laatste set nog een set extra doe met wat minder gewicht.

Ik heb op verschillende manieren getraind, met dagen en spiergroepen geswitcht, 3 of 4 dagen split maar op dit moment werkt hoe ik het nu doe het best.

Natuurlijk sta ik helemaal open voor suggesties en adviezen.

Dit is niet gebruikelijk bij het cutten Snuff, denk dat je er over een paar weken wel achter komt.

Tijdens het cutten heb ik om de dag fullbody getraind op een stijgend aantal reps, begonnen met 3x15 benen,kuiten en rug oef. sowieso uitbouwen naar 40 reps en opbouwen met touwtje springen ( dit kun je ook achter het huis doen met je regenjas en kaplaarsjes aan)

Ik heb nog wel een basis splitschema, misschien kun je die naar wens voor jou aanpassen.

heb je bij DSMpharmaceuti. gewerkt
als jij naar de plee geweest ben , heeft het waterbedrijf een chemische milieuramp

tot hoe diep wil je cutten snuff?
Mijn doel is om de 10% te bereiken.
Dit is niet gebruikelijk bij het cutten Snuff, denk dat je er over een paar weken wel achter komt.

Tijdens het cutten heb ik om de dag fullbody getraind op een stijgend aantal reps, begonnen met 3x15 benen,kuiten en rug oef. sowieso uitbouwen naar 40 reps en opbouwen met touwtje springen ( dit kun je ook achter het huis doen met je regenjas en kaplaarsjes aan)

Ik heb nog wel een basis splitschema, misschien kun je die naar wens voor jou aanpassen.
Hehehe, zie je me al staan, een grote kerel in z'n kaplaarzen met een touw om z'n nek hahahaha.
Oke Porter, stuur maar door, zal er naar kijken.
Weet je, ik zal inderdaad mijn training moeten gaan veranderen. Dit is eigenlijk de eerste echte serieuze cut die ik doe. Heb hiervoor al eens gecut maar toen was de nadruk meer op mijn voeding gericht ipv ook mijn training. Maar goed, ben hier om ervaring op te doen en alles is mooi meegenomen.

heb je bij DSMpharmaceuti. gewerkt
als jij naar de plee geweest ben , heeft het waterbedrijf een chemische milieuramp
Ikke nie begrijp, jij mij uitleg.
En mocht jou redenatie betrekking hebben op mijn supplementen-inname dan denk ik dat je een klein beetje aan het overdrijven bent.;)

Goedesmorgens.
Zoals ik altijd in mijn logs heb gedaan vermeld ik mijn stats elke zaterdagmorgen.
Zo ook bij DBB.
Ik maak gebruik van de taille/nek methode en aan het eind van mijn kuur zal ik een nauwkeurige meting gaan toepassen.

Hier eerst mijn stats van afgelopen zaterdag gevolgd door die van vandaag. Metingen worden gedaan op een nuchtere maag natuurlijk.

Stats zaterdag 17 juli 2010:

Gewicht: 108,5kg
Taille: 100cm
Nek: 45cm
BF: 18,3%

Stats zaterdag 24 juli 2010:

Gewicht: 106,7kg
Taille: 97cm
Nek: 44cm
BF: 17,4%

Oke, op zich ben ik tevreden.
De enige twee minpuntjes zijn verval in gewicht en afname nekdikte.
Ik ben dus weer 1,8kg lichter en mijn nek is 1cm dunner.
De pluspunten daarentegen zijn in de eerste plaats dat mijn taille 3cm afgenomen is, hardstikke goed.
Op de tweede plaats alles bij elkaar gerekend maakt dat mijn BF van 18,3% naar 17,4%, maw bijna 1 procent vet eraf.

Alles gaat nu nog zoals het moet gaan, 3% in 4 weken is niet verkeerd. Met nog 10 weken voor de boeg en 7,4% dat er af moet zie ik het rooskleurig in.

Ik zal wanneer ik op 13% sta een refeed gaan toepassen. Elke zaterdag zal mijn carb-intake worden opgekrikt. Het zal dan schoon voedsel betreffen.
Dit om mijn metabolisme ff een schop onder z'n reet te geven.;)

Nou, ben dus 1,8kg kwijt. Dit betekent dat ik mijn voeding weer dien aan te passen. Ik heb wat berekeningen gemaakt en als ik naar mijn totale vetten kijk kom ik op ongeveer 20% van mijn totale calorie-intake uit. Dit gaan we dus nu aanpakken door wat noten uit mijn voedingsschema te gaan schrappen. Later deze dag zal ik mijn gecorrigeerde schema's weer posten.

Al met al ben ik mijn een 3cm dunnere taille deze week alweer heel erg tevreden en weet dat mijn voeding-opzet werkt.

Cause at the end of the day, it's all about the nutrition....;)

Laterzzzz.

he snuff goed bezig mooi resultaat alleen hoe weetje nu dat het aan de vetten licht dan?gewoon door dat je je lichaam goed kent of heb je er een methode voor?

he snuff goed bezig mooi resultaat alleen hoe weetje nu dat het aan de vetten licht dan?gewoon door dat je je lichaam goed kent of heb je er een methode voor?

Ik heb ooit eens vernomen dat de verhouding van KEV tijdens kuren op 40/50/10 gezet dient te worden.
Op dit moment heb ik een vet-inname van ongeveer 20%. Dit laat ik dan wat zakken.
In principe maakt de keus tussen vet of carbs voor het droppen in intake niet zo uit zolang je maar die 2,5 tot 3 gram eiwitten in je schema houd.
Zou echter niet lager dan 10% vetten gaan. Ook vetten heb je gewoon nodig.:)

tanks voor de uitleg

Mijn doel is om de 10% te bereiken.

Hehehe, zie je me al staan, een grote kerel in z'n kaplaarzen met een touw om z'n nek hahahaha.
Oke Porter, stuur maar door, zal er naar kijken.
Weet je, ik zal inderdaad mijn training moeten gaan veranderen. Dit is eigenlijk de eerste echte serieuze cut die ik doe. Heb hiervoor al eens gecut maar toen was de nadruk meer op mijn voeding gericht ipv ook mijn training. Maar goed, ben hier om ervaring op te doen en alles is mooi meegenomen.

Zie PM

Nou, het heeft ff geduurd maar heb mijn voedingsschema's weer aangepast aangezien ik weer in gewicht ben gezakt.

Snuff weegt 106,7kg x 2 x 16 - 400 = 3014,4 kcal.

Ik ben dus wat aan het sleutelen geweest met het verwijderen van wat vetten. Ook ben ik veranderd van tonijn, had eerst flakes en nu heb ik chunks. Verhoudingsgewijs moest ik het een en ander aanpassen.
Ook kwam ik tot de ontdekking dat het zoutgehalte van tonijn in mijn schema niet klopte. Ik had namelijk een hoeveelheid van 0,9gr. op drie blikjes. Echter bleek dit de waarden van sodium te zijn en zoals jullie misschien wel weten is sodium 3x sterker dan zout. Maw ligt de totale intake aan zout veel hoger in mijn voeding. Word daar niet vrolijk van maar ik kan het niet veranderen of verlagen daar de enigste produkten die ik neem waar zout in zit zijn koolvis, tonijn en kip. Deze kan ik gewoonweg niet schrappen omdat ze de hoofd-intake voor mijn oh zo belangrijke dierlijke eiwitten zijn.

Afijn, ik ben er uit en kom op een totale calorie-intake van 3015.
Nou, das toch weer heel erg netjes en nauwkeurig.

Koolhydraten = 969,6 kcal = 31,94%
Eiwitten =1510,4 kcal = 49,77%
Vetten = 555,3 kcal = 18,29%

Hier zijn mijn aangepaste schema's:

Bijlagen

ben benieuwd hoe je er nu zaterdag weer bij staat!

Wat een precieze (geen idee) maaltijdplan.
197 gram wei
haha
dam,n

Goed bezig

Zondag m'n zoveelste test/tren gezet. Echter trok ik nu bloed en was genoodzaakt nog een keer te prikken, op zich heb ik daar geen enkele moeite mee.
Alleen weet ik dat ik dan een dag of 2 een stijve reet heb.
Nu dus ook hehehe.
Morgen m'n volgend prikje alweer.
Ben op dit moment een beetje aan het spacen. Ik kan niet zo goed tegen caffeine maar heb een uurtje of 2 geleden 400mg geslikt. Puur om de cut wat mee te versterken. Ben 2 weken vrij en van plan dit de gehele twee weken te doen.
Ben nu een iets andere trainingsschema aan het volgen met de nadruk op de intensiteit. Normaal gesproken rust ik tussen de 2-4 minuten tussen de sets en bouw ik in gewicht op. Nu dus 80% van m'n max en slechts 1 minuutje rust tussen de sets. Werkt lekker.;)

heheh wie groot wil worden moet soms pijn lijden he:)

zal eerst wel effe tegen vallen ofniet van 3min rust na1min!

Succes verder
en geniet van je vakantie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven