Fitness Seller

'Sony verliest honderden dollars per verkochte PS3'

PS3 verliest het op grafisch gebied tot nu toe van de Xbox360. Aardige tik als zoveel games op grafisch vlak minder zijn, dan moeten de exclusieve titels het verschil gaan maken. Gelet op de budgetten voor een game een lastige klus, een game ontwikkelen voor de PS3 of Xbox360 kost een stuk meer dan voor de vorige generatie. Sony en MS moeten het dus ook hebben van multi-platform games. Voorlopig wint MS daar.

Ridge Racer :

PS3 version missing HDR Lighting, much less complex geometry, inferior filtering, lesser textures. PS3 gets owned by a year-old XBOX 360 launch title.

Call of Duty 3

Call of Duty 3's visuals are great, though a problematic frame rate leaves the game looking decidedly less impressive than it does on the Xbox 360.

Need for Speed3 :

Visually, the PlayStation 3 version of Need for Speed Carbon falls short of its Xbox 360 counterpart. The two games run at roughly the same framerate, but the PS3's filtering effects, specifically the blurring, can be ugly. Road textures look nice and detailed at low speeds, but when you're flying down the road and the game blurs everything, they simply look poor. A few other odd things don't match up either, like the Drafter's wake, which is a transparent cylinder on the 360 and some rather ugly blue streamers on the PS3.


Marvel Ultimate Alliance :

Oh, and just for argument's sake, we popped in the 360 version of Ultimate Alliance to compare and we have to say... the PS3 edition just isn't as polished. Comparatively, there's a lot more framerate stutter with our game compared to theirs (expect hiccups when turning the camera in highly-populated areas) and the colors are deeper and seem to be in better contrast with the 360.

Tony Hawk 8
It's certainly disappointing that the PlayStation 3 is so far behind the Xbox 360 game. Framerate issues are apparent at every other turn, and the lack of online play really hurts. Project 8 is a worthy game to pick up, just preferably not on this system.
 
Eric, jij hebt gears of war al gespeeld?
 
Ik ben bezig met GOW, vrees voor Sony dat hun grafische processor nooit zulke beelden zal kunnen laten zien. De Xenos in de Xbox360 is gewoon geavanceerder dan de RSX in de PS3. Enige wat de PS3 meer heeft in theorie is rekenkracht, maar daar heb je weinig aan als je GPU bepaalde functionaliteit mist.

Xenos = Direct/X 10 (gedeeltelijk)
RSX is vergelijkbaar met Direct/X 9
 
Hehe, maar is ie nou een beetje leuk ofwa?
 
Ja is goed speelbaar, je moet er even in komen met dat systeem van dekking zoeken maar daarna is het een schitterende game. Het is niet alleen grafisch geweld maar ook een zeer goede gameplay.
 
Eric, de processor van de PS3 is 2x zo krachtig als de Xbox360, als de games beetje goed in elkaar zitten moet de PS3 dus beter te benutten zijn???
 
Op papier en met marketingpraat van Sony is de PS3 een stuk krachtiger dan de Xbox360 maar in de praktijk blijkt dat momenteel nog niet. Je hebt niks aan pure rekenkracht als je grafische kracht ook niet op niveau is.

Overigens wordt in dit artikel uitgelegd wat de verschillen zijn en wat marketingpraat is :

GotFrag DPAD - DPAD Home News Story - End all arguments: PS3 vs 360

Wel iets op de hand van MS maar beide partijen hebben veel marketingpraat de wereld in gebracht en in de praktijk is die beloofde kracht toch een stuk minder.
 
ericR, zit jij niet tegen de 50 aan?
 
@ eric: Aha ok. Maar waarom steekt Sony er een kaart in die na een jaar evolutie in principe sneller en beter moet zijn maar dat in werkelijkheid niet is? Dat terwijl de overige onderdelen dan weer peperduur zijn... ben iig benieuwd naar meer tests. Zal dat artikel ook eens doornemen.
 
@ eric: Aha ok. Maar waarom steekt Sony er een kaart in die na een jaar evolutie in principe sneller en beter moet zijn maar dat in werkelijkheid niet is? Dat terwijl de overige onderdelen dan weer peperduur zijn... ben iig benieuwd naar meer tests.

Sony kon het zich niet veroorloven om nog meer geld uit te geven aan hun console. Blu-ray en wat andere zaken nekt hun, de grafische unit hadden ze nooit op het niveau van de Xenos gekregen zonder geld bij te leggen.
 
Heb het artikel ff gelezen (grotendeels chinees maar goed) het is me toch duidelijk geworden dat de 360 het grafisch slim aanpakt (dankzij ATI) en zo heel wat geheugen spaart om beter te presteren.
 
Terug
Naar boven