AndroidHealthClinic

'Sony verliest honderden dollars per verkochte PS3'

Helaas voor Sony kunnen ze zo'n verlies niet makkelijk hebben. Ze hebben geen grote oorlogskas zoals Microsoft. Langdurige verliezen op een bepaalde divisie zal door de aandeelhouders niet in dank worden afgenomen en er toe leiden dat Sony zich moet concentreren op de winstgevende divisies. Een proces dat ooit bij Philips ook is gebeurd en bij andere beursgenoteerde multinationals ook gebeurt.

Sony kan het zich niet veroorloven om jaren lang de PS3 met verlies te verkopen. Dat ze nu verlies maken is ook funest voor de groei van de PS3-markt aangezien Sony zich bewust moet inhouden met produceren van PS3's. Teveel productie en het verlies loopt te hard op.

waarom denk ik toch dat dit deze kerst een topmaand voor Nintendo wordt?:rolleyes:

805 dollar voor een spelconsole te maken?!?

Ik vrees dat er dan bij de PRdienst wat te veel met een Lambo rond rijden :D

Een console begint altijd duur en na verloop van tijd kosten ze nog minder als de helft.....

Word wat over 2 jaar:D

Helaas voor Sony kunnen ze zo'n verlies niet makkelijk hebben. Ze hebben geen grote oorlogskas zoals Microsoft. Langdurige verliezen op een bepaalde divisie zal door de aandeelhouders niet in dank worden afgenomen en er toe leiden dat Sony zich moet concentreren op de winstgevende divisies. Een proces dat ooit bij Philips ook is gebeurd en bij andere beursgenoteerde multinationals ook gebeurt.

Sony kan het zich niet veroorloven om jaren lang de PS3 met verlies te verkopen. Dat ze nu verlies maken is ook funest voor de groei van de PS3-markt aangezien Sony zich bewust moet inhouden met produceren van PS3's. Teveel productie en het verlies loopt te hard op.
Daarom dus tijdelijk, meestal verkopen PS spelletjes nog altijd het beste. Juist door de winstgevende delen van de markt kunnen ze het makkelijk hebben. Populariteit/kwaliteit blijft hun grootste voordeel: een Sony apparaat gaat zelden stuk en dat geeft vertrouwen bij de consument. Maar als ik het goed begrijp zou jij nu je aandelen op Sony verkopen? :)

Daarom dus tijdelijk, meestal verkopen PS spelletjes nog altijd het beste. Juist door de winstgevende delen van de markt kunnen ze het makkelijk hebben. Populariteit/kwaliteit blijft hun grootste voordeel: een Sony apparaat gaat zelden stuk en dat geeft vertrouwen bij de consument. Maar als ik het goed begrijp zou jij nu je aandelen op Sony verkopen? :)
euh nee, de ps2 was zo populair omdat ie zo gemakkelijk te modden was ;)

Naam speelt ook een rol, weet je hoeveel reclame ze gemaakt hebben tegenover andere fabrikanten? Volgens mij zit die kost ook berekend in het maken van de console, dat is een zeer hoge kost...

Zit er niet eens bij, alles is hardware.

"zou" ;)

Wat jullie lijken te vergeten, is dat de PS3 veel meer voor Sony betekent dan alleen maar games. De ontwikkeling van de PS3 is een investering die Sony de komende jaren wil terugverdienen met de verkoop van Blu-ray films, HDTV's en natuurlijk ook games. Bovendien moet de PS3 helpen de goeie naam van Sony te herstellen en het vertrouwen in het merk terug te winnen.

Ongetwijfeld zal Sony veel PS3's verkopen vlak na de introductie, maar de verkoop op langere termijn zal de doorslaggevende factor zijn. Als de verkoop van PS3's na een tijdje inzakt, zal dit de strategie van Sony op vele punten ondermijnen.

Het doel van Sony is o.a. om met de PS3 miljoenen mensen te introduceren met Blu-ray. Simpel gezegd betekent elke verkochte PS3 ook een verkochte Blu-ray speler (net zoals dit was met de PS2 en DVD). De ontwikkeling van Blu-ray heeft Sony veel geld gekost, dat moet worden terugverdiend met de verkoop van Blu-ray films en ander materiaal. Sommigen mensen die op zoek zijn naar een Blu-ray speler zullen alleen daarvoor al een PS3 kopen omdat stand-alone spelers op dit moment nog veel meer kosten.

Bovendien, zoals ik al zei kan de PS3 grote effecten hebben op de verkoop van HDTV's die de nieuwe standaard voor de toekomst moeten worden. PS3 (en sinds kort ook de Xbox360) is één van de weinige bronnen die beelden op 1080p HD resoluties kan produceren. Sony hoopt dat veel die-hard gamers en mensen die in HD-resolutie van hun films willen genieten zullen overgaan tot aanschaf van hun HDTV's.

De PS3 kan Sony dus veel winst gaan opleveren, maar als hun opzet faalt zal dit een forse tegenslag op vele fronten zijn. Ik denk dat het helemaal goed gaat komen. Zoals Sony vroeger zei: Never underestimate the power of Playstation. :D

Hoop doet leven, maar de grote vlucht van de PS2 en Xbox kwam na de eerste prijsverlagingen. In Azie dan vooral de PS2 en in de USA de Xbox. Als Sony niet zeer snel het productieproces goedkoper kan maken hebben ze gewoon een zeer groot probleem. Een goede naam hebben is leuk, maar mensen hebben weinig aan een goede naam als ze het product niet kunnen betalen.

Voor Japanners is de PS3 nog wel betaalbaar, maar voor veel inwoners van andere Aziatische landen wordt zo'n PS3 te duur. In veel Zuid-Oost Aziatische landen struikel je over de PS2's. Mede ook omdat je zo makkelijk back-ups er op kan spelen.

Ik zal iig geen koper worden. Naast de belachelijke prijs doe ik sinds mijn 14e levensjaar niets meer met consoles. Ik heb geloof ik 3-4 spellen voor de PS2. Het enige wat ik redelijk vaak gespeeld heb was GT4. En de laatste anderhalf jaar heb ik de PS2 niet mee aangeraakt. Ik zou niet eens weten waar ie ligt.
Ik stop het geld liever in het upgraden van mijn computer.

Ach een modded Xbox360 is wel handig. HD-films streamen en nu een beetje Gears of War spelen. GOW is momenteel grafisch het mooiste wat in een game voorbij komt.

Ach een modded Xbox360 is wel handig. HD-films streamen en nu een beetje Gears of War spelen. GOW is momenteel grafisch het mooiste wat in een game voorbij komt.

Ja precies... we hebben dadelijk al anderhalf jaar mogen genieten van de 360 voordat die PS3 eindelijk op de markt komt.

Gears of war is zo ****ing vet he:)

Jaja vandaag komt ie uit in de VS. Hier even wat stukjes over hoe het er daar aan toe gaat.

PS3 wachtrijen groeien en groeien
Nieuws | 17 november 2006 - Vandaag wordt de PlayStation 3 in de Verenigde Staten gelanceerd en de wachtrijen zijn enorm. In San Fransisco hebben inmiddels meer dan duizend Sony fans zich verzameld bij SonyStyle Store. 750 daarvan zijn verzekerd van de PlayStation 3, de rest van de wachtenden moet nog maar afwachten of hun missie succesvol wordt afgesloten. Overigens staan de eerste gamers al sinds woensdagochtend in de rij.

In New York zien we nagenoeg dezelfde beelden. Ook hier zitten honderden fans te wachten, maar dan bij de SonyStyle Plaza. Alleen is de kou in New York een stuk zwaarder om in te wachten. Overigens zullen hier slechts de eerste 400 gamers een PlayStation 3 kunnen scoren. Een paar daarvan hebben echter al aangegeven om de PlayStation 3 meteen via Ebay door te verkopen en op die manier hopen flink geld te scoren.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Wachtende Sony fans beschoten met luchtbuksen
Nieuws | 17 november 2006 - In Kentucky zijn een aantal mensen die zaten te wachten voor de PlayStation 3 beschoten met een luchtbuks, een pistool dat kleine plastic balletjes schiet. Een onbekende inzittende in een auto opende het vuur toen hij voorbij reed, waarbij hij drie wachtenden en een verslaggeefster van een locale televisiezender raakte. Twee van de slachtoffers hebben hun wachtmissie beëindigd, terwijl de derde vrolijk in de rij blijft zitten.

Van de dader ontbreekt nog elk spoor.

PS3 launch: Winkels en wachtenden beroofd
Nieuws | 17 november 2006 - Op verschillende plaatsen in de Verenigde Staten zijn gamers die wachten op de PlayStation 3 van hun zuur verdiende centen beroofd. De politie waarschuwt de wachtenden geen contant geld mee te nemen (net alsof ze nu nog uit de rij gaan om hun geld weg te brengen).

Daarnaast is in Californië de eerste winkel van zijn PlayStation 3 beroofd. Een paar gewapende mannen wisten daar minstens vier PlayStation 3's te stelen. Het waren echter geen fanboys, want ze wisten ook een aantal Xbox 360's te jatten.

op ebay vindt je nu al PS3'en waarop meer als 3000$ geboden is...

de CFO heeft zn huiswerk gedaan, eerst break-even en daarna ching ching

Terug
Naar boven