XXL Nutrition

Nieuws SP grootste partij in peilingen

Verkiezingsstrijd is losgebarsten en zoals ik al vaker heb gezegd diverse partijen proberen wat maatregelen van Wilders zachtjes over te nemen:

CDA-lijsttrekker Sybrand van Haersma Buma vindt dat er in de toekomst minder kan worden uitgegeven aan ontwikkelingssamenwerking. Dat zei hij tijdens een debat in Breda met lezers van BN De Stem en kijkers van Omroep Brabant.

Buma houdt tot 2015 vast aan een bijdrage voor ontwikkelingssamenwerking van 0,7 procent van het bruto binnenlands product. "Daarna kan het wel ietsjes minder", aldus de CDA-leider

http://www.powned.tv/nieuws/politiek/2012/08/buma_minder_geld_naar_ontwikke.html

De VVD-Kamerfractie wil drastisch bezuinigen op het budget voor ontwikkelingshulp. De liberalen nemen zo afstand van het Lenteakkoord en komen in de buurt van de PVV die de hulp het liefst wil afschaffen. .

Prachtig hoe elke partij op den duur standpunten is gaan overnemen over integreren daar waar Fortuyn ermee begon. Nu Wilders de ontwikkelingshulp drastisch wil verminderen gaan andere partijen er met een lichte vorm in mee omdat IEDEREEN weet dat het stemmen oplevert.

ELKE partij is populisitsch en speelt in op populaire thema's, op de SGP na na misschien.

Laatst bewerkt:
Niks nieuws aan want het CDA en de VVD roepen dat al jaren, zelfs nog voor dat wilders het riep. Het trieste is alleen dat het idee nooit wordt doorgevoerd in de begroting.

Je praat wat CDA betreft onzin: Het CDA hield in het verleden altijd vast aan het percentage van 0,7 procent. In het laatste conceptverkiezingsprogramma verdween dat, maar de leden besloten uiteindelijk tijdens het verkiezingscongres eind juni dat de norm toch moest worden opgenomen in het verkiezingsprogram

En ook de VVD heeft het pas aangepast: fractievoorzitter Blok, die vindt dat ons land beter kan stoppen met het afkopen van het geweten. „Na zestig jaar ontwikkelingshulp moet je constateren dat het niet heeft gewerkt.”
Volgens Blok is geen sprake van een verkiezingsstunt om de PVV wind uit de zeilen te nemen. „Dit is een fundamenteel liberale keuze. Mensen mogen zelf bepalen of ze willen doneren.” Daarom wil de VVD tegelijkertijd de giftenwet verruimen.

Allemaal NA WILDERS !

Verkiezingsstrijd is losgebarsten en zoals ik al vaker heb gezegd diverse partijen proberen wat maatregelen van Wilders zachtjes over te nemen:

http://www.powned.tv/nieuws/politiek/2012/08/buma_minder_geld_naar_ontwikke.html

Prachtig hoe elke partij op den duur standpunten is gaan overnemen over integreren daar waar Fortuyn ermee begon. Nu Wilders de ontwikkelingshulp drastisch wil verminderen gaan andere partijen er met een lichte vorm in mee omdat IEDEREEN weet dat het stemmen oplevert.

ELKE partij is populisitsch en speelt in op populaire thema's, op de SGP na na misschien.

Dat zijn twee verschillende dingen. En anders nog; wees er maar blij mee. Ik ben dat niet in ieder geval. Het is echter een noodzakelijk gevolg van een democratie in een staat met een meerderheid van burgers die geen zin hebben of te dom zijn om wat dieper over dingen na te denken. Als je niet wat holle retoriek gebruikt ben je kansloos in de verkiezingen. Is dat dan de schuld van de politici of van de burger?

• Topic Starter Topic Starter
Een land waar 'Boer zoekt vrouw', 'Voice of Holland', 'Ik hou van Holland' de hoogste kijkcijfers halen verdient ook niet beter dan populistisch gewauwel. Pulp is de norm in Nederland, de inhoud boeit allang niet meer.

Dat zijn twee verschillende dingen. En anders nog; wees er maar blij mee. Ik ben dat niet in ieder geval. Het is echter een noodzakelijk gevolg van een democratie in een staat met een meerderheid van burgers die geen zin hebben of te dom zijn om wat dieper over dingen na te denken. Als je niet wat holle retoriek gebruikt ben je kansloos in de verkiezingen. Is dat dan de schuld van de politici of van de burger?

Politiek is er voor en van het volk. Maar dat zijn ze in op veel niveaus vergeten (landelijk, Europees) vergeten daar zijn ze bezig met andere dingen. Dure projecten, illusies die Europa heten en politie correcte plannetjes terwijl je in de praktijk de nadelen ondervindt. Maarja luisteren naar het volk betekent echt knopen doorhakken en betekent minder salaris voor de dikke EU politici en waarom zou je ook ? Macht is de factor die het maakt dat het volk onbelangrijk is.

Mensen snappen heel veel maar zijn murw geslagen doordat de politiek hun eigen gang gaat.

Je praat wat CDA betreft onzin: Het CDA hield in het verleden altijd vast aan het percentage van 0,7 procent. In het laatste conceptverkiezingsprogramma verdween dat, maar de leden besloten uiteindelijk tijdens het verkiezingscongres eind juni dat de norm toch moest worden opgenomen in het verkiezingsprogram

En ook de VVD heeft het pas aangepast: fractievoorzitter Blok, die vindt dat ons land beter kan stoppen met het afkopen van het geweten. „Na zestig jaar ontwikkelingshulp moet je constateren dat het niet heeft gewerkt.”
Volgens Blok is geen sprake van een verkiezingsstunt om de PVV wind uit de zeilen te nemen. „Dit is een fundamenteel liberale keuze. Mensen mogen zelf bepalen of ze willen doneren.” Daarom wil de VVD tegelijkertijd de giftenwet verruimen.

Allemaal NA WILDERS !

mooi geknipt en geplakt maar ik weet nog dondersgoed dat ze in 2010 ook al riepen dat OSW gekort moest worden en dat was VOOR de PVV.

mooi geknipt en geplakt maar ik weet nog dondersgoed dat ze in 2010 ook al riepen dat OSW gekort moest worden en dat was VOOR de PVV.

Knippen en plakken zodat jij het snapt, anders ga je weer roepen om bronnen enzo.

Roepen en uitvoeren zijn twee andere zaken Bensco, blijft staan dat men nu in ene kritisch is daar waar Wilders altijd als boeman werd gezien. En als zouden ze het al eerder zeggen, ze zijn gehaast om er nu veel werk van te maken 'in ene'.

Voor zolang ik weet was geert wilders daarmee veel eerder, het cda heeft altijd vastgehouden aan de ontwikkelingshulp in deze vorm en hoeveelheid

Waarschijnlijk bedoelt Bensco dat het gedoogakkoord in 2010 al iets zei over het bezuiningen:

"* Het budget voor ontwikkelingssamenwerking gaat omlaag van 0,8 naar 0,7 procent van het bruto binnenlands product"

Alleen vergeet hij dat dat een PVV standpunt was.

Een land waar 'Boer zoekt vrouw', 'Voice of Holland', 'Ik hou van Holland' de hoogste kijkcijfers halen verdient ook niet beter dan populistisch gewauwel. Pulp is de norm in Nederland, de inhoud boeit allang niet meer.

Ach, alsof de publieke omroep programma's heeft met inhoud. Ik wordt nog gekker van die pseudo inhoud altijd. Dan heb ik liever hersenloos vermaak dan dat pretentieuze geneuzel van de PO.

Als je inhoud wilt dan lees je gewoon een boek ofzo.

---------- Post toegevoegd Mon 20 Aug 2012 om 19:57 ----------

Het is jammer dat je weet dat dit weer een zogenaamd hard VVD standpunt is en dat er toch nooit iets van terecht gaat komen. Verder ben ik het 100% eens met deze stelling. Jammer dat men pas na 60% met dit soort ingevingen komt terwijl het na 5 jaar al duidelijk was.

----------

Jammer dat men pas na 60% met dit soort ingevingen komt terwijl het na 5 jaar al duidelijk was.

Ja die politieke correctheid was me wat de afgelopen zoveel jaar.....

Uitkeringen worden pas sinds kort onder de loep genomen, gezinsherenigingen en het hele integratie debat zijn pas sinds 10 jaaar bespreekbaar.

Maar ik hoop dat alle politiek correcte kaarten straks in elkaar vallen. Met als volgend doelwit ---> BRUSSEL.

60% = 60 jaar :)

"Then we sit with the baked pears"

Laatst bewerkt:
Waarschijnlijk bedoelt Bensco dat het gedoogakkoord in 2010 al iets zei over het bezuiningen:

"* Het budget voor ontwikkelingssamenwerking gaat omlaag van 0,8 naar 0,7 procent van het bruto binnenlands product"

Alleen vergeet hij dat dat een PVV standpunt was.

nee ik bedoel echt voor de verkiezingen van 2010. Toen riepen zowel de VVD, CDA (teminste een paar kamerleden) als de PVV dat ze flink wilden snijden in OSW en vervolgens wordt er een gedoogakkoord bijna niks gekort omdat de CDA er als partij zo'n big issue van maakte.

Ik sluit mij volledig aan bij Rob, het is schandalig om te zien dat ze pas na 60 jaar de conclusie kunnen trekken dat het een gefaald project is terwijl al meerdere belangrijke prominenten van OSW en diverse onderzoeken al tig keer hebben aangetoond dat het niet werkt.

Heb net de stemwijzer ingevuld:

Standpunt van de SP omtrent winkelsluiting op zondag.
De SP is geen voorstander van de 24-uurs economie. Dat is zeker voor kleine ondernemers ongewenst. Zij dienen beschermd te worden en hebben recht op een vrije dag in de week.

Anno 2012 vind ik dit een heel bijzonder en slecht standpunt.

Laatst bewerkt:
Dat is dan mooi want ik kom uit op de SP met de stemwijzer.

Maar ik ga gewoon sgp of piratenpartij stemmen om te trollen.

Zolang ik toch nog niet werkende ben zie ik mezelf niet als deel van de maatschappij, en van politiek snap ik helemaal niks.
**** the votes :D

Dat is dan mooi want ik kom uit op de SP met de stemwijzer.

Maar ik ga gewoon sgp of piratenpartij stemmen om te trollen.

Zolang ik toch nog niet werkende ben zie ik mezelf niet als deel van de maatschappij, en van politiek snap ik helemaal niks.
**** the votes :D

Wat een baas ben je toch ook.

De SP is geen voorstander van de 24-uurs economie. Dat is zeker voor kleine ondernemers ongewenst. Zij dienen beschermd te worden en hebben recht op een vrije dag in de week.

Anno 2012 vind ik dit een heel bijzonder standpunt.
Ze hebben recht op een vrije dag? Wat dacht je van ze hebben recht om zelf uit te maken of en wanneer ze een vrije dag willen. De politiek geeft je geen rechten, ze kan ze alleen van je afnemen.

De sluitingsdag is gewoon een religieus verschijnsel / traditie meer niet.

Anno 2012 vind ik dit een heel bijzonder en slecht standpunt.
Juist niet.

De kleine ondernemer heeft niet altijd de mogelijkheid om 7 dagen per week open te zijn. Grote winkelketens concurreren de kleine ondernemer helemaal kapot. Die hebben namelijk wel de middelen om hun grote filialen 7 dagen per week open te houden.

Terug
Naar boven