Fitness Seller

Spambod's kuurlog

Bezoekers in dit topic

Wow, goeie shape en verhoudingen en symmetrie! :D
 
Spambod interessante log om te volgen.

succes!
 
Hier nog even twee foto's van vandaag.

Mijn rug vind ik mijn zwakste plek. Ik heb vrij hoge lat insertions en ik heb er echt 2 jaar over gedaan om mijn rugspieren te leren voelen tijdens het trainen. Mijn thickness van achter is denk ik zo slecht nog niet (heb daar even geen foto's van, maar komt nog wel) maar de width van de lats vind ik persoonlijk nogal kak.

Ik doe ook alleen maar zeer basic oefeningen die ik echt voel en ik probeer daar zo sterk mogelijk in te worden. De gym waar ik train heeft ook een paar Hammer Strength machines staan, maar om heel eerlijk te zijn voel ik daar geen klote van hoe hard ik ook me best doe.

Momenteel ziet mijn back workout er zo uit:
- Reverse grip pulldowns
- Bent over barbell row
- Seated cable row
- Rear delt reverse pec dec
- DY deadlift (deadlift niet vanaf de grond maar slechts tot mid-shin laten zakken en dan weer omhoog)

Ik denk / hoop / bid iedere avond dat als ik echt heel sterk word in bent over rows en deadlifts dat die rugmassa vanzelf wel komt.

IMG_20190427_101611_815(1).jpg


IMG_20190427_101618_205(1).jpg
 
  • Like
Waarderingen: BB_
Oepsie, dubbelpost.
 
Oefeningen zijn goed, ik die iets soortgelijk (reverse grip pull down, t-bar, banded pullover en db bench rows). Mijn wijdte is best ok.

Tijd zal heb je zat man, komt wel!

Hoe voel je je atm?
 
Oefeningen zijn goed, ik die iets soortgelijk (reverse grip pull down, t-bar, banded pullover en db bench rows). Mijn wijdte is best ok.

Tijd zal heb je zat man, komt wel!

Hoe voel je je atm?

Voel me prima! Had een week geleden even een dipje, maar nadat ik een paar dagen rust had genomen, ging het weer beter. Eten enzo gaat ook goed. Waar ik eerst een beetje moeite had met de hoeveelheden lijkt het alsof ik er nu meer aan gewend ben. Was vanochtend 95,7kg dus er zit wel nog steeds een stijgende lijn ik heb ik het idee. Ik word ook niet echt vet ofzo.
 
Wijdte rug is ook een zwak punt van mij (naast benen), hoe hard ik ook train.
Ik moet zeggen dat jij toch duidelijk een goeie V-shape hebt. :D De hoogte van de insertie en vorm/verloop zijn volgens mij heel erg genetisch bepaald / bepaald door aanleg.
 
Wijdte rug is ook een zwak punt van mij (naast benen), hoe hard ik ook train.
Ik moet zeggen dat jij toch duidelijk een goeie V-shape hebt. :D De hoogte van de insertie en vorm/verloop zijn volgens mij heel erg genetisch bepaald / bepaald door aanleg.

Klopt. Maar hoge lats hoeven imo opzich helemaal geen probleem te zijn... Kijk maar naar Dennis Wolf. Hoge lats kunnen, mits zeer goed ontwikkeld, esthetischer zijn dan superlage lats (a la Franco Columbu) :)

Wat de V-taper betreft... Toen ik nog 65kg woog en nog nooit een dumbbell had aangeraakt had ik ook al een V-shape :hahaha:Ik heb van nature gewoon redelijk brede schouders ten opzichte van mijn heupen. Daar heb ik misschien wel wat geluk mee.
 
Kleine update tussendoor.

Heb dus even drie dagen niet getraind en vanochtend weer eraan begonnen. Voelde me weer goed, sterk en agressief. Gelijk ook in bijna alle oefeningen +1 rep kunnen doen en de pump was ook veel heftiger dan de laatste tijd het geval was. Beetje rust heeft me dus zeker goed gedaan gelukkig.

Hier een fotootje. De sicke pump was eigenlijk wel al een beetje weg tegen de tijd dat me vriendin eindelijk klaar was met omkleden en een foto van me kon maken :(

Bekijk bijlage 453537

Die anabolische schouders zijn zeker al aanwezig!!
 
Gewicht bij aanvang kuur: 83,8 KG
Gewicht na week 1: 88,0 KG
Gewicht na week 2: 88,6 KG
Gewicht na week 3: 90,9 KG
Gewicht na week 4: 91,6 KG
Gewicht na week 5: 92,0 KG
Gewicht na week 6: 92,0 KG
Gewicht na week 7: 94,0 KG
Gewicht na week 8: 93,5 KG -> gewogen met een andere weegschaal, dus wellicht dat er een kleine afwijking is.
Gewicht na week 9: 96,4 KG -> gewogen met de oude, vertrouwde weegschaal

Flinke gain in gewicht! Ik heb afgelopen week wat rustdagen ingelast en echt zitten vreten als een malle (momenteel zit ik rond de 4700kcal). Ik voel me er af en toe echt niet lekker bij moet ik eerlijk zeggen. Constant een super vol en bloated gevoel en ik moet standaard 3 keer per dag enorme hoeveelheden schijten. Me vriendin lacht me iedere avond voor het slapen gaan uit omdat ik de buik van een zwangere vrouw heb. Maar goed, na een nachtje slapen en een paar keer pissen zie ik er 's ochtends best redelijk uit en ondanks de 96kg ben ik niet echt zichtbaar veel vet aan het aanzetten.
Ook word ik nog steeds iedere training sterker, vooral die paar daagjes rust hebben me goed gedaan.

Wat minder goed nieuws is dat ik een beetje last heb gekregen van me linker schouder. Zojuist tijdens chest training voelde ik met elke rep pijn en nu ik ben afgekoeld voelt het wat stijf/onprettig aan. Ik heb ook sowieso al een jaar of twee pijnlijke ellebogen en nu ik aanzienlijk sterker ben geworden speelt dat ook een beetje op. Ik weet niet of iemand van jullie ervaring heeft met Collageen / Glucosamine supps en of dat überhaupt helpt en zin heeft? Het baart me allemaalalle een beetje zorgen, want ik ben net zo lekker bezig en heb geen zin in blessures e.d.

Voor de rest voel ik me top. Ik neem nog steeds 10mg Tamoxifen en heb ook geen last van me tepels oid... Dus dat is ook fijn.
 
Wees blij dat je moet schijten.. ik zat op 5-6x per dag tijdens me bulk :P
 
Wees blij dat je moet schijten.. ik zat op 5-6x per dag tijdens me bulk :P

Ben er ook zeker blij mee want het lucht erg op, alleen soms is het gewoon erg storend, vooral tijdens het trainen. Als ik in de zone ben en dan opeens hard moet schijten fucked dat me training een beetje up.
 
Heeft voor geen meter geholpen. In elk geval elke beweging die pijn doet voorlopig niet doen en naar een goede manueel fysiotherapeut gaan.

Aitt, thanks. Ik merk dat het vooral door oefeningen komt waarin je arm/schouder in een fixed positie gebogen is. Dus met barbells en machines. DB presses kan ik wel nog gewoon doen zonder al te veel pijn.
 
Warm je goed de rotator cuffs op?
Maatje van me doet in de rust tussen de setjes door face pulls met een elastiek of rope machine

Kan het zijn dat je barbel oefeningen veel breder vastpakt vergeleken met dumbells?
 
Warm je goed de rotator cuffs op?
Maatje van me doet in de rust tussen de setjes door face pulls met een elastiek of rope machine

Kan het zijn dat je barbel oefeningen veel breder vastpakt vergeleken met dumbells?

Misschien is mijn warming up inderdaad niet goed / uitgebreid genoeg en moet ik daar eens meer tijd aan besteden... Zal het proberen de komende schouder / borst trainingen.

Wat betreft het benchen heb ik altijd juist een vrij narrow grip met barbells... Voelt for some reason gewoon fijner aan dan een wijde grip.

Overigens zojuist benen gedaan en jeetje ik was gewoon tyfussterk. Mijn topsets op leg press en hack squats met maar liefst 4 reps verbeterd, van 10 naar 14. Heerlijk gevoel.

De krachtgains van afgelopen week geven me toch een sterk signaal dat ik misschien nog meer rustdagen in mijn split moet inbouwen. Nu doe ik steeds 2 days on 1 day off, maar blijkbaar herstel ik niet goed genoeg hierop.

Denk eraan om voortaan zoiets te doen:
1. Shoulders + Tri's
2. Back
3. Rust
4. Chest + Bi's
5. Legs
6. Rust
7. Rust

Ik heb een hekel aan rustdagen en 2 achter elkaar is al helemaal kut... Maar als het me helpt gains te maken, dan moet het maar :(
 
Gewicht bij aanvang kuur: 83,8 KG
Gewicht na week 1: 88,0 KG
Gewicht na week 2: 88,6 KG
Gewicht na week 3: 90,9 KG
Gewicht na week 4: 91,6 KG
Gewicht na week 5: 92,0 KG
Gewicht na week 6: 92,0 KG
Gewicht na week 7: 94,0 KG
Gewicht na week 8: 93,5 KG
Gewicht na week 9: 96,4 KG
Gewicht na week 10: 97,7 KG

Week 10 is alweer achter de rug! Afgelopen week was niet een heel prettige week in mijn leven, met een paar vrij vervelende en ronduit droevige gebeurtenissen achtereen. Ondanks dat ben ik niet afgeweken van mijn 'schema', hoewel vooral het eten tegen je zin in erg lastig is, vooral als je verdrietig bent.

Sinds dat ik een extra rustdag in mijn split heb opgenomen, heb ik in elke training in de main lifts progressie geboekt. Met leg presses en hack squats zelfs +4 reps erbij!
Andere oefeningen zoals Incline DB press en BB bent rows geven meestal +1 rep. Vanaf het begin van de kuur ben ik in dumbbells al bijna 10kg opgeschoven en binnenkort worden ze te licht voor me :( De krachtgains blijven dus maar komen en ik heb zeker niet het gevoel dat dit afvlakt, integendeel zelfs. Achteraf gezien heb ik wel een beetje "spijt" dat ik die extra rustdag niet eerder in de kuur heb ingelast; dit had misschien wat extra gains gegeven! Afijn, in principe mag ik met 13,9kg in 10 weken ook niet al te veel klagen denk ik.

Tamoxifen zit nog steeds op 10mg per dag en ik heb nog steeds nergens last van wat betreft gyno oid. Toch een handig middeltje dat Tamoxifen!
 
  • Like
Waarderingen: BB_
13,9 kg in 10 weken is best veel. Merk je dat niet aan je coniditie? Geen opmerkingen van je omgeving? Bij mijn eerste kuur kreeg ik echt gigantisch veel opmerkingen van mijn omgeving.

Nee, eerlijk gezegd merk ik die extra kilo's helemaal niet in het dagelijkse leven.

Qua opmerkingen valt het ook wel mee... In de gym draag ik meestal XXXL longsleeves van de Zeeman / Wibra en baggy sweatpants, dus het is niet zo dat ik in een tanktop voor de spiegel sta te flexen na elke set :hahaha: Zodoende valt het denk ik wat minder op.
 
Nee, eerlijk gezegd merk ik die extra kilo's helemaal niet in het dagelijkse leven.

Qua opmerkingen valt het ook wel mee... In de gym draag ik meestal XXXL longsleeves van de Zeeman / Wibra en baggy sweatpants, dus het is niet zo dat ik in een tanktop voor de spiegel sta te flexen na elke set :hahaha: Zodoende valt het denk ik wat minder op.

Een random vraag, wordt je gecoached tijdens deze kuur of in het algemeen?
 
Een random vraag, wordt je gecoached tijdens deze kuur of in het algemeen?
Hoezo is dat een random vraag? Heb je een lijst met vragen en hier geheel willekeurig deze uit gekozen????
 
Een random vraag, wordt je gecoached tijdens deze kuur of in het algemeen?

Nee, in deze fase van mijn ontwikkeling als bodybuilder lijkt een coach me eerlijk gezegd van weinig toegevoegde waarde. Ik moet nu, en de komende kuren ook, gewoon zo groot en zo sterk mogelijk worden door zo veel mogelijk te eten en zo hard / zwaar mogelijk te trainen. Dat is allemaal redelijk simpel.

Wedstrijdvoorbereiding is een ander verhaal natuurlijk... Hoewel, ik ben van mezelf nogal eigenwijs en iemand die liever eerst zelf alles onderzoekt / uitvindt, daarom betwijfel ik eigenlijk of ik zelfs dan iemand zou inhuren om mij te vertellen wat ik moet doen. :hahaha:

Het mooie van bodybuilding vind ik ook juist dat je zelf alles kan uitzoeken (fora, boeken, youtube etc. etc.) en daar vervolgens lering uit kan trekken. Ook denk ik dat de meeste prepcoaches zelf de ballen verstand hebben van de hele materie. Als ik echt blindelings naar iemand zou moeten gaan luisteren, zou dit echt een heel gerespecteerd en knowledgeable persoon moeten zijn en niet zomaar een Instafamous prepcoach. Dat is een beetje mijn mening in een notendop.
 
Back
Naar boven