AndroidHealthClinic

Spambod's kuurlog

Nee, in deze fase van mijn ontwikkeling als bodybuilder lijkt een coach me eerlijk gezegd van weinig toegevoegde waarde. Ik moet nu, en de komende kuren ook, gewoon zo groot en zo sterk mogelijk worden door zo veel mogelijk te eten en zo hard / zwaar mogelijk te trainen. Dat is allemaal redelijk simpel.

Wedstrijdvoorbereiding is een ander verhaal natuurlijk... Hoewel, ik ben van mezelf nogal eigenwijs en iemand die liever eerst zelf alles onderzoekt / uitvindt, daarom betwijfel ik eigenlijk of ik zelfs dan iemand zou inhuren om mij te vertellen wat ik moet doen. :hahaha:

Het mooie van bodybuilding vind ik ook juist dat je zelf alles kan uitzoeken (fora, boeken, youtube etc. etc.) en daar vervolgens lering uit kan trekken. Ook denk ik dat de meeste prepcoaches zelf de ballen verstand hebben van de hele materie. Als ik echt blindelings naar iemand zou moeten gaan luisteren, zou dit echt een heel gerespecteerd en knowledgeable persoon moeten zijn en niet zomaar een Instafamous prepcoach. Dat is een beetje mijn mening in een notendop.
Dit vind ik serieus één van de beste posts doe ik op dit forum heb gelezen, helemaal mee eens. :goodpostinggreen::woot:

Nee, in deze fase van mijn ontwikkeling als bodybuilder lijkt een coach me eerlijk gezegd van weinig toegevoegde waarde. Ik moet nu, en de komende kuren ook, gewoon zo groot en zo sterk mogelijk worden door zo veel mogelijk te eten en zo hard / zwaar mogelijk te trainen. Dat is allemaal redelijk simpel.

Wedstrijdvoorbereiding is een ander verhaal natuurlijk... Hoewel, ik ben van mezelf nogal eigenwijs en iemand die liever eerst zelf alles onderzoekt / uitvindt, daarom betwijfel ik eigenlijk of ik zelfs dan iemand zou inhuren om mij te vertellen wat ik moet doen. :hahaha:

Het mooie van bodybuilding vind ik ook juist dat je zelf alles kan uitzoeken (fora, boeken, youtube etc. etc.) en daar vervolgens lering uit kan trekken. Ook denk ik dat de meeste prepcoaches zelf de ballen verstand hebben van de hele materie. Als ik echt blindelings naar iemand zou moeten gaan luisteren, zou dit echt een heel gerespecteerd en knowledgeable persoon moeten zijn en niet zomaar een Instafamous prepcoach. Dat is een beetje mijn mening in een notendop.
Helemaal mee eens. De bro science die ik soms hoor van gerespecteerde coaches zou me echt 0 vertrouwen in hun geven.

Ja zeker het mee eens, ik vroeg het me af omdat ik altijd dacht dat ik veel wist maar toen ik eenmaal volgde wat mijn coach zei dit een enorm verschil had in vooruitgang. Maar als we jou resultaten zien zal je wel genoeg weten wat je moet doen.

• Topic Starter Topic Starter
Kleine tussentijdse update... Ik moet zeggen dat het qua trainingen en kracht de laatste anderhalf tot twee weken echt heel goed gaat opeens. Ik blijf gewoon constant progressie boeken in de meest belangrijke lifts en het gevoel daarbij is ook gewoon heel goed... Zojuist tijdens back session 110 voor 8 superstrict kunnen bent-over-rowen, waar ik voorheen 90 deed. Ook de DY deadlifts zitten inmiddels op 170kg en toen ik begon met kuren zat ik op 140.

Ik weet niet of dit te maken heeft met die ene extra rustdag die ik heb ingelast, het feit dat ik bijna 5000kcal per dag eet of dat de test na bijna 12 weken eindelijk een soort peak level heeft bereikt. Of misschien is het wel gewoon een combinatie van alles bij elkaar.

Oorspronkelijk was ik van plan om na 12 weken (eind volgende week dus) te stoppen, maar nu ik zo lekker ga zit ik er toch sterk aan te denken om de kuur nog even door te trekken tot 14 weken.

Bijgevoegd trouwens een fotootje van mijn rug. Voorheen heb ik alleen maar pics van de voorkant gepost.
Ik woog vanochtend bijna 99kg en van definitie of wat dan ook is dus absoluut geen sprake :hahaha: Maar onder die laag van vet en water vind ik wel dat mijn back thickness aardig wat is toegenomen t.o.v. mijn natty days, toen mijn rug echt belachelijk slecht was. Het is nog steeds mijn zwakste bodypart (en dan met name de wijdte van de rug), maar er zit imo wel verbetering in, vooral denk ik door de bent rows en deadlifts. Die oefeningen zijn echt heilig en ik wil er in wordaarom tyfussterk in worden.

IMG_20190511_093935_640.jpg

Nice bro! Goeie progressie zo. Die 2 weken langer kuren zullen denk geen verschil maken, wellicht alleen mentaal. Als je gaat cruisen zul je ook nog een paar weekjes doorstomen.

Nice bro! Goeie progressie zo. Die 2 weken langer kuren zullen denk geen verschil maken, wellicht alleen mentaal. Als je gaat cruisen zul je ook nog een paar weekjes doorstomen.

Denk je? Mij lijkt het dat die extra weken ook nog wat extra groei moetrn geven.

Wat het cruisen betreft... Ben er toch nog niet helemaal uit. Wellicht dat na een kuurtje van 400mg test en bij mijn level van ontwikkeling PCT doen en een tijdje off gaan ook niet heel onverstandig is. Cruisen ga ik sowieso alleen misschien is het beter er even mee te wachten. Mijn doel is om een monster worden, maar ik snap goed dat dit veel tijd nodig heeft en ik wil ook niks forceren.

Heb nog even tijd dit te overdenken in ieder geval.

Verstandig wat betreft off gaan. In dat geval kan 2 weken doorpakken geen kwaad imo.

Zou je gaan cruisen zou ik het gewoon bij 12 weken houden.

Gewicht bij aanvang kuur: 83,8 KG
Gewicht na week 1: 88,0 KG
Gewicht na week 2: 88,6 KG
Gewicht na week 3: 90,9 KG
Gewicht na week 4: 91,6 KG
Gewicht na week 5: 92,0 KG
Gewicht na week 6: 92,0 KG
Gewicht na week 7: 94,0 KG
Gewicht na week 8: 93,5 KG
Gewicht na week 9: 96,4 KG
Gewicht na week 10: 97,7 KG
Gewicht na week 11: 99,4 KG

Week 12 is vandaag begonnen! De tijd ging sowieso al snel maar als je juice gebruikt gaat het nog veel sneller :D Het ochtendgewicht van vandaag geeft misschien een beetje een verkeerd beeld, aangezien ik vanochtend na het wegen echt belachelijk veel heb moeten poepen. Gister was ik namelijk nog 98,7 kg! Dus mijn gewicht zonder de poep zal daar wel een beetje tussenin zitten. Afijn... Eigenlijk wel bizar dat ik 3 maanden gelegen nog 83 kg woog en nu bijna 100.

Als ik mezelf in de spiegel zie staan heb ik nog wel het gevoel dat ik steeds rondere en vollere spieren krijg, terwijl mijn kracht ook nog steeds met elke sessie toeneemt. Ben dus eigenlijk heel tevreden met hoe het allemaal gaat.

Het AAS-verhaal is wel verslavend als de t*ring want het enige waar ik momenteel aan denk is de volgende kuur, de kuur erna, hoe groot en sterk ik dan wel niet ga worden etc. etc. :hahaha:
Het chille van anabolen is gewoon dat alles wat je doet resultaat geeft. En er is niks zo motiverend en verslavend als resultaat.

Gewicht bij aanvang kuur: 83,8 KG
Gewicht na week 1: 88,0 KG
Gewicht na week 2: 88,6 KG
Gewicht na week 3: 90,9 KG
Gewicht na week 4: 91,6 KG
Gewicht na week 5: 92,0 KG
Gewicht na week 6: 92,0 KG
Gewicht na week 7: 94,0 KG
Gewicht na week 8: 93,5 KG
Gewicht na week 9: 96,4 KG
Gewicht na week 10: 97,7 KG
Gewicht na week 11: 99,4 KG

Week 12 is vandaag begonnen! De tijd ging sowieso al snel maar als je juice gebruikt gaat het nog veel sneller :D Het ochtendgewicht van vandaag geeft misschien een beetje een verkeerd beeld, aangezien ik vanochtend na het wegen echt belachelijk veel heb moeten poepen. Gister was ik namelijk nog 98,7 kg! Dus mijn gewicht zonder de poep zal daar wel een beetje tussenin zitten. Afijn... Eigenlijk wel bizar dat ik 3 maanden gelegen nog 83 kg woog en nu bijna 100.

Als ik mezelf in de spiegel zie staan heb ik nog wel het gevoel dat ik steeds rondere en vollere spieren krijg, terwijl mijn kracht ook nog steeds met elke sessie toeneemt. Ben dus eigenlijk heel tevreden met hoe het allemaal gaat.

Het AAS-verhaal is wel verslavend als de t*ring want het enige waar ik momenteel aan denk is de volgende kuur, de kuur erna, hoe groot en sterk ik dan wel niet ga worden etc. etc. :hahaha:
Het chille van anabolen is gewoon dat alles wat je doet resultaat geeft. En er is niks zo motiverend en verslavend als resultaat.
Bij iedere volgende kuur gaan de resultaten steeds minder worden, hou dat in je achterhoofd.

Ik zou het niet nog langer doortrekken. Als je off gaat zeker niet. Eerder off gaan betekent sneller herstellen en dus weer eerder on kunnen gaan. Daar waar de groeicurve aan het begin van je kuur zo goed als lineair zal zijn, zal deze na een week of 10 meestal wat afnemen.

Is dit overigens allemaal puur voor jezelf of heb je ook wedstrijdambities?

Heb zeker de ambitie om in de toekomst wedstrijden te doen. Maar wel pas wanneer ik het gevoel heb dat ik er klaar voor ben en eventueel wat kan winnen. Het lokale niveau hier is overigens ook best hoog.

Ik ben met 185cm ook best lang voor een bodybuilder. Om met 3% bodyfat en compleet gedehydrateerd op een podium te staan en alsnog groot te lijken met deze lengte, heb je echt heel veel spiermassa nodig. Daar gaan meerdere jaren inzitten, vooral als je het een beetje verantwoord wil doen. Maar het is zeker een doel.

• Like
Waarderingen: BB_
Heb zeker de ambitie om in de toekomst wedstrijden te doen. Maar wel pas wanneer ik het gevoel heb dat ik er klaar voor ben en eventueel wat kan winnen. Het lokale niveau hier is overigens ook best hoog.

Ik ben met 185cm ook best lang voor een bodybuilder. Om met 3% bodyfat en compleet gedehydrateerd op een podium te staan en alsnog groot te lijken met deze lengte, heb je echt heel veel spiermassa nodig. Daar gaan meerdere jaren inzitten, vooral als je het een beetje verantwoord wil doen. Maar het is zeker een doel.
Ben ook 1.85 en ik wil na deze prep nooit meer onder de 100 wegen shredded.

Same story, ik ben zelf ook 1.84. Lengte kan in je voordeel werken (als je mega veel massa hebt), maar in de begin jaren is het toch vaak nadelig. Iemand die kleiner is ziet al veel sneller impressive uit.

Same story, ik ben zelf ook 1.84. Lengte kan in je voordeel werken (als je mega veel massa hebt), maar in de begin jaren is het toch vaak nadelig. Iemand die kleiner is ziet al veel sneller impressive uit.
Dat idd, maar eenmaal uitgevuld gaat het flink in je voordeel werken

Lekker bezig zeg. Ik wil nooit meer onder de 90 kg wegen, voorgoed. :roflol:

Ik ben 2 meter en heb wedstrijdambities maarja. Vaak hoor je hoe langer hoe meer kans op asymmetrie door de groei en dat merk ik ook wel. Natuurlijk ook hoe langer hoe minder snel je er gespierd/opgevuld uitziet.

Je progress is crazy man van gelijkaardige stats met mij ( toen je begon woog ik 85) heb je me helemaal in het stof achter gelaten. Ik ben blij dat het zo goed voor je verlopen is.

Je progress is crazy man van gelijkaardige stats met mij ( toen je begon woog ik 85) heb je me helemaal in het stof achter gelaten. Ik ben blij dat het zo goed voor je verlopen is.

Haha, thanks! Echter zeggen stats imo niet zo heel veel... 99kg of wat dan ook klinkt leuk, maar het is niet echt een goede indicatie van hoe je er daadwerkelijk uitziet en van hoe legit je progressie daadwerkelijk is. Besef me heel goed dat ik een aardig deel van die kilo's die ik nu heb gegained weer uitpis na de kuur (en dat is maar goed ook want ik loop al tijden rond met een dikke vochtkop :p).

Een betere graadmeter is imo de vooruitgang die je maakt in je logboek. Een grotere spier is een sterkere spier en andersom. En wat dat betreft gaat het de laatste tijd wel erg lekker ja en daar ben ik onwijs blij mee :) Ik hoop dat ik de kracht iig na mijn kuur een beetje kan vasthouden en wie weet zelfs verder uitbouwen.

Zit er ook aan te denken om na de kuur een upper / lower schema te doen, een beetje een mix tussen wat Jordan Peters doet en een schema van Dorian zijn beginjaren. Heb het schema al uitgeschreven op papier, maar weet nog niet of ik het daadwerkelijk ga proberen.

Laatst bewerkt:
Vandaag was het eigenlijk de bedoeling dat ik schouders + triceps zou trainen, maar ik had vanochtend écht geen zin en energie om uit bed te komen en naar de gym te gaan. Ik weet inmiddels van mezelf dat als ik niet 100% gemotiveerd en helemaal fired up ben om te gaan knallen, ik beter thuis kan blijven. Dat ook maar gedaan; tweede opeenvolgende rustdag. Vooral tijdens rustdagen heb ik ook écht moeite met 6 maaltijden naar binnen werken, echt fucked up is dat.

De laatste weken ben ik sowieso een beetje verveeld met het trainingschema dat ik volg en dat komt de motivatie en goesting om te trainen ook niet echt ten goede. Ik doe al sinds begin februari dezelfde split met dezelfde oefeningen en ondanks dat ik sterker word en progressie boek, heb ik er niet echt plezier meer in. Aanvankelijk wilde ik toch even doorzetten met deze split en routines tot het einde van mijn (na)kuur, maar vandaag heb ik toch besloten om vanaf morgen eindelijk eens wat anders te doen.

Voor de geïnteresseerden:

Workout A1
- Incline DB press: 1x6-8 / 1x10-12
- Hammer flat press: 1x6-8 / 1x10-12
- Lat pulldown wide grip: 1x6-8 / 1x10-12
- BB bent row: 1x6-8 / 1x10-12
- DY deadlift: 1x6-8 / 1x10-12
- Military press: 1x6-8 / 1x10-12
- DB side laterals: 1x8-10 / 1x12-15

Workout B1
- Leg press: 1x10-12 / 1x15-20
- Hack squat: 1x10-12 / 1x15-20
- Romanian Deadlift: 2x10-12
- Seated calf raise: 1x10-12 / 1x15-20
- EZ-bar curl: 1x6-8 / 1x10-12
- Tricep pushdown: 1x6-8 / 1x10-12

Workout A2
- Flat DB press: 1x6-8 / 1x10-12
- Hammer incline press: 1x6-8 / 1x10-12
- Lat pulldown close grip: 1x6-8 / 1x10-12
- Seated cable row: 1x6-8 / 1x10-12
- Shrugs: 1x6-8 / 1x10-12
- Hammer shoulder press: 1x6-8 / 1x10-12
- Reverse pec deck: 1x8-10 / 1x12-15

Workout B2
- Smith squat: 1x10-12 / 1x15-20
- Hammer Iso horizontal leg press: 1x10-12 / 1x15-20
- Seated leg curl: 2x10-12
- Standing calf raise: 1x10-12 / 1x15-20
- DB preacher curl: 1x6-8 / 1x10-12
- DB Tricep Overhead press: 1x6-8 / 1x10-12

Dit zijn bijna allemaal oefeningen die ik in mijn 4-daagse split ook doe/deed, zodat ik progressie kan blijven tracken. Voorheen deed ik in principe alleen maar 6-8 reps, ook in de back off sets. Maar nu wil ik dus eens kijken hoe 10-12 gaat voelen en of ik hierin ook goede krachtgains kan maken. Heb opeens weer zin om te trainen :D Alleen de 20rep sets voor quads... Daar kijk ik niet echt naar uit :( Maar bijvoorbeeld volgens Dante Trudel zijn die 20 rep widowmaker sets zoals hij ze noemt wel precies hetgeen de benen laat groeien als kool.

Mocht iemand nog suggesties of aanbevelingen hebben... Altijd fijn!

Laatst bewerkt:
  • Like
Waarderingen: BB_
Terug
Naar boven