- Waardering
- 7.960
- Lengte
- 1m79
- Massa
- 104kg
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ik vind Dante z'n tips wel Nice maar mijn benen groeiden toch het meest in de 5-10 rep range.
Neemt niet weg dat ik wel nog steeds een high rep set implementeer bij een hack squat
Duidelijk, dan zou ik idd hoger in reps gaan.
Nu, een 5 repper op leg press vind ik ook maar vreemd, op een squat minderik doe eigenlijk nooit een leg press
Heb een beetje een haat-liefde verhouding met squats. Misschien is het ook een beetje een smoesje maar ik denk dat niet ieder zijn biomechanica geschikt is voor squats. Vooral als het primaire doel massive quads ontwikkelen is en niet zozeer overall strength. Ik heb het gevoel altijd alsof ik met leg press en hack squats veel beter mijn quads kan targettenVandaag was het eigenlijk de bedoeling dat ik schouders + triceps zou trainen, maar ik had vanochtend écht geen zin en energie om uit bed te komen en naar de gym te gaan. Ik weet inmiddels van mezelf dat als ik niet 100% gemotiveerd en helemaal fired up ben om te gaan knallen, ik beter thuis kan blijven. Dat ook maar gedaan; tweede opeenvolgende rustdag. Vooral tijdens rustdagen heb ik ook écht moeite met 6 maaltijden naar binnen werken, echt fucked up is dat.
De laatste weken ben ik sowieso een beetje verveeld met het trainingschema dat ik volg en dat komt de motivatie en goesting om te trainen ook niet echt ten goede. Ik doe al sinds begin februari dezelfde split met dezelfde oefeningen en ondanks dat ik sterker word en progressie boek, heb ik er niet echt plezier meer in. Aanvankelijk wilde ik toch even doorzetten met deze split en routines tot het einde van mijn (na)kuur, maar vandaag heb ik toch besloten om vanaf morgen eindelijk eens wat anders te doen.
Voor de geïnteresseerden:
Workout A1
- Incline DB press: 1x6-8 / 1x10-12
- Hammer flat press: 1x6-8 / 1x10-12
- Lat pulldown wide grip: 1x6-8 / 1x10-12
- BB bent row: 1x6-8 / 1x10-12
- DY deadlift: 1x6-8 / 1x10-12
- Military press: 1x6-8 / 1x10-12
- DB side laterals: 1x8-10 / 1x12-15
Workout B1
- Leg press: 1x10-12 / 1x15-20
- Hack squat: 1x10-12 / 1x15-20
- Romanian Deadlift: 2x10-12
- Seated calf raise: 1x10-12 / 1x15-20
- EZ-bar curl: 1x6-8 / 1x10-12
- Tricep pushdown: 1x6-8 / 1x10-12
Workout A2
- Flat DB press: 1x6-8 / 1x10-12
- Hammer incline press: 1x6-8 / 1x10-12
- Lat pulldown close grip: 1x6-8 / 1x10-12
- Seated cable row: 1x6-8 / 1x10-12
- Shrugs: 1x6-8 / 1x10-12
- Hammer shoulder press: 1x6-8 / 1x10-12
- Reverse pec deck: 1x8-10 / 1x12-15
Workout B2
- Smith squat: 1x10-12 / 1x15-20
- Hammer Iso horizontal leg press: 1x10-12 / 1x15-20
- Seated leg curl: 2x10-12
- Standing calf raise: 1x10-12 / 1x15-20
- DB preacher curl: 1x6-8 / 1x10-12
- DB Tricep Overhead press: 1x6-8 / 1x10-12
Dit zijn bijna allemaal oefeningen die ik in mijn 4-daagse split ook doe/deed, zodat ik progressie kan blijven tracken. Voorheen deed ik in principe alleen maar 6-8 reps, ook in de back off sets. Maar nu wil ik dus eens kijken hoe 10-12 gaat voelen en of ik hierin ook goede krachtgains kan maken. Heb opeens weer zin om te trainenAlleen de 20rep sets voor quads... Daar kijk ik niet echt naar uit
Maar bijvoorbeeld volgens Dante Trudel zijn die 20 rep widowmaker sets zoals hij ze noemt wel precies hetgeen de benen laat groeien als kool.
Mocht iemand nog suggesties of aanbevelingen hebben... Altijd fijn!
Ik pak tegenwoordig alleen nog maar Front Squats (en Hack Squat als ze die zouden hebben hier). Daarmee leg ik ook meer focus op mijn quads. Tips van mij moet je overigens niet aannemen, want ik heb kippenpootjes. Volgens mij zag ik @Strive4muscle 140 kg Front Squats doen als ik z'n log bekeek.Ik heb al lang geen squats meer gedaan.Heb een beetje een haat-liefde verhouding met squats. Misschien is het ook een beetje een smoesje maar ik denk dat niet ieder zijn biomechanica geschikt is voor squats. Vooral als het primaire doel massive quads ontwikkelen is en niet zozeer overall strength. Ik heb het gevoel altijd alsof ik met leg press en hack squats veel beter mijn quads kan targetten

@Spambod
Even voor de duidelijkheid.
Je doet dus gewoon 4 sets per oefening
1x 6-8
2x workset met hoeveel reps gewoon 8-10?
1x back off set 10-12
Zo dan? Haha

Na 2 borst oefeningen en 2 rug oefeningen was ik al misselijk en licht in me hoofd
Heb dat normaal alleen als ik benen train. Ik pak tegenwoordig alleen nog maar Front Squats (en Hack Squat als ze die zouden hebben hier). Daarmee leg ik ook meer focus op mijn quads. Tips van mij moet je overigens niet aannemen, want ik heb kippenpootjes. Volgens mij zag ik @Strive4muscle 140 kg Front Squats doen als ik z'n log bekeek.![]()

Goh, moet trouwens zeggen dat zo'n upper body workout echt niet meevaltNa 2 borst oefeningen en 2 rug oefeningen was ik al misselijk en licht in me hoofd
Heb dat normaal alleen als ik benen train.
Overigens besloten om de Deadlift maar bij 1 work set te houden van 6-8... Aangezien ik ook nog romanian deadlifts doe voor hamstrings en ik denk dat zo'n back off set niet superveel toegevoegde waarde heeft na 1 superzware failure set.
Ik vond het wel lekker, zo'n algehele upper body pump. Moet alleen nog even belissen of ik 2 days on 1 day off ga trainen of EOD. Als ik kijk naar de intensiteit van me trainingen en hoe zwaar ik het vond, neig ik toch meer naar EOD.
Het hele doel van low volume trainen ( want dat is wat je doet als je JP/Dante/Dusty volgt ) is juist de frequentie wat ophogen. Als je EOD gaat trainen is dat imo niet genoeg of in ieder geval niet ideaal.
@Spambod heb je dan wel het gevoel dat je de muscle maximaal prikkelt... Aan je fysiek te zien wel maar lijkt mij zo weinig Qua gewicht en reps
Less is more...? Haha

Ja, daar heb je eigenlijk wel gelijk in. Mocht ik merken te weinig progressie te boeken qua kracht of slecht herstellen, kan ik dus beter mijn volume per sessie verminderen (bijv. 1 failure set ipv 2 per oefening) ipv minder frequent te trainen. Anders ga ik idd een beetje aan het low volume high frequency - doel voorbij. Dankje!
Kijk eens Dorian Yates zijn Blood and Guts video's! De beelden spreken voor zich
Als je in 1 set bicep curls of shoulder press zo diep kan gaan dat je na je laatste rep bijna neervalt en het zwart voor je ogen krijgt, is een 2e of 3e set helemaal niet aan de orde!

als je ub/lb volgt zit frequentie gewoon goed (meestal alles 2x per week), zelf al train je eod
als je ub/lb volgt zit frequentie gewoon goed (meestal alles 2x per week), zelf al train je eod
Klopt, goed tochNiet. EOD is de ene week 4, de andere week 3 dagen.

Mooi moment om te stoppen, denk ik.
Sowieso heb ik nog wel een weekje of 2 hoge bloedwaarden en dus ook nog genoeg mogelijkheden om verder progressie te boeken.