Vandaag mijn eerste Meadows leg workout geprobeerd. Beetje gemengde gevoelens, al vond ik het al met al wel tof en smaakt het zeker naar meer.
1. Seated leg curl - 4 sets of 10 met hetzelfde gewicht, daarna na de laatste set een dropset en dan nog 20 partials
2. BB squat - hier was de bedoeling steeds sets van 10 te doen totdat je bij een gewicht komt wat zeer moeilijk is om voor 10 reps te doen, maar bij mij ging dit helemaal mis

Ik ging in veel te grote stappen omhoog en haalde bij de tweede, derde en vierde sets bij lange na de 10 reps niet

Beetje jammer want dat was wel de bedoeling.
3. Leg press - 3 sets of 8 met hetzelfde gewicht. Dit ging wel goed. Alleen vermoeiend om zoveel plates van en naar de leg press te sjouwen.
4. Leg extensions - 3 sets of 30/25/20 met hetzelfde gewicht. Dit moesten straight sets zijn, maar ik haalde bij de eerste set maar 22, dus dat ging ‘m niet worden. Heb dus maar bij alle 3 de sets de rest/pause techniek toegepast om de benodigde reps te halen.
5. Barbell romanian deadlifts - 3 sets of 10 met hetzelfde gewicht. Deze ging wel in 1 keer goed.
Dusja... al met al wel een leuke training alleen is het erg lastig om de juiste working weights te vinden als je dit nog nooit gedaan hebt op deze manier. Heb ook een beetje de neiging om mezelf steeds te overschatten.