Fitness Seller

Spambod's kuurlog

Bijlagen

Hehe post workout eet ik altijd 40-50 carbs uit snoep. Pre workout nog nooit geprobeerd lol... ben benieuwd of je daar nou een betere pomp van krijgt
Probeer eens een choco reep met caramel zeezout, half uurtje voordat je gaat trainen. Srs.

Als je dan nog geen pomp krijgt dan ben je volgens mij echt defect :roflol:

kamagra

6-8 gram citrulline pre workout nemen en intra workout carbs drinken helpt mij altijd wel voor een goede pomp.

En zorg ervoor dat je spier goed hersteld is!

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.268
Ga vanaf morgen eens proberen een programma van John Meadows te volgen. Heb een oud programma van hem ergens van internet weten te halen en gisteravond eens doorgelezen... Ben benieuwd of het wat is.

De laatste tijd zijn mijn huidige workouts een beetje saai geworden en ik heb zin om eens iets nieuws te proberen.

Voor de rest niet veel te melden. Mijn dieet gaat goed de eerste paar dagen. Gelijk increased appetite, voel me goed en fit. Niet meer dat sluggish gevoel van elke 2 a 3 uur enorme hoeveelheden voedsel rammen.

Eigenlijk kwam ik er laatst ook achter dat de dikke huid over mijn abs voor een groot gedeelte water was. Nu na 3 dagen minder carbs en een beetje cardio ben ik gelijk 2kg lichter en zie ik er ook visueel een stuk leaner uit. Was dus minder dik geworden Tijdens de laatste groeifase dan ik dacht.

Denk dat ik binnen een paar weken weer mooi een stuk leaner ben. Ben ook benieuwd hoe dat eruit gaat zien met die extra paar kg spiermassa die ik heb gegained de laatste paar maanden.

Linkje van het schema?

• #2.270
Foto van vandaag na shoulders/triceps

Ben eigenlijk wel blij met hoe ik er nu voor sta. Denk dat deze shape niet slecht is om mee uit een bulk te komen en een kleine minicut mee te beginnen...

Bijlagen

• 21B3EA51-90B5-4DA0-9A24-D6E5D1B9F365.jpeg
    21B3EA51-90B5-4DA0-9A24-D6E5D1B9F365.jpeg
    132,8 KB · Weergaven: 231
Wide

• #2.274
  • #2.275
Vandaag mijn eerste Meadows leg workout geprobeerd. Beetje gemengde gevoelens, al vond ik het al met al wel tof en smaakt het zeker naar meer.

1. Seated leg curl - 4 sets of 10 met hetzelfde gewicht, daarna na de laatste set een dropset en dan nog 20 partials
2. BB squat - hier was de bedoeling steeds sets van 10 te doen totdat je bij een gewicht komt wat zeer moeilijk is om voor 10 reps te doen, maar bij mij ging dit helemaal mis :o Ik ging in veel te grote stappen omhoog en haalde bij de tweede, derde en vierde sets bij lange na de 10 reps niet:hahaha: Beetje jammer want dat was wel de bedoeling.
3. Leg press - 3 sets of 8 met hetzelfde gewicht. Dit ging wel goed. Alleen vermoeiend om zoveel plates van en naar de leg press te sjouwen.
4. Leg extensions - 3 sets of 30/25/20 met hetzelfde gewicht. Dit moesten straight sets zijn, maar ik haalde bij de eerste set maar 22, dus dat ging ‘m niet worden. Heb dus maar bij alle 3 de sets de rest/pause techniek toegepast om de benodigde reps te halen.
5. Barbell romanian deadlifts - 3 sets of 10 met hetzelfde gewicht. Deze ging wel in 1 keer goed.

Dusja... al met al wel een leuke training alleen is het erg lastig om de juiste working weights te vinden als je dit nog nooit gedaan hebt op deze manier. Heb ook een beetje de neiging om mezelf steeds te overschatten.

Vandaag mijn eerste Meadows leg workout geprobeerd. Beetje gemengde gevoelens, al vond ik het al met al wel tof en smaakt het zeker naar meer.

1. Seated leg curl - 4 sets of 10 met hetzelfde gewicht, daarna na de laatste set een dropset en dan nog 20 partials
2. BB squat - hier was de bedoeling steeds sets van 10 te doen totdat je bij een gewicht komt wat zeer moeilijk is om voor 10 reps te doen, maar bij mij ging dit helemaal mis :o Ik ging in veel te grote stappen omhoog en haalde bij de tweede, derde en vierde sets bij lange na de 10 reps niet:hahaha: Beetje jammer want dat was wel de bedoeling.
3. Leg press - 3 sets of 8 met hetzelfde gewicht. Dit ging wel goed. Alleen vermoeiend om zoveel plates van en naar de leg press te sjouwen.
4. Leg extensions - 3 sets of 30/25/20 met hetzelfde gewicht. Dit moesten straight sets zijn, maar ik haalde bij de eerste set maar 22, dus dat ging ‘m niet worden. Heb dus maar bij alle 3 de sets de rest/pause techniek toegepast om de benodigde reps te halen.
5. Barbell romanian deadlifts - 3 sets of 10 met hetzelfde gewicht. Deze ging wel in 1 keer goed.

Dusja... al met al wel een leuke training alleen is het erg lastig om de juiste working weights te vinden als je dit nog nooit gedaan hebt op deze manier. Heb ook een beetje de neiging om mezelf steeds te overschatten.
Is altijd in het begin! Ik ken niemand die dit gelijk bij de eerste training onder de smiezen had haha. Je gaat op gegeven moment een gevoel ervoor krijgen hoe je je warmup/workup weights moet gaan verhogen en bij welke sets welke RPE hoort.

Ik vind trainingen van meadows echt top. Heb nog nooit zn programma of iets gevolgd maar kopieer wel eens dingen van zijn trainingen op youtube

heb nog wel een paar van meadows.

• #2.279
Ik vind trainingen van meadows echt top. Heb nog nooit zn programma of iets gevolgd maar kopieer wel eens dingen van zijn trainingen op youtube

Ja ik dus ook... keek regelmatig zijn trainingvideos en soms haalde ik er dan bepaalde oefeningen ofzo uit, maar nu dus eens min of meer uit verveling besloten om te proberen volledig volgens zijn schema’s te trainen.

• #2.280
Zojuist chest & shoulders gedaan volgens mijn nieuwe programma. Was een leuke/fijne training. Eens compleet wat anders doen wat je nog nooit hebt gedaan is soms echt heerlijk.

Maar ik had nog ff een vraag aan de Meadows boys, ofja eigenlijk voornamelijk aan @Strive4muscle. Ik deed vandaag dus bijvoorbeeld eerst incline db press 3x8, dan incline bb press 5x5 en voor delts daarna ook nog military press 5x5 blabla. Gewoon wat er stond in dat programma. Maar ik heb nou ff gekeken... en voor volgende week staat er weer een compleet andere workout opgesteld, en de week erna weer compleet anders. Maar hoe de f**k moet ik dan progressen? Als ik elke week een compleet andere workout doe, en af en toe ook nog eens een te licht of juist te zwaar gewicht pak... dan kan ik toch niet week in week uit mijn progressie tracken?

Moet ik gewoon mijn bek houden en die programma’s volgen zoals ze zijn opgesteld, of doe ik er goed aan bepaalde key exercises toch steeds op dezelfde plek in de training te zetten, om ze te kunnen tracken?

Even een voorbeeld van chest:

Vandaag volgens het schema:
oef 1: incline db press 3x8
oef 2: incline bb press 5x5
oef 3: hammer machine press 4x8
Volgende week volgens het schema:
oef 1: decline db press 3x8
oef 2: decline smith press 5x5
oef 3: incline bb press 5x5

Wat ik dus in zo’n geval zou kunnen doen, is volgende week van oef 3 - oef 2 maken... dan kan ik namelijk tov vorige week +5kg op de bar doen en heb ik progressie en kom ik zo na verloop van tijd op een veel hoger gewicht uit.

Ik zeg/denk niet dat elke training letterlijk hetzelfde moet zijn enzo, maar waar het dus eigenlijk op neerkomt is dat ik denk dat er toch bepaalde elementen in een training moeten zitten die zich regelmatig (hoeft niet eens per se elke week, maar bijv elke 2 weken ofzo) herhalen, om zodoende progressie te kunnen tracken. En bij deze schema’s van onze John is dat dus eigenlijk niet of nauwelijks het geval.

Hoe kijken jullie hier tegen aan?

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven