Had trouwens nog een vraag aan al me broeders hier.
Wat kan ik volgens jullie nou nog doen/nemen om mijn muscle pumps te optimaliseren?
Het is niet dat mijn pumps slecht zijn, maar ik heb het gevoel dat ze beter kunnen en ook dat ze redelijk snel weer weg gaan. Nou snap ik wel dat dit met heel veel dingen te maken kan hebben; overtraining, training volume, on vs off blablabla. Even los daar van.
Nu doe ik dit: gelijk na het opstaan drink ik 0,5l water en ga ik cardio doen (een deel van dit water zweet ik hier waarschijnlijk weer uit). Daarna eet ik mijn pre wo meal, waarbij ik echt redelijk excessief zout toevoeg aan mijn havermout. Daarna drink ik een uur na mijn meal / een half uurtje voor de training nog eens 0,5l water. Oh ja, wat ik ook laatst ben gaan doen is 5gr creatine met mijn pre workout meal nemen ipv erna. Ik dacht dat dit misschien ook zou helpen maar ik merk er geen reet van.
Wat kan ik nou beter doen? Is +- 1 liter water voor de training te weinig voor een goede pomp?
Ik gebruik zelf eigenlijk echt minimaal supplementen naast whey, creatine en multivitamines etc... en ik heb me ook nooit verdiept in beta alanine, arginine piemelinjekontjenine etc. maar ik zie velen van jullie die shit wel gebruiken. Helpt dit nu echt

En zo ja, wat precies? En hoeveel daar van?
BVD jullie broertje Spambod