XXL Nutrition

Spambod's kuurlog

Hoe reken je 200mg om naar test levels. Zeg maar hoe is dat te vergelijken met een natty iemand, als je snapt wat ik bedoel? TRT met 125mg ofzo brengt je test toch naar middle of high range, maar je merkt er wel verschil van in je gains volgens mij
Dit scoor ik op 300mg dus op 200mg zal ik wss nog buiten de referentie vallen.

Bijlagen

• 15981860135093670391081451157322.jpg
    15981860135093670391081451157322.jpg
    81,3 KB · Weergaven: 96
Ik meen me te herinneren dat jij juist zei dat je in het verleden veel massa heb weggegooid omdat je altijd cutte in je cruise. :thinking:
Ik cut ook niet tijdens een cruise heb het over behouden. Als je al wilt gaan cutten tijdens een cruise zou ik het pas na x weken doen en eerst je massa proberen vast te houden.

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.323
  • #2.324
Ik meen me te herinneren dat jij juist zei dat je in het verleden veel massa heb weggegooid omdat je altijd cutte in je cruise. :thinking:

Ik denk dat als je niet Big Ramy size bent en het voorzichtig aanpakt dmv kleine deficits het prima mogelijk is. Ik vind een complete blast verspillen aan cutten zonde. Ook al zou je 0,5kg spier verliezen tijdens een cut tijdens je cruise (zeer onwaarschijnlijk), zit deze er na een paar weken in je volgende blast zo weer op.

De effectiviteit van gear word bepaalt door je voeding en training.... ook t behouden van spiermassa... maar 200 mg test is nog altijd een stuk meer dan je eigen productie... ik zat op 125 mg en de bloedtest liet dus nog altijd een bovengemiddelde hoeveelheid zien ten opzichte van een normale sterveling.

Onderzoeken wijzen inmiddels ook uit dat een minimale spierbelasting al voor spierbehoud kan

Veel denken doordat er natuurlijk minder voxht word vast gehouden in de spier, hardheid word minder etc dat er spraken is van spierverlies maar dat is dus niet perse zo...

Een lege zak is nog altijd dezelfde zak maar dan leeg ;-)

Hoe reken je 200mg om naar test levels. Zeg maar hoe is dat te vergelijken met een natty iemand, als je snapt wat ik bedoel? TRT met 125mg ofzo brengt je test toch naar middle of high range, maar je merkt er wel verschil van in je gains volgens mij
Dat verschilt wat per persoon, maar met 125 mg wekelijks haal je - gemiddeld - een nadirconcentratie van 18,8 nmol/L. (Nadirconcentratie is je laagste concentratie; dus vlak voor je volgende injectie.) De piekconcentratie zal zo'n beetje het dubbele zijn, dus zo'n 38 nmol/L.

Je kunt dit redelijkerwijs vermenigvuldigen met 200 / 125 = 1,6 om de concentraties van 200 mg wekelijks te krijgen. Oftewel een nadirconcentratie van zo'n 30 nmol/L en een piekconcentratie van rond de 60 nmol/L.

Ik baseer me hiermee op de gegevens uit deze studie: https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/11701431/

• #2.327
Nou al de tweede dag met wat extra cardio en reduced kcal. Moet eerlijk zeggen dat ik toch wel steeds erg uitkijk naar mijn volgende meal/beetje honger heb. Dat is sowieso wel nice want dat betekent gewoon dat ik vet aan het verbranden ben.

Voor de geïnteresseerden dit was mijn chest + delts workout:

1. Incline DB press - sets of 8 tot ik geen 8 meer kan doen.
2. Incline BB press - 5 sets of 5 met heel explosieve reps
3. Flat hammer press - 4 sets of 6 met heel explosieve reps
4. Stretch push ups - 3 sets to total failure
5. Bent over side laterals - 4 sets of 20 met partials/swings om 20 te krijgen
6. Cage press - 5 sets of 5 met heel explosieve reps
7. DB side laterals - 4 sets of 12 met hele stricte form.

Vind het een leuke training alleen duurt het wel fucking lang want je neemt steeds 3 min rust tussen die sets waar je explosieve reps moet doen. Vind dat persoonlijk een beetje saai en ik verlies ook focus.

Volgens mij kan je sowieso TRT niet vergelijken met een natty persoon die eenzelfde testosteron concentratie in het bloed heeft aangezien je met TRT een veel stabielere waarde in je bloed hebt dan wanneer je natty bent. Bijv. als je een nacht kut slaapt als natty zakt je waarde drastisch terwijl je met TRT daar weinig tot geen verschil in gaat zien. (Klopt dit @Galen ?)

Volgens mij kan je sowieso TRT niet vergelijken met een natty persoon die eenzelfde testosteron concentratie in het bloed heeft aangezien je met TRT een veel stabielere waarde in je bloed hebt dan wanneer je natty bent. Bijv. als je een nacht kut slaapt als natty zakt je waarde drastisch terwijl je met TRT daar weinig tot geen verschil in gaat zien. (Klopt dit @Galen ?)
Slecht slapen an sich lijkt weinig te doen met testosteron, zonder energietekort lijken dat soort stressoren niet zoveel uit te halen.

Je kunt het prima vergelijken hoor, 75-100 mg test per week is vergelijkbaar met de 'normale' situatie.

Slecht slapen an sich lijkt weinig te doen met testosteron, zonder energietekort lijken dat soort stressoren niet zoveel uit te halen.

Je kunt het prima vergelijken hoor, 75-100 mg test per week is vergelijkbaar met de 'normale' situatie.
Ohja energietekort was ik vergeten...

Volgens More Plates More Dates is een natuurlijke waarde sochtens en savonds op zen hoogst en vervalt dit gedurende de dag waarna het weer omhoog gaat savonds. Hij insinueert dat je met TRT gedurende de dag en week altijd stabiele waardes hebt en dat daarom een groot voordeel tegenover naturals. Dus zelfs met een zo lage dosis zal je volgens hem veel voordeel hebben op een natural met dezelfde (ochtend) waarde.

Wat is hier jou mening over?

Volgens More Plates More Dates is een natuurlijke waarde sochtens en savonds op zen hoogst en vervalt dit gedurende de dag waarna het weer omhoog gaat savonds. Hij insinueert dat je met TRT gedurende de dag en week altijd stabiele waardes hebt en dat daarom een groot voordeel tegenover naturals. Dus zelfs met een zo lage dosis zal je volgens hem veel voordeel hebben op een natural met dezelfde (ochtend) waarde.

's Avonds is het op z'n laagst, 's ochtends is het op z'n hoogst. Dat verloop ziet er zo uit (stippellijn = jongemannen, doorgetrokken lijn = oudere mannen) [1]:
1598373522132.png

Met bijv. gebruik van testosteronundecanoaat (Nebido) is de laagste en hoogste waarde op dezelfde dag bijna hetzelfde. Of dat een voordeel geeft met spiergroei? Geen idee, daar is geen vergelijkend onderzoek naar. Ik denk dat als je het gelijk trekt met de oppervlak onder de curve (AUC; area under the curve), dat je geen verschil gaat meten. Maar goed, is ook van mijn kant een gok.

[1] https://onlinelibrary.wiley.com/doi/abs/10.1046/j.1365-2265.2003.01772.x

's Avonds is het op z'n laagst, 's ochtends is het op z'n hoogst. Dat verloop ziet er zo uit (stippellijn = jongemannen, doorgetrokken lijn = oudere mannen) [1]:
1598373522132.png

Met bijv. gebruik van testosteronundecanoaat (Nebido) is de laagste en hoogste waarde op dezelfde dag bijna hetzelfde. Of dat een voordeel geeft met spiergroei? Geen idee, daar is geen vergelijkend onderzoek naar. Ik denk dat als je het gelijk trekt met de oppervlak onder de curve (AUC; area under the curve), dat je geen verschil gaat meten. Maar goed, is ook van mijn kant een gok.

[1] https://onlinelibrary.wiley.com/doi/abs/10.1046/j.1365-2265.2003.01772.x
Denk dat het misschien kwa hoe je je voelt wel beter gaat zijn?

Volgens mij heeft hij nooit avond gezegd alleen ochtend?

Denk dat het misschien kwa hoe je je voelt wel beter gaat zijn?
Is ook geen vergelijkend onderzoek naar. Het zou me best wel verbazen als moeder natuur ons opscheept met een circadiaan ritme dat ons slechter zou laten voelen. (De effectgrootte van TRT op psychologische factoren is ook redelijk gering, en dat is dan bij hypogonadale mannen.)

Is ook geen vergelijkend onderzoek naar. Het zou me best wel verbazen als moeder natuur ons opscheept met een circadiaan ritme dat ons slechter zou laten voelen. (De effectgrootte van TRT op psychologische factoren is ook redelijk gering, en dat is dan bij hypogonadale mannen.)
Het heeft toch wel effect voor mensen die zich depressief en futloos voelen door lage test, dat is een pyschologische factoor toch?

Het heeft toch wel effect voor mensen die zich depressief en futloos voelen door lage test, dat is een pyschologische factoor toch?
Ja, dat is een psychologische factor, en zoals ik zei, het effect is redelijk gering: https://jamanetwork.com/journals/jamapsychiatry/fullarticle/2712976

Je ziet bij depressie een gemiddelde afname van 2.3 op de BDI-II-score. (Een graadmeter van depressie.)

Om je een idee te geven hoe noemenswaardig dat is, die scores lopen zo:
0–13: minimal depression
14–19: mild depression
20–28: moderate depression
29–63: severe depression

Het effect op 'mood' en 'energy' is ook niet statistisch significant. Dat betekent dat, als het effect daarop heeft, dit effect hoogstwaarschijnlijk ook heel klein is waardoor het moeilijk te meten is:
1598378579550.png

• #2.339
Niet off topic aub

Terug
Naar boven