Zit voor volgende week nog een beetje te twijfelen over wat te doen met al dan niet een aromatase inhibitor gaan gebruiken of niet. De laatste 2 blasts heb ik steeds 400mg masteron naast respectievelijk 250 en 500 test gehad en daardoor helemaal geen enkel probleem met oestrogeen gehad. Geen excessieve waterretentie, geen jeukende of puffy tepels, niks...
Op 400mg test only (mijn eerste cycle) daarentegen kreeg ik na een paar weken beginnende gyno en op 600mg test only (tweede cycle) gebruikte ik 10mg tamoxifen vanaf het begin MAAR had ik wel last van vocht, zero sexdrive en een heel erg lethargisch gevoel throughout heel de cycle. Dusja... dat zijn wel een beetje tekenen dat mijn oestrogeen gewoon te hoog wordt op een bepaald moment en dat ik daar wat tegen moet doen.
Nu was ik dus van plan om eens 100mg test prop ED en 100mg npp EOD te gaan proberen. Best een redelijke dosering test dus.
Dus eigenlijk neig ik er wel naar een beetje te experimenteren met een AI. Ik heb HG anastrazole liggen en ik zat zelf dus te denken aan 0,5mg 2x per week om mee te beginnen. Als dat niet genoeg is eventueel 3x per week 0,5mg.
Maarja dan rest dus ook nog de vraag wat dan te doen met tamoxifen... die ook vanaf het begin nemen of niet? Ik denk zelf van wel... gewoon 10mg om mee te beginnen en mocht dat niet genoeg zijn 20mg. Aan de ene kant lijkt een AI + een SERM samen misschien een beetje overkill... maar ik ben nu eenmaal gevoelig voor die kut oestrogenen en dan is het denk ik toch belangrijk om daar op een goede manier op in te spelen.
Ik weet dat Galen op basis van allerlei onderzoeken beweert dat een AI nutteloos is voor bodybuilders etc etc, maar ik kan me haast niet voorstellen dat alle 7394739364936283 bodybuilders op deze aarde waaronder ook hele slimme bodybuilders en zeer gerespecteerde prep coaches en guru’s het allemaal mis hebben en die zooi helemaal voor niks gebruiken... bodybuilding wordt nu eenmaal niet bedreven in een laboratorium en ik hecht meer waarde aan empirische bevindingen van vakmensen dan aan studies van mannen in lange witte jassen. Dus ik denk zelf dat het gebruik van een AI zeker wel een plek/functie kan hebben in een cycle.