Fitness Seller

Spambod's kuurlog

Net eerste prik 100mg test prop + 100mg npp gedaan in de schouder. Eerste keer propionate schijnt af en toe wel eens zeer kunnen doen, maar ik hoop dat het meevalt. Heb zaterdag, zondag en vandaag bewust niet getraind om vanaf morgen fris en fruitig aan me blast te kunnen beginnen. Morgen zijn ook gelijk benen aan de beurt. Calorieën gaan gelijk op 4000, terwijl ik gisteren nog 2500 ofzo at en vandaag een gewicht bereikte van 96,4. Echt superflat en depleted. Daarom heb ik vandaag ook even een diet break genomen en heb ik buitenshuis ontbeten, net een pizza gegeten en zo nog wat ijs, lol. Ben wel tevreden over mijn minicut eigenlijk. Nu dus weer lekker groeien de komende 8-9 weken. Let’s go!
Blijf loggen. Mooi om jouw progressie te volgen

Mijn dieet voor degenen die het interessant vinden:

Meal 1 (pre):
160gr 9% fat cottage cheese
30gr whey
100gr oats
15gr jam
270ml sinaasappelsap

Meal 2 (post):
50gr whey
50gr snelle carbs uit snoep lol

Meal 3:
250gr lean ground beef
80gr rijst
1 eetlepel olijfolie OF zonnebloemolie
30gr amandelen

Meal 4 + meal 5:
250gr kipfilet
80gr rijst
25gr walnoten

Meal 6:
6 hele eieren
300ml 2,5% fat kefir
90gr toast

Zoals ik de kcals tel kom ik uit op 4000. Als ik ze zo zou tellen zoals de meesten ze tellen zou ik denk ik nog wat hoger uitkomen, maar ik tel ze al jaren op mijn manier dus nu kan ik ook niet meer veranderen :o
Wat voor manier dan?

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.403

Wat ik begrijp tellen de meeste mensen van bijv 100gr brood behalve de 50gr carbs ook (ik zeg maar wat) 8gr eiwit en 3gr vet mee. Ik doe dat nooit. Ik tel uit carb sources alleen de carbs, uit fat sources alleen de fats en uit protein sources alleen de proteinzzz en die tel ik dan allemaal bij elkaar op om mijn total calories te berekenen.

Ik zou het eens moeten natellen maar ik denk dat ik zo elke dag wel rond de 500kcal meer binnenkrijg dan dat ik “track”. Mja niet dat het wat uitmaakt maar ik zeg het alleen maar... mijn 4000kcal zijn dus waarschijnlijk iets meer dan dat.

Oh ja en calorieën uit groenten tel ik sowieso nooit en ketchup en dat soort dingen ook niet.

Wat ik begrijp tellen de meeste mensen van bijv 100gr brood behalve de 50gr carbs ook (ik zeg maar wat) 8gr eiwit en 3gr vet mee. Ik doe dat nooit. Ik tel uit carb sources alleen de carbs, uit fat sources alleen de fats en uit protein sources alleen de proteinzzz. Ik zou het eens moeten natellen maar ik denk dat ik zo elke dag wel rond de 500kcal meer binnenkrijg dan dat ik “track”.
Doe je dat ook tijdens een cut dan? Want dat is dan toch super onhandig. Tijdens een bulk maakt het niet uit maar zie de meerwaarde er niet echt van in haha. Maar als het werkt🤷🏼‍♂️

• #2.405
Doe je dat ook tijdens een cut dan? Want dat is dan toch super onhandig. Tijdens een bulk maakt het niet uit maar zie de meerwaarde er niet echt van in haha. Maar als het werkt🤷🏼‍♂️

Ja ik doe dat altijd zo. Zolang je altijd dezelfde manier van tellen hanteert maakt het niks uit. Het exacte aantal calorieën is in feiten ook totaal onbelangrijk, het gaat er om hoe je lichaam er op reageert en van daaruit maak je aanpassingen naar boven of naar beneden.

Ja ik doe dat altijd zo. Zolang je altijd dezelfde manier van tellen hanteert maakt het niks uit. Het exacte aantal calorieën is in feiten ook totaal onbelangrijk, het gaat er om hoe je lichaam er op reageert en van daaruit maak je aanpassingen naar boven of naar beneden.
Ja okay tuurlijk. Als je op “4000” niet aankomt bv eet je gewoon meer

Amerikanen doen ook altijd ‘6oz of protein’ etc en rekenen het daarvan uit. Komt denk ik van voor de keukenweegschaal tijd

• #2.409
Amerikanen doen ook altijd ‘6oz of protein’ etc en rekenen het daarvan uit. Komt denk ik van voor de keukenweegschaal tijd

Ik vind het gewoon een beetje onzinnig om de carbs uit walnoten te gaan tellen of de 0,5gr vet uit een sneetje brood. Dat zal allemaal wel.

• #2.411
true maar de autistische ik wil ‘precies’ weten hoeveel kcal ik binnenkrijg

Dat snap ik wel ja... truth is we gaan het idd nooit precies weten, zeker met natuurproducten zoals kip/rijst/appels/noten blabla niet. Daarom stress ik daar niet over.

Leuk maat altijd een leuk en informatieve logg. Heb soms m’n bedenkingen maar ondanks dat kan niemand om je progressie heen, ga zo door

Wat ik begrijp tellen de meeste mensen van bijv 100gr brood behalve de 50gr carbs ook (ik zeg maar wat) 8gr eiwit en 3gr vet mee. Ik doe dat nooit. Ik tel uit carb sources alleen de carbs, uit fat sources alleen de fats en uit protein sources alleen de proteinzzz en die tel ik dan allemaal bij elkaar op om mijn total calories te berekenen.

Ik zou het eens moeten natellen maar ik denk dat ik zo elke dag wel rond de 500kcal meer binnenkrijg dan dat ik “track”. Mja niet dat het wat uitmaakt maar ik zeg het alleen maar... mijn 4000kcal zijn dus waarschijnlijk iets meer dan dat.

Oh ja en calorieën uit groenten tel ik sowieso nooit en ketchup en dat soort dingen ook niet.
Boeit ook niet zo, zolang je maar consequent dezelfde wijze hanteert. Net als dat wanneer je al 10 jaar iets verkeerd getrackt blijkt te hebben en je eigenlijk 300 kcal meer of minder binnen krijgt dagelijks. Onderhoud is toch niet een berekend iets, maar weet je o.b.v. ervaring.

Laatst bewerkt:
Mijn dieet voor degenen die het interessant vinden:

Meal 1 (pre):
160gr 9% fat cottage cheese
30gr whey
100gr oats
15gr jam
270ml sinaasappelsap

Meal 2 (post):
50gr whey
50gr snelle carbs uit snoep lol

Meal 3:
250gr lean ground beef
80gr rijst
30gr amandelen

Meal 4 + meal 5:
250gr kipfilet
80gr rijst
25gr walnoten

Meal 6:
6 hele eieren
300ml 2,5% fat kefir
90gr toast

Zoals ik de kcals tel kom ik uit op 4000. Als ik ze zo zou tellen zoals de meesten ze tellen zou ik denk ik nog wat hoger uitkomen, maar ik tel ze al jaren op mijn manier dus nu kan ik ook niet meer veranderen :o

naar welke EKV streef je hiermee bij 4000kcal?

Boeit ook niet zo, zolang je maar consequent dezelfde wijze hanteert. Net als dat wanneer je al 10 jaar iets verkeerd getrackt blijkt te hebben en je eigenlijk 300 kcal meer of midner binnen krijgt dagelijks. Onderhoud is toch niet een berekend is, maar weet je o.b.v. ervaring.
Zo rekende ik bij rijst 171kcal per 100gr want dat stond op het pak maar er zitten al zo rond de 72gr koolhydraten in dus dat is al 288kcal.
ik denk dat ze een beetje hebben gesjoemeld met gekookte rijst en dan 100gr pakken.
maar om een lang verhaal kort samen te vatten zat ik er per 100gr rijst zon 170kcal naastx3 want at vaak 300gr rijst per dag dat is dus 510kcal per dag.
Dit is wel een tijd gelweden maar sluit goed aan bij wat jij net zei.

Zo rekende ik bij rijst 171kcal per 100gr want dat stond op het pak maar er zitten al zo rond de 72gr koolhydraten in dus dat is al 288kcal.
ik denk dat ze een beetje hebben gesjoemeld met gekookte rijst en dan 100gr pakken.
maar om een lang verhaal kort samen te vatten zat ik er per 100gr rijst zon 170kcal naastx3 want at vaak 300gr rijst per dag dat is dus 510kcal per dag.
Dit is wel een tijd gelweden maar sluit goed aan bij wat jij net zei.
Dat zal gekookt zijn geweest per 100gram dan eerder, ongekookte rijst is 350kcal plus minus per 100gram

• #2.418
Net mijn pecs ontmaagd :hahaha: Prima, makkelijke plek, geen bloed of pijn of wat dan ook. Die houden er in!

Nu maar hopen op wat local growth daar van alle gear :o

• #2.420
Oke ik moet toegeven dat die propionate toch best aardige PIP geeft. Ik heb bijvoorbeeld NPP in de ene pec gezet en Test Prop in de andere, en de pec waar de prop is ingegaan is gewoon echt heel erg pijnlijk. In de quads hetzelfde verhaal. Ik hoop dat het een kwestie van gewenning is, anders worden het vervelende 8 weken :o

Voor de rest gaat alles prima... heb al 3 trainingen van Odin Force gedaan en het zijn echt heerlijke trainingen! Vandaag heb ik een rustdag en ik kan al weer niet wachten tot morgen.

Terug
Naar boven