XXL Nutrition

Spambod's kuurlog

Even een beetje reporten over mijn nieuwe trainingschema. Nu heb ik alle 4 de sessies achter de rug (Upper 1, Lower 1, Upper 2, Lower 2) en ik moet zeggen dat dit echt superzware shit is. Heb zelfs mijn pre workout meal een beetje moeten aanpassen/verkleinen omdat ik gewoon elke training aan het vechten ben tegen de kots :hahaha:

Wat ik ook heb gemerkt is dat ik in mijn back off set na 8/9/10 herhalingen met wat in principe lichte gewichten voor mij moeten zijn, hard en heel abrupt blokkeer / verzuur. Zou dit te maken kunnen hebben met het feit dat ik heel lang voor bijna alles 6-8 reps heb gedaan, en dat mijn spieren die hogere rep range (10-12) een beetje "verleerd" zijn, for lack of a better word?

Heb mezelf dus een beetje overschat in veel lifts... Kwam in die back off sets soms zelfs uit op 7 reps ofzo, terwijl dus tussen 10-12 de bedoeling was :p Hanteerde -20/25% drop tov de eerste set, maar dit is dus veel te weinig blijkbaar.
Afijn, het is dus nog een beetje puzzelen met de oefeningen en gewichten e.d., denk dat het wel goed komt.

Voor de rest voel ik me trouwens prima... Mijn test levels zijn nog steeds verhoogd en dat voel ik ook wel :p Hopelijk dat het nog een week of 2 zo blijft! Vind het wel klote dat het feestje langzaamaan aan het aflopen is, want ON zijn is toch wel iets magisch, hoe je het ook wendt of keert :rolleyes:
Blijft trial en error. Ik denk niet dat er een goude regel is hoeveel % je daadwerkelijk moet droppen op je backoff set. Belangrijk is dat je alles logt als je op deze manier traint. Zodat je van week tot week meer reps/gewicht verplaatst dat is uiteindelijk de trainingsprikkel die je wil. Bijv week 1 doe je topset 6x200kg DL, backoff 12x160kg. Vanuit daar werk je dus verder. Week 2 8x200kg DL, backoff 13x160kg. Wat trouwens ook echt belangrijk is en vele vergeten is jezelf filmen. Teveel gasten die zichzelf voor de gek houden en maar gewicht blijven verhogen, terwijl hun houding met de week achteruit gaat. Niet alleen laat je dan gains liggen, maar vraag je om blessures.

• Topic Starter Topic Starter
Blijft trial en error. Ik denk niet dat er een goude regel is hoeveel % je daadwerkelijk moet droppen op je backoff set. Belangrijk is dat je alles logt als je op deze manier traint. Zodat je van week tot week meer reps/gewicht verplaatst dat is uiteindelijk de trainingsprikkel die je wil. Bijv week 1 doe je topset 6x200kg DL, backoff 12x160kg. Vanuit daar werk je dus verder. Week 2 8x200kg DL, backoff 13x160kg. Wat trouwens ook echt belangrijk is en vele vergeten is jezelf filmen. Teveel gasten die zichzelf voor de gek houden en maar gewicht blijven verhogen, terwijl hun houding met de week achteruit gaat. Niet alleen laat je dan gains liggen, maar vraag je om blessures.

Dat laatste heb je helemaal gelijk in inderdaad. Vraag me vriendin ook eens in de zoveel workouts om oefeningen als BB bent rows en deadlifts te filmen. Dat zijn imo de oefeningen die het meest vatbaar zijn voor fouten in de techniek, vaak zelfs zonder dat je het zelf door hebt.

Dat laatste heb je helemaal gelijk in inderdaad. Vraag me vriendin ook eens in de zoveel workouts om oefeningen als BB bent rows en deadlifts te filmen. Dat zijn imo de oefeningen die het meest vatbaar zijn voor fouten in de techniek, vaak zelfs zonder dat je het zelf door hebt.
Precies, vaak heb je het zelf niet eens door. Sinds ik ermee begonnen ben, me af en toe te filmen op de compound lifts merk ik dat ik toch wel wat verstandigere keuzes maak met verhogen en uiteindelijk meer gains :)

In!

Even een beetje reporten over mijn nieuwe trainingschema. Nu heb ik alle 4 de sessies achter de rug (Upper 1, Lower 1, Upper 2, Lower 2) en ik moet zeggen dat dit echt superzware shit is. Heb zelfs mijn pre workout meal een beetje moeten aanpassen/verkleinen omdat ik gewoon elke training aan het vechten ben tegen de kots :hahaha:

Wat ik ook heb gemerkt is dat ik in mijn back off set na 8/9/10 herhalingen met wat in principe lichte gewichten voor mij moeten zijn, hard en heel abrupt blokkeer / verzuur. Zou dit te maken kunnen hebben met het feit dat ik heel lang voor bijna alles 6-8 reps heb gedaan, en dat mijn spieren die hogere rep range (10-12) een beetje "verleerd" zijn, for lack of a better word?

Heb mezelf dus een beetje overschat in veel lifts... Kwam in die back off sets soms zelfs uit op 7 reps ofzo, terwijl dus tussen 10-12 de bedoeling was :p Hanteerde -20/25% drop tov de eerste set, maar dit is dus veel te weinig blijkbaar.
Afijn, het is dus nog een beetje puzzelen met de oefeningen en gewichten e.d., denk dat het wel goed komt.

Voor de rest voel ik me trouwens prima... Mijn test levels zijn nog steeds verhoogd en dat voel ik ook wel :p Hopelijk dat het nog een week of 2 zo blijft! Vind het wel klote dat het feestje langzaamaan aan het aflopen is, want ON zijn is toch wel iets magisch, hoe je het ook wendt of keert :rolleyes:
Vind die manier van trainen heerlijk. Backoff sets moet je gewoon nog even aan wennen neem iig genoeg rust tussen je sets.

Vind die manier van trainen heerlijk. Backoff sets moet je gewoon nog even aan wennen neem iig genoeg rust tussen je sets.

Ik doe ongeveer 2 minuten voor upper body en voor benen zo lang als ik nodig heb om niet afgevoerd te worden naar het ziekenhuis.

Ik doe ongeveer 2 minuten voor upper body en voor benen zo lang als ik nodig heb om niet afgevoerd te worden naar het ziekenhuis.
Zou er geen tijd aan hangen maar gewoon wanneer je er weer klaar voor bent.. vooral als je de eerste set al tot echt falen gaat

Gewicht bij aanvang kuur: 83,8 KG
Gewicht na week 1: 88,0 KG
Gewicht na week 2: 88,6 KG
Gewicht na week 3: 90,9 KG
Gewicht na week 4: 91,6 KG
Gewicht na week 5: 92,0 KG
Gewicht na week 6: 92,0 KG
Gewicht na week 7: 94,0 KG
Gewicht na week 8: 93,5 KG
Gewicht na week 9: 96,4 KG
Gewicht na week 10: 97,7 KG
Gewicht na week 11: 99,4 KG
Gewicht na week 12: 100,0 KG (einde kuur)
Gewicht na week 13: 99,6 KG

De eerste week "niks" (behalve HCG dan) zit er ook alweer op. Eigenlijk ben ik wel blij dat ik deze week op hetzelfde gewicht ben gebleven, terwijl ik wel hetzelfde ben blijven eten... Je kan namelijk niet constant maar blijven gainen zonder uiteindelijk vet te worden. Nu is consolideren zonder vet(ter) te worden het primaire doel en tot nu toe gaat dat dus aardig goed. Verwacht natuurlijk wel de komende weken wat waterkilo's te verliezen... Hopelijk dat me dikke kop ook wat minder wordt :p

Voel me overigens ook nog gewoon goed en sterk... Met mijn nieuwe Upper/Lower split is het wel nog een beetje puzzelen. Ik heb besloten om per oefening slechts 1 set to failure te proberen. Die back off sets hebben imo geen directe meerwaarde wanneer je écht faalt in je topset en ik heb het gevoel dat ze mijn herstel verhinderen. Met name wanneer je zoals ik slechts 2 dagen tussen je sessies hebt is 2 sets per oefening te veel van het goede. Kortom; ik geef 1 set to failure eens een poging en zie wel of dat beter gaat qua krachttoename in de topsets. Daar gaat het uiteindelijk om...

Voor de rest zit ik nog een beetje te twijfelen of ik PCT ga doen met 20mg Tamoxifen OF met 50mg Clomid. Volgens experts zoals Galen is Clomid beter om je eigen productie weer op gang te krijgen. Wat ik een beetje scarry vind is dat best veel mensen sides ervaren van Clomid zoals moodswings, puisten en lichtflitsen/waas in je ogen. Vooral dat laatste moet ik echt niet hebben... Met Tamoxifen weet ik iig dat ik geen last heb van dat soort zaken, want ik neem het nu al enkele weken tegen gyno en dat gaat prima. Aan de andere kant is het geloof ik wel zo dat die sides van Clomid het vaakst opspelen bij mensen die 100+mg nemen en dat ben ik uiteraard niet van plan om te doen. Mocht iemand hier nog wat zinnigs over kunnen zeggen; altijd welkom :)

Ik heb alleen ervaring met Clomid. Eerste weken 50mg ed, laatste weken 50mg eod. Geen sides en herstel verliep goed.
Wat ik hoor krijg je idd bij hoge doseringen last van sides. Maar hoge doseringen zijn niet nodig.

Logisch dat jij je nog sterk voelt, er zit nog genoeg test in je donder :)

Overigens heb ik wel ervaring met tamoxifen, maar niet op het gebied van nakuren. Maar zoals @Pappie Lo'Life aangaf: sides heb je eigenlijk alleen bij hoge doseringen.
Je kunt ook kiezen voor een combinatie: 10mg tamoxifen + 25mg clomid.

Overigens heb ik wel ervaring met tamoxifen, maar niet op het gebied van nakuren. Maar zoals @Pappie Lo'Life aangaf: sides heb je eigenlijk alleen bij hoge doseringen.
Je kunt ook kiezen voor een combinatie: 10mg tamoxifen + 25mg clomid.

Thanks voor je tip.

Je leest wel eens dat Tamoxifen en Clomid in synergie een beter effect hebben, dus dit is zeker iets wat ik zou kunnen proberen.

Ook is het ivm gyno misschien "veiliger" om die 10mg Tamoxifen erin te houden, aangezien er tijdens PCT altijd een kans is dat het weer op komt spelen en Clomid is daarnaast op zichzelf ook geen redmiddel tegen gyno.

Laatst bewerkt:
Thanks voor je tip.

Je leest wel eens dat Tamoxifen en Clomid in synergie een beter effect hebben, dus dit is zeker iets wat ik zou kunnen proberen.

Ook is het ivm gyno misschien "veiliger" om die 10mg Tamoxifen erin te houden, aangezien er tijdens PCT altijd een kans is dat het weer op komt spelen en Clomid is daarnaast op zichzelf ook geen redmiddel tegen gyno.
Er is (voor zover ik weet) nooit onderzoek geweest naar synergie van tamoxifen en clomiphene, dus ik denk dat het een dogma is dat heerst op internationale boards. Ook uit de werkingsmechanismen is het vreemd om te concluderen dat het synergetisch zou werken.

Wel is het inderdaad wellicht een verstandige optie om tamoxifen ook bij de nakuur erin te houden voor je gyno. Hoewel gyno veelal optreedt ná de nakuur door hormonale disbalans (Hoog oestrogeen versus laag androgeen).

Er is (voor zover ik weet) nooit onderzoek geweest naar synergie van tamoxifen en clomiphene, dus ik denk dat het een dogma is dat heerst op internationale boards. Ook uit de werkingsmechanismen is het vreemd om te concluderen dat het synergetisch zou werken.

Wel is het inderdaad wellicht een verstandige optie om tamoxifen ook bij de nakuur erin te houden voor je gyno. Hoewel gyno veelal optreedt ná de nakuur door hormonale disbalans (Hoog oestrogeen versus laag androgeen).

Ja dat klopt... Had laatst ook ergens een post van Galen gelezen waarin hij ook schreef dat er nergens bewijs is dat Clomid en Tamoxifen samen beter werken. Desalniettemin wordt het inderdaad vaak zo geadviseerd op verschillende internationale fora en ook in het Anabolics boek van William Llewellyn staat een protocol van ene Dr. Michael Scally, dat zowel Clomid als Tamoxifen bevat. Misschien zit er dus toch iets in...

Het kutte is wel dat mijn 50mg Clomid pilletjes echt superklein zijn en die dingen fatsoenlijk splitten bijna niet te doen is... Is het misschien een optie om 10mg Tamoxifen ED te doen en 50mg Clomid EOD? En dat dus gewoon voor 4 weken.

Clomid heeft best een lange halfwaardetijd, dus dan zou EOD niet zo'n probleem moeten zijn, toch?

Ja dat klopt... Had laatst ook ergens een post van Galen gelezen waarin hij ook schreef dat er nergens bewijs is dat Clomid en Tamoxifen samen beter werken. Desalniettemin wordt het inderdaad vaak zo geadviseerd op verschillende internationale fora en ook in het Anabolics boek van William Llewellyn staat een protocol van ene Dr. Michael Scally, dat zowel Clomid als Tamoxifen bevat. Misschien zit er dus toch iets in...

Het kutte is wel dat mijn 50mg Clomid pilletjes echt superklein zijn en die dingen fatsoenlijk splitten bijna niet te doen is... Is het misschien een optie om 10mg Tamoxifen ED te doen en 50mg Clomid EOD? En dat dus gewoon voor 4 weken.

Clomid heeft best een lange halfwaardetijd, dus dan zou EOD niet zo'n probleem moeten zijn, toch?
Ik durf er niet definitief uitspraak over te doen, maar ik vermoed dat dat wel kan ja. Het heeft ongeveer een halfwaardetijd van 5 dagen, dus EOD kan.

Ik weet overigens welke pilletjes je hebt:o. Splitten kan ik je niet echt aanraden, want ze verkruimelen een beetje. Je zou kunnen proberen om ze af te bijten, dit vond ik nog wel te doen.

Ik ben zeker geen expert, maar ik had ook begrepen dat je goed EOD kan nemen ivm de halfwaardetijd.

Wat ik gister overigens even vergeten was om te vermelden in mijn wekelijkse update, is dat ik de laatste paar weken (laten we zeggen vanaf week 10 tot nu) best wat last heb gekregen van puistjes. Het zijn niet zozeer van die dikke, pijnlijke ontstekingen die vol zitten met pus, maar meer van die rode, kleine bultjes. Heb ze op me bovenrug, schouders, bovenarmen en sinds kort ook een beetje op me borst.

Best wel raar dus dat ik hier in het begin van de kuur eigenlijk helemaal geen last van had, maar tegen het einde dus wel. Heb ook een beetje vrees dat dit tijdens PCT gaat verergeren.

Ik douche in principe gewoon elke dag na het trainen, dus de bacteriën die ontstaan door het zweten e.d. in de gym spoel ik vrijwel meteen af. Ook gebruik ik een soort gezichtsreiniger (ook op me rug enzo) die huid verschoond en hydrateert.

Het rare is ook dat ik helemaal geen vette huid heb ofzo... Dat is meestal de oorzaak van puisten, maar in mijn geval dus niet.

Kan er prima mee leven hoor... Ik vind het niet supererg, maar ben ze natuurlijk liever kwijt dan rijk.

Kwam bij mij ook altijd pas later opzetten. Niks aan te doen, part of the deal...

Terug
Naar boven