AndroidHealthClinic

Spambod's kuurlog

Thanks! Afgelopen voorjaar was ik een stuk leaner. Ik denk 12% ofzo.

Ben ook wel benieuwd hoe ik er nu uit zou zien... maar mijn doel is om toch nog een stuk meer vlees te kweken... Nu ben ik 105-106kg met nog een beetje abs... Ik wil 115-116kg met ook nog een beetje abs zijn voordat ik een wedstrijdprep zou overwegen. Diep cutten zonder een wedstrijd als doel vind ik persoonlijk een beetje pointless.
Dat begrijp ik met een wedstrijd in het achterhoofd. Persoonlijk ieder zijn ding. Ik zou het niet kunnen aanzien om een percentage Van +15 te hebben. :D

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.682
Dat begrijp ik met een wedstrijd in het achterhoofd. Persoonlijk ieder zijn ding. Ik zou het niet kunnen aanzien om een percentage Van +15 te hebben. :D

Ik denk dat we allemaal het liefst 365 dagen per jaar ripped rondlopen... maar naar mijn ervaring brengt constant hinken op 2 gedachten tussen “ik wil huge worden” en “ik wil forever ripped blijven” je niet heel ver. Natuurlijk moet je ook niet moddervet worden, dat is weer een ander uiterste... Maar om te groeien heb je eenmaal een calorieoverschot nodig en van een calorieoverschot word je nu eenmaal wat dikker. Tsja...

Ik denk dat we allemaal het liefst 365 dagen per jaar ripped rondlopen... maar naar mijn ervaring brengt constant hinken op 2 gedachten tussen “ik wil huge worden” en “ik wil forever ripped blijven” je niet heel ver. Natuurlijk moet je ook niet moddervet worden, dat is weer een ander uiterste... Maar om te groeien heb je eenmaal een calorieoverschot nodig en van een calorieoverschot word je nu eenmaal wat dikker. Tsja...
0EC14AB0-55E4-458D-9C1B-E1D7B5F34A85.jpeg

Zo moet het

Ben ik het zeker niet helemaal mee eens. Zat gasten die constant droog blijven opbouwen en schommelen tussen de 8/15%. Te vet aanzetten is een teken van te veel onnodig naar binnen werken. Als je een wedstrijd in de planning hebt dan is het logisch dat je zo groot mogelijk wilt worden. Persoonlijk heb ik die ambitie niet en kijk het liefst elke dag mijn ogen uit in de spiegel ipv een paar keer pieken.

• #2.690
Vandaag armen gedaan. 3 oefeningen tricep/bicep gesuperset en vervolgens nog 1 oefening tricep zonder te supersetten met biceps. Triceps heeft imo toch wat meer aandacht en oefeningen en verschillende angles nodig dan biceps. Veel partials, dropsets, 10 sec negatives en andere intensifiers gedaan... Denk toch dat mijn armen het meeste groeien van high volume, sick pumps en veel metabolische stress. Vooral met mijn lange armen heb ik echt gigantische bi’s en tri’s nodig om mijn armen dik te laten lijken. Dus denk dat ik sowieso een aparte arm dag erin houd de komende maanden/jaren lol. Daarna ook nog 5 zware sets van 8-10 calf raises op de leg press gedaan + na de laatste set een weighted stretch van 60 sec. Goede training. Morgen weer benen... kijk er eigenlijk nog niet echt naar uit tbh :o

• #2.691
Zou vandaag eigenlijk chest en shoulders doen, maar vanochtend, zelfs na 2 keer de wekker verzet te hebben, had ik toch nog steeds het gevoel dat het ‘em niet ging worden vandaag... Hoewel ik gister ook al een rustdag had nog steeds fucking zere quads en glutes van vrijdag en overall gewoon een vermoeid gevoel. Dat is denk ik ook een beetje het fijne van een cruise; als je je eens een keer niet lekker voelt of moe bent, doe je gewoon een extra rustdag ipv zoals tijdens een blast gewoon door blijven rammen. Bovendien gisteren en vandaag ook weer heel de dag meubels en shit aan het zoeken geweest voor nieuw appartement, dus zo rustig zijn deze rustdagen ook weer niet :P

Gewicht schommelde deze week een beetje tussen 104 en 105. Zoals gebruikelijk tijdens een cruise raak je een beetje fullness kwijt en ziet alles er wat minder uit. Maar ben toch wel tevreden over waar ik nu sta. De vorige keer (precies 1 jaar geleden) toen ik 105kg woog was ik écht een heel stuk vetter, dus in een jaartje tijd is er toch wel de nodige progressie geboekt. Ondanks dat ik o.a. de eerste helft van dit jaar fucking erge last had van me rug en vrij beperkt kon trainen voor een paar maanden en daarna ook nog eens door corona een maand thuis heb moeten trainen en daarna nog 2 maanden in een kut gym :o Maar uiteindelijk is het allemaal dus wel redelijk goed gekomen.

• #2.692
Werd gisterochtend trouwens wakker met een mysterieuze blessure aan me linkerschouder. Bij het tandenpoetsen en douchen en shit merkte ik opeens dat ik me arm niet meer kon optillen zonder pijnscheut in me schoudergewricht. Ik denk misschien verkeerd geslapen ofzo... anders kan ik het niet verklaren. Een beetje tegen beter weten in vandaag chest en shoulders gedaan. Best wel veel oefeningen deden pijn en sommige heb ik daarom ook moeten inwisselen voor andere oefeningen die geen/minder pijn deden. Nu voelt het opzich wel beter, waarschijnlijk omdat er veel bloed enzo is in geweest tijdens het trainen. Maar het kan ook net zo goed dat het zometeen gedurende dag opeens nog meer verstijft en dat ik dalijk echt fucked ben. Wat een kutzooi zeg... denk je ff lekker geslapen te hebben en word je wakker met zo’n kutblessure.

Werd gisterochtend trouwens wakker met een mysterieuze blessure aan me linkerschouder. Bij het tandenpoetsen en douchen en shit merkte ik opeens dat ik me arm niet meer kon optillen zonder pijnscheut in me schoudergewricht. Ik denk misschien verkeerd geslapen ofzo... anders kan ik het niet verklaren. Een beetje tegen beter weten in vandaag chest en shoulders gedaan. Best wel veel oefeningen deden pijn en sommige heb ik daarom ook moeten inwisselen voor andere oefeningen die geen/minder pijn deden. Nu voelt het opzich wel beter, waarschijnlijk omdat er veel bloed enzo is in geweest tijdens het trainen. Maar het kan ook net zo goed dat het zometeen gedurende dag opeens nog meer verstijft en dat ik dalijk echt fucked ben. Wat een kutzooi zeg... denk je ff lekker geslapen te hebben en word je wakker met zo’n kutblessure.
Heb juist Hetzelfde. Tijdens trainen best veel pijn, erna alles een stuk beter en sochtends is het weer pijnlijk.

Gewoon geen schouders trainen. Dan lijken je armen groter

• #2.695
Heb juist Hetzelfde. Tijdens trainen best veel pijn, erna alles een stuk beter en sochtends is het weer pijnlijk.

Ja, lol... ik ga maar eens als een gek diclofenac gel proberen te smeren op me schouder. Eens kijken of dat wat helpt

Waarschijnlijk verkeerd gelegen? Zou even een manuele therapeut/chiro opzoeken want mogelijk is het vrij snel te verhelpen.

• #2.697
Waarschijnlijk verkeerd gelegen? Zou even een manuele therapeut/chiro opzoeken want mogelijk is het vrij snel te verhelpen.

Denk het. Ik lig wel eens zo half op me zij met me ene been over het andere en dan met me schouder/arm onder me hoofd als een soort kussen. Die houding is echt fucked up want ik krijg er zowel last van van me rug als nu dus van me schouder :o Maarja het is zo moeilijk te controleren in je slaap.

Bepaalde active release technieken kunnen ook snel helpen in die regio is mijn ervaring. Als je het een beetje aan durft is dit ook nog zelf te doen icm iemand die helpt om druk te houden op je hand/vingers waar je de spier vasthoudt.

Bij borst en schouders helpt het losmaken van subscapularis vaak goed in mijn ervaring.

• #2.699
Vandaag tijdens rust eigenlijk een stuk minder last ervaren van me schouder. Alleen op de eerste oefening voelde ik wel een beetje pijn daar. Vervolgens niet meer.

1. Meadows rows - 3 sets van 8 reps. Wat een beetje kut is hier, is dat naarmate je zwaarder gaat het steeds moeilijk wordt om die dikke kant van de barbell lang vast te houden. Mijn grip faalde eigenlijk een beetje eerder dan me rug. Maar het is en blijft echt een fantastische oefening om je rugtraining mee te beginnen imo.
2. Close grip pulldowns met spongy grips met me rug naar de machine toe - 3 sets van 10 reps. Na de laatste set een dubbele dropset voor max pump.
3. John Meadows style rack pull / deadlift - 3x6. Moet zeggen dat ik dit een lastige uitvoering vind om onder de knie te krijgen, constant de lats aangespannen houden en op het laatst nog je ellebogen als het ware naar achteren trekken om je lats nog meer te squeezen. Dit is ook echt geen oefening waar je zwaar op kan gaan... met 100/120kg voel ik het nog goed in me lats, maar met mijn werksets met 130 verdween de spanning een beetje op de lats wat dus betekent dat ik te zwaar ben gegaan. Volgende keer misschien maar 120 doen als working weight. Maar al met al goede oefening en ook wel een goed gevoel in de lats en niet/nauwelijks in onderrug en erectors. Dus dat is een teken dat ik toch iets goed deed.
4. DB pullover - 3x10, gewoon in perfecte form focussen op de stretch.
5. DB shrugs - 3x10 met 2 sec vasthouden bovenin. For some reason krijg ik nooit zo’n goede pomp van DB shrugs de laatste tijd. Met een barbell of in de smith is ook al kut, want dan zit mijn p**mel altijd in de weg. Iemand tips?
6. Weighted hyperextensions - ook 3x10 met 1-2 sec vasthouden bovenin. Ik doe dit met een barbell in me handen. Op de laatste set deed ik nog een triple dropset voor extra pomp in de lower back/erectors. 40kg -> 30kg -> lege bar -> bodyweight only. Voelde goed!

Vandaag tijdens rust eigenlijk een stuk minder last ervaren van me schouder. Alleen op de eerste oefening voelde ik wel een beetje pijn daar. Vervolgens niet meer.

1. Meadows rows - 3 sets van 8 reps. Wat een beetje kut is hier, is dat naarmate je zwaarder gaat het steeds moeilijk wordt om die dikke kant van de barbell lang vast te houden. Mijn grip faalde eigenlijk een beetje eerder dan me rug. Maar het is en blijft echt een fantastische oefening om je rugtraining mee te beginnen imo.
2. Close grip pulldowns met spongy grips met me rug naar de machine toe - 3 sets van 10 reps. Na de laatste set een dubbele dropset voor max pump.
3. John Meadows style rack pull / deadlift - 3x6. Moet zeggen dat ik dit een lastige uitvoering vind om onder de knie te krijgen, constant de lats aangespannen houden en op het laatst nog je ellebogen als het ware naar achteren trekken om je lats nog meer te squeezen. Dit is ook echt geen oefening waar je zwaar op kan gaan... met 100/120kg voel ik het nog goed in me lats, maar met mijn werksets met 130 verdween de spanning een beetje op de lats wat dus betekent dat ik te zwaar ben gegaan. Volgende keer misschien maar 120 doen als working weight. Maar al met al goede oefening en ook wel een goed gevoel in de lats en niet/nauwelijks in onderrug en erectors. Dus dat is een teken dat ik toch iets goed deed.
4. DB pullover - 3x10, gewoon in perfecte form focussen op de stretch.
5. DB shrugs - 3x10 met 2 sec vasthouden bovenin. For some reason krijg ik nooit zo’n goede pomp van DB shrugs de laatste tijd. Met een barbell of in de smith is ook al kut, want dan zit mijn p**mel altijd in de weg. Iemand tips?
6. Weighted hyperextensions - ook 3x10 met 1-2 sec vasthouden bovenin. Ik doe dit met een barbell in me handen. Op de laatste set deed ik nog een triple dropset voor extra pomp in de lower back/erectors. 40kg -> 30kg -> lege bar -> bodyweight only. Voelde goed!
Bij platinumgym hebben we z'n ATX single row handle. Dat maakt de meadows rows zoveel fijner, veel betere mmc maar je kunt hem ook gewoon easy grippen of met straps vastmaken. Begin er de laatste weken ook m'n rugtrainingen mee en elke keer weer een mega pomp ervan :P

Wat betreft shrugs, probeer een cable shrugs https://www.muscleandstrength.com/exercises/cable-shrug.html 1-2 tellen bovenin vasthouden, heavy/high rep, kijken of je die de dag erna voelt ;)

Terug
Naar boven