- Waardering
- 20.663
Vandaag benen gedaan. De laatste 4 leg workouts waren allemaal best wel heavy, met zware squats en hack squats etc er in. Dit is elke keer echt een behoorlijke aanslag op mijn CNS tot een paar dagen erna en mijn knieën vinden het ook niet altijd lekker. Vandaag dus besloten om een pump workout te doen... squatten voor 6 reps is leuk, maar soms mis ik de pijn en het melkzuur dat uit je oren komt.
1. Lying leg curl - 25/20/15/10 rep sets, elke set 1 plate erbij op de stack.
2. Leg extension - zelfde principe als op de leg curls.
3. Leg press - 3 sets of 30 reps. Eerste set lukte het om in 1 keer 30 te doen, daarna 25 + 5 en 16 + 5 + 5 + 5. Probeerde max 5 keer diep adem te halen tijdens die kleine onderbrekingen tijdens de sets. Hierna kon ik al bijna niet meer lopen van de pump en leek het mij een goed idee om walking lunges te doen.
4. BB walking lunges - eerst 8-10 steps per been met een bb in me nek, daarna deze droppen en gewoon met bodyweight nog 6-8 steps per been. 3 sets. Hierna lag ik een minuut of 5 op de grond met een ernstig zuurstofgebrek.
5. Glute/ham focussed hyperextensions - deze oefening superlang niet meer gedaan, maar kwam opeens in me op... deed het met een 20kg db in me handen... maximale stretch, daarna bovenop een dikke 1-2 sec squeeze dmv me glutes en hams zo hard mogelijk aan te spannen. 4x10. Supergoede pomp en morgen waarschijnlijk dikke spierpijn.
Denk dat dit soort high rep leg workouts eens in de zoveel tijd zeker heel beneficial kunnen zijn. Elke week 52 weken per jaar dogmatisch squatten en proberen PRs te zetten is denk ik niet zo heel verstandig. Af en toe moet je die sleur een beetje doorbreken met wat anders. Zo blijft het ook leuk. En ik ben er ook van overtuigd dat benen bij best veel mensen goed groeien op high reps... ik heb het zelf vaak genoeg gezien.
Vanavond misschien een kleine (home made) cheat meal. Weet alleen nog niet wat.
1. Lying leg curl - 25/20/15/10 rep sets, elke set 1 plate erbij op de stack.
2. Leg extension - zelfde principe als op de leg curls.
3. Leg press - 3 sets of 30 reps. Eerste set lukte het om in 1 keer 30 te doen, daarna 25 + 5 en 16 + 5 + 5 + 5. Probeerde max 5 keer diep adem te halen tijdens die kleine onderbrekingen tijdens de sets. Hierna kon ik al bijna niet meer lopen van de pump en leek het mij een goed idee om walking lunges te doen.
4. BB walking lunges - eerst 8-10 steps per been met een bb in me nek, daarna deze droppen en gewoon met bodyweight nog 6-8 steps per been. 3 sets. Hierna lag ik een minuut of 5 op de grond met een ernstig zuurstofgebrek.
5. Glute/ham focussed hyperextensions - deze oefening superlang niet meer gedaan, maar kwam opeens in me op... deed het met een 20kg db in me handen... maximale stretch, daarna bovenop een dikke 1-2 sec squeeze dmv me glutes en hams zo hard mogelijk aan te spannen. 4x10. Supergoede pomp en morgen waarschijnlijk dikke spierpijn.
Denk dat dit soort high rep leg workouts eens in de zoveel tijd zeker heel beneficial kunnen zijn. Elke week 52 weken per jaar dogmatisch squatten en proberen PRs te zetten is denk ik niet zo heel verstandig. Af en toe moet je die sleur een beetje doorbreken met wat anders. Zo blijft het ook leuk. En ik ben er ook van overtuigd dat benen bij best veel mensen goed groeien op high reps... ik heb het zelf vaak genoeg gezien.
Vanavond misschien een kleine (home made) cheat meal. Weet alleen nog niet wat.

Op dat moment voel je je echt fucked up, eenmaal thuis heb je echt een geweldig voldaan gevoel. Ben het ook 100% met je eens wat betreft high reps met benen. Niet alleen om je aan een prikkel bloot te stellen die je niet gewend bent, maar ook blessure preventie. Week in week uit zwaar squatten of op low reps jezelf proberen te verbeteren op de compounds ga je vroeg of laat aan je gewrichten en pezen voelen 

Hoewel ik het best wel druk heb met werk en ik midden in een verhuizing zit, hebben squats toch voorrang in mijn hoofd. Bizar hoe dat werkt.
Maar ik houd me in en doe 1x per week of anderhalve week een tsjietmiel. Vind het cruisen wel even lekker nu, al kan ik ook niet wachten tot januari om weer volop gas te gaan geven.