AndroidHealthClinic

Spambod's kuurlog

Ik train nu 2 days on 1 day off 2 days on 1 day off etc. In principe bevalt dat goed, zeker als je aan het blasten bent had ik het gevoel dat ik genoeg rust had tussen training sessions. Nu tijdens een cruise is herstel toch een beetje minder, terwijl mijn intensiteit en volume niet of nauwelijks is veranderd. Zit er daarom aan te denken om wellicht 2 days on 1 day off 2 days on 2 days off te doen. Dan heb je een extra dag rust en ook vaste trainingsdagen elke week, ipv dat alles steeds met 1 dag verschuift. Dan kan ik bijvoorbeeld zaterdag en zondag trainen en op kutdagen zoals maandag en dinsdag standaard altijd thuisblijven. Maar ja, 2 dagen wegblijven uit de gym is wel kut :o Ik kijk het nog wel ff aan.
Ja ik kan er niet tegen dat als je dus die on off doet dat dan de training niet elke week dezelfde dag is. Ik rust daarom zaterdag, zondag nu gewoon. Daar haat ik trainen het meesy

Ja ik kan er niet tegen dat als je dus die on off doet dat dan de training niet elke week dezelfde dag is. Ik rust daarom zaterdag, zondag nu gewoon. Daar haat ik trainen het meesy

Is toch juist kut als je vaste dagen hebt?
Als je dan een x niet kan is je hele routine in de war. Of naja dat zou ik dan hebben :o
Zonder vaste dagen rouleer je gewoon door, x geen zin of moe of weet ik veel? Extra rustdag no big deal.

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.723
Als je dan een x niet kan is je hele routine in de war. Of naja dat zou ik dan hebben :o
Zonder vaste dagen rouleer je gewoon door, x geen zin of moe of weet ik veel? Extra rustdag no big deal.

True. Maar aan de andere kant is het wel fijn om bijvoorbeeld altijd zaterdag en zondag te trainen, omdat er dan bijna niemand in de gym is, en bijvoorbeeld op maandag juist nooit te komen, omdat het kan altijd zo druk is.

Ik heb nog nooit niet op tijd naar de gym kunnen gaan. Maar ik heb ook naast school niet echt iets te doen ofzo. Maarja je kan zonder vaste dagen gewoon doorschuiven natuurlijk. Maar ik vind het zo wel chill

• #2.725
Hey mede-junkies.

Ik luisterde vanochtend en vanmiddag naar Fouad zijn podcast met Phil Viz. Hij is best wel een populaire prep coach nu... Vond hem wel een beetje overkomen als een patsertje met veel blabla (de typische Amerikaan dus), maar hij zei ook wel wat interessante dingen die mij een beetje aan het denken zetten.

Het meest boeiende vond ik zijn manier van meal/macro timing. Wat hij doet is bijvoorbeeld voor en na de training meals met fucking veel carbs en weinig tot geen vet, en dan gedurende de dag en bijvoorbeeld voor bedtijd weinig carbs en juist veel vet en protein. Op rustdagen doet hij helemaal geen carbs bij het merendeel van zijn klanten, maar alleen maar vet en protein om insulinegevoelig te blijven en shit. Alleen als de persoon vroeg in de ochtend traint, bevat de laatste meal van de rustdag wel carbs. Nou is dit allemaal niks nieuws natuurlijk, er zijn immers
Tal van coaches en tal van dit soort “strategieën”.

Maar wat vinden jullie daar nu eigenlijk van? Ik deed en doe eigenlijk al jarenlang de meest simpele shit: totaal aantal gr carbs of fat delen door het aantal meals en dat zijn dan mijn macro’s voor elke meal. Maar als ik er zo over nadenk is dit eigenlijk best wel achterlijk, want waarom zou ik bijvoorbeeld voor het slapen gaan evenveel carbs moeten eten als voor de training?
En wat vinden jullie van die rustdagen met zero carbs? Mij lijkt het wel een goede strategie om leaner te blijven tijdens een bulk... en om je eetlust hoog te hebben en te houden.

Soms denk ik wel eens dat dat soort shit allemaal een beetje te ver gezocht is, maar aan de andere kant... misschien zijn dit wel juist de details die het verschil maken tussen iemand die op 2000mg per week nog steeds niet fatsoenlijk groeit en iemand die met moderate doseringen wél als een speer gaat.

Eerlijk gezegd is de enige reden waarom ik het NIET doe omdat me altijd teveel werk leek.
Maak altijd één pan met een shitload voedsel en dat verdeel ik over een aantal meals, zo klaar.

Op die manier hou ik mijn honger ook goed onder controle trouwens.
Lijkt me ook dat de meals pre en post zo groot zouden worden (helemaal als je clean eet) dat je ze met grote moeite weg krijgt.

Wel vaak over na zitten denken ook, wil het toch wel eens een kans gaan geven denk ik.

Hey mede-junkies.

Ik luisterde vanochtend en vanmiddag naar Fouad zijn podcast met Phil Viz. Hij is best wel een populaire prep coach nu... Vond hem wel een beetje overkomen als een patsertje met veel blabla (de typische Amerikaan dus), maar hij zei ook wel wat interessante dingen die mij een beetje aan het denken zetten.

Het meest boeiende vond ik zijn manier van meal/macro timing. Wat hij doet is bijvoorbeeld voor en na de training meals met fucking veel carbs en weinig tot geen vet, en dan gedurende de dag en bijvoorbeeld voor bedtijd weinig carbs en juist veel vet en protein. Op rustdagen doet hij helemaal geen carbs bij het merendeel van zijn klanten, maar alleen maar vet en protein om insulinegevoelig te blijven en shit. Alleen als de persoon vroeg in de ochtend traint, bevat de laatste meal van de rustdag wel carbs. Nou is dit allemaal niks nieuws natuurlijk, er zijn immers
Tal van coaches en tal van dit soort “strategieën”.

Maar wat vinden jullie daar nu eigenlijk van? Ik deed en doe eigenlijk al jarenlang de meest simpele shit: totaal aantal gr carbs of fat delen door het aantal meals en dat zijn dan mijn macro’s voor elke meal. Maar als ik er zo over nadenk is dit eigenlijk best wel achterlijk, want waarom zou ik bijvoorbeeld voor het slapen gaan evenveel carbs moeten eten als voor de training?
En wat vinden jullie van die rustdagen met zero carbs? Mij lijkt het wel een goede strategie om leaner te blijven tijdens een bulk... en om je eetlust hoog te hebben en te houden.

Soms denk ik wel eens dat dat soort shit allemaal een beetje te ver gezocht is, maar aan de andere kant... misschien zijn dit wel juist de details die het verschil maken tussen iemand die op 2000mg per week nog steeds niet fatsoenlijk groeit en iemand die met moderate doseringen wél als een speer gaat.
Ik had dus precies dezelfde gedachte, komt af en toe over alsof die heel wat is.

Over z’n strategie zit wel wat in, alleen denk ik dat dit heel persoonsafhankelijk is. Voor heel wat mensen zal dit super werken. Voor iemand met een snel metabolisme lijkt me dit niet super bevorderend. Maar de hoogste koolhydraten rondom training ben ik wel voorstander van en op rustdagen zakken met koolhydraten en wat meer opvullen met vetten doe Ik nu eigenlijk ook al alleen niet in de extreme mate waarop hij verteld.

Doe dit eigenlijk zelf ook sinds een tijdje, eet op rustdagen een stuk minder kcals. Minder carbs en wat meer vetten. En op trainingsdagen nuttig ik die extra kcals vooral voor/tijdens/na trainen.

Ik deed het min of meer al zo, met uitzondering van de zero carb op rustdagen. Maar naar het einde van bulk waren de laatste twee meals vaak zo opgeschoven dat ik ze beide in 1 at. :o

Ik denk eerlijk gezegd dat die insuline gevoeligheid wat overrated is en de effecten die men hier aan toeschrijft (vb een grote maaltijd die je binnen schrokt en verteerd alsof het niets is) eerder komt door een versneld metabolisme. Denk dat beide, insuline gevoeligheid en een snel metabolisme, hand in hand gaan.

Wellicht bro science maar met lean gains aanpak doet men dit ook...rust dagen low carb zelfde proteïne en hoger vet inname en trainingsdagen hoog carbs...zelfde proteïne en laag vet. Idd wel met vasten onder de noemer dat deze aanpak icm vasten de insuline gevoeligheid hoog zou houden.

Wat ik ervan moet vinden weet ik niet. Meestal ligt de waarheid in het midden.

• #2.731
Nou, ik heb met ongeveer dezelfde macro’s en kcals die ik nu ook eet een dieetje opgesteld in min of meer dezelfde stijl; pre en post veel carbs en minimaal fat, daarna moderate carbs en high fat. En de rustdagen ga ik dan ook proberen met maar 1 carb meal voor het slapen gaan en voor de rest geen carbs. Ik ben benieuwd of het een verschil gaat maken. Wellicht dat ik ongemerkt tijdens het cruisen een beetje leaner kan worden doordat ik wat meer vet verbrand door deze betere macro timing. Wie weet...
Ik ben toch tot begin januari aan het cruisen, dus genoeg tijd nog om met dit soort dingen een beetje te experimenteren.

Nou, ik heb met ongeveer dezelfde macro’s en kcals die ik nu ook eet een dieetje opgesteld in min of meer dezelfde stijl; pre en post veel carbs en minimaal fat, daarna moderate carbs en high fat. En de rustdagen ga ik dan ook proberen met maar 1 carb meal voor het slapen gaan en voor de rest geen carbs. Ik ben benieuwd of het een verschil gaat maken. Wellicht dat ik ongemerkt tijdens het cruisen een beetje leaner kan worden doordat ik wat meer vet verbrand door deze betere macro timing. Wie weet...
Ik ben toch tot begin januari aan het cruisen, dus genoeg tijd nog om met dit soort dingen een beetje te experimenteren.
Ben benieuwd houd ons op de hoogte

Klinkt prima. Vind het zelf aardig pittig om op hogere kcals extreem hoog in carbs te komen. Honger is het probleem niet, maar met wat freestyle eten kom ik toch snel tegen de 100-120g vet per dag aan.

Allemaal bro science. Kcal in vs kcal out. Mealtiming maakt niet uit. Allemaal blijven hangen in de jaren 80 joh...

Allemaal bro science. Kcal in vs kcal out. Mealtiming maakt niet uit. Allemaal blijven hangen in de jaren 80 joh...
Doet me soms denken aan dit:

Topcoaches die een exotische compound aanraden omdat hun service dan lijkt op “secrets of the pro’s”.

• #2.736
Doet me soms denken aan dit:

Topcoaches die een exotische compound aanraden omdat hun service dan lijkt op “secrets of the pro’s”.

Mja, veel van die coaches die op podcasts komen doen wel een beetje te interessant ja, alsof ze allemaal het wiel hebben uitgevonden. Maar desalniettemin hebben de meesten denk ik wel enige kennis waar wij nog wat van kunnen leren.

Mja, veel van die coaches die op podcasts komen doen wel een beetje te interessant ja, alsof ze allemaal het wiel hebben uitgevonden. Maar desalniettemin hebben de meesten denk ik wel enige kennis waar wij nog wat van kunnen leren.
Dat Zeker. Die Phil viz vind ik overigens maar niets :o Bostin lachte hem ooit eens uit omdat die z’n bloedglucose checkte pre-during en na m’n meal, voor zo’n 6 meals per dag tijdens peak week.

Justin Harris is overigens geen domme kerel. Moet z’n filmpjes maar eens bekijken op yt. Soms grappig ook:P

veel koolhydraten voor je gaat slapen zal voor een insulinespike zorgen en dus minder gh in je rem slaap, dit is basale kennis misschien minder relevant als je GH injecteerd.

• #2.739
Vandaag benen gedaan... kracht was weer terug en ik heb mooi revanche genomen voor de vorige training die ik halverwege afkapte. Dus zeker wel tevreden.

Nog een foto...

Fat ‘nd hairy, just like my d*ck

06E7E4E5-A403-4680-AB97-3E1673F104C4.jpeg

Terug
Naar boven