- Waardering
- 20.663
Die van mij is lang én dik
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Die rustdagen zonder carbs, dan vervang je de kcal van de carbs wel door vetten neem ik aan? Of ga je dan dus ook best laag in kcal, ik doe op rustdagen gewoon ipv 200g rijst 100g rijst. Voor het slapen gaan heb ik ook een maaltijd met ei, dus vet en proteine zodat dat langzaam released, na het trainen proteine en carbs, met haast geen vet zodat het snel verteerd kan wordenHey mede-junkies.
Ik luisterde vanochtend en vanmiddag naar Fouad zijn podcast met Phil Viz. Hij is best wel een populaire prep coach nu... Vond hem wel een beetje overkomen als een patsertje met veel blabla (de typische Amerikaan dus), maar hij zei ook wel wat interessante dingen die mij een beetje aan het denken zetten.
Het meest boeiende vond ik zijn manier van meal/macro timing. Wat hij doet is bijvoorbeeld voor en na de training meals met fucking veel carbs en weinig tot geen vet, en dan gedurende de dag en bijvoorbeeld voor bedtijd weinig carbs en juist veel vet en protein. Op rustdagen doet hij helemaal geen carbs bij het merendeel van zijn klanten, maar alleen maar vet en protein om insulinegevoelig te blijven en shit. Alleen als de persoon vroeg in de ochtend traint, bevat de laatste meal van de rustdag wel carbs. Nou is dit allemaal niks nieuws natuurlijk, er zijn immers
Tal van coaches en tal van dit soort “strategieën”.
Maar wat vinden jullie daar nu eigenlijk van? Ik deed en doe eigenlijk al jarenlang de meest simpele shit: totaal aantal gr carbs of fat delen door het aantal meals en dat zijn dan mijn macro’s voor elke meal. Maar als ik er zo over nadenk is dit eigenlijk best wel achterlijk, want waarom zou ik bijvoorbeeld voor het slapen gaan evenveel carbs moeten eten als voor de training?
En wat vinden jullie van die rustdagen met zero carbs? Mij lijkt het wel een goede strategie om leaner te blijven tijdens een bulk... en om je eetlust hoog te hebben en te houden.
Soms denk ik wel eens dat dat soort shit allemaal een beetje te ver gezocht is, maar aan de andere kant... misschien zijn dit wel juist de details die het verschil maken tussen iemand die op 2000mg per week nog steeds niet fatsoenlijk groeit en iemand die met moderate doseringen wél als een speer gaat.
Die rustdagen zonder carbs, dan vervang je de kcal van de carbs wel door vetten neem ik aan? Of ga je dan dus ook best laag in kcal, ik doe op rustdagen gewoon ipv 200g rijst 100g rijst. Voor het slapen gaan heb ik ook een maaltijd met ei, dus vet en proteine zodat dat langzaam released, na het trainen proteine en carbs, met haast geen vet zodat het snel verteerd kan worden
Hm ga ik misschien ook even proberen. Heb namelijk twee dagen rust achter elkaar en om dan zo hoog in kcal te zitten wordt ik alleen maar dik van voor mn gevoel. Ga dit weekend even zo proberen danNee de bedoeling is idd (althans bij de meeste prep coaches die ik een beetje volg) om tijdens een rustdag echt vrij laag in kcal te zitten. Je compenseert het geringe aantal carbs wel een beetje met meer vet, maar de kcals blijven alsnog vrij laag.
Als ik het mij goed herinner zit die Ben Chow (check z’n insta) nu bij Patrick Tuor en eet die 2900kcal op rustdagen en 4900kcal op trainingsdagen. En dat voor 280lbs. Snap er niets van.

Idd. Ik volg hem al een tijdje. Zelf toen die minder grote namen coachte. Blij voor hem datie het aan het maken isJa lol, Ben zei dat idd een paar weken geleden tijdens de podcast en het is me ook bijgebleven. Dat hij daarom een hekel had aan rustdagen omdat hij heel de dag met honger rondliep
Patrick Tuor is wat mij betreft wel een van de en misschien wel dé meest knowledgable coach op het moment.
weet wel niet echt wat z’n filosofie/ methodes zijn buiten zijn sst sets ofzoDat is nog steeds zo’n 5k niet?

6k

Idd. Ik volg hem al een tijdje. Zelf toen die minder grote namen coachte. Blij voor hem datie het aan het maken isweet wel niet echt wat z’n filosofie/ methodes zijn buiten zijn sst sets ofzo

Blijft steeds vaag met z’n methoden. Ben wel benieuwd naar wat voor een gear protocol hij adviseert. Of het nou amateurs of pro’s zijn, ze groeien allemaal en zijn allemaal in degelijke shape.Van wat ik een beetje meekrijg van zijn atleten Ben / Iain / James is hij best wel “strict”; alles wordt tot in detail uitgedacht en getimed, weinig tot geen ruimte voor cheatmeals en lekker relaxed doen en hij geeft iedereen heel weinig protein (zo’n monster als James of Iain eten maar 250gr per dag ofzo, lol) en voornamelijk veel carbs. Dat is zo’n beetje alles wat ik weet
Wat trouwens ook wel grappig is... een jaar of 10 geleden toen Tuor als coach nog een nobody was, werkte hij een paar maanden samen met Denis Wolf. Alleen Denis luisterde niet echt naar hem en trok zijn eigen plan, en als het dan misging gaf hij Patrick de schuld... die zijn toen met ruzie uit elkaar gegaan en daarna is Patrick een jaar of 10 eigenlijk alleen maar met amateurs gaan werken. Is eigenlijk pas sinds 1 of 2 jaar dat hij weer met top pro’s werkt...
Hij werkt trouwens ook met dat ene beest uit Frankrijk... Florian Poison ofzo. Die gast is echt sick en nog heel jong. 1 van mijn favoriete fysieken.
Blijft steeds vaag met z’n methoden. Ben wel benieuwd naar wat voor een gear protocol hij adviseert. Of het nou amateurs of pro’s zijn, ze groeien allemaal en zijn allemaal in degelijke shape.
wist niet dat dat gebeurt was tussen Wolf en hem. Dat zal z’n naam niet goed gedaan hebben toen.
die Florian volg ik ook al ettelijke jaren, was als junior al een monster. Nu is het echt helemaal af imo. Prima proporties en toch een freakfactor door die quads. Deed het vorig jaar ook uitstekend met z’n pro debut als ik het goed heb.
Hij heeft praktisch in een podcast gezegt dat z'n atleten niet meer dan max 6iu zetten en de meeste minder.True, al vind ik zijn UB en met name zijn rug nog wel erg achterlopen tov zijn monsterlijke benen.
Wat betreft protocols etc van Tuor zullen we het denk ik nooit helemaal zeker weten, maar ik verwacht eigenlijk niet dat hij echt sicke dingen adviseert ofzo... daar lijkt hij mij niet echt het type voor en zijn atleten ook niet. Ik weet wel dat hij erg van HGH houdt en dat hij liever een paar IU’s extra zet en daardoor de AAS dosages ook wat lager kunnen zijn.
Werd pleister niet getraind door Tuor een tijd? Kon me herinneren ergens een topic van hem daarover gezien te hebben waarin Tuor hem slechts 1x per aantal weken antwoord gaf. Wel interessante inside info over hoe hij te werk gaat.
Ah oké my bad.
Nee want insuline is net zo als gh overhyped, werkt wel obv. Maar je hebt meer aan goede genen.Ah oké my bad.
Wat ik me wel afvraag is of alle topcoaches tegenwoordig met insuline werken? Ik was namelijk best verrast om te horen dat Foaud bijvoorbeeld er geen fan van is, ik dacht dat op topniveau iedereen er wel aan zou zitten.
Nee want insuline is net zo als gh overhyped, werkt wel obv. Maar je hebt meer aan goede genen.