XXL Nutrition

Spambod's kuurlog

ik denk dat insuline alleen goed werkt wanneer je echt heel erg goed weet wat je aan het doen bent met meal/macro timing, carb manipulatie, blood sugar levels etc etc etc.
Zoals de meesten op dit forum het doen denk ik niet dat het erg helpt en dat het al helemaal
Geen wondermiddel is... Anders was iedereen wel huge
Insuline wordt ook icm met gh gebruikt om geen diabeet te worden.

Of het mij geholpen heeft afgelopen blast blijft een gok. Ik zelf zou alleen nooit een milos slin protocol doen.

heb Je gezien wat met onze goede oude roman Fritz gebeurd is?

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.764
Jup... Balen voor hem en zijn carrière maar gezien zijn dedication en willpower denk ik dat hij er wel bovenop komt en sterker/beter terugkomt. Ik hoop het van harte want het is en blijft mijn favoriete bodybuilder.
Is wel moeilijk bovenop komen als je dijbeen half weg is denk ik. Maar hoop het ook voor hem ja

• #2.766
Is wel moeilijk bovenop komen als je dijbeen half weg is denk ik. Maar hoop het ook voor hem ja

Jose Raymond had een tijdje terug precies dezelfde operatie en hij kon na een paar maanden al redelijk voluit trainen... die pro’s hebben allemaal beestachtige muscle memory en eten best een hoop trenbologne sandwiches. Dus ik denk wel dat het goed komt. Bovendien waren zijn benen altijd zijn beste bodypart

Jose Raymond had een tijdje terug precies dezelfde operatie en hij kon na een paar maanden al redelijk voluit trainen... die pro’s hebben allemaal beestachtige muscle memory en eten best een hoop trenbologne sandwiches. Dus ik denk wel dat het goed komt. Bovendien waren zijn benen altijd zijn beste bodypart
Ja die benen zijn echt perfect

• #2.768
Vandaag beetje aan de praat geraakt met een gast die soms een beetje PT komt doen bij ons in de gym... Hij doet zelf ook wedstrijden en is vorig jaar bijvoorbeeld nog top 4 geëindigd in de superheavyweights (100+ dus) op het NK. Hij kwam zeer sympathiek op me over en hij heeft ook de nodige praktische ervaring. Ook heb ik viavia ook al wel goede dingen over hem gehoord als coach.

Om een lang verhaal kort te maken; ik zit er nu toch wel serieus over na te denken om volgend jaar oktober mijn eerste wedstrijd te doen, met deze kerel als “coach” of iig als iemand die mij een beetje adviseert en begeleidt. We hadden al in het kort een klein plan samengesteld van hoe dat er ongeveer uit zou zien... Eerst nu begin januari nog een groeifase van een week of 12 of wellicht een beetje langer, dan een tijdje cruisen en midden zomer dan een 16 week prep beginnen tot eind oktober...

Ik zit eigenlijk al een tijdje steeds harder eraan te denken... Ik denk dat sommigen hier mij wel zullen begrijpen als ik dit zeg, maar hoe “verder” je komt in bodybuilding, hoe moeilijker het wordt en hoe meer het van je vraagt. En dan bedoel ik natuurlijk met name alles wat je moet doen en laten buiten de gym. Ik vind het soms een beetje moeilijk worden om dit allemaal “zo maar” te doen, zonder een concreet doel met een deadline voor me. “Ik wil huge worden” is wel een leuk streven, maar veel te abstract en vaag en dat heist me niet iedere ochtend om 5 uur uit bed om cardio te doen :o

Dusja... ik zal er zeker nog goed over nadenken, maar zoals ik er nu insta denk ik wel dat ik hier voor wil gaan.

• #2.770
Stuur maar in pb.

lijkt mij een prima plan. Denk overigens oprecht dat je het wel op jezelf kan ook, maar snap wel dat je zo’n wedstrijd niet wilt verpesten door er niet ‘perfect’ bij te staan. Ben wel benieuwd.

Dat denk ik ook wel, maar een coach is denk ik voornamelijk goed voor 2 redenen:
- het is heel moeilijk om objectief naar jezelf te kijken en je fysiek te analyseren zonder emotie etc. En volgens mijn moeder of vriendin ben ik altijd de buffste / mooiste / beste. Je hebt dus iemand van buitenaf nodig die er verstand van heeft.
- bij een wedstrijd komen ook veel randzaken kijken... ik heb geen flauw idee hoe je die tan shit moet doen, of waar je zo een posing slip vandaan haalt etc etc etc. Het is wel fijn als iemand je stap voor stap uitlegt hoe je die shit allemaal doet. Als je overal helemaal alleen instaat word je echt parra denk ik.

Dat denk ik ook wel, maar een coach is denk ik voornamelijk goed voor 2 redenen:
- het is heel moeilijk om objectief naar jezelf te kijken en je fysiek te analyseren zonder emotie etc. En volgens mijn moeder of vriendin ben ik altijd de buffste / mooiste / beste. Je hebt dus iemand van buitenaf nodig die er verstand van heeft.
- bij een wedstrijd komen ook veel randzaken kijken... ik heb geen flauw idee hoe je die tan shit moet doen, of waar je zo een posing slip vandaan haalt etc etc etc. Het is wel fijn als iemand je stap voor stap uitlegt hoe je die shit allemaal doet. Als je overal helemaal alleen instaat word je echt parra denk ik.
Hah feit. Zou het ook niet weten tbh. Heb wel het geluk dat ik best wat vrienden heb in m’n gym die al wedstrijden gedraaid hebben alsook de baas (is 50+, nog steeds buff) die, wanneer iemand begint te preppen, maar al te graag helpen :)

ben benieuwd, heb je ook prijzen besproken?

Gewoon zoiets doen joh.
1607825019245.png

• #2.773
Hier ook van 28 dec tot 17 jan totale lockdown ofzo :o Wel balen want veel beter dan de gym waar ik nu train is er niet, maar als het goed is kan ik gewoon weer terecht in die ene gym waar ik afgelopen voorjaar ook 2 maanden trainde. En dan moeten we maar het beste ervan maken en een beetje creatief zijn met training en oefeningen. En waarschijnlijk ook een paar weken langer nog cruisen dan aanvankelijk de bedoeling was.

Ik ben die vuile hoerentyfus fake corona machtsgreep echt helemaal zat. Maarja deze lockdown kan mijn lul likken ik ga dus gewoon door met trainen en huge worden

Goed voor elkaar...
Wordt voor mij weer aan elastiekjes trekken ben ik bang

• #2.775
Best wel bizar eigenlijk maar ik doe nu dus een weekje die carbs gedurende de dag anders verdelen en ik merk echt een verschil... pre en post workout heb ik 120 carbs en daarna maar 50, en tegen de avond heb ik echt een hongergevoel / trek tussen de maaltijden door, wat ik dus totaal niet had als ik gewoon elke maaltijd 80 deed ofzo en het even verdeelde. En dat terwijl total calories nagenoeg gelijk zijn gebleven. Kan mij dus zeker voorstellen dat dit een veel betere tactiek is om leaner en gevoeliger te blijven voor carbs en shit... Zo zie je maar weer dat meal en macro timing tóch wel een grote rol speelt. Dit is iig zeker iets wat ik blijf doen de komende periode. Weer wat geleerd...

Ik heb in het weekend dus mn kcal verlaagd zoals je hier had gezegd. 1000kcal eraf en 200g rijst vervangen door een beetje vet. Zag er heel vol en droger uit meteen al. Even kijken hoe het de volgende weekenden zal zijn.

• #2.777
Die lockdown hier waar ik het laatst over had gaat trouwens niet door voorlopig :hahaha: In Rusland kan alles in 1 dag weer veranderen. Kan dus gewoon verder blijven trainen in mijn huidige gym en ook vanaf begin januari waarschijnlijk mijn volgende blast beginnen. Wel blij mee.

• #2.778
Ik heb in het weekend dus mn kcal verlaagd zoals je hier had gezegd. 1000kcal eraf en 200g rijst vervangen door een beetje vet. Zag er heel vol en droger uit meteen al. Even kijken hoe het de volgende weekenden zal zijn.

Aangezien je 2 dagen achterelkaar rust zou ik misschien de tweede helft van de laatste rustdag wel wat carbs toevoegen, met name als je op maandag dan weer in de ochtend traint na nog niet zo veel meals te hebben gegeten.

Aangezien je 2 dagen achterelkaar rust zou ik misschien de tweede helft van de laatste rustdag wel wat carbs toevoegen, met name als je op maandag dan weer in de ochtend traint na nog niet zo veel meals te hebben gegeten.
Ik train altijd in de avond, dus dat zou geen probleem zijn. In de avond heb ik wel gewoon rijstwavels ook. Is niet alsof ik al mn carbs eruit haal

• #2.780
Terug
Naar boven