Fitness Seller

Spambod's kuurlog

Ik heb het boek van Ben bapulski "the incredible bulk" als je wilt stuur ik hem door en kan je zijn visie eens lezen

@Spambod

Thanks voor je advies.

Is het echter niet meer voor de hand liggend om wanneer je een minicut doet met primair doel het verbeteren van insulin sensitivity om juist vrij laag in carbs te gaan? Of zijn het voornamelijk de overall low calories en het verlaagde vetpercentage als resultaat daarvan wat zorgt voor meer gevoeligheid voor insuline? Daar ben ik wel benieuwd naar :P

Ik denk trouwens dat ik vanaf morgen of overmorgen terugga van 60 naar 50gr protein per meal. Heel deze week opeens last van brandend maagzuur en gewoon niet echt optimale vertering. Ik ben qua voedingsmiddelen niks “nieuws” of anders gaan eten... Alleen de hoeveelheden zijn veranderd. 360gr protein per dag is misschien toch een beetje te veel van het goede momenteel.
Wat ik zelf bij een minicut aanhou is het volgende. 50% reductie in koolhydraten, de rest haal ik van m’n vetten als ik nog dieper zou gaan. Hangt allemaal af hoe agressief je die minicut wil inzetten en in welk tijdsbestek je het wil doen. Insulinegevoeligheid zit ook een persoonsafhankelijke factor in (stress, erfelijkheid etc), maar hoe lager je vetpercentage hoe beter je gevoeligheid voor een ‘normaal’ persoon.

Alleen al een ‘grote’ kcal reductie zorgt voor een betere insuline gevoeligheid, maar hoofdzakelijk natuurlijk koolhydraten waar de reductie uit zou moeten bestaan.

Check dit filmpje eens, denk dat je hier ook wel goeie richtlijnen uit kan halen:

Zoveel eiwitten zijn idd een beetje overbodig. Ik heb tijdens wedstrijdpreps zelfs op 200-220gr gezeten en had niet het idee dat ik spiermassa inleverde. Ik hou voor mezelf altijd een maximaal van 3gr per kg lichaamsgewicht aan. Natuurlijk allemaal heel erg persoonsafhankelijk, zelfs bij pro’s zijn de verschillen groot waar de een 400gr + eet en de ander 250-275gr eet.

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
  • #2.863
Ik heb het boek van Ben bapulski "the incredible bulk" als je wilt stuur ik hem door en kan je zijn visie eens lezen

@Spambod

Als je Ben Pakulski bedoelt, dan ja, graag :P
Wat ik zelf bij een minicut aanhou is het volgende. 50% reductie in koolhydraten, de rest haal ik van m’n vetten als ik nog dieper zou gaan. Hangt allemaal af hoe agressief je die minicut wil inzetten en in welk tijdsbestek je het wil doen. Insulinegevoeligheid zit ook een persoonsafhankelijke factor in (stress, erfelijkheid etc), maar hoe lager je vetpercentage hoe beter je gevoeligheid voor een ‘normaal’ persoon.

Alleen al een ‘grote’ kcal reductie zorgt voor een betere insuline gevoeligheid, maar hoofdzakelijk natuurlijk koolhydraten waar de reductie uit zou moeten bestaan.

Check dit filmpje eens, denk dat je hier ook wel goeie richtlijnen uit kan halen:

Zoveel eiwitten zijn idd een beetje overbodig. Ik heb tijdens wedstrijdpreps zelfs op 200-220gr gezeten en had niet het idee dat ik spiermassa inleverde. Ik hou voor mezelf altijd een maximaal van 3gr per kg lichaamsgewicht aan. Natuurlijk allemaal heel erg persoonsafhankelijk, zelfs bij pro’s zijn de verschillen groot waar de een 400gr + eet en de ander 250-275gr eet.

Thanks man!
Idd een chill filmpje... in principe deed ik alles dus al min of meer volgens hun strategie. Fijn om dat bevestigd te krijgen.

• #2.864
Dit was de 9e dag van de minicut en nu kickt de honger enzo wel een beetje in. Aan de ene kant wel chill, want ik was het vreten de laatste weken/maanden echt zat. Maar aan de andere kant krijg je weer trek in meer kcals en ga je lopen fantaseren over cheatmeals die je wil gaan eten etc... Dat is wel een beetje irritant, lol. Maar sowieso even 2 of 3 weken (afhankelijk van hoe het gaat) zonder cheatmeals etc en deze minicut heel serieus nemen.

Merk na 1 week trouwens al duidelijke increase in fullness en roundness en shit... Ik snap nooit hoe mensen kunnen beweren dat je deca of boldenone pas na 6 jaar begint te merken. Als je in de spiegel kijkt zie je toch duidelijk vrijwel na een paar dagen al een verschil. En dat bij 200 carbs per dag...

Ik ben erg benieuwd naar de komende weken en maanden.

Dit was de 9e dag van de minicut en nu kickt de honger enzo wel een beetje in. Aan de ene kant wel chill, want ik was het vreten de laatste weken/maanden echt zat. Maar aan de andere kant krijg je weer trek in meer kcals en ga je lopen fantaseren over cheatmeals die je wil gaan eten etc... Dat is wel een beetje irritant, lol. Maar sowieso even 2 of 3 weken (afhankelijk van hoe het gaat) zonder cheatmeals etc en deze minicut heel serieus nemen.

Merk na 1 week trouwens al duidelijke increase in fullness en roundness en shit... Ik snap nooit hoe mensen kunnen beweren dat je deca of boldenone pas na 6 jaar begint te merken. Als je in de spiegel kijkt zie je toch duidelijk vrijwel na een paar dagen al een verschil. En dat bij 200 carbs per dag...

Ik ben erg benieuwd naar de komende weken en maanden.
Als je deca of bold na 6 weken pas begint te voelen gooi het dan maar in de prullenbak :p Binnen 1-2 weken en soms al eerder, begin ik dingen te merken.

Goed teken dat je weer ‘zin in’ bepaalde maaltijden krijgt :p Als de honger weer goed terug begint te komen is dan meestal een teken dat je in een kcal tekort begint te zitten.

Als je Ben Pakulski bedoelt, dan ja, graag :P

Thanks man!
Idd een chill filmpje... in principe deed ik alles dus al min of meer volgens hun strategie. Fijn om dat bevestigd te krijgen.
Ja die bedoel ik, stuur me je email nog eens in pm stuur ik hem effe, aparte strategie wel maar intressant werkt met insulinegevoeligheis en niet het standaard traag cutten, traag uppe erna etc etc

• #2.867
Vandaag benen gedaan.

1. seated leg curl - 3 sets of 15 reps. Na de laatste keer 15 nog 15 partials.
2. bb squats - sets van 8 tot ik niet of nauwelijks meer 8 haal.
3. cybex hack squat - hier was het aanvankelijk de bedoeling om 3 work sets van 8 te doen met steeds meer gewicht, en na de laatste set een double drop. Omdat ik al 8 reps bij squats deed dacht ik “laat ik eens 10 reps doen”. Helaas overschatte ik mezelf een beetje zoals zo vaak en deed ik met alle moeite van de wereld 6 ipv 10 op de laatste set. Om een beetje te compenseren deed ik vervolgens niet een double maar een triple drop. Het waren vervolgens niet zozeer mijn benen die faalden maar meer mijn longen bij die dropsets. Maarja... ik word altijd fucking pissig op mezelf als ik mezelf overschat met gewicht op work sets. Dom dom dom. Zou inmiddels na zo veel jaar trainen toch wat beter moeten weten:(
4. leg extensions - 1 set van 15 met toes down, dan 1 set van 15 met toes up. Hier ging een wereld voor me open... blijkbaar als je je tenen meer een beetje naar beneden laat hangen en dus geen dorsi flexion in je enkel doet, dan voel je die leg extension supererg in je tear drop en niet zozeer in je upper quad, zoals wanneer je je tenen omhoog laat wijzen. Nooit geweten eigenlijk. Hier ga ik vanaf nu zeker gebruik van maken. Ik heb meer quad development nodig rond de knieën.
5. SL BB DL - hier gewoon 3x8. Goede stretch, harde glute and ham squeeze op elke rep.

Voelde me niet echt super, maar dat komt misschien ook een beetje omdat ik gister tijdens rustdag best wel erge honger had en maar 150 carbs heb gegeten. Maar de minicut gaat wel goed. Ben al zichtbaar een beetje leaner aan het worden op bepaalde plekken en de eetlust begint zeer zeker terug op gang te komen.

Vandaag benen gedaan.

3. cybex hack squat - hier was het aanvankelijk de bedoeling om 3 work sets van 8 te doen met steeds meer gewicht, en na de laatste set een double drop. Omdat ik al 8 reps bij squats deed dacht ik “laat ik eens 10 reps doen”. Helaas overschatte ik mezelf een beetje zoals zo vaak en deed ik met alle moeite van de wereld 6 ipv 10 op de laatste set. Om een beetje te compenseren deed ik vervolgens niet een double maar een triple drop. Het waren vervolgens niet zozeer mijn benen die faalden maar meer mijn longen bij die dropsets. Maarja... ik word altijd fucking pissig op mezelf als ik mezelf overschat met gewicht op work sets. Dom dom dom. Zou inmiddels na zo veel jaar trainen toch wat beter moeten weten:(
4. leg extensions - 1 set van 15 met toes down, dan 1 set van 15 met toes up. Hier ging een wereld voor me open... blijkbaar als je je tenen meer een beetje naar beneden laat hangen en dus geen dorsi flexion in je enkel doet, dan voel je die leg extension supererg in je tear drop en niet zozeer in je upper quad, zoals wanneer je je tenen omhoog laat wijzen. Nooit geweten eigenlijk. Hier ga ik vanaf nu zeker gebruik van maken. Ik heb meer quad development nodig rond de knieën.
5. SL BB DL - hier gewoon 3x8. Goede stretch, harde glute and ham squeeze op elke rep.

Voelde me niet echt super, maar dat komt misschien ook een beetje omdat ik gister tijdens rustdag best wel erge honger had en maar 150 carbs heb gegeten. Maar de minicut gaat wel goed. Ben al zichtbaar een beetje leaner aan het worden op bepaalde plekken en de eetlust begint zeer zeker terug op gang te komen.
Goede training! En Thanks voor het delen van je ervaring op de legextension....ga ik ook meenemen

t*ring wat een reps, wanneer shape update ben benieuwd, of na de minicut pas?

• #2.870
t*ring wat een reps, wanneer shape update ben benieuwd, of na de minicut pas?

Ik denk het wel :hahaha: Eerst ff nog 2-3 weken wat leaner worden en dan laat ik jullie wel zien hoe het er voor staat.

Het chille van legs doen met schema’s van Meadows is dat hij eerst aandacht geeft aan de basis, want 9 van de 10 leg workouts bestaan uit squats, meestal voor 6 of 8 reps. En vervolgens is het gaan voor een maximale pomp, middels veel reps, drop sets, partials etc. Wat mij betreft de ideale balans.

Sinds ik ook wedstrijdambities heb ben ik veel kritischer naar mijn benen gaan kijken. Voorheen was het zo van “oh ja, mijn benen zijn toch mijn beste bodypart, zal wel goed zitten dus... blabla”. Nooit echt veel over nagedacht, van hoe benen het beste te trainen enzo. Maar met mijn lengte, als je echt shredded bent... Pff, dan moet je echt ginormous en bovenal all-round zeer goed ontwikkelde benen hebben. Een dikke sweep, een enorme teardrop, huge adductors (dit is denk ik het belangrijkste) en popping hammies van de zijkant en diep van de achterkant. Pas dan kan je wedstrijden winnen of iig vooraan meedoen.

Mijn quads van de voorkant zijn nog best okay denk ik (met name de teardrop, sweep is minder :p), maar mijn adductors en mijn hamstrings zijn gewoon best wel kakkie. Dusja... we blijven er erg hard aan werken. En ik denk dus dat die workouts van John Meadows daar zeker bij zullen helpen.

Vandaag benen gedaan.

Dat tenen naar beneden laten hangen (en enkels ontspannen) is inderdaad een wereld van verschil voor het gevoel, maar of je er echt meer tear drop / quad development of definitie boven je knie"en van krijgt betwijfel ik. Het zal misschien iets helpen, maar volgens mij is dat voornamelijk genetisch. Ik doe Leg Extensions nu al meerdere jaren zo en het heeft nog niet erg geholpen.

• #2.872
Dat tenen naar beneden laten hangen (en enkels ontspannen) is inderdaad een wereld van verschil voor het gevoel, maar of je er echt meer tear drop / quad development of definitie boven je knie"en van krijgt betwijfel ik. Het zal misschien iets helpen, maar volgens mij is dat voornamelijk genetisch. Ik doe Leg Extensions nu al meerdere jaren zo en het heeft nog niet erg geholpen.

Mja, het is gewoon een kleine tweak om de belasting een klein beetje te verleggen naar een ander segment van de spier. Ik denk sowieso niet dat je van leg extensions superveel massa gaat gainen, maar ik denk dat als je ze uitvoert met goede techniek, bovenop een dikke squeeze van 1 of 2 tellen, dat je wellicht wel wat meer separatie en details in je benen kan krijgen. Ook dat is grotendeels genetic ja maar dat betekent imo niet dat je er niets aan kan doen of verbeteren.

Het voelde iig goed.

inb4 shitstorm over mind muscle connection

• #2.880
Chest + Delts

1. Plate loaded Hammer bench press (die liggende machine dus) - sets van 8 totdat ik niet of nauwelijks meer 8 haal. Topset was 3,5pps voor 6 en 2 reps met een beetje hulp van mijn vriendin (beste spotter ever btw).
2. 45 degree incline barbell press - sets van 6 totdat ik niet of nauwelijks meer 6 haal. Topset was 95 voor 5 reps.
3. Slight decline dumbbell press - 1 all out set. 40kg voor 7, daarna dropset naar 30 voor 6, daarna drop naar 25 en daarmee 15 partials out of the bottom. Ouch!
4. Front flyes - Deze moeten jullie maar ff googlen. Eerste keer deze oefening gedaan. Je ligt op een decline bench en doet een soort pullover, maar dan met in beide handen een dumbbell. Vond het echt fijn. 3x10 hier.
5. Rear delt raises met mijn voorhoofd leunend op een bench - 4 x 15
6. Seated partial side laterals - 4x15
7. Seated full ROM side laterals - 4x10

Goede training wel. Pomp kon wel wat beter, maar dat komt misschien een beetje door low calories. Ik denk vanaf volgende week nog een beetje zakken in carbs en fat, zo nog 1 of 2 weken dieet en daarna weer in een surplus.

Terug
Naar boven