AndroidHealthClinic

Spambod's kuurlog

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.881
Vandaag arms en calves gedaan. Best wel een goede training en ook een goede pomp.

1. Single arm cable pushdown -> single arm bent over extension - allebei 10 reps, 4 sets. Steeds links/rechts afwisselen zonder rust.
2. DB lying extension/skullcrushers - 4 x 10
3. Bent over reverse grip pushdowns - 4 x 15 normale reps en dan elke set 10 partials uit de stretched position. Hier deed ik eigenlijk alle 4 sets met een beetje te weinig gewicht... Beetje jammer... maar zoals ik al vaker heb gezegd, het juiste gewicht kiezen voor een oefening die je nog nooit of lang niet hebt gedaan is soms erg lastig... Daarom besloot ik ook nog een 4e oefening voor triceps te doen en deze wel tot failure te brengen.
4. Bodyweight bench dips - 4 x failure
5. Reverse grip ez-curls - 4 x 20
6. Single arm DB preacher curls - 4 x 10, links/rechts afwisselen zonder rust. Hier ook een beetje te zwaar gegaan, deed 10,9,8,8.
7. Seated incline DB curl w. 3 sec negatives - 4 x 8

Armen waren best wel smoked.

Toen nog Seated calves 1,5’s - 1 full ROM rep, 1 partial = samen 1 rep. 4 x 10 hier. Crazy pump.

Ik woog vanochtend 103,6kg, dik een kilo minder dan op maandag en ook minder dan vorige week. Hoeveel precies minder kan ik niet zeggen want ik ben een andere weegschaal gaan gebruiken. Ik wilde eigenlijk vanaf komende week nog een beetje zakken in calories... maar aangezien ik toch blijf zakken in gewicht en er in de spiegel ook leaner uitzie vraag ik me toch af of dat wel nodig is. Bovendien wordt nu met de dag de hoeveelheid anaboloes in mijn bloed hoger, wat ook weer zorgt voor een hoger onderhoud en een versneld metabolisme en shit. Misschien weer een beetje bro science maar volgens mij werkt het echt zo. Dusja... ik denk dat ik het de komende dagen iig nog zo houd.

Als je 4x10 moet doen, doe je die dan ook? Zo nooit eens slechts 8 of 9 reps halen?

• #2.883
Als je 4x10 moet doen, doe je die dan ook? Zo nooit eens slechts 8 of 9 reps halen?

4 x 10 is slechts een richtlijn natuurlijk... Idealiter zoek je natuurlijk een working weight uit waarbij je elke set precies rond de RPE 9/9,5/10 zit en alle reps “haalt” volgens het plan. Maar dat lukt helaas lang niet altijd... Gebeurt vaak zat dat als ik bijvoorbeeld 4x12 ofzo doe, dat de eerste 2 sets 12 zijn en de laatste 2 vervolgens 11 en 10 reps. Het ligt ook een beetje aan de oefening... op een bicep curl kan je af en toe een beetje cheaten om alsnog het gewenste aantal reps te krijgen, bij sommige tricep oefeningen kan je de ROM een beetje verkorten. Bij sommige oefeningen kan je niet echt wat doen...

Ik denk ook dat het allemaal niet zo heel veel uitmaakt. Wat mij betreft het belangrijkste in arm training is een maximale pomp krijgen... supersets, dropsets, partials, negatives, weinig rust tussen de sets etc etc. Sinds ik armen op deze manier (en ook belangrijk: op hun eigen dag!) ben gaan trainen, heb ik echt enorme progressie geboekt. En ik heb ook geen last meer van me ellebogen en bicep tendons omdat ik geen zware gewichten meer gebruik.

4 x 10 is slechts een richtlijn natuurlijk... Idealiter zoek je natuurlijk een working weight uit waarbij je elke set precies rond de RPE 9/9,5/10 zit en alle reps “haalt” volgens het plan. Maar dat lukt helaas lang niet altijd... Gebeurt vaak zat dat als ik bijvoorbeeld 4x12 ofzo doe, dat de eerste 2 sets 12 zijn en de laatste 2 vervolgens 11 en 10 reps. Het ligt ook een beetje aan de oefening... op een bicep curl kan je af en toe een beetje cheaten om alsnog het gewenste aantal reps te krijgen, bij sommige tricep oefeningen kan je de ROM een beetje verkorten. Bij sommige oefeningen kan je niet echt wat doen...

Ik denk ook dat het allemaal niet zo heel veel uitmaakt. Wat mij betreft het belangrijkste in arm training is een maximale pomp krijgen... supersets, dropsets, partials, negatives, weinig rust tussen de sets etc etc. Sinds ik armen op deze manier (en ook belangrijk: op hun eigen dag!) ben gaan trainen, heb ik echt enorme progressie geboekt. En ik heb ook geen last meer van me ellebogen en bicep tendons omdat ik geen zware gewichten meer gebruik.
Hoe noteer je het dan? Hier noteer je het als 4x12, weet je dan bv voor de volgende keer om meer reps te doen? Of kijk je daar niet meer naar?

ik had met deze trainingsstijl ok resultaten als natty. Enhanced heb ik hier helaas niet zo veel uitgehaald en dat ook nog eens veel te lang blijven doen. Sinds ik JP/DC stijl train heb ik toch superieure resultaten geboekt zonder doseringen te verhogen oid. Ook eventueel blessures als voordien :o gek hoe het verschilt tussen verschillende personen.

• #2.885
Hoe noteer je het dan? Hier noteer je het als 4x12, weet je dan bv voor de volgende keer om meer reps te doen? Of kijk je daar niet meer naar?

ik had met deze trainingsstijl ok resultaten als natty. Enhanced heb ik hier helaas niet zo veel uitgehaald en dat ook nog eens veel te lang blijven doen. Sinds ik JP/DC stijl train heb ik toch superieure resultaten geboekt zonder doseringen te verhogen oid. Ook eventueel blessures als voordien :o gek hoe het verschilt tussen verschillende personen.

Ja, meestal schrijf ik dan gewoon 12/12/12/12 op, met misschien een notitie erachter dat ik de laatste 2 sets een beetje cheat reps of partials ofzo deed... soms schrijf ik ook gewoon niks van dat op... :o De bedoeling van dit soort training is denk ik niet om elke week sterker te worden of meer reps te doen of wat dan ook. De bedoeling is gewoon max. pump. Stel ik merk dat een gewicht te easy wordt, dan doe ik er natuurlijk wat bij. Punt is ook dat ik elke week een beetje andere oefeningen of volgordes of rep ranges doe, dus ik kom niet vaak working weights te verhogen eigenlijk.

Het is trouwens niet zo dat alle trainingen van Meadows alleen een beetje pompen is. Als ik squats doe of barbell presses, is het natuurlijk wel de bedoeling om je strength een beetje te monitoren en elke week jezelf te verbeteren. Maar ik stress er eerlijk gezegd niet te veel meer over... failure is failure en als ik me best heb gedaan en alles heb gegeven die set maakt het me eigenlijk niet meer uit of het 1 rep meer of minder is dan de vorige keer.

JP/DC/HIT heeft wel wat ja... Alleen het past niet echt bij mijn persoonlijkheid en ook niet bij mijn lichaam :o Ik kan niet goed omgaan met die druk van OKAY THIS IS THE SET!!!!!!! ALL OR NOTHING!!! BEAT THE LOGBOOK FFS! Voor mij neemt dit een beetje het plezier in bodybuilding en training weg, vooral als het eens een keer niet lukt. Dan voel je je echt waardeloos en is heel je training voor niets geweest. Terwijl dat natuurlijk dikke onzin is.

En daarbij krijg ik inderdaad vrij snel allerlei pijntjes als ik in zo’n rep range van 5-7 elke week PR’s probeer te zetten. Op een dag loopt dat eens goed fout en dan is heel je bodybuilding carriere voorbij, denk ik dan altijd.

Ja, meestal schrijf ik dan gewoon 12/12/12/12 op, met misschien een notitie erachter dat ik de laatste 2 sets een beetje cheat reps of partials ofzo deed... soms schrijf ik ook gewoon niks van dat op... :o De bedoeling van dit soort training is denk ik niet om elke week sterker te worden of meer reps te doen of wat dan ook. De bedoeling is gewoon max. pump. Stel ik merk dat een gewicht te easy wordt, dan doe ik er natuurlijk wat bij. Punt is ook dat ik elke week een beetje andere oefeningen of volgordes of rep ranges doe, dus ik kom niet vaak working weights te verhogen eigenlijk.

Het is trouwens niet zo dat alle trainingen van Meadows alleen een beetje pompen is. Als ik squats doe of barbell presses, is het natuurlijk wel de bedoeling om je strength een beetje te monitoren en elke week jezelf te verbeteren. Maar ik stress er eerlijk gezegd niet te veel meer over... failure is failure en als ik me best heb gedaan en alles heb gegeven die set maakt het me eigenlijk niet meer uit of het 1 rep meer of minder is dan de vorige keer.

JP/DC/HIT heeft wel wat ja... Alleen het past niet echt bij mijn persoonlijkheid en ook niet bij mijn lichaam :o Ik kan niet goed omgaan met die druk van OKAY THIS IS THE SET!!!!!!! ALL OR NOTHING!!! BEAT THE LOGBOOK FFS! Voor mij neemt dit een beetje het plezier in bodybuilding en training weg, vooral als het eens een keer niet lukt. Dan voel je je echt waardeloos en is heel je training voor niets geweest. Terwijl dat natuurlijk dikke onzin is.

En daarbij krijg ik inderdaad vrij snel allerlei pijntjes als ik in zo’n rep range van 5-7 elke week PR’s probeer te zetten. Op een dag loopt dat eens goed fout en dan is heel je bodybuilding carriere voorbij, denk ik dan altijd.
Bij mij is het voornamelijk dat laatste, op verloop van tijd loop ik weer tegen een blessure aan. Pijntjes hebben is denk ik wel normaal bij deze sport, tenminste als je telkens grenzen probeert te verleggen en jezelf tot het uiterste pusht dan loop je al snel tegen pijntjes aan. Maar blessures moet je ten alle tijden proberen te voorkomen en dat is bij een John meadows stijl training beter ingericht.

Alles heeft zo z’n voor en nadelen, zo heb ik tijden dat ik meer ala JP train en tijden dat ik Johns stijl toepas. Wat ik ook interessant vind is de manier waarop Patrick Tuor zn atleten laat trainen, alhoewel ik dat ook wel iets vind voor de wat meer advanced mensen.

Bij mij is het voornamelijk dat laatste, op verloop van tijd loop ik weer tegen een blessure aan. Pijntjes hebben is denk ik wel normaal bij deze sport, tenminste als je telkens grenzen probeert te verleggen en jezelf tot het uiterste pusht dan loop je al snel tegen pijntjes aan. Maar blessures moet je ten alle tijden proberen te voorkomen en dat is bij een John meadows stijl training beter ingericht.

Alles heeft zo z’n voor en nadelen, zo heb ik tijden dat ik meer ala JP train en tijden dat ik Johns stijl toepas. Wat ik ook interessant vind is de manier waarop Patrick Tuor zn atleten laat trainen, alhoewel ik dat ook wel iets vind voor de wat meer advanced mensen.
Sorry voor de noobie vraag maar wat is Patrick manier? Doel je dan op het sst principe? Hebben jullie deze variant zelf ook geprobeerd? Zag laatst een podcast van jonathan salm waarin hij dat ook aanhaalde....

Laatst bewerkt:
Ook een soort rest pause sets

Sorry voor de noobie vraag maar wat is Patrick manier? Doel je dan op het sst principe? Hebben jullie deze variant zelf ook geprobeerd? Zag laatste een podcast van jonathan salm waarin hij dot ook aanhaalde....
SST training, ik kan wel uitleg geven maar ik weet ook niet alles. Zo maakt hij bijvoorbeeld ook hele specifieke trainingsprogramma’s voor z’n atleten. Het komt idd neer op een soort rest pause / cluster sets.

Wat ik veel van z’n atleten zie doen bij zijn trainingen is bijv:
Pak een gewicht waar je normaal maximaal
8 herhalingen mee haalt. Hiermee ga je 4 herhalingen doen vervolgens 15 sec rust en vervolgens weer 4 herhalingen dit herhaal je nog 2x dus in totaal 16 hh. Zo heb je veel meer ‘intesief’ werk verricht in een korte tijd.

Ik zou eens wat zoeken op YT als je geïnteresseerd bent, staat er vol mee ;) en maakt het was duidelijker dan hoe ik het nu uitleg.

SST is basically gewoon een super lange super intensieve set. Patrick praat ook altijd over de 'density' van een set blabla.

Voor chest op een incline smith ga je bijvoorbeeld (James Hollingshead tenminste 8 maal tot falen in een tijdsbestek van 2 minuten. Dat is meestal iets in de vorm van:

set - 30 sec rust - set - 30 sec rust - set 15 - sec rust - drop - isohold (iets in die richting)

SST training, ik kan wel uitleg geven maar ik weet ook niet alles. Zo maakt hij bijvoorbeeld ook hele specifieke trainingsprogramma’s voor z’n atleten. Het komt idd neer op een soort rest pause / cluster sets.

8 herhalingen mee haalt. Hiermee ga je 4 herhalingen doen vervolgens 15 sec rust en vervolgens weer 4 herhalingen dit herhaal je nog 2x dus in totaal 16 hh. Zo heb je veel meer ‘intesief’ werk verricht in een korte tijd.

Ik zou eens wat zoeken op YT als je geïnteresseerd bent, staat er vol mee ;) en maakt het was duidelijker dan hoe ik het nu uitleg.
Ja klopt...had ik ook gezien maar was ook benieuwd of mensen hier er ervaringen mee hebben vandaar mn reactie

• #2.894

De meeste trainingsmethoden komen min of meer op hetzelfde neer. John Meadows doet bijvoorbeeld als intensifier wel eens 25 reps met een gewicht dat je maar voor 10 reps kan doen dmv rest/pause. Precies hetzelfde als wat Patrick doet alleen de een noemt het SST, de ander DC training en weer een ander noemt het een gewone rest/pause set...

Natuurlijk is er ook een hoop verschil tussen bijvoorbeeld DC training en de manier waarop John Meadows bijvoorbeeld traint, maar de basisprincipes zijn overal hetzelfde en dat zijn failure en veel hard reps. Over overall volume, frequentie etc etc valt niet eens te discussiëren, want dat is imo bijna voor 100% persoonsgebonden. De een kan 2x per week een volledige PPL cycle doen, de ander traint 3x per week en maakt gains. Probeer dat maar eens uit te leggen

• #2.895
Vandaag benen gedaan. Pff, voelde me echt onvermoeibaar ofzo. 3 work sets meer gedaan dan aanvankelijk de bedoeling was en ik had het gevoel dat ik nog wel even door had kunnen gedaan :hahaha:

1. Seated leg curl - 10 rep sets totdat ik geen 10 meer haal. Na die failure set 20 sec rust en dan 20 partials met datzelfde gewicht. Ouch.
2. Adductor machine - 3 sets of 10 reps. Hier overschatte ik mezelf weer een beetje omdat ik deze oefening nog nooit zo vroeg in de workout heb gedaan... Eerste set haalde ik nog wel 10 met heel de stack maar de tweede set waren de laatste paar reps niet meer zo mooi met een squeeze op elke rep en haalde ik er maar 9. Derde set beetje lichter gegaan maar toen was het kwaad al geschied en ook deze set was een beetje verneukt / te zwaar. Beetje jammer maar de pomp was iig goed en daar ging het om bij deze oefening.
3. BB squats - 6 rep sets totdat ik nauwelijks meer 6 haal. Na de topset 2 min rust en een dropset voor 10-12 reps. Damn... squatten met opgepompte adductors voelde echt geweldig. Dit ga ik sowieso vaker doen! Het voelde echt heel nice. Weer wat geleerd.
4. Leg press - 3 sets of 30 met constant tension, dus geen lock-out om een paar seconde op adem te komen, niks van dat. Non stop reps. Vooral de laatste set was echt nasty.
5. Leg extensions - Na die 3x30 voelde ik me nog zo goed en opgepompt dat ik nog even extensions besloot te doen terwijl dit niet gepland was. 1x15 met toes pointing down, 1x15 met toes pointing up. 1-2 sec squeeze elke rep.
6. DB stiff legs - 4x10. Ik houd er niet zo van om deze met dumbbells te doen, maar ik dacht voor de verandering eens een keertje te switchen. Hier wilde ik eigenlijk 3x10 doen, maar 50kg dumbbells zijn een beetje te licht hiervoor dus deed ik er nog 1 set bij.
7. Leg press calf raise - 4x10 met focus op de stretch elke rep. Ik wil eens proberen 3x per week kuiten te doen. Gewoon 1 oef 3-4 sets. Nog nooit gedaan... kijken of het wat brengt. Mijn kuiten zijn sowieso al niet slecht maar ze kunnen natuurlijk nooit te groot zijn.

Voel me echt goed de laatste dagen. Gewicht blijft zakken en ik word zichtbaar leaner terwijl niet/nauwelijks honger. Trainingen gaan goed.

I love steroids

• #2.896
Het minikutje doet echt goed zijn ding. Ik krijg elke dag meer en meer honger en ik word ook elke dag een beetje leaner en dat terwijl calories al bijna 3 weken onveranderd zijn. En ik moet zeggen dat de trainingen ook supergoed gaan, helemaal geen “last” van mijn deficit zoals weinig energie of minder kracht (ik heb sowieso al niet veel kracht maar ik bedoel net dat kleine beetje wat ik heb blijft wel stabiel) tijdens het trainen.

Ik heb wel echt zin in een pizza ofzo maar misschien dat ik de laatste avond van mijn minicut voordat ik overga op een surplus een kleine cheat doe. :o Dat is dus nog ongeveer 10 dagen.

Echt gek hoe snel je lichaam in staat is om zich aan te passen... 3 weken geleden had ik gewoon moeite om op onderhoud te blijven eten, als ik eens een cheat meal deed smaakte het nergens naar en gaf het helemaal geen plezier of voldoening meer. Nu krijg ik een hele smaaksensatie in me mond als ik een augurk eet :hahaha:

Physique update?

• #2.898

Misschien volgende week wanneer ik weer enigszins full ben en nog een stukje leaner. Momenteel ben ik flat and fat.

Dikke honger ook laatste paar dagen. Ik verander niks aan mijn calories maar de deficit wordt schijnbaar wel steeds groter. Ik woog vandaag 101,8 terwijl ik voor de cut nog 107 ofzo woog. Best veel in 3 weekjes tijd... Maar dat mocht ook wel.

Hoeveel kcal ben je gedropt dan?

• #2.900
Hoeveel kcal ben je gedropt dan?

1000 ofzo. Misschien iets meer.
Een minicut heeft niet zo veel zin imo als je te voorzichtig doet. Dan zijn die 4 weken niet genoeg om vet te verbanden en weer insulinegevoelig en hongerig worden.

Terug
Naar boven