MuscleMeat

Spambod's kuurlog

Bezoekers in dit topic

Ik neem aan dat je voornamelijk of enkel carbs hebt gedropt? Vochtbalans is dan ook anders dus zou je 300g carbs droppen dan verlies je ook een shitload aan vocht (en zoals je zelf al zei flat)
 
Ik neem aan dat je voornamelijk of enkel carbs hebt gedropt? Vochtbalans is dan ook anders dus zou je 300g carbs droppen dan verlies je ook een shitload aan vocht (en zoals je zelf al zei flat)

Ja, voornamelijk carbs en ook een beetje fat want daarin zat ik vrij hoog de afgelopen blast + cruise. Protein blijft altijd gelijk.

Nu heb ik op trainingsdagen 210 carbs en op rustdagen 120. Maar op rustdagen is vet dan w weer een beetje hoger.
 
Ja, voornamelijk carbs en ook een beetje fat want daarin zat ik vrij hoog de afgelopen blast + cruise. Protein blijft altijd gelijk.

Nu heb ik op trainingsdagen 210 carbs en op rustdagen 120. Maar op rustdagen is vet dan w weer een beetje hoger.
Slimme aanpak. Hoe zit het met je kracht in het algeheel met trainen?
Veel terug gelopen of valt het mee?
 
Slimme aanpak. Hoe zit het met je kracht in het algeheel met trainen?
Veel terug gelopen of valt het mee?

Vandaag toevallig de eerste keer dat ik echt merkte dat ik totaal niet explosief en sterk was met squats. Zelfde aantal reps met hetzelfde gewicht kunnen doen als de vorige keer, maar toen squatte ik na leg curls en adductors en vandaag alleen na leg curls. Eigenlijk was ik dus een beetje slapper. Nog een weekje dit volhouden en dan kunnen we weer losgaan met carbs en calorieën. Ik kijk er naar uit en ik ben ook erg benieuwd hoe mijn lichaam gaat reageren op een boost in calorieën en op deze hoeveelheid steroids in het algemeen.
 
Vandaag toevallig de eerste keer dat ik echt merkte dat ik totaal niet explosief en sterk was met squats. Zelfde aantal reps met hetzelfde gewicht kunnen doen als de vorige keer, maar toen squatte ik na leg curls en adductors en vandaag alleen na leg curls. Eigenlijk was ik dus een beetje slapper. Nog een weekje dit volhouden en dan kunnen we weer losgaan met carbs en calorieën. Ik kijk er naar uit en ik ben ook erg benieuwd hoe mijn lichaam gaat reageren op een boost in calorieën en op deze hoeveelheid steroids in het algemeen.
En ik ook☺ houd ons op de hoogte van de ontwikkelingen! Je hebt een interessant en leerzaam log
 
Godver ik heb echt in een jaar ofzo niet meer zo’n erge spierpijn gehad als vandaag :/ Het begon gisteravond al en vanochtend cardio doen was echt een hel, vooral de eerste paar minuten voordat ik warm werd.

Dit was de training van gisteren. Vrij heftige training maar ik heb er wel van genoten en dit is sowieso een workout die ik vaker moet gaan doen, precies in deze volgorde en shit.

1. Lying leg curl - sets of 8 totdat ik niet of nauwelijks meer 8 kon halen. Uiteindelijk 7 gedaan met heel de stack als laatste set. Leg curls doe ik trouwens altijd met 1-2 sec vasthouden bovenin (of onderin wanneer ik ze seated doe), wanneer ik dit niet zou doen was de hele stack van deze machine ook al lang te licht geweest.
2. BB squat - sets of 6 tot ik niet of nauwelijks meer 6 kon halen. Zoals ik gister al zei was ik hier toch wel een beetje slapper voor me gevoel en miste ik explosiviteit.
3. Cybex hack - 1 all out set. Pick a weight that is a tough 10 and do 25 reps with it. Ouchhh. Wie Meadows volgt op youtube... hier had ie een paar dagen geleden een video over. Besloot het maar gelijk te implementeren.
4. Walking lunges met dropsets - eerst 10-12 stappen per been tot failure met een barbell in me nek, dan de bar droppen en ca. 10 stappen met bodyweight tot failure. Sicke pomp, sicke adem tekort, sicke misselijkheid en duizeligheid :hahaha: 3 rondes van dit met 2 min rust.
5. BB SL DL - Normaal doe ik 3x10 met 140 ofzo, maar nu stond ik zo hard te trillen op me benen na die lunges enzo dat ik 100 besloot te doen, ook 3x10. Gewoon focus op stretch en squeeze, voelde goed.
6. Seated calf raise - 10 full rom reps + 10 partials out of the bottom. 3 sets.

Kuiten doe ik vanaf nu EOD. Eens kijken wat dat brengt... Ik moet toch langzaamaan een wedstrijdfysiek gaan brengen, kuiten mogen niet missen. Zeker niet met mijn lengte.
 
Eén van de betere logs hier!
Dedicated en vlg mij weet je ook heel goed wat je doet. Is dat allemaal eigen research of heb je ook iemand die je hier en daar wat begeleidt?
Hoe is de concurrentie daar in vergelijking met nl bij wedstrijden?
 
Eén van de betere logs hier!
Dedicated en vlg mij weet je ook heel goed wat je doet. Is dat allemaal eigen research of heb je ook iemand die je hier en daar wat begeleidt?
Hoe is de concurrentie daar in vergelijking met nl bij wedstrijden?

Bedankt allereerst!

Ik ben aardig verslaafd en geobsedeerd door alles wat met bodybuilding te maken heeft. Ik volg op IG allerlei coaches/pro’s etc, ik luister zo’n beetje alle bodybuilding podcasts en ik kijk ook zowat alles op youtube :hahaha: Dus een hoop verschillende informatiebronnen... Daartussen probeer ik een beetje uit te vissen wat mij het beste lijkt en voor mij en mijn situatie het meeste van toepassing is... Soms vind je iets wat goed werkt en goed bij je past, soms probeer je wat en is het kut :P Trial and error.

Ik heb ook al een aantal keer zeer serieus overwogen om met een coach / begeleider te gaan werken, maar steeds houdt en staat me iets tegen. Ik denk (en wie weet overschat ik mezelf wel hoor) dat ik zelf inmiddels ook wel capabel genoeg ben om een goede meal plan, workout en cycle op te stellen. Uiteindelijk ken ik mezelf en mijn lichaam toch het beste en weet ik waar ik mezelf wel en niet goed bij voel. Zonder erbij na te denken doen wat een ander mij zegt past gewoon niet bij mij. En als je elk advies van je coach in twijfel gaat trekken of gaat weerspreken heeft het ook totaal geen zin...

Wat betreft het niveau hier in wedstrijden... Dat is aardig hoog. Ik woon in een provinciaal stadje van 500k inwoners en in mijn gym trainen bijvoorbeeld 2-voudig overall Russisch kampioen in classic bodybuilding (de nummer 2 die hij onlangs in oktober versloeg op het NK ging vervolgens naar de Arnold Classic in Spanje en won daar de overall...) en een 100+ gast die onlangs 3e werd op datzelfde NK net achter de nummer 2 die vervolgens ook in diezelfde Arnold Classic de overall in bodybuilding won. En zo zijn er nog wel wat gasten hier in de regio die nationaal in verschillende klasses het eea hebben gewonnen of hoog zijn geëindigd.

En het erge is dus ook dat je niet zoals in Nederland verschillende categorieën hebt voor beginners of een novice class oid. Als ik hier deel zou willen nemen aan het regionale kampioenschap, is het gelijk met die mannen het podium op. Ik ben immers ook al
24 en dus ook geen junior meer. Die high level gasten hoeven dat regionale kampioenschap niet eens meer te doen om zich voor het NK te plaatsen, omdat ze sowieso al deel uit maken van de regionale selectie... Maar vaak doen ze die wedstrijden toch een beetje voor de lol mee om hun peak week protocol een beetje te oefenen of om gewoon eens wat te winnen.

Dusja... als ik mee wil doen aan een wedstrijd en me niet compleet belachelijk wil laten maken zal ik echt nog een hoop massa aan moeten zetten op de juiste plekken. Qua structuur denk ik dat ik een hoop van die gasten wel kan hebben en best ver kan komen, maar die massa... Dat is een beetje het issue. Daar moet nog heel wat bij.
 
Ik kan wel wat foto’s posten van de fysieken hier uit de stad... Weet alleen niet of ze dat zouden waarderen als ik ze met naam en al op een Nederlands homoforum zou posten. Wellicht dat ik hun gezichten en naam kan blurren ofzo als er animo voor is... :hahaha: Een foto zegt meer dan een beschrijving zoals “3e overall op russisch kampioenschap”
 
Ja doe gewoon blurren, ben wel benieuwd
 
Ik kan wel wat foto’s posten van de fysieken hier uit de stad... Weet alleen niet of ze dat zouden waarderen als ik ze met naam en al op een Nederlands homoforum zou posten. Wellicht dat ik hun gezichten en naam kan blurren ofzo als er animo voor is... :hahaha: Een foto zegt meer dan een beschrijving zoals “3e overall op russisch kampioenschap”
Ik ben ook wel benieuwd, desnoods gezicht blurren.
 
Oke bij dezen dan.

D83F01CC-23D9-4723-BCF3-ACDD60B043F1.png

Dit is de kerel die laatst 3e overall was op het NK. In 2018 deed hij nog mee in classic bb en woog hij 85kg ofzo... Hier is hij on stage ongeveer 105. 20kg stage weight !!! in 2,5 jaar. Hij vertelde me ook wat voor cycles hij doet maar ik weet niet of ik dat wel geloof. Hele aardige gast wel... Geeft mij altijd bemoedigende complimenten als ‘ie me ziet, lol.

926544A2-B119-458F-B46D-6426491DDC85.png

Deze is 2x overall winnaar op het nk in classic bb geworden en dit jaar geloof ik ook 2e overall in classic physique. Zijn benen zijn echt fenomenaal, alleen zijn UB is een beetje narrow en out of proportion imo. Hij loopt er off season ook altijd bij alsof hij amper lift, en dan opeens 2 maanden later wanneer hij in prep is is hij huge en fucking hard en veiny.
39FD571F-F158-4F63-950D-B6D3CF4EEA7A.png

Deze kerel is een beetje mijn grote voorbeeld :hahaha: Hij is ongeveer net zo lang als ik en we hebben een vergelijkbare bouw en structuur. Maar hij is wel qua massa zoals te zien een paar lichtjaren verder. Compete wel al sinds zijn 18e ofzo, als junior dus al.

F29BF502-18B2-4647-AE1D-9F1AAA7F989C.png

Deze kerel ken ik niet echt maar ik weet wel dat hij hier in de stad woont en werkt als PT in een gym.
236AF041-A945-4DE9-B09F-07AA7202F23B.png

Dit is al een oude knar van over de 45 en misschien zelfs al 50, doet al jarenlang wedstrijden, ook internationaal vroeger. Deze foto is geloof ik van het Masters WK ofzo. Hij compete nog steeds elk jaar voor de lol.

46B41DDB-84A6-4571-B617-C96AA9109502.png

Dit was de eerste echte “bodybuilder” die ik ooit in een gym zag toen ik net begon... Dacht toen echt van woooh wtf?! Hij benchte incline 160kg voor reps en squatte 200 alsof het niks was. Zijn fysiek is wel een beetje de minste van deze allemaal, zijn armen en benen vooral zijn best wel matig, maar ik heb wel respect voor hem om de hierboven genoemde redenen, haha.

Dit zijn gewoon een paar gasten die ik een beetje ken die hier in de stad wonen... Er zijn er ook nog een paar anderen die goed zijn en competen maar ik kan ze natuurlijk niet allemaal showen hier. En dit is dus een provinciestadje van niet eens 500k inwoners... Kan je nagaan hoe veel goede bodybuilders er in Moskou of St Petersburg wonen.

Dusja... vrij hoog niveau hier denk ik zo.
 
Laatst bewerkt:
Zijn geen kleine mennekes nee
 
je zegt NK maar bedoel je niet RK?
 

Nederlands

Uitspraak

Woordafbreking

  • NK

Woordherkomst en -opbouw

Zelfstandig naamwoord

NK o

  1. (initiaalwoord), (afkorting) een kampioenschap waarin de besten van Nederland het tegen elkaar opnemen

Verwante begrippen

Meer informatie

Gangbaarheid

 
nationaal kampioenschap zo algemeen zijn ze nooit, ze specificeren altijd.
 
Ik bedoelde inderdaad nationaal kampioenschap.
 
Hoog niveau! Ook respect voor de ouwe....gewoon blijven gaan
 
Vandaag trouwens echt een lekkere rug training. Tweede keer achterelkaar dat ik deze doe, gebeurd niet vaak :o

1. Smith bent over rows - sets van 10 totdat ik niet meer 10 haal in goede techniek. Laatste 3 sets waren worksets.
2. Single arm supinated pulldown - 4 x 8 met elke rep een dikke hold + squeeze.
3. Meadows rows - 4 x 10. Somehow voelen deze veel fijner als ik ze met minder gewicht doe en pas later in de workout. Voorheen deed ik deze meestal als eerste oefening.
4. Scalpula stretch lat pulldown - 4 x 8 met ook weer een dikke hold + squeeze.
5. DB shrugs - 3 x 12 met elke rep 2 sec vasthouden en squeezen bovenop.
6. Hyperextensions - 3 x failure met een 20kg plate, daarna een dropset met bodyweight only to failure.

Ziet er uit als best een hoop volume, 21 werksets geloof ik... Maar niet ELKE set is tot total failure. Als ik 4 sets doe zijn de eerste 2 vaak RPE 9/9,5 en de derde en vierde rond de 10. Maar ik ben nu alsnog wel smoked.
 
Back
Naar boven