AndroidHealthClinic

Spambod's kuurlog

Maaruhm, met dergelijke doelen kies je er nu voor om off te gaan?

• Topic Starter Topic Starter
Maaruhm, met dergelijke doelen kies je er nu voor om off te gaan?

Ja... Wil gewoon eens kijken hoe het is om PCT te doen en van "high" naar "low" te gaan. Gelijk na je eerste kuurtje cruisen is wellicht een beetje té hard van stapel lopen. Dat kan altijd nog. Mijn laatste prik was 2 weken geleden, als ik nu 4 weken PCT doe en vervolgens nog een weekje of 4/6 off blijf kan ik daarna weer aan me volgende kuur beginnen.

Wat cruisen betreft... Ik hoorde Dave Palumbo laatst dus in zijn Q&A rubriek zeggen dat hij elk jaar van zijn carrière minstens 8-10 weken compleet off ging, om vervolgens weer de rest van het jaar on te zijn. Volgens hem moet je dit doen om je androgen receptor sensitivity te boosten. Zodoende respond je daarna beter op minder gear.

Heeft iemand hier een mening over? Je kan over Dave zeggen wat je wil maar verstand van zaken heeft hij imo wel.

Ja... Wil gewoon eens kijken hoe het is om PCT te doen en van "high" naar "low" te gaan. Gelijk na je eerste kuurtje cruisen is wellicht een beetje té hard van stapel lopen. Dat kan altijd nog. Mijn laatste prik was 2 weken geleden, als ik nu 4 weken PCT doe en vervolgens nog een weekje of 4/6 off blijf kan ik daarna weer aan me volgende kuur beginnen.

Wat cruisen betreft... Ik hoorde Dave Palumbo laatst dus in zijn Q&A rubriek zeggen dat hij elk jaar van zijn carrière minstens 8-10 weken compleet off ging, om vervolgens weer de rest van het jaar on te zijn. Volgens hem moet je dit doen om je androgen receptor sensitivity te boosten. Zodoende respond te beter op minder gear.

Heeft iemand hier een mening over? Je kan over Dave zeggen wat je wil maar verstand van zaken heeft hij imo wel.
Vind het in elk geval wel een verstandige keuze van je om na je eerste kuur off te gaan. Dan kun je dalijk voor jezelf nagaan wat fijner is. Plus als je nu al gaat cruisen, trust me dan ga je dan ook niet meer zo maar off. Dat van dave palumbo heb ik ook gehoord, na het wedstrijdseizoen zou hij 6-8 weken compleet off gaan en dan weer starten. Nou moet ik er wel bij zeggen dan 8 weken wat kort is om volledig off te gaan, tenminste om helemaal te herstellen? Receptor sensitivity binnen 8 weken boosten, denk dat daar wel wat langer voor nodig is.

Volgensm mij ging hij langer off ik heb het hem vaak horen zeggen, rond de 10 weken.
Mis zit ik ernaast.
Verstandige keus om off te gaan trouwens.

Velen herstellen zeer snel velen ook weer niet maar nu ga je erachterkomen in welke groep je hoort.
Als je je vier weken na pct nog oke voelt of weer oke voelt dan herstel je snel.
Dit is puur mijn eigen ervaring.
Vocht zul je nu snel kwijtraken.

Velen herstellen zeer snel velen ook weer niet maar nu ga je erachterkomen in welke groep je hoort.
Als je je vier weken na pct nog oke voelt of weer oke voelt dan herstel je snel.
Dit is puur mijn eigen ervaring.
Vocht zul je nu snel kwijtraken.
Je kunt toch beter afgaan op bloedwaarden dan op je gevoel?

Bloedwaardes zijn in theorie natuurlijk beter maar uiteindelijk gaat het om hoe je je voelt lijkt me dan.
Er zijn genoeg mensen met.laag testosteron die goed functioneren in het dagelijks leven.

Bloedwaardes zijn in theorie natuurlijk beter maar uiteindelijk gaat het om hoe je je voelt lijkt me dan.
Er zijn genoeg mensen met.laag testosteron die goed functioneren in het dagelijks leven.

Er zijn ook genoeg mensen die dodelijk ziek zijn en in 1e instantie nog prima functioneren. Wat een kut advies :').

Overigens is het hele receptor gevoelig maken/cleanen gelul toch al lang 100.000 keer ontkracht?

• Topic Starter Topic Starter
Overigens is het hele receptor gevoelig maken/cleanen gelul toch al lang 100.000 keer ontkracht?

Hmm, hier ben ik wel benieuwd naar.

Je hoort het hele receptor verhaal namelijk toch best vaak terugkomen, ook van guru's die ik persoonlijk hoog heb zitten zoals dus Dave Palumbo maar ook Patrick Tuor.

Mij persoonlijk lijkt de theorie vrij aannemelijk dat wanneer er sprake is van toediening van androgenen in grote(re) hoeveelheden voor lange(re) periodes dat er desensitisatie van de androgen receptors plaatsvindt.

Maar misschien zit ik helemaal mis en zijn er bepaalde bronnen en studies die deze theorie ontkrachten... Kan er zelf iig niet 1 2 3 iets nuttigs over vinden.

• Like
Waarderingen: BB_
Het is allang ontkracht. Sterker nog, gevoeligheid van de receptor neemt toe met de hoogte van de dosis.

Het is een dogma dat echt al jaren heerst, maar het is complete bullshit.

@Galen : als er iemand iets zinnigs hierover kan zeggen, ben jij het wel?

• Like
Waarderingen: BB_
Terug
Naar boven