XXL Nutrition

Spambod's kuurlog

In!:woot:

Pfff, die tijdstippen, knap hoor.

Merk je verschil in kracht, energie, pomp etc. tussen nu en 2 weken terug?

• Topic Starter Topic Starter
Pfff, die tijdstippen, knap hoor.

Merk je verschil in kracht, energie, pomp etc. tussen nu en 2 weken terug?

Mwa... Eigenlijk (nog) niet echt. Het enige waar ik echt een significant verschil in merk is het libido.

En ook wel een beetje in het mentale aspect. Een paar weken geleden liep ik met veel meer zelfvertrouwen rond (omtrent mijn fysiek-ontwikkeling bedoel ik) en ging ik elke dag op de weegschaal staan met zoiets van "f**k yeah, weer 0,5kg erbij, dit gaat goed", "ik ga hard" etc etc

Nu wordt mijn gewicht elke dag wat minder en krijg je van die kutgedachtes zoals "dalijk weeg ik weer 80kg", "deze kuur was voor niks", "zie je wel, mijn armen zijn nog steeds fucking spaghetti-sliertjes" etc etc

Ik weet wel dat dit gewoon mindfuck is en ik gewoon een beetje water aan het uitpissen ben omdat ik een vochtbom was, maar toch... ben wel een beetje gevoelig voor dit soort dingen en ze gaan snel in me hoofd zitten. :hahaha:

Beter dus gewoon for ever on blijven voortaan... Beter word je maar 40 met een dikke biceps dan 80 met van die spaghetti armpjes

Geintje...

Laatst bewerkt:
Mwa... Eigenlijk (nog) niet echt. Het enige waar ik echt een significant verschil in merk is het libido.

En ook wel een beetje in het mentale aspect. Een paar weken geleden liep ik met veel meer zelfvertrouwen rond (omtrent mijn fysiek-ontwikkeling bedoel ik) en ging ik elke dag op de weegschaal staan met zoiets van "f**k yeah, weer 0,5kg erbij, dit gaat goed", "ik ga hard" etc etc

Nu wordt mijn gewicht elke dag wat minder en krijg je van die kutgedachtes zoals "dalijk weeg ik weer 80kg", "deze kuur was voor niks", "zie je wel, mijn armen zijn nog steeds fucking spaghetti-sliertjes" etc etc

Ik weet wel dat dit gewoon mindfuck is en ik gewoon een beetje water aan het uitpissen ben omdat ik een vochtbom was, maar toch... ben wel een beetje gevoelig voor dit soort dingen en ze gaan snel in me hoofd zitten. :hahaha:

Beter dus gewoon for ever on blijven voortaan... Beter word je maar 40 met een dikke biceps dan 80 met van die spaghetti armpjes

Geintje...
Wen er maar aan dat je altijd te klein bent in je eigen ogen.

Laten we dit log niet vervuilen oke?

Dit inderdaad:roflol:
En als je even het gevoel krijgt dat je toch wel wat massa hebt kom je altijd wel weer iemand ergens in een gym of op een festival tegen die groter is en dan is dat gevoel zo weer als sneeuw voor de zon verdwenen.
Soms ben je zelfs groter als de gast als waarvan je denkt dat die groter is en nog denk je dat je kleiner bent :roflol:

Nice topic. Blijf je zeker volgen! Via welke weg laat jij je bloedwaardes meten? Ik heb het eens laten doen via testjegezondheid.

Nice topic. Blijf je zeker volgen! Via welke weg laat jij je bloedwaardes meten? Ik heb het eens laten doen via testjegezondheid.

Leuk dat je volgt! Ik blijf ook zeker mijn volgende kuren op deze manier loggen :)

Ik woon sinds een tijdje niet meer in Nederland en hier kan ik gewoon elk lab binnen lopen en zonder verwijzing of wat dan ook alles wat ik wil laten testen.

Laatst bewerkt door een moderator:
oei dat klinkt wel ideaal :)

Jup... Voor mijn vorige bloedonderzoek, wat best uitgebreid was, ook maar iets van 50 euro betaald en de volgende dag alle resultaten via email ontvangen. Voor het begin van de volgende kuur sowieso weer even hetzelfde laten testen...

Heb eventjes noodgedwongen 2 rustdagen in moeten plannen. De energie/zin/motivatie om te trainen was echt even helemaal weg. Ik weet niet of dit nu de harde waarheid achter PCT en off gaan is, of gewoon een samenloop van omstandigheden (constante failure-training en 30 graden elke dag hier).

Maar ik was de laatste dagen echt even moe en lusteloos. Heb veel proberen te slapen de afgelopen nachten, maar alsnog liep ik iedere dag rond als een zombie. Heb ook last van me maag de laatste paar dagen/weken, dus koffie enzo drinken voor een beetje boost gaat ook niet. Gaat dus even wat minder allemaal.

Maar ondank alles blijf ik gewoon door eten en morgen ga ik het maar weer proberen in de gym. Ben benieuwd of die paar daagjes rust wat meer kracht gaan geven, of juist niet.

Is toch niet zo gek eigenlijk? Als je al die weken over je ‘top’ traint als het ware

Als je bijvoorbeeld DC trainingen volgt, raadt Trudel zelf elke 4e week een deload aan. En dat is met "maar" 3 trainingen per week. Af en toe een weekje niet tot failure gaan is dus niet zo verkeerd.

Als je bijvoorbeeld DC trainingen volgt, raadt Trudel zelf elke 4e week een deload aan. En dat is met "maar" 3 trainingen per week. Af en toe een weekje niet tot failure gaan is dus niet zo verkeerd.

Dit is inderdaad een goed advies. Ik ben zelf nogal enthousiast met het trainen en voor mij is elke training een soort powerlift kampioenschap waarbij ik mijn logboek MOET verbeteren, anders word ik superboos en teleurgesteld :rolleyes: Dit gaat vaak een paar weken heel goed en daarna zak ik als het ware helemaal in elkaar met lusteloosheid en oververmoeidheid tot gevolg.

Misschien moet ik inderdaad eens per maand even een paar trainingen niet tot failure trainen en de gewichten met bijvoorbeeld 20% verlagen ofzo... Zal me ook even inlezen over wat Dante precies adviseert qua deloads.

• Like
Waarderingen: BB_
Dit is inderdaad een goed advies. Ik ben zelf nogal enthousiast met het trainen en voor mij is elke training een soort powerlift kampioenschap waarbij ik mijn logboek MOET verbeteren, anders word ik superboos en teleurgesteld :rolleyes: Dit gaat vaak een paar weken heel goed en daarna zak ik als het ware helemaal in elkaar met lusteloosheid en oververmoeidheid tot gevolg.

Misschien moet ik inderdaad eens per maand even een paar trainingen niet tot failure trainen en de gewichten met bijvoorbeeld 20% verlagen ofzo... Zal me ook even inlezen over wat Dante precies adviseert qua deloads.

Goed idee! Ik plan ze zelf nooit echt, ga eigenlijk af op hoe ik me voel. De ene keer moet het echt na 3 weken, de andere keer gaat het na 4 weken nog top. Is natuurlijk ook van allerlei factoren afhankelijk. Ik werk bijvoorbeeld op heel wisselende tijden en soms valt dat zwaarder dan anders. Mijn deload week bestaat eigenlijk uit een bro-split en dan gewoon een beetje wat ik leuk vind. Niet lanterfanten of iets maar ook geen nummers najagen en ik blijf ver van failure weg maar als ik een keer zin heb om een machine row te doen ipv een BOR doe ik dat.

Is natuurlijk een combinatie van alles, je hersteld zal nu iets minder goed / snel zijn dan tijdens de kuur. Als jij dan blijft doorpushen zonder een deload, gaat dit je uiteindelijk opbreken. Sides wat je beschreef zijn exact die van overtraining. Slapeloosheid, lusteloos, minder gemotiveerd, minder pomp, pijntjes, oververmoeid, spierpijn die veel langer aanhoud dan normaal, minder explosief in je lifts en ga zo maar door.

Neem komende week een stapje terug, reduceer je volume 25% en geen oefeningen tot failure. Focus bijvoorbeeld meer op het perfectioneren van je houding en minder op het gewicht wat je verplaatst.

De week erna ben je weer herboren en klaar om te knallen ;)

@Strive4muscle, thanks voor je advies. Ik ga voortaan inderdaad gewoon deload weeks inplannen in mijn schema, waarin ik de gewichten verlaag met 20% ofzo en een paar reps voor failure stop.

Ik ben van plan dit na elke 4e training-cycle te doen. Dus 1 cycle is: Upper A / Lower A / Rest / Upper B / Lower B / Rest. Dit dus 4 keer en dan een deload week. Mocht ik meer of minder nodig hebben kan ik dit altijd aanpassen naar elke 3 cycles of elke 5/6.

Vandaag echter toch besloten om weer eventjes maximaal te gaan :rolleyes: Uiteindelijk zowel op leg press als hack squat respectievelijk +1 en +2 reps kunnen doen. Ging dus wel lekker.

Terug
Naar boven