AndroidHealthClinic

Spambod's kuurlog

Ben net thuis.

Deze studie toont onherroepelijk aan dat een suprafysiologische dosering van AAS leidt tot up-regulatie van de AR in zowel spiercellen als satellietcellen: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/15472231

Ze hebben hierbij spierbiopten afgenomen van proefpersonen die 600 mg testosteronenanthaat kregen geïnjecteerd 20 weken lang. De cliffs:
upload_2019-6-1_0-21-51.png

Na 20 weken 600 mg testosteronenanthaat per week kleuren meer satellietcellen positief voor androgeenreceptorexpressie. Tevens kleuren ook meer celkernen van de spiercellen positief voor de androgeenreceptor.

upload_2019-6-1_0-24-3.png

Na 20 weken 600 mg testosteronenanthaat per week is de androgeenreceptorexpressie aanzienlijk gestegen in de satellietcellen en in de celkernen van de spiercellen. In het cytoplasma van de spiercellen vindt geen daling plaats, dus als je naar de gehele cel kijkt (cytoplasma + celkern) vindt er duidelijk een stijging plaats.

Waarschijnlijk komt dit grotendeels doordat de AR stabieler is als er een ligand (testosteron in dit geval) aan is gebonden.

Ook letterlijk iedere andere studie met spiercellen van welk dier dan ook laat een up-regulatie zien naar mijn beste weten. Castreer je ze daalt de AR-expressie, geef je ze testosteron stijgt het.

Ik snap ook niet waarom dit al zo lang te ronde gaat en anno 2019 nog steeds. Er is geen bewijs voor, wel voor het tegendeel. Dus waarom zou je het geloven? Waarom geloven zoveel mensen dit soort dingen zonder ook maar een schrijntje bewijs? Al je bullshitsensoren zouden moeten afgaan.

Edit: ik zie dat er wordt gesproken over 'receptorgevoeligheid' ook. Dat is niet echt een wetenschappelijk begrip en valt dus ook moeilijk te zeggen wat ermee wordt bedoeld. Maar heel simpel: kijk gewoon naar de klinische studies. Met 20 weken 600 mg testosteronenanthaat per week gain je meer dan met 10 weken, zelfs wanneer je niet traint. En als je nog eens twijfelt, test het zelf maar eens. Kuur eens 20 weken, of hoe lang dan ook, tot je niet meer verder groeit op een bepaalde dosering. Stop vervolgens niet, maar verdubbel je dosering. Wedden dat je weer verder groeit? Als de 'receptorgevoeligheid' zou afnemen zou je:
1) dan niet meer verder groeien of;
2) op een gegeven moment zelfs spier verliezen als je de dosering niet zou verhogen.
En ook hier geldt wederom hetzelfde: waar is het bewijs van het kamp dat de claim maakt? Nergens, want het is flauwekul. Uit de duim gezogen.

Laatst bewerkt:
Ben net thuis.

Deze studie toont onherroepelijk aan dat een suprafysiologische dosering van AAS leidt tot up-regulatie van de AR in zowel spiercellen als satellietcellen: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/15472231

Ze hebben hierbij spierbiopten afgenomen van proefpersonen die 600 mg testosteronenanthaat kregen geïnjecteerd 20 weken lang. De cliffs:

Na 20 weken 600 mg testosteronenanthaat per week kleuren meer satellietcellen positief voor androgeenreceptorexpressie. Tevens kleuren ook meer celkernen van de spiercellen positief voor de androgeenreceptor.

Na 20 weken 600 mg testosteronenanthaat per week is de androgeenreceptorexpressie aanzienlijk gestegen in de satellietcellen en in de celkernen van de spiercellen. In het cytoplasma van de spiercellen vindt geen daling plaats, dus als je naar de gehele cel kijkt (cytoplasma + celkern) vindt er duidelijk een stijging plaats.

Waarschijnlijk komt dit grotendeels doordat de AR stabieler is als er een ligand (testosteron in dit geval) aan is gebonden.

Ook letterlijk iedere andere studie met spiercellen van welk dier dan ook laat een up-regulatie zien naar mijn beste weten. Castreer je ze daalt de AR-expressie, geef je ze testosteron stijgt het.

Ik snap ook niet waarom dit al zo lang te ronde gaat en anno 2019 nog steeds. Er is geen bewijs voor, wel voor het tegendeel. Dus waarom zou je het geloven? Waarom geloven zoveel mensen dit soort dingen zonder ook maar een schrijntje bewijs? Al je bullshitsensoren zouden moeten afgaan.

Edit: ik zie dat er wordt gesproken over 'receptorgevoeligheid' ook. Dat is niet echt een wetenschappelijk begrip en valt dus ook moeilijk te zeggen wat ermee wordt bedoeld. Maar heel simpel: kijk gewoon naar de klinische studies. Met 20 weken 600 mg testosteronenanthaat per week gain je meer dan met 10 weken, zelfs wanneer je niet traint. En als je nog eens twijfelt, test het zelf maar eens. Kuur eens 20 weken, of hoe lang dan ook, tot je niet meer verder groeit op een bepaalde dosering. Stop vervolgens niet, maar verdubbel je dosering. Wedden dat je weer verder groeit? Als de 'receptorgevoeligheid' zou afnemen zou je:
2) op een gegeven moment zelfs spier verliezen als je de dosering niet zou verhogen.
En ook hier geldt wederom hetzelfde: waar is het bewijs van het kamp dat de claim maakt? Nergens, want het is flauwekul. Uit de duim gezogen.
Bedankt!

Kan je upregulatie niet zien als het 'gevoeliger' worden van de receptor? Of is dat verkeerd taalgebruik? Of iets anders?

Bedankt!

Kan je upregulatie niet zien als het 'gevoeliger' worden van de receptor? Of is dat verkeerd taalgebruik? Of iets anders?
Nee, betekent gewoon dat er meer receptoren aanwezig zijn. Biologisch gezien kan het prima zo zijn dat er wel meer receptoren zijn, maar resulteren in minder genexpressie van bepaalde genen. Er zijn veel punten in het gehele proces (van DNA tot eiwit) waarop kan worden ingegrepen qua regulatie.

Ben net thuis.

Weer een mythe ontkracht, mij leek het ook onrealistisch en zoals deze studie laat zien het tegenovergestelde is waar!

• Topic Starter Topic Starter
Als heel het receptorgevoeligheid-verhaal dus onzin is, wat zou dan een verklaring kunnen zijn voor het feit dat men meestal de eerste paar kuurtjes, wanneer de doseringen relatief laag zijn en de compounds "basic" (test only) verreweg de meeste gains maakt?

Vervolgens -ondanks verhoging van de doseringen en de toevoeging van meerdere compounds- schijnen de netto gains toch enigszins af te vlakken.

Of is dit ook een valse aanname/observatie?

Als heel het receptorgevoeligheid-verhaal dus onzin is, wat zou dan een verklaring kunnen zijn voor het feit dat men meestal de eerste paar kuurtjes, wanneer de doseringen relatief laag zijn en de compounds "basic" (test only) verreweg de meeste gains maakt?

Vervolgens -ondanks verhoging van de doseringen en de toevoeging van meerdere compounds- schijnen de netto gains toch enigszins af te vlakken.

Of is dit ook een valse aanname/observatie?
Verminderde meeropbrengst mss?:thinking:

Verminderde meeropbrengst mss?:thinking:

Dat blijkt....maar waarom treedt dat dan op, als het niet aan de receptorgevoeligheid ligt?

Dat is nl. wel wat ik dacht. Gevoelige receptoren -> meer gains, naarmate "gewenning" optreedt -> minder gains. Maar dat is dus bullshit.

Ga maar allemaal blasten en cruisen zoals sommige en dan op max 105 a 110 eindigen of doe het zoals Dave en weeg 120+.

Kies maar

Dat blijkt....maar waarom treedt dat dan op, als het niet aan de receptorgevoeligheid ligt?

Dat is nl. wel wat ik dacht. Gevoelige receptoren -> meer gains, naarmate "gewenning" optreedt -> minder gains. Maar dat is dus bullshit.

Genetische max? Ik denk dat de meeste lichamen op een gegeven moment gewoon niet groter willen worden. Hoe dichter je bij dat punt komt, hoe langzamer het zal gaan. Denk niet dat dat wetenschappelijk te bewijzen is maar het lijkt me vrij logisch.

Genetische max? Ik denk dat de meeste lichamen op een gegeven moment gewoon niet groter willen worden. Hoe dichter je bij dat punt komt, hoe langzamer het zal gaan. Denk niet dat dat wetenschappelijk te bewijzen is maar het lijkt me vrij logisch.

Ligt inderdaad aan je frame.

Laten we allemaal lief blijven voor elkaar in Spambod zijn kuurlog. Als jullie willen rellen verwijs ik jullie graag door naar Bert zijn topic.

Wat me overigens wel opvalt is dat mijn libido vrij snel en vrij aanzienlijk is verminderd binnen anderhalf tot 2 weken na mijn laatste injectie. Heb al een paar dagen niet geneuqt en heb er eerlijk gezegd ook niet bepaald zin in (mijn natty libido was altijd al als dat van een dooie), terwijl ik een paar weken geleden heel de dag met een harde snikkel rondliep :hahaha: Maar het is eigenlijk wel fijn zo.

Training ging vandaag ook lekker. Op bijna alle oefeningen weer +1 rep kunnen doen dus dat is echt prima. Raak er steeds meer van overtuigd dat Dorian en Mike Mentzer hun 1 set to failure shit echt een behoorlijke kern van waarheid bevat.

Gewicht bij aanvang kuur: 83,8 KG
Gewicht na week 1: 88,0 KG
Gewicht na week 2: 88,6 KG
Gewicht na week 3: 90,9 KG
Gewicht na week 4: 91,6 KG
Gewicht na week 5: 92,0 KG
Gewicht na week 6: 92,0 KG
Gewicht na week 7: 94,0 KG
Gewicht na week 8: 93,5 KG
Gewicht na week 9: 96,4 KG
Gewicht na week 10: 97,7 KG
Gewicht na week 11: 99,4 KG
Gewicht na week 12: 100,0 KG (einde kuur)
Gewicht na week 13: 99,6 KG
Gewicht na week 14: 97,4 KG

Nou... Zoals te zien begin ik een beetje (water)gewicht te verliezen. Ik vind het wel chill, want die dikke laag 'huid' op mijn buik waarvan ik dacht dat dit gewoon puur vet was, is nu toch een stuk dunner aan het worden. Abs zijn weer een stuk beter te zien. Dat is mooi. Hopelijk dat ik dit vetpercentage min of meer kan vasthouden tot het begin van de volgende kuur.

Voor de rest valt er niet zo veel te melden.

Trainen gaat goed. Het enige wat ik van plan ben om te veranderen is 's avonds laat (rond 23.00) trainen ipv 's ochtends vroeg (07.00). Ik sta nu al een half jaar elke dag om 4/5 uur op om 's ochtends te gaan trainen, maar nu het zomer is en het zo lang licht is enzo, is vroeg slapen gaan steeds lastiger aan het worden. Dit resulteert in een slaaptekort. In de zomer om 20.00 in bed liggen is bijna niet te doen :hahaha: in de winter ging dit nochtans prima.
Overdag (of iig op minder "extreme" tijdstippen) trainen is voor mij sowieso geen optie. Als er te veel mensen in de gym zijn kan ik gewoon niet fatsoenlijk mijn ding doen.

Vanavond dus eens kijken hoe het 's avonds laat bevalt.

Heb je ook foto's van begin en eind?

Wel echt zieke gains..damn!

Terug
Naar boven