MuscleMeat

Spambod's kuurlog

Bezoekers in dit topic

Voor een lactosevrije whey kun je toch ook Hydrolisaat pakken? Mijn darmen gingen ook altijd compleet overhoop op isolaat totdat ik de Hydro van XXL pakte... Alle problemen meteen verdwenen.
+1
 
Egg protein of beef protein kan dan ook. Maar is ook prijzig.

Dan heb je gelukkig maar een milde lactose intolerantie... als je echt zwaar intolerant bent werken die pilletjes echt niet.
Niet? Ik dacht dat een lactose intolerantie te maken heeft met dat je darmen te weinig lactase produceren. Hierdoor verloopt de omzetting van lactose in glucose + galactose niet optimaal. Waardoor al die typische lactose intolerantie klachten optreden. Dus als je genoeg lactase toevoegt aan je darmen je in principe alle lactose om zou kunnen zetten naar glucose + galactose.
Voor een koemelk allergie gaat dit natuurlijk niet op aangezien dat totaal anders werkt.

Egg protein heeft als 2e nadeel ook nog dat de houdbaarheid super slecht is.
 
Niet? Ik dacht dat een lactose intolerantie te maken heeft met dat je darmen te weinig lactase produceren. Hierdoor verloopt de omzetting van lactose in glucose + galactose niet optimaal. Waardoor al die typische lactose intolerantie klachten optreden. Dus als je genoeg lactase toevoegt aan je darmen je in principe alle lactose om zou kunnen zetten naar glucose + galactose.
Voor een koemelk allergie gaat dit natuurlijk niet op aangezien dat totaal anders werkt.
Op zich klopt dat. Maar als je al te lang een intolerantie had kan bijvoorbeeld ook de darm aangetast zijn waardoor je last blijft houden. Ook kan er nog van alles misgaan in de darm zelf met de omzetting van lactose oiv lactase. Dat heeft dan weer te maken met de darmbacteriën en samenstelling ervan (microbioom).
En je kan ook de pech hebben dat de lactase de maag niet doorkomt om zijn werk in de darm te doen.
In ieder geval is t niet vanzelf sprekend dat lactase tabletten altijd helpen.... helaas.
Al zal t in 95% van de gevallen wel zo zijn.

Egg protein heeft als 2e nadeel ook nog dat de houdbaarheid super slecht is.
Dat valt wel mee. Potten zeker een jaar.
 
Op zich klopt dat. Maar als je al te lang een intolerantie had kan bijvoorbeeld ook de darm aangetast zijn waardoor je last blijft houden. Ook kan er nog van alles misgaan in de darm zelf met de omzetting van lactose oiv lactase. Dat heeft dan weer te maken met de darmbacteriën en samenstelling ervan (microbioom).
En je kan ook de pech hebben dat de lactase de maag niet doorkomt om zijn werk in de darm te doen.
In ieder geval is t niet vanzelf sprekend dat lactase tabletten altijd helpen.... helaas.
Al zal t in 95% van de gevallen wel zo zijn.


Dat valt wel mee. Potten zeker een jaar.
Bedankt dat je even de tijd hebt genomen om dat hele stuk over lactose + lactase tabletten uit te typen voor me. Wat extra informatie waar ik zeker blij mee ben:D
 
Heb je hetzelfde probleem met instant oats? Oftewel poedervorm
Die shit is echt mijn go-to
 
Voor wie het interessant vindt nog ff een post over mijn training(schema) voor de komende weken/maanden. Ik heb dus getracht om zelf een schema a la John Meadows in elkaar te flatsen, maar dan met een paar correcties van dingen die mij in zijn schema’s niet zo bevallen.

Het voornaamste “probleem” in zijn schema’s is dat hij bijna elke week (iets) andere key oefeningen of een (iets) andere opzet hanteert, waardoor je heel moeilijk progress kan tracken.

Even een voorbeeld: in chest workout 1 heb je bijvoorbeeld eerst een dumbbell press waarbij je gewoon in je laatste set tot falen gaat, daarna een barbell press. Vervolgens heb je in chest workout 2 diezelfde dumbbell press, maar dan met een dubbele dropset op het einde. Vervolgens doe je weer diezelfde barbell press en dan staat er: you should get more reps on this than you did last week. Ja, leuk, maar dat gaat dus niet, want je doet de tweede week die barbell press wanneer je pecs al meer vermoeid zijn door die dropset. Zulke dingetjes kom je vaak tegen in zijn schema’s en dat vind ik niet zo chill.

Daarom wil ik dus bepaalde oefeningen en volgordes ervan er tenminste voor 2 a 3 achtereenvolgende workouts in houden, zodat ik dmv meer reps of meer gewicht of meer sets te doen toch van workout tot workout iets van progressive overload kan toepassen, zonder dat ik gelijk ELKE week maandenlang dezelfde workout doe, want dat is een ander uiterste wat ik persoonlijk helemaal kut vind.

Vandaag begon ik met redelijk low volume, namelijk 9 worksets voor chest en 9 voor shoulders. Volume zal vervolgens elke week iets worden verhoogd.

Oh ja, ook wil ik even 1 heel trainingsblok mijn rug training prioriteren. De eerste workout zal meer heavy en intens zijn met allerlei rows en intensity techniques hier en daar, de tweede meer een beetje pulldowns en wat meer fluffy pump oefeningen met holds en squeezes zonder echt hard tot past failure te gaan.

Dit is eigenlijk de eerste keer dat ik mijn training op deze manier zelf van te voren een beetje plan en uitstippel en er over nadenk ipv gewoon maar wat te doen naar gevoel en humeur of een schema dat is opgesteld door iemand anders :P Ik ben benieuwd wat het me gaat brengen.
 
Laatst bewerkt:
Leg training van vandaag:

1. Leg curls - 3 x 10 met hetzelfde gewicht
2. BB squat - 6 rep sets tot ik nauwelijks meer 6 kon doen
3. Hack squat - 8 rep sets tot ik nauwelijks meer 8 kon doen
4. Leg extension dropset of death - 10 reps, drop, 10 reps, drop, 10 reps, dan 20 partials tot total failure.
5. BB romanian deadlift - 3 x 10 met hetzelfde gewicht

Ook hier weer een low volume training om mee te beginnen. Komende week zal het aantal sets iets meer zijn, de week erop weer iets meer etc. De main goal voor benen in dit schema en sowieso voor de nabije toekomst is om stapje voor stapje toch steeds wat sterker te worden in barbell squats en waar ik ook van plan ben om streng in te zijn, zijn de “pauzes” die ik vaak in mijn topsets heb. Ik heb nog wel eens de neiging om als ik een topset voor “barely 8” doe, bijvoorbeeld 6 reps aan een stuk door te doen (waarbij de 6e al pretty close to failure is), dan een seconde of 5 of soms zelfs 10 op adem te komen om er vervolgens nog 2 reps uit te persen. Maar dat vind ik geen goede 8 rep set. Dat is fucking pussy en ook een beetje zelfbedrog. Vanaf nu stop ik daar dus mee. Vandaag ging het iig al een stuk beter, alle reps en sets waren vloeiend zonder bullshit :p
 
Zit een beetje te twijfelen met betrekking tot het wel of niet doen van cheat meals deze dieet-fase. Ik heb een beetje een haat-liefdeverhouding met cheat meals opgebouwd.

Tijdens mijn laatste cut fase deed ik ze helemaal niet, en deed ik in plaats daar van eens in de 4-5 dagen een high carb day als ik helemaal naar de tyfus was. Qua fysiek en afvallen en misschien ook gezondheid is dat uiteraard beter, maar ik heb die periode echt een beetje een slechte relatie opgebouwd met eten. Omdat ik weken/maanden achterelkaar helemaal niks “slechts” at stapelden de cravings en shit zich echt op, en op de schaarse momenten dat ik dan gewoon alles liet gaan (bijvoorbeeld op mijn verjaardag) at ik dan letterlijk als een bezetene zo belachelijk veel dat ik bijna moest kotsen en vervolgens ook dagenlang last had van maag en darmen :rolleyes: Dat is gewoon echt kut. Mensen die wedstrijden doen zullen dat waarschijnlijk weten als geen ander, maar goed ik doe (nog) geen wedstrijden.

Ik denk dus dat je dat met eens per week een pizzaatje (nadruk op -tje, dus niet gelijk een 20k challenge er van maken) ofzo je dat een beetje voorkomt. En het is natuurlijk gewoon fijn om heel de week ergens naar uit te kijken, een leuke avond te hebben met de frau etc etc.

Maar mijn voornaamste probleem met cheat meals is altijd dat ik ziek hard vocht vasthoud na zo een meal, en dan duurt het soms letterlijk 3-4 dagen voordat je die kut water kilo’s weer kwijt bent. Het kutte daarvan is dat je dan niet helemaal je diet-progress kan monitoren, want na zo’n cheat ben je de helft van de week bezig om die bloat er af te krijgen. Hoe kan je dan aan het einde van de week beslissen of je bijvoorbeeld calories moet verlagen of cardio moet toevoegen, wanneer je week-gemiddeldes van je gewicht fucked up zijn en je in de spiegel eruit ziet als een fucking opgeblazen pad? Snapje?

Hoe doen jullie dat nou, huge freaks van DBB?
 
Laatst bewerkt:
Zit een beetje te twijfelen met betrekking tot het wel of niet doen van cheat meals deze dieet-fase. Ik heb een beetje een haat-liefdeverhouding met cheat meals opgebouwd.

Tijdens mijn laatste cut fase deed ik ze helemaal niet, en deed ik in plaats daar van eens in de 4-5 dagen een high carb day als ik helemaal naar de tyfus was. Qua fysiek en afvallen en misschien ook gezondheid is dat uiteraard beter, maar ik heb die periode echt een beetje een slechte relatie opgebouwd met eten. Omdat ik weken/maanden achterelkaar helemaal niks “slechts” at stapelden de cravings en shit zich echt op, en op de schaarse momenten dat ik dan gewoon alles liet gaan (bijvoorbeeld op mijn verjaardag) at ik dan letterlijk als een bezetene zo belachelijk veel dat ik bijna moest kotsen en vervolgens ook dagenlang last had van maag en darmen :rolleyes: Dat is gewoon echt kut. Mensen die wedstrijden doen zullen dat waarschijnlijk weten als geen ander, maar goed ik doe (nog) geen wedstrijden.

Ik denk dus dat je dat met eens per week een pizzaatje (nadruk op -tje, dus niet gelijk een 20k challenge er van maken) ofzo je dat een beetje voorkomt. En het is natuurlijk gewoon fijn om heel de week ergens naar uit te kijken, een leuke avond te hebben met de frau etc etc.

Maar mijn voornaamste probleem met cheat meals is altijd dat ik ziek hard vocht vasthoud na zo een meal, en dan duurt het soms letterlijk 3-4 dagen voordat je die kut water kilo’s weer kwijt bent. Het kutte daarvan is dat je dan niet helemaal je diet-progress kan monitoren, want na zo’n cheat ben je de helft van de week bezig om die bloat er af te krijgen. Hoe kan je dan aan het einde van de week beslissen of je bijvoorbeeld calories moet verlagen of cardio moet toevoegen, wanneer je week-gemiddeldes van je gewicht fucked up zijn en je in de spiegel eruit ziet als een fucking opgeblazen pad? Snapje?

Hoe doen jullie dat nou, huge freaks van DBB?
Met alle soorten cheat meals last van? Ik herinner me dat ik laatste weken vaker berichten van je heb gelezen over dat je lactose slecht verdraagd (toch?)... Dus het voorbeeld van een pizzaatje vind ik het wel begrijpelijk dat je veel vocht vast gaat houden daarna. Heb je hier ook last van na bijvoorbeeld een durum doner, of welke cheat meal dan ook zonder lactose?
 
Gewoon 1 a 2 “off plan” maaltijden die je ofwel bovenop je schema eet of in ruil van 1 a 2 maaltijden. Gewoon niet te gek doen :o in een cut zou ik eerder het laatste kiezen. Misschien iets dat je beter verdraagt? Een spaghetti oid?

Vlak na m’n cut had ik het ook best moeilijk om niet helemaal strikt te eten, ik ging bijvoorbeeld m’n lepel in de pindakaas pot heeft gezeten niet aflikken want paar gram extra, als ik het dan wel deed voelde ik me schuldig. Allemaal wat dom eigenlijk. Stelselmatig gaat het wel weer voorbij.
 
Geen idee. Het is net als rijstebloem voor baby's maar dan met een smaakje. Ik ben echt verslaafd aan dat spul. :o Merk wel dat het zeer goed verteert.
Ja rijstbloem ken ik wel, had altijd die van Nutrix, die was echt heerlijk maar knetter duur. Dacht dat rijstmeel ook bestaat en goed te doen was kan het alleen niet vinden bij de Lidl (enige winkel waar ik nog naar binnen mag)
 
Voor de verteringsproblemen, je kunt ook Rice Powder van XXL mengen kokend water en whey. Laatst voor het eerst geprobeerd en goed te doen(verteerbaar en smaak) evt. toppings toevoegen.
 
Voor de verteringsproblemen, je kunt ook Rice Powder van XXL mengen kokend water en whey. Laatst voor het eerst geprobeerd en goed te doen(verteerbaar en smaak) evt. toppings toevoegen.
Kun je dit vergelijken met Cream of rice?
 
Zit een beetje te twijfelen met betrekking tot het wel of niet doen van cheat meals deze dieet-fase. Ik heb een beetje een haat-liefdeverhouding met cheat meals opgebouwd.

Tijdens mijn laatste cut fase deed ik ze helemaal niet, en deed ik in plaats daar van eens in de 4-5 dagen een high carb day als ik helemaal naar de tyfus was. Qua fysiek en afvallen en misschien ook gezondheid is dat uiteraard beter, maar ik heb die periode echt een beetje een slechte relatie opgebouwd met eten. Omdat ik weken/maanden achterelkaar helemaal niks “slechts” at stapelden de cravings en shit zich echt op, en op de schaarse momenten dat ik dan gewoon alles liet gaan (bijvoorbeeld op mijn verjaardag) at ik dan letterlijk als een bezetene zo belachelijk veel dat ik bijna moest kotsen en vervolgens ook dagenlang last had van maag en darmen :rolleyes: Dat is gewoon echt kut. Mensen die wedstrijden doen zullen dat waarschijnlijk weten als geen ander, maar goed ik doe (nog) geen wedstrijden.

Ik denk dus dat je dat met eens per week een pizzaatje (nadruk op -tje, dus niet gelijk een 20k challenge er van maken) ofzo je dat een beetje voorkomt. En het is natuurlijk gewoon fijn om heel de week ergens naar uit te kijken, een leuke avond te hebben met de frau etc etc.

Maar mijn voornaamste probleem met cheat meals is altijd dat ik ziek hard vocht vasthoud na zo een meal, en dan duurt het soms letterlijk 3-4 dagen voordat je die kut water kilo’s weer kwijt bent. Het kutte daarvan is dat je dan niet helemaal je diet-progress kan monitoren, want na zo’n cheat ben je de helft van de week bezig om die bloat er af te krijgen. Hoe kan je dan aan het einde van de week beslissen of je bijvoorbeeld calories moet verlagen of cardio moet toevoegen, wanneer je week-gemiddeldes van je gewicht fucked up zijn en je in de spiegel eruit ziet als een fucking opgeblazen pad? Snapje?

Hoe doen jullie dat nou, huge freaks van DBB?
Tja it depends… heel erg persoonsafhankelijk. Voor een gewone cut zou ik persoonlijk gewoon cheatmeals inplannen zodat je iets hebt om je op te verheugen. Let wel op dat het heen binge fest wordt en hou je vetverlies nou in de gaten. Als je gemiddelde pw blijft zakken, aanhouden, zo niet kleine aanpassingen maken of cheaten om de week.

Als ik voor een wedstrijdprep ga dan is het gewoon 110% op schema en zou een cheat alleen gebeuren wanneer m’n coach dit expliciet zou zeggen.

Vocht hoort er nu eenmaal bij en zal voor de een heviger zijn dan de ander. Tip is om alles consequent te houden door de week (zout + waterinname), 1 off meal per week zou je dan echt geen kilo’s aan vocht moeten geven. Bedoel dan een maaltijd met pizza of burger met frieten Etc… all you can eat kan idd kilo’s op je knallen :p.
 
Ik zou idd ook gewoon een bescheiden cheat meal per week erin gooien. Ik heb altijd na een cheatmeal zo'n anticlimax gevoel, waardoor ik weer een week door kan met clean voedsel. Hierdoor is het makkelijker op lange termijn vol te houden. Bewaar het echte sufferen zonder cheatmeals voor je wedstrijdprep ;)
 
Kun je dit vergelijken met Cream of rice?
Heb zelf nog nooit Cor gehad. imo is Cor gewoon gemalen rijst met toegevoegde zoetstoffen, in principe doe je dan het zelfde alleen dan met whey of bijv. stevia/flavour drops. Met whey heb je gelijk smaak en eiwitten en het totaal plaatje is een stuk goedkoper. Rice Powder is 5000 gram voor 19,95(XXL) terwijl 2000 gram cor 23,95(Alpha supps) kost.

Edit: weet niet of ze in Rusland Rice Powder verkopen en wat het kost daar :D
 
Back
Naar boven