AndroidHealthClinic

Spambod's kuurlog

Bezoekers in dit topic

You'll be OK, dramatic bitch.

Buiten dat:
The first is a healing response. Intense workout stresses our body in a positive way. That stress and micro-tearing damage to the muscle fibers induces water retention in the body. Your body releases cortisol during exercise, which can impact your fluids and cause your body to retain water.

Geen drama hoor, vroeg het me gewoon af.

Zit er overigens ook een beetje aan te denken om quads voor een periode iets minder hard te trainen. Vooral als ik allerlei cluster sets en dropsets enzo doe ben ik gewoon meerdere dagen fucked up van die shit, zodanig dat de training van mijn andere, zwakkere bodyparts zoals rug en chest er een beetje onder lijken te lijden. Gewoon in de zin van moe, futloos, niet hyped up. Vooral in een calorie deficit merk ik dat toch steeds…

Maarja, aan de andere kant… het werkt wel voor mijn quads. En freaky benen is toch een enorm pluspunt altijd
 
Hebben jullie ook last van het fenomeen dat je een of twee dagen na een fucking zware leg day waar je extremely sore van bent superveel vocht vasthoudt (in je benen)? Ik was voor mijn leg day 94,5kg, de 2e dag na de leg day (wanneer de ergste DOMS komt opzetten) was ik ‘s ochtends 1,5 kilo zwaarder, lol. Merk dit bijna elke week als ik echt hard ga op legs en ze heel erg sore zijn. Best vervelend tijdens een cut wanneer je dat gewicht het liefst elke dag wil zien dalen en je opeens van die sicke stijgingen ziet.

Vroeg me dus af of ik de enige ben die dit heeft
Ik heb juist het omgedraaide. Wanneer ik benen heb getraind heb ik de volgende dag veins over mijn quads lopen 😋
 
Vandaag back (pump) + calves gedaan.
1. Facing away close grip pulldown - 3 sets of 12
2. HS underhand pulldown - 3 sets of 12
3. Assisted wide grip pull ups - 3 sets to failure around 10 reps
4. Slight decline DB pullover - 3 sets of 10
5. DB shrugs - 3 sets of 12
6. Seated calf raise - 8 sets of 8 with 45sec rest breaks

Focus in deze trainingen is gewoon meer op pulldowns met squeezes en pomp. De eerste back training deze week bestond louter uit zware rows (meadows rows, one arm barbell rows, seated cable rows). Het is pas de vijfde week van dit rug-blok, maar ik heb wel het gevoel dat het beter is voor me rug als ik het 2x per week train. Wil dit nog tot eind februari doortrekken, dus nog 3 weken. Daarna moet ik het een beetje laten rusten denk ik, want met overtraining bereik je juist het tegenovergestelde van groei.

Deze week -wegens omstandigheden weliswaar- niet echt tevreden met mijn gewichtsverlies. Eerste paar dagen van de week had ik sicke spierpijn in mijn benen en hield ik daarom fucking veel vocht vast, daarna ben ik 2-3 dagen constipated geweest en liep ik met een superdikke buik rond vol met skitta dat er maar niet uit wilde komen :o Ik zie wel dat ik een beetje leaner weer ben geworden, ondanks dat het weekgemiddelde niet echt significant is gezakt (-0,3kg ofzo…)

Desalniettemin ga ik de laatste 3 weken nog echt ff gas geven. Normaalgesproken doe ik altijd maar 1 verandering per week (dus OF minder eten OF meer cardio), maar vanaf maandag wil ik én -5% calories doen en +30% cardio (van 30 naar 40min ED). Zal pittig worden, maar goed… even nog een paar weken grinden en dan is het klaar en gaan we groeien!!!

Elke kilo vet die ik er nu nog even afjaag is extra tijd dat ik later in een surplus kan zijn. Dat is een beetje mijn drijfveer:P en eerlijk gezegd wil ik ook gewoon eens zien hoe mijn fysiek eruit ziet met weinig bodyfat.
 
Laatst bewerkt:
Hoeveel calorieën eet je nu? Gaat wel lekker hier, en allemaal op een beetje test, goed hoor!
 
Hoeveel calorieën eet je nu? Gaat wel lekker hier, en allemaal op een beetje test, goed hoor!

Jup nog steeds 300mg eens per week. Al vanaf september geloof ik. Het “verbaast” me ook een beetje dat ik zo vol en rond blijf en ook qua kracht niks inlever en zelfs een beetje gain hier en daar. Toch een bevestiging dat je absoluut niet veel shit nodig hebt om te cutten en een goede shape neer te zetten als de basis gewoon goed is.

Deze week waren calories op TD’s rond de 2800. 70F, 320C, 220P. Op rustdagen iets van 200 of 250 kcal minder.
 
Jup nog steeds 300mg eens per week. Al vanaf september geloof ik. Het “verbaast” me ook een beetje dat ik zo vol en rond blijf en ook qua kracht niks inlever en zelfs een beetje gain hier en daar. Toch een bevestiging dat je absoluut niet veel shit nodig hebt om te cutten en een goede shape neer te zetten als de basis gewoon goed is.

Deze week waren calories op TD’s rond de 2800. 70F, 320C, 220P. Op rustdagen iets van 200 of 250 kcal minder.
Vroeg of laten komen we er allemaal achter dat we onze dosissen makkelijk kunnen halveren zolang diet en training on point zijn :roflol:
 
Wat Chris Bumstead is ook Mr.O geworden op 500mg test!!
 
Wat Chris Bumstead is ook Mr.O geworden op 500mg test!!

Zo ver wil ik niet gaan, maar kan me best voorstellen dat iemand met zijn elite genetics en de al aanwezige spiermassa niet 7383738363mg nodig heeft om shredded te worden. Beetje test, beetje mast/primo (of allebei), beetje tren en misschien clen ofzo en de laatste dagen/weken een oral. Zou best onder de gram kunnen passen.

Dat icm de juiste genen en een fucking hard diet / training regiment en voila… je bent Mr. O.
 
Zelf Phil Heath blijft fucking huge en shredded met wat ''TRT" en ''peptides''. LOL

 
Zo ver wil ik niet gaan, maar kan me best voorstellen dat iemand met zijn elite genetics en de al aanwezige spiermassa niet 7383738363mg nodig heeft om shredded te worden. Beetje test, beetje mast/primo (of allebei), beetje tren en misschien clen ofzo en de laatste dagen/weken een oral. Zou best onder de gram kunnen passen.

Dat icm de juiste genen en een fucking hard diet / training regiment en voila… je bent Mr. O.
Je bent delusional bro :roflol:
 
Je bent delusional bro :roflol:
Het behouden is wat anders dan er naar toe werken he. Ik geloof best dat je kunt cutten op 500 mg test zonder massaverlies en ook wel dat je een brute shape meer kunt zetten, zeker met een dikke dosis hgh erbij.

Om de massa te bouwen die hoofden laat draaien zal idd wel "wat" meer gebruikt zijn haha.
 
Het behouden is wat anders dan er naar toe werken he. Ik geloof best dat je kunt cutten op 500 mg test zonder massaverlies en ook wel dat je een brute shape meer kunt zetten, zeker met een dikke dosis hgh erbij.

Om de massa te bouwen die hoofden laat draaien zal idd wel "wat" meer gebruikt zijn haha.
Wat Chris Bumstead is ook Mr.O geworden op 500mg test!!

Belangrijkste is om wel goed te luisteren wat Iain Vaillere zei. Hij heeft nooit beweerd dat Chris met 500mg testosteron Mr Olympia is geworden. Hij gaf aan dat Chris lichamelijke klachten had en dat hij tijdens offseason niet hoger dan 500mg testosteron durfde te gaan. Volgens mij was dit net voor of net nadat hij Mr O won.

We hebben het hier over heel iets anders dan wat hij tijdens zijn prep nam. Ook zijn die lichamelijke klachten voorbij en daarna won hij z’n tweede en derde Mr O.
 
Hoe train je nu eigenlijk? Nog steeds die John Meadows programma's?
 
Hoe train je nu eigenlijk? Nog steeds die John Meadows programma's?

Volg nu niet letterlijk 1 van zijn schema’s, maar verzin een beetje me eigen 6-weekse trainingsblokken op basis van zijn principes en shit.
 
Zit nu in week 6 van mijn huidige trainingschema, waar volume escalatie nu zijn hoogtepunt bereikt. Na deze week doe ik 2 weken met minder volume om een beetje te herstellen en om zodoende niet helemaal uitgeblust te beginnen aan mijn volgende trainingsblok in de groeifase. Een soort volume deload dus eigenlijk.

Om even een idee te geven: mijn back base workout begon in week 1 van dit blok met 12 werksets, vandaag waren het er 20. Vanaf volgende week zak ik denk ik weer naar richting de 12 ofzo. Intensiteit blijft hetzelfde.

Vandaag deed ik:
HS underhand pulldowns - 4 sets of 10 (allemaal met hetzelfde gewicht)
Meadows rows - 4 sets of 8 (allemaal met hetzelfde gewicht)
One arm DB rows - 4 sets of 8 (allemaal met hetzelfde gewicht), daarna een double dropset voor 6-8 reps per drop
Wide grip cable row - 4 sets of 10 (allemaal met hetzelfde gewicht), daarna ook een dubbele dropset voor 8 reps per drop
Hyperextensions - 4 sets to failure met enkel bodyweight, dikke squeeze op elke rep.

Ben echt helemaal van de kaart na deze back workouts… Maar vandaag voelde ik me erg goed. Pomp was ook goed. Die eerste machine, de HS underhand grip pulldown, is er eentje die ik lange tijd een beetje genegeerd heb. Maar het is een fucking chille machine die je lats echt op een ideale manier belast mits uitgevoerd op de juiste manier (doe ze iso-lateraal trouwens). Ik houd deze er zeker in.

Gewicht rond 94,5… hopelijk zak ik deze week naar 93.
 
Mijn plannen gaan denk ik een beetje veranderen. In plaats van deze cut nog tot eind februari door te trekken, zit ik er toch sterk aan te denken om vanaf komende week al te beginnen met mijn groeifase. Voornaamste reden is dat ik niet echt gemotiveerd meer ben om nog 2 weken langer in een deficit te zijn :o Naarmate je leaner wordt, wordt het steeds lastiger om fucking gewicht te verliezen (no shit…). Ben immers ook zo goed als natty op 1ml test per week na :D Ik merk dat mijn lichaam moe is van de harde training en de deficit en shit, daardoor houd ik ook zichtbaar vocht vast, raak ik iedere ochtend als ik op de weegschaal stap gefrustreerd en zo kom je in een soort negatieve spiraal terecht. Kan natuurlijk nog wel 2 weken doortobben op deze manier en misschien nog 1kg verliezen ofzo, maar ja… wat is het nut daarvan vraag ik me af. Heb geen zin om nog 2 weken met tegenzin elke dag deze shit te doen. Iedereen in mijn omgeving zegt dat ik lean genoeg ben en dat ik gewoon moet gaan beginnen met een bulk. Ben zelf alleen best wel koppig en volhardend, maar in dit geval moet ik misschien maar beter toegeven en mijn plannen een beetje omgooien. Ik wil wel nog sowieso ff dit 6 weekse trainingsblok afmaken (zaterdag en zondag dus nog ff high volume trainen).

Vervolgens maandag de eerste keer test + primo (125mg test + 50mg primo 2x per week ga ik mee beginnen), even 2-3 dagen geen gym om een beetje te herstellen van alles, maar wel nog 40min cardio per dag blijven doen en op mijn restday calories (2250) blijven. Dan vanaf woensdag of donderdag, wanneer ik wat ben uitgerust, beginnen een nieuw 6-weeks trainingsblok, de cardio verlagen en voeding een beetje verhogen. Dan is mijn groeifase/blast dus “officieel” begonnen, lol.

Ben er trouwens van overtuigd dat als ik even een paar dagen niet train en ook daarna wanneer ik voeding weer wat verhoog etc. mijn gewicht wel weer gaat zakken :o Is in het verleden al vaker voorgekomen.

90kg ga ik dus helaas niet halen… maar misschien dat ik toch nog tot de 93kg ofzo kan komen wanneer al dat tyfuswater eraf is. Nu zit ik op 94,5 en het gaat maar niet naar beneden.
 
Laatst bewerkt:
Goed fysiek. Was dat maar evengoed als je doorzettingsvermogen
 
Je bent droog genoeg man, gewoon lekker gaan bouwen
Is ook beter voor je mentale gesteldheid
 
Back
Naar boven