MuscleMeat

Spambod's kuurlog (2 bezoekers)

Bezoekers in dit topic

  • Mijn doorzettingsvermogen is inderdaad waardeloos
    Als je aan wedstrijden gaat denken is dat je grootste uitdaging, je fysiek is niks mis mee maar je moet echt ook door “kut” periodes heen en dan bedoel ik het buiten adem en fatsig voelen tijdens een bulk en het platte en futloze gevoel bij een cut.

    Zet voor jezelf eens doelen en een coach zou je ook goed doen voor je mindset.
     
    Als je aan wedstrijden gaat denken is dat je grootste uitdaging, je fysiek is niks mis mee maar je moet echt ook door “kut” periodes heen en dan bedoel ik het buiten adem en fatsig voelen tijdens een bulk en het platte en futloze gevoel bij een cut.

    Zet voor jezelf eens doelen en een coach zou je ook goed doen voor je mindset.

    Mijn reactie op die mongool was sarcastisch he :o als er iemand doorzettingsvermogen heeft getoond in deze shit ben ik het wel als je ziet met wat voor een tegenslagen ik te maken heb / heb gehad qua gezondheid de afgelopen tijd. Maar goed lekker boeien verder.

    Maar om toch nog even inhoudelijk terug te komen op de materie: cutten voor een wedstrijd is denk ik toch heel anders dan “gewoon maar ff” cutten om vervolgens een bulk te kunnen beginnen. Er is geen harde deadline, geen concreet doel, geen druk, geen weight limit… Dat speelt denk ik allemaal erg mee in het koppie en dat is ook de reden dat ik nu zoiets heb van oke fuck dit, ik heb er genoeg van, ik ga bulken. :p
     
    Laatst bewerkt:
    Mijn reactie op die mongool was sarcastisch he :o als er iemand doorzettingsvermogen heeft getoond in deze shit ben ik het wel als je ziet met wat voor een tegenslagen ik te maken heb / heb gehad qua gezondheid de afgelopen tijd. Maar goed lekker boeien verder.

    Maar om toch nog even inhoudelijk terug te komen op de materie: cutten voor een wedstrijd is denk ik toch heel anders dan “gewoon maar ff” cutten om vervolgens een bulk te kunnen beginnen. Er is geen harde deadline, gewoon concreet doel, geen druk, geen weight limit… Dat speelt denk ik allemaal erg mee in het koppie en dat is ook de reden dat ik nu zoiets heb van oke fuck dit, ik heb er genoeg van, ik ga bulken. :p

    Je moet off season ook niet te diep willen cutten. Alleen maar meer kans dat je gains gaat verliezen. Gewoon naar een procentje of 10 is meer dan zat om goed te kunnen bulken. Gewoon niet sky high beginnen met je kcals uppen en weegschaal plus spiegel in de gaten houden.
     
    Als je niet gaat preppen voor een wedstrijd is heel diep cutten sowieso bullshit. Ja, natuurlijk is het bruut om te zien hoe je eruit ziet met minder vet etc, maar we weten allemaal dat het x100 moeilijker is om daadwerkelijke lbm aan te zetten en dat je ook niet oneindig kunt blasten om dit te realiseren. Gebruik de abuse jaren die je nog hebt om massa aan te zetten. Zo ver ik weet ben je nog relatief jong, dus nu kan het nog. En als je in de tussentijd merkt dat je te vadsig wordt gewoon even een mini-cut doen en vervolgens meteen weer focussen op massa aanzetten.
     
    (Poging tot) front double bicep van vanochtend

    C9B7B660-CA9F-461B-B169-4ED85E99BF16.jpeg
     
    Prima shot. Misschien nog proberen om je borst hoger te liften bij deze pose?


    Hoe staat je lat spread/ back double er bij?
     
    Mijn reactie op die mongool was sarcastisch he :o als er iemand doorzettingsvermogen heeft getoond in deze shit ben ik het wel als je ziet met wat voor een tegenslagen ik te maken heb / heb gehad qua gezondheid de afgelopen tijd. Maar goed lekker boeien verder.

    Maar om toch nog even inhoudelijk terug te komen op de materie: cutten voor een wedstrijd is denk ik toch heel anders dan “gewoon maar ff” cutten om vervolgens een bulk te kunnen beginnen. Er is geen harde deadline, geen concreet doel, geen druk, geen weight limit… Dat speelt denk ik allemaal erg mee in het koppie en dat is ook de reden dat ik nu zoiets heb van oke fuck dit, ik heb er genoeg van, ik ga bulken. :p
    Moet je echt niet als een aanval ofzo opnemen, tuurlijk menig ander waren al gestopt waar jij nog bent doorgegaan en ook genoeg tegenslagen gehad met vertering, gezondheid etc.

    Maar wat ik met de hele post bedoel is, dat we je weken geleden al zeiden je bent ready om een lean bulk in te gaan “verdoe je tijd niet” spaar dat mega droog gaan nou voor als je eens echt een wedstrijdprep/shoot of whatever gaat doen en nu halverwege je “streef“ gewicht gooi je alsnog de handdoek in de ring :p
     
    Moet je echt niet als een aanval ofzo opnemen, tuurlijk menig ander waren al gestopt waar jij nog bent doorgegaan en ook genoeg tegenslagen gehad met vertering, gezondheid etc.

    Maar wat ik met de hele post bedoel is, dat we je weken geleden al zeiden je bent ready om een lean bulk in te gaan “verdoe je tijd niet” spaar dat mega droog gaan nou voor als je eens echt een wedstrijdprep/shoot of whatever gaat doen en nu halverwege je “streef“ gewicht gooi je alsnog de handdoek in de ring :p

    Ja, true, maar meanwhile wel nog een paar kg eraf gekregen… 2 januari woog ik 98,5kg, nu 94,5 en in potentie nog een kilootje minder als dat excessieve vocht er nog een beetje af komt. In 6 weken tijd +- 4-5kg is denk ik een goede weight drop, dus heb mijn tijd er zeker niet mee verdaan imo. Nu gewoon lekker lean blijven en groeien en we zien wel waar het schip strandt over een paar maanden :)
     
    Ja, true, maar meanwhile wel nog een paar kg eraf gekregen… 2 januari woog ik 98,5kg, nu 94,5 en in potentie nog een kilootje minder als dat excessieve vocht er nog een beetje af komt. In 6 weken tijd +- 4-5kg is denk ik een goede weight drop, dus heb mijn tijd er niet mee verdaan imo. Nu gewoon lekker lean blijven en groeien en we zien wel waar het schip strandt over een paar maanden :)
    Waarom zou je wachten op dat laatste beetje vocht wat er met de eerste dag van een bulk alweer aanzit?
     
    Prima shot. Misschien nog proberen om je borst hoger te liften bij deze pose?


    Hoe staat je lat spread/ back double er bij?

    Ja mijn posing is echt kak :P maar zal eens kijken voor een front lat spread.

    Zoek volgende keer eens wat betere belichting, deze foto doet je fysiek niet echt goed. Hele mooie biceps ook. Is er een verschil tussen link & rechts qua omtrek?

    Leuke gym ook zo te zien, beetje jaloers.

    Wat omtrek betreft geen idee… wat ik wel weet is dat mijn ene biceps een iets andere aanhechting/shape heeft tov de andere, daarom dat het een beetje lijkt alsof de ene groter/peakier is dan de ander. Weinig aan te doen denk ik behalve ze beiden gewoon nog veel groter maken :P

    Jesus, die clown voeten. Je vriendin zal wel blij zijn.

    Misschien de angle ja, haha… Maatje 44-45 afhankelijk van het merk voor iemand van ca. 185cm is vrij gemiddeld denk ik toch? Of heb jij maat 39?
     
    Waarom zou je wachten op dat laatste beetje vocht wat er met de eerste dag van een bulk alweer aanzit?

    Wat versta je onder erop wachten? Ik denk gewoon dat als ik ff een paar dagen rust neem (wat sowieso de bedoeling was na 6 weken non stop full gas) ik nog een beetje water drop en dat ik dan een wat reeeler beeld krijg van mijn gewicht (voor wat het waard is, inderdaad…).

    Oh ja en overigens wil ik echt maar kcal increases van 5% per keer gaan implementeren deze bulk en ga ik primo gebruiken, dus het zal niet zo zijn dat ik van de een op de andere dag terug een vochtballon word :rolleyes:
     
    Nou, dit bedoelde ik dus. Nachtje écht goed uitgeslapen (10+ uur) en gisteren ook een relaxte dag gehad en net wakker geworden met 93,5kg. 1,5kg lichter dan gisteren en dan heb ik nog niet eens gepoept :rolleyes: Wel lekker dit. Opeens ook striations en cutz op me quads stuk beter zichtbaar.

    Anyways, vanavond voor het eerst sinds Oud en Nieuw een cheat. Ff Valentijnsdag vieren met de frau… maar wel rustig aan, geen binge, gewoon een beschaafde restaurant meal. Ben benieuwd of ik dan morgen weer die 1,5kg vocht eraan heb zitten. Mij kennende waarschijnlijk wel, lol.
     
    Ja mijn posing is echt kak :P maar zal eens kijken voor een front lat spread.



    Wat omtrek betreft geen idee… wat ik wel weet is dat mijn ene biceps een iets andere aanhechting/shape heeft tov de andere, daarom dat het een beetje lijkt alsof de ene groter/peakier is dan de ander. Weinig aan te doen denk ik behalve ze beiden gewoon nog veel groter maken :P



    Misschien de angle ja, haha… Maatje 44-45 afhankelijk van het merk voor iemand van ca. 185cm is vrij gemiddeld denk ik toch? Of heb jij maat 39?
    Maat 46 hier op 185, ik had 45 maar ze groeien nog steeds :roflol:
     
    Nou, eerste training van de groeifase en dus ook nieuwe trainingscyclus zit er op. Ging eigenlijk een beetje minder dan verwacht / gehoopt vandaag. Werd vanochtend wakker met een vrij grote weight drop, 93,0kg. Gisteren was nog gewoon mijn oude meal plan incl. 40min fasted cardio. Vanaf vandaag 40gr carbs per dag erbij, alleen op trainingsdagen weliswaar.

    Ik wil de komende tijd een beetje low volume proberen te trainen en wat meer de focus leggen op progress op de main lifts.

    Vandaag benen gedaan. Main lifts waren squats en hacks. Op de squat was de bedoeling 1 topset van 6-8 en 1 back off van 10-12. 3 weken geleden ofzo squatte ik nog 140x6 no problem na 120x6 en 130x6 te hebben gedaan, nu deed ik slechts een paar low rep sets voor de main set van 140 en haalde ik er maar 4. Wtf ook gewoon… Had eerlijk verwacht dat ik 7 of 8 ofzo zou kunnen. De back off was wel okay, 110 voor 10. Ben wat benen betreft altijd beter in reps dan in heavy weights.

    Vervolgens op de hacks 1 all out cluster set gedaan. Bedoeling was 8-10 reps de eerste “set”, daarna gewoon 2x tot failure of iig erg dicht tot. Gewicht was ook niet extreem zwaar ofzo, maar ik kon er maar 6, daarna 3 en daarna 2. 11 reps dus maar in totaal… beetje karig allemaal.

    Vervolgens nog 3 sets single leg leg press gedaan. Ook hier mezelf overschat qua gewicht. Bedoeling was 3x10-12, maar ik haalde maar 10/9/7 ofzo :o Heb er echt een tyfushekel aan als ik niet de juiste working weights pak, niks frustrerender dan dat. Soms heb je gewoon van die @%#]*{%{ dagen…

    Maar goed, level of effort was wel maximaal overal en dat is uiteindelijk toch het belangrijkste. En nu is er iig genoeg ruimte voor improvement de komende weken op alle lifts. Nu is het wachten totdat die extra calories en extra gear een beetje hun ding gaan doen en dan kan het feest beginnen.
     
    Laatst bewerkt:
    Maar goed, level of effort was wel maximaal overal en dat is uiteindelijk toch het belangrijkste. En nu is er iig genoeg ruimte voor improvement de komende weken op alle lifts. Nu is het wachten totdat die extra calories en extra gear een beetje hun ding gaan doen en dan kan het feest beginnen.
    Juist, nu kun je in ieder geval elke week flinke progressie gaan boeken. Ga je de gewichten en reps ook loggen dit keer? Ben wel benieuwd waar je over een tijdje staat qua reps/weights.
     
    Juist, nu kun je in ieder geval elke week flinke progressie gaan boeken. Ga je de gewichten en reps ook loggen dit keer? Ben wel benieuwd waar je over een tijdje staat qua reps/weights.

    Als daar interesse voor is, geen probleem. Log toch alle trainingen in me telefoon, kwestie van ff kopiëren.
     
    Back
    Naar boven