XXL Nutrition

Spambod's kuurlog

• Topic Starter Topic Starter
  • #4.281
Btw als eens gedacht aan low test high deca ?
zo hou je estrogenen lager ipv bijv bij 600/750mg test- 400mg Deca.

Daar ben ik geen voorstander van. Bijna iedereen die low test high deca (of elke andere anabolic) probeert, loopt vervolgens tegen allerlei nasty sides aan van die anabolic. Als de verhouding test/deca ruk is, kan je allerlei prolactine gerelateerde issues a la deca d*ck en lactaat uit je boobies krijgen… Lijkt mij niet chill. En dan hebben we het nog niet over de neurotoxiciteit en de invloed die het (blijkbaar) op mijn psychische toestand heeft, lol.
Meer dan 400mg van een anabolic compound ga ik daarom persoonlijk niet. Okay, misschien boldenone a 600mg maar dat is wel echt de max.

Daarnaast, test = test. Vanuit een gezondsheids- en veiligheidsperspectief imo altijd de beste keuze. Je weet wat je er aan hebt en wat er eventueel bij kan komen kijken. Daarom vind ik ook dat het altijd de basis moet zijn van een cycle.

Deca op 400mg kan prima ja, maar de test hoeft niet zo hoog te zijn als ik schreef. Ik bedoel niet 600-700mg deca als zgn high deca.

Veel kuren zijn 500mg test, 250-400deca maar je test kan ook lager zijn. heb zelf goede ervaring met 300mg Test E en 400mg Deca, en geen prolactine-gyno. od. zelfde nog eens gedaan op prop en npp. 200/300.

• #4.283
Hmm ja dat kan, maar op 300 test en 400 deca ga je geen monster worden.

Ik ben iets onder de 185 en woog vanochtend 100kg met abs. Niet dat ik ook maar enigszins huge ben or whatsoever, maar dat soort kuurtjes en doseringen zetten op een bepaald moment gewoon niet zo veel zoden meer aan de dijk. Als je echt thick wil worden moet je gewoon veel test gebruiken, dat is een feit. Niet voor niets dat bij elke prep coach van welk niveau dan ook het “instapniveau” voor mensen met wedstrijdambities rond de 1000-1500mg test is. En ja, dan is mijn 600mg ook wat weinig :hahaha: Maar ik ben een beetje een p*ssy en durf niet echt hoger dan die 600-750mg test te gaan.

Ik ben toch uitgegroeid tot 93kg shredded en 109kg @ 11%.
(waren niet de enige 2 kuurtjes:) )

• #4.288
Ah ja, ik verwachtte al zoiets. Het feit dat je geen foto’s van je topshape plaatst is eigenlijk al genoeg reden om jou en alles wat je zegt met een korrel zout te nemen.

Anyways, laten we weer over gaan tot de orde van de dag :p

Ah ja, ik verwachtte al zoiets. Het feit dat je geen foto’s van je topshape plaatst is eigenlijk al genoeg reden om jou en alles wat je zegt met een korrel zout te nemen.

Anyways, laten we weer over gaan tot de orde van de dag :p
Tja, ik train voor mezelf, niet om op SM maar te laten zien hoe goed ik groei od. Ik ben 52j en van de oude stempel. Verder als ik foto's plaats weet je niet of ik dat wel echt ben ;)
Net waar je waarde aan hecht natuurlijk.

Ik ben toch uitgegroeid tot 93kg shredded en 109kg @ 11%.
(waren niet de enige 2 kuurtjes:) )
Uiteraard zijn er uitzonderingen. Lee priest pakte op z'n hoogst 500 mg aas en Coleman was zelfs natty. De simpele stervelingen waar 99.9999% van de bodybuilding wereld uit bestaat zullen echter het best groeien op hoge(re) doseringen test.

Uiteraard zijn er uitzonderingen. Lee priest pakte op z'n hoogst 500 mg aas en Coleman was zelfs natty. De simpele stervelingen waar 99.9999% van de bodybuilding wereld uit bestaat zullen echter het best groeien op hoge(re) doseringen test.
je kunt ook gainen met af en toe een kuurtje, als je geen haast hebt. Voordeel bij mij was waarschijnlijk ook dat ik al 12j naturel PL deed vooraf. Toen ben ik me pas gaan richten op BB, en kuren.

Thanks spambod & vypaw voor het levend houden van de kuurlogs. Hoop jullie 120kg binnenkort en 10%. :bierbang::bierbang::bierbang::bierbang::bierbang::bierbang:

• #4.293
Vandaag echt een lekkere leg day gehad. Had de gym ook helemaal voor mezelf. Eventjes de barbell squats/hack squats/leg presses gelaten voor wat ze zijn en wat andere oefeningen gedaan. Vooral die smith squats voelen zó lekker, pff. Itt barbell squats kan je veel preciezer je quads targetten door een minder wijde stance te nemen, langzamer naar beneden te gaan en echt dmv je quads explosief omhoog te komen. Met regular squats, vooral als je zwaarder gaat, voelt het toch meer als een soort full body exercise waar je met alles wat je hebt omhoog probeert te komen ipv alleen maar met je quads. Het is moeilijk uit te leggen, het is echt een MMC-dingetje :p

Tegenwoordig freestyle ik gewoon heel de trainingsopzet. Voorheen schreef ik van tevoren altijd op wat ik zou gaan doen, hoeveel sets en reps blabla. Nu is het allemaal puur intuïtief en dat voelt heel fijn en bevrijdend ofzo. Inmiddels heb ik genoeg trainings ervaring en fantasie om ter plekke een beetje te verzinnen hoe en wat.

1. Lying leg curl (2 min)
*Find a weight that is a tough 8 and do 3 sets with that weight.
WS: 74 x 8 / 8 / 8
2. Cybex smith squat (2 min)
*Do sets of 8 until you barely can get 8. After your last set, rest for 3 min, reduce the weight by 30% and do 1 all out set.
WS: 110x8 - 120x8 - 130x8 - 90x15
3. Barbell split squats (2 min)
*Do 4 sets of 8 with each leg. Alternate the leg you start with on each set!
WS: 50 x 8rl / 8lr / 8rl / 8lr
4. Leg extensions (2 min)
*Do 4 sets of 12 with a 1-2sec hold on top of each rep. Point your toes up. After the last set of 12, pump out as many partials as possible with your toes pointing down!
WS: 47 x 12 / 12 / 12 / 12 + 20p
5. Barbell romanian deadlift (1,5 min)
*Do 3 sets of 12 here. Slow and controlled negatives and a full ROM with a good glute/ham squeeze on top of each rep.
WS: 100 x 12 / 12 / 12

• #4.294
Doe nu bijna 5 weken een split van 3-1-3-1/2 met 2x chest en 2x back en ik moet zeggen dat ik aardig vermoeid ben de laatste tijd. Gewoon fucked up, overal stijf en stram, niet altijd zin meer om te trainen, moeilijk uit bed komen etc. Is denk ik normaal ook, meestal doet men dat soort high frequency trainingsblokken maar voor een week of 4-6.

Omdat ik mentaal geen normale deload kan doen met fatsoenlijke rust etc zit ik er aan te denken om als een soort van deload te switchen naar een bro split voor een paar weken :p Dus wat kortere trainingen, minder volume en ook minder frequentie. En zo kan ik alsnog elke dag of bijna elke dag trainen. Enige wat ik wel een beetje kut vind zijn gewoon die dagen waarop je alleen maar schouders ofzo komt doen :o vind dat eigenlijk niet echt een volwaardige fatsoenlijke training… Maar voor een soort deload periode misschien wel eens goed… zo pak je toch meer rust en belast je je lichaam minder dan wanneer je 3 bodyparts traint per sessie. Wie weet groei ik er wel lekker op.

Doe nu bijna 5 weken een split van 3-1-3-1/2 met 2x chest en 2x back en ik moet zeggen dat ik aardig vermoeid ben de laatste tijd. Gewoon fucked up, overal stijf en stram, niet altijd zin meer om te trainen, moeilijk uit bed komen etc. Is denk ik normaal ook, meestal doet men dat soort high frequency trainingsblokken maar voor een week of 4-6.

Omdat ik mentaal geen normale deload kan doen met fatsoenlijke rust etc zit ik er aan te denken om als een soort van deload te switchen naar een bro split voor een paar weken :p Dus wat kortere trainingen, minder volume en ook minder frequentie. En zo kan ik alsnog elke dag of bijna elke dag trainen. Enige wat ik wel een beetje kut vind zijn gewoon die dagen waarop je alleen maar schouders ofzo komt doen :o vind dat eigenlijk niet echt een volwaardige fatsoenlijke training… Maar voor een soort deload periode misschien wel eens goed… zo pak je toch meer rust en belast je je lichaam minder dan wanneer je 3 bodyparts traint per sessie. Wie weet groei ik er wel lekker op.
Ik groei prima op een bro split en dat taxt m'n lichaam meer dan een ppl schema tbh.

• #4.296
Je kunt ook je zwakke spiergroepen 2x pw trainen en sterke spiergroepen 1x. Ik doe nu bijvoorbeeld:

Maandag Rust
Dinsdag Borst + schouders + triceps
Woensdag Hamstrings + rug + kuiten
Donderdag Triceps + biceps
Vrijdag Rust
Zaterdag Schouders + rug + biceps
Zondag Quads + kuiten

Schouders zijn trouwens niet zwak maar hebben heel laag volume vandaar 2x per week.

Chille split. Hoe zien die sessies op woensdag en zaterdag er dan ongeveer uit?

• #4.297
Dag vrienden.

Het is inmiddels weer zondagavond, dat wil dus zeggen weer een week achter de rug. Nog een week minder te leven.

Afgelopen week (net als de week ervoor) at ik 4800 kcal op trainingsdagen en 4100 op rustdagen. Hoewel ik dus al 2 weken op hetzelfde niveau zit qua calorieën, is mijn gewicht deze week gemiddeld nog met een hele kilo gestegen. Het vorige weekgemiddelde was 99,24, tegenover 100,21 deze week. Dat is best veel. Zeker gezien hoe traag de weight gain de eerste paar weken/maanden van de bulk ging.

Nou is het vervelende dat deze weight gainzz 100% puur vocht zijn. Een paar dagen geleden woog ik nog heel stabiel 99 nogwat, vervolgens word ik ‘s ochtends wakker en weeg ik dik over de 101. Vervolgens blijft dit een paar dagen zo. Tsja, daarvan schiet zo’n gemiddelde natuurlijk flink omhoog. En ik geloof niet dat je in een paar dagen 1,5kg vet kan gainen. Ook voel je je niet echt lekker over jezelf als je in de spiegel kijkt op zulke ochtenden.

Maar okay, ik weet dat dit min of meer inherent is aan bulken met test / deca etc. en ik weet ook dat ik hier nu eenmaal erg gevoelig voor ben. Niks aan te doen dus…

Maar mijn vraag is eigenlijk min of meer: wat doe je nu in zulke situaties met je calories? Ik WEET dat ik gewoon superveel vocht vasthoud en dat ik nog gewoon in zeer degelijke shape ben, maar 200 calories adden na een week waarin je sowieso al 1kg bent aangekomen voelt ook niet echt goed. Dalijk ben ik volgende week 103 ofzo en voor je het weet ben je weer zo’n vet opgezwollen varken zonder ook maar enig spoor van abs of veins of wat dan ook.

Maar aan de andere kant: ik heb echt een sicke eetlust momenteel. Vertering is supergoed. Nog nooit zo goed geweest. Nu op 4800 kcal per dag zit ik nog steeds na elke meal te denken van goh, ik zou eigenlijk nog wel wat meer op kunnen. Moet ik daar gebruik van maken? Moet ik gewoon skitta hebben aan die bloat kilo meer of minder en gewoon food blijven uppen eens in de 2 weken ofzo om HUGE te worden? Of moet ik toch een beetje voorzichtig / conservatief blijven om toch een enigszins respectabele shape te behouden?

Alvast bedankt,

Spambod.

P.S. Ik neem alleen maar advies aan van iedereen die groter is dan ik.

Laatst bewerkt:
Hoe groot ben jij dan ?
minder junkfood helpt nog wel eens 🥳

• #4.300
Hoe groot ben jij dan ?
minder junkfood helpt nog wel eens 🥳

Ja kijk dit bedoel ik dus. Dit zijn adviezen waar je geen reet aan hebt.

Het maakt niet uit wat ik eet. Of het kip met rijst is zonder ook maar een beetje saus er op of ik eet pelmeni met een kilo mayonaise er overheen; ik houd toch vocht vast als een malle door de middelen die ik gebruik.

Mijn vraag is ook niet hoe ik van die bloat af kom want daar is geen antwoord op.

Terug
Naar boven