Dag vrienden.
Het is inmiddels weer zondagavond, dat wil dus zeggen weer een week achter de rug. Nog een week minder te leven.
Afgelopen week (net als de week ervoor) at ik 4800 kcal op trainingsdagen en 4100 op rustdagen. Hoewel ik dus al 2 weken op hetzelfde niveau zit qua calorieën, is mijn gewicht deze week gemiddeld nog met een hele kilo gestegen. Het vorige weekgemiddelde was 99,24, tegenover 100,21 deze week. Dat is best veel. Zeker gezien hoe traag de weight gain de eerste paar weken/maanden van de bulk ging.
Nou is het vervelende dat deze weight gainzz 100% puur vocht zijn. Een paar dagen geleden woog ik nog heel stabiel 99 nogwat, vervolgens word ik ‘s ochtends wakker en weeg ik dik over de 101. Vervolgens blijft dit een paar dagen zo. Tsja, daarvan schiet zo’n gemiddelde natuurlijk flink omhoog. En ik geloof niet dat je in een paar dagen 1,5kg vet kan gainen. Ook voel je je niet echt lekker over jezelf als je in de spiegel kijkt op zulke ochtenden.
Maar okay, ik weet dat dit min of meer inherent is aan bulken met test / deca etc. en ik weet ook dat ik hier nu eenmaal erg gevoelig voor ben. Niks aan te doen dus…
Maar mijn vraag is eigenlijk min of meer: wat doe je nu in zulke situaties met je calories? Ik WEET dat ik gewoon superveel vocht vasthoud en dat ik nog gewoon in zeer degelijke shape ben, maar 200 calories adden na een week waarin je sowieso al 1kg bent aangekomen voelt ook niet echt goed. Dalijk ben ik volgende week 103 ofzo en voor je het weet ben je weer zo’n vet opgezwollen varken zonder ook maar enig spoor van abs of veins of wat dan ook.
Maar aan de andere kant: ik heb echt een sicke eetlust momenteel. Vertering is supergoed. Nog nooit zo goed geweest. Nu op 4800 kcal per dag zit ik nog steeds na elke meal te denken van goh, ik zou eigenlijk nog wel wat meer op kunnen. Moet ik daar gebruik van maken? Moet ik gewoon skitta hebben aan die bloat kilo meer of minder en gewoon food blijven uppen eens in de 2 weken ofzo om HUGE te worden? Of moet ik toch een beetje voorzichtig / conservatief blijven om toch een enigszins respectabele shape te behouden?
Alvast bedankt,
Spambod.
P.S. Ik neem alleen maar advies aan van iedereen die groter is dan ik.