XXL Nutrition

Spambod's kuurlog

Ja kijk dit bedoel ik dus. Dit zijn adviezen waar je geen reet aan hebt.

Het maakt niet uit wat ik eet. Of het kip met rijst is zonder ook maar een beetje saus er op of ik eet pelmeni met een kilo mayonaise er op; ik houd toch vocht vast als een malle door de middelen die ik gebruik.
Ik niet, en dat maakt geen f**k uit hoe groot iemand is !
ik ga pas vocht vasthouden bij meer zout eten en junkfood.

Goede eetlust = gebruik van maken aangezien dat vroeg of laat aanzienlijk minder word. Je bent lean genoeg om die extra kgs te pakkken, boeien dat je wat vet aankomt dat cut je er vanzelf wel weer af. Nu kan je gainen in de bulk en zou elke kg pakken die je kunt!

Jou eetlust die nu goed is zou ik maximaal benutten door 500 kcal boven onderhoud ed te eten indien je nu 200/300 boven onderhoud eet.

Goede eetlust = gebruik van maken aangezien dat vroeg of laat aanzienlijk minder word. Je bent lean genoeg om die extra kgs te pakkken, boeien dat je wat vet aankomt dat cut je er vanzelf wel weer af. Nu kan je gainen in de bulk en zou elke kg pakken die je kunt!

Jou eetlust die nu goed is zou ik maximaal benutten door 500 kcal boven onderhoud ed te eten indien je nu 200/300 boven onderhoud eet.
Eigenlijk het advies wat je mij gaf Spambod, gewoon doen want je bent idd lean genoeg
Denk dat je jezelf eerder mentaal nu loopt op te fucken
Credentials:
1652633834949.png

• Topic Starter Topic Starter
  • #4.305
Haha zie je spambot ooit clean eten?

80-90% van mijn meals zijn gewoon clean hoor.

Stel ik eet 5000kcal per dag verspreid over 5 meals; dat is 1000kcal per meal.

Als ik 150gr rijst eet met een klontje boter erdoorheen en 250gr kip heb ik ongeveer 800 kcal ofzo. Om die extra 200 dan nog binnen te krijgen eet ik dan wel eens Oreo’s of een stroopwafel of een boterham met nutella ofzo. Waar ik op dat moment zin in heb.

Sinds ik dat zo ben gaan doen, heb ik een veel betere eetlust en bijna geen tot geen verteringsproblemen meer. En het leven is een stuk aangenamer als je ook af en toe wat lekkers eet. Voorheen was ik echt zo’n wannabe hardcore mongooltje die dan 200gr rijst ging eten ipv 150 en er nog 2 eetlepels olijfolie in gooide. Uiteindelijk heeft dat niks anders opgeleverd dan miserie.

Dag vrienden.

Het is inmiddels weer zondagavond, dat wil dus zeggen weer een week achter de rug. Nog een week minder te leven.

Afgelopen week (net als de week ervoor) at ik 4800 kcal op trainingsdagen en 4100 op rustdagen. Hoewel ik dus al 2 weken op hetzelfde niveau zit qua calorieën, is mijn gewicht deze week gemiddeld nog met een hele kilo gestegen. Het vorige weekgemiddelde was 99,24, tegenover 100,21 deze week. Dat is best veel. Zeker gezien hoe traag de weight gain de eerste paar weken/maanden van de bulk ging.

Nou is het vervelende dat deze weight gainzz 100% puur vocht zijn. Een paar dagen geleden woog ik nog heel stabiel 99 nogwat, vervolgens word ik ‘s ochtends wakker en weeg ik dik over de 101. Vervolgens blijft dit een paar dagen zo. Tsja, daarvan schiet zo’n gemiddelde natuurlijk flink omhoog. En ik geloof niet dat je in een paar dagen 1,5kg vet kan gainen. Ook voel je je niet echt lekker over jezelf als je in de spiegel kijkt op zulke ochtenden.

Maar okay, ik weet dat dit min of meer inherent is aan bulken met test / deca etc. en ik weet ook dat ik hier nu eenmaal erg gevoelig voor ben. Niks aan te doen dus…

Maar mijn vraag is eigenlijk min of meer: wat doe je nu in zulke situaties met je calories? Ik WEET dat ik gewoon superveel vocht vasthoud en dat ik nog gewoon in zeer degelijke shape ben, maar 200 calories adden na een week waarin je sowieso al 1kg bent aangekomen voelt ook niet echt goed. Dalijk ben ik volgende week 103 ofzo en voor je het weet ben je weer zo’n vet opgezwollen varken zonder ook maar enig spoor van abs of veins of wat dan ook.

Maar aan de andere kant: ik heb echt een sicke eetlust momenteel. Vertering is supergoed. Nog nooit zo goed geweest. Nu op 4800 kcal per dag zit ik nog steeds na elke meal te denken van goh, ik zou eigenlijk nog wel wat meer op kunnen. Moet ik daar gebruik van maken? Moet ik gewoon skitta hebben aan die bloat kilo meer of minder en gewoon food blijven uppen eens in de 2 weken ofzo om HUGE te worden? Of moet ik toch een beetje voorzichtig / conservatief blijven om toch een enigszins respectabele shape te behouden?

Alvast bedankt,

Spambod.

P.S. Ik neem alleen maar advies aan van iedereen die groter is dan ik.
Je hoeft ook niet elke week te verhogen in kcals… wat leidend is is wat er in de gym gebeurd… maak je nog progressie in je lifts? zo ja, verander geen zak aan wat je doet. De weegschaal blijft nooit constant, meer stress, slechtere slaap of slechtere vertering resultaat gelijk in meer vocht. Dan heb ik het nog niet over waterinname en andere dingen die je kunt manipuleren.

Hou het basic, dat werkt meestal het beste. Een goeie shape behouden tijdens het bulken wil iedereen, maar heel realistisch er komt een moment dat je er iets overheen moet gaan wil je gains blijven maken en naar een level waar 95% van de mensen het niet toe redt.

Hoe lang terug heb je deca geintroduceerd? Als dat nog aan het opbouwen is dan bouwt de hoeveelheid vocht die je vasthoud logischerwijs ook nog op.

In mijn ogen: Weekje aankijken. Je gemiddelde gewicht is immers omhoog en je wilt niet dat het te snel gaat.

80-90% van mijn meals zijn gewoon clean hoor.

Stel ik eet 5000kcal per dag verspreid over 5 meals; dat is 1000kcal per meal.

Als ik 150gr rijst eet met een klontje boter erdoorheen en 250gr kip heb ik ongeveer 800 kcal ofzo. Om die extra 200 dan nog binnen te krijgen eet ik dan wel eens Oreo’s of een stroopwafel of een boterham met nutella ofzo. Waar ik op dat moment zin in heb.

Sinds ik dat zo ben gaan doen, heb ik een veel betere eetlust en bijna geen tot geen verteringsproblemen meer. En het leven is een stuk aangenamer als je ook af en toe wat lekkers eet. Voorheen was ik echt zo’n wannabe hardcore mongooltje die dan 200gr rijst ging eten ipv 150 en er nog 2 eetlepels olijfolie in gooide. Uiteindelijk heeft dat niks anders opgeleverd dan miserie.
Dat valt idd wel mee, is boter in rijst lekker?

-

Laatst bewerkt:
  • #4.312
Hoe lang kan je pre loaded slin pins bewaren en vervolgens gebruiken zonder er aan dood te gaan?

Ze hebben altijd verticaal / rechtop gestaan in een glas en met genoeg lucht erin, dus de olie is nooit in aanraking geweest met het rubbere gedeelte van de plunjer. Daar zit het luchtbelletje, zeg maar.

Ik heb voorheen wel eens per ongeluk slin pins horizontaal / liggend bewaard en toen had ik dus dat dat rubbere gedeelte helemaal was uitgezet door het langdurige contact met de olie. Die shit heb ik toen maar weggegooid want ik durfde het niet meer te zetten, lol.

In cruise maak ik ze rustig een week of 5 vooruit en ik leef nog.

Hoe lang kan je pre loaded slin pins bewaren en vervolgens gebruiken zonder er aan dood te gaan?

Ze hebben altijd verticaal / rechtop gestaan in een glas en met genoeg lucht erin, dus de olie is nooit in aanraking geweest met het rubbere gedeelte van de plunjer. Daar zit het luchtbelletje, zeg maar.

Ik heb voorheen wel eens per ongeluk slin pins horizontaal / liggend bewaard en toen had ik dus dat dat rubbere gedeelte helemaal was uitgezet door het langdurige contact met de olie. Die shit heb ik toen maar weggegooid want ik durfde het niet meer te zetten, lol.
Ligt oa aan de olie, eo smelt alles weg.

Waarom zou je zolang vooruit klaarmaken? Gewoon 1 zakje van 10 slinpins per keer, heb je 5 weken bij 2x weeks injecteren.

Was je de tel kwijtgeraakt met back loaden.

• #4.318
Terug
Naar boven