AndroidHealthClinic

Spambod's kuurlog

Bezoekers in dit topic

Ik kan dit ook beamen en heb zowel mijn gear laten testen bij janoshik en mijn bloedwaarden laten testen? Dat mijn oestrogeen verder stijgt?
Even buiten de tests van Janoshik om een paar dingen.

Je oestradiolwaarde stijgt (en daalt) - ongeveer - parallel met je testosteronwaarde. Het is daarom van belang wanneer je je bloedonderzoek doet relatief aan je laatste injectie als je de resultaten onderling wilt vergelijken. Als je de ene meting 24 uur na je laatste injectie hebt gedaan, en de andere 48 uur, dan zal bij de eerste de waarde (meestal) hoger liggen. (Ik zeg niet dat dit ook voor jou geldt dat je dat niet exact getimed hebt, maar even in het algemeen als informatie hier.)

De reden waarom ik meestal schrijf komt doordat bloedonderzoek niet accuraat is. De oestradiolwaarde wordt bijna altijd bepaald met een immunoassay, deze kent redelijke variatie van meting tot meting. Je kunt tweemaal exact hetzelfde bloedmonster testen, en er zullen zelden twee identieke waardes uitkomen. Dat verschilt vaak al zo'n 10-15% van elkaar, en in sommige gevallen nog wel flink meer (30%+). En dan hebben we het over exact hetzelfde bloed. Daarbij komt ook dat het dan echt door hetzelfde laboratorium gedaan moet worden met dezelfde assay, anders kan die spreiding nog groter zijn. Voor fysiologische testosteronwaardes kan dit een verschil opleveren - in het ergste geval - van bijna 200% (9.6 nmol/L vs 25,8 nmol/L). Zie ook mijn artikel hierover. Ik ken de data niet voor oestradiolassays, maar die zullen zeer vergelijkbaar zijn (steroïdhormoon met zeer vergelijkbare structuur) en eerder nóg minder accuraat omdat de concentraties een stuk lager liggen. Precies om dit soort redenen is een studie veel betrouwbaarder: de tests worden gedaan door hetzelfde lab met dezelfde assay, en door veel proefpersonen te hebben en deze te randomiseren streept de overige variatie elkaar weg. Het is belangrijk om dit in het achterhoofd te houden wanneer je bloedwaardes van 2 periodes binnen een individu met elkaar vergelijkt.

Tenslotte; de oestradiolwaardestijging vlakt af, maar ik zeg niet dat er absoluut geen enkele stijging meer plaatsvindt. Het zit alleen zo dat die verdere stijging relatief klein is. Van 100 mg naar 600 mg testosteronenanthaat wekelijks stijgt het oestradiol een veelvoud. Gooi je er nog een paar 100 mg bij dan is de verdere stijging verhoudingsgewijs heel gering.

Excuus voor de mogelijke logvervuiling Spambod, zeg het gerust als ik moet oprotten naar Siberië.
 
Laatst bewerkt:
Gezien hoe ik er nu uitzie en hoe het gaat, heb ik besloten om toch maar zo’n stapsgewijze, conservatieve “blast” te doen de komende maanden. Ik ben nu 3 weken echt goed aan het trainen en eten en voel me top en zie dat me lichaam gelijk goed adapteert. Ik ben voller en groter aan het worden en na een lange nacht slapen waarin ik al het vocht (500 carbs per dag) uitpis, lijk ik nog best aardig lean ook. En ik heb constant honger. Dat is in mijn geval zeer zeldzaam en ook echt een teken dat alles goed gaat, lol.

Vanaf volgende week doe ik 1 injectie van 150mg sustanon per week erbij, dus van 300 naar 450 in totaal. En ik zal wat calories adden. Nu zijn het er 3000 en dat is opzich wel genoeg voor nu, maar meer gear betekent toch ook meer calories om er optimaal profijt van te hebben.

Morgenochtend ga ik trouwens eens kijken naar een andere gym hier in de buurt. Hoewel ik nu in zowat de beste gym in de stad train, is het altijd mijn droom geweest om een abo bij meerdere gyms te hebben, lol. Nu ik in Moskou woon en keuze heb uit een hoop gyms in de buurt kan ik me droom eindelijk verwezenlijken. Lijkt me gewoon gaaf om een beetje afwisseling te hebben qua omgeving, machines etc etc.

Nu ik bespaar op gear kan ik ook meer geld uitgeven aan gyms, lol.
 
Nog een AI er bij of ga je voor de captain bloat face
 
Nog een AI er bij of ga je voor de captain bloat face

Ja geen idee nog eigenlijk. Ik denk dat op 450 test de bloat wel mee zou moeten vallen. Zeker nu ik er op 300 vrijwel geen last van heb ondanks ook vrij hoge carbs. Maar mocht het hinderlijk worden en mocht mijn fysiek helemaal vervagen dan is het wel te overwegen, 2x pw een halve tab ofzo

Ik heb nog een zooitje anastrazole liggen…
 
Je kunt ook eerst overwegen om je voeding wat aan te passen als je op 450mg toch wat meer vocht vasthoudt. Gelijk naar een AI grijpen is in de meeste gevallen overbodig.
 
Je kunt ook eerst overwegen om je voeding wat aan te passen als je op 450mg toch wat meer vocht vasthoudt. Gelijk naar een AI grijpen is in de meeste gevallen overbodig.
Of een beetje mast/primo erbij. Heb nog nooit een AI gebruikt.
 
Je kunt ook eerst overwegen om je voeding wat aan te passen als je op 450mg toch wat meer vocht vasthoudt. Gelijk naar een AI grijpen is in de meeste gevallen overbodig.
Jij hebt makkelijk lullen met je gram test zonder ai ;)
Of een beetje mast/primo erbij. Heb nog nooit een AI gebruikt.
Kan ook idd, ga daar zelf niet lekker op.
 
Je kunt ook eerst overwegen om je voeding wat aan te passen als je op 450mg toch wat meer vocht vasthoudt. Gelijk naar een AI grijpen is in de meeste gevallen overbodig.

Mijn ervaring is dat als je gevoelig bent voor waterretentie er niet veel aan te doen valt met het veranderen van voeding.

Misschien als je hamburgers en shit eet, maar in een gewoon clean bb dieet met basic shit zoals rijst, kip en vis valt niet heel veel te veranderen wat dat betreft.

Het enige wat een beetje helpt is in hoge doseringen magnesium nemen. Dit heeft een vochtafdrijvend effect.

Maar ik heb het met je eens dat AI’s rotzooi zijn… maar soms kan het niet anders.
 
Ja geen idee nog eigenlijk. Ik denk dat op 450 test de bloat wel mee zou moeten vallen. Zeker nu ik er op 300 vrijwel geen last van heb ondanks ook vrij hoge carbs. Maar mocht het hinderlijk worden en mocht mijn fysiek helemaal vervagen dan is het wel te overwegen, 2x pw een halve tab ofzo

Ik heb nog een zooitje anastrazole liggen…
Zou dan liever exemestaan nemen,(aromasin)
 
Lees steeds meer dat Aro mensen hun estro blijvend verneukt na langdurig gebruik. Iets om rekening mee te houden.
Ligt ook aan dosis en wat je zegt termijn. Is met Ari niet anders
 
Van Aromasin krijg je haaruitval.
 
Lees steeds meer dat Aro mensen hun estro blijvend verneukt na langdurig gebruik. Iets om rekening mee te houden.
Heb je daar een bron van oid? Ben wel benieuwd. Maar ben vanzins om primo toe te voegen ipv een ai
 
Ari krijg je toch een rebound van als je ermee stopt?
Met alle Ai, ook van primo en mast hoor je dat mensen kalend worden. Ik weet alleen dat Aro het ‘gezondst‘ voor je is. Vaak heb je aan kwartje eod genoeg. Je kunt wel alles willen blokken, maar als je E2 niet echt hoog gemeten is lijkt het me totaal zinloos. Meten=weten en wat iemand er tegen neemt, tja. Alles heeft voor dan wel mogelijke nadelen.

zijn wel studies van vrouwen met borstkanker te vinden, waar dit is getest.

1: je praat over zieke vrouwen
2: zijn hen gebruikte dosis veel hoger dan wij zouden nemen.
 
Met alle Ai, ook van primo en mast hoor je dat mensen kalend worden. Ik weet alleen dat Aro het ‘gezondst‘ voor je is. Vaak heb je aan kwartje eod genoeg. Je kunt wel alles willen blokken, maar als je E2 niet echt hoog gemeten is lijkt het me totaal zinloos. Meten=weten en wat iemand er tegen neemt, tja. Alles heeft voor dan wel mogelijke nadelen.
Heb het over vochtrebound.

Kalend heb ik nog niks van gemerkt na een jaar test en AI(primo) terwijl ik alle genen ervoor heb om kaal te worden.
 
Heb het over vochtrebound.

Kalend heb ik nog niks van gemerkt na een jaar test en AI(primo) terwijl ik alle genen ervoor heb om kaal te worden.
Ik ook, deel na de komma gaat over Primo en mast.
de één is gevoeliger dan de ander, net als reactie op Ai. Gaat mij er meer om dat Spam zegt; ik heb nog shitload aan Arimidex liggen... ik heb zelf nog dikke bos haar
 
Afgelopen week gemiddeld een halve kilo afgevallen, terwijl het toch de bedoeling was om beetje bij beetje wat te gainen. Loop ook echt met best wel erge eetlust rond de afgelopen weken. Vanaf morgen dus 50gr carbs erbij.

Trainingen gaan wel echt vrij sick. Workouts duren soms 2 uur en ik heb gewoon zelfs nog op de laatste oefeningen een goede pomp. Alles voelt gewoon goed.

Dus gear sowieso voor komende week nog onveranderd, 300 sust. Vanaf de week erna wil ik naar 450.

Macro’s zijn nu 35 fat, 500 carbs en 250 proteinzz. Iets van 3300 kcal.

Merk trouwens dat als je helemaal geen vet toevoegt in je dieet de vertering veel beter en sneller is en ik voel me gewoon beter. Het enige “nadeel” is dus dat het allemaal zo snel gaat dat je meals je helemaal niet vullen. Maar misschien is dat ook wel goed juist
 
Low fat gaat me ook heel goed af. Zalig gevoel om degelijke porties te eten die zo door je schuiven.
 
Back
Naar boven