MuscleMeat

Spambod's kuurlog

• Topic Starter Topic Starter
  • #4.961
Even een vraagje aan jullie: ik heb de laatste tijd best wel vervelende tendinitis aan mijn bicep tendon. Ik heb hier al jarenlang op en af last van… meestal als ik een blast met deca deed voor een paar maanden ging het vanzelf weer weg voor een poos. Maar nu heb ik geen zin om met deca te kuren, als in 400mg ofzo.

Maar als ik nu 100mg per week toevoeg, denken jullie dat dit kan helpen? Heeft iemand ervaring met low dose deca puur voor tendons en joints?

Even een vraagje aan jullie: ik heb de laatste tijd best wel vervelende tendinitis aan mijn bicep tendon. Ik heb hier al jarenlang op en af last van… meestal als ik een blast met deca deed voor een paar maanden ging het vanzelf weer weg voor een poos. Maar nu heb ik geen zin om met deca te kuren, als in 400mg ofzo.

Maar als ik nu 100mg per week toevoeg, denken jullie dat dit kan helpen? Heeft iemand ervaring met low dose deca puur voor tendons en joints?
Zelf geen ervaring mee maar ken online wel wat guys die 100mg per week NPP hebben toegevoegd om hun pijntjes weg te laten nemen

Dus qua minimum effective dosage zit je wel goed daarmee lijkt mij

NPP ;)

• #4.964
Maar als ik 100mg npp toevoeg moet ik dat dus gaan verdelen over 3-4 injecties van 0,25ml :o

Dacht zelf meer aan deca omdat ik dat gewoon eens per week kan injecteren zonder van die kutschommelingen

Halverwege de bulk 100mg npp toegevoegd en laatste paar weken verhoogd naar 150mg puur als ondersteuning voor de gewrichten aangezien die wel wet te verduren krijgen.

Maar als ik 100mg npp toevoeg moet ik dat dus gaan verdelen over 3-4 injecties van 0,25ml :o

Dacht zelf meer aan deca omdat ik dat gewoon eens per week kan injecteren zonder van die kutschommelingen
ja ik heb ook 100 npp vanaf volgende week maar ik microdose. dus prik elke dag met een insuline naaldje.

Uit eigen ervaring(en van veel andere op boards) werkt deca beter voor de gewrichten/pezen dan NPP bij velen.

En ja, 100mg kan zeker helpen. 200mg zit je helemaal safe(voor alle eventuele joint benefits).

• #4.972
Eventjes een trainingstechnisch iets wat ik even wilde aankaarten…

Ik ben van plan om de komende maand ofzo alleen maar flat en (een hele kleine) decline te hanteren op alle chest oefeningen. De laatste paar weken begon mij erg op te vallen dat ik na zowat elke incline move (ook al was het maar een minimale incline) niet echt die superlekkere chest pump kreeg. Ook de volgende dag was ik echt amper sore in mijn chest. Misschien alleen een klein beetje stram in de gleuf net onder je sleutelbeen, maar meer ook niet.

Eergisteren daarentegen deed ik alleen maar flat (flat db, flat bb en flat machine) presses en de pomp was crazy en ik ga nu al de tweede dag kapodt van de spierpijn echt over de gehele pec muscle… van onder tot boven.

Nu is DOMS niet per se een graadmeter van spiergroei of wat dan ook, maar het is wel een indicator van welk (deel) van de spier je nu eigenlijk hebt belast tijdens de training.

Eigenlijk ben ik altijd een beetje meegegaan met de general consensus dat als je flinke pecs wil hebben van boven tot onder je meer moet focussen op incline blabla… maar blijkbaar gaat dit dus niet op voor iedereen. Misschien komt het doordat ik vrij goed ontwikkelde (front) delts heb die in die incline de boel overnemen van de pecs, of doordat ik van die lange apenarmen heb, geen idee..

Ik ben benieuwd of mijn pecs nu beter gaan groeien als ik die incline compleet eruitgooi voor een tijd en alleen op flat focus.

Decline presses kan ik overigens eigenlijk alleen met dumbbells doen omdat ik met een barbell last heb van me schouder. Decline flyes doe ik wel al regelmatig, voelt altijd heel nice ook.

Laatst bewerkt:
Slight decline db press is ook chill. 1 of 2 bumperplates onder het bankje leggen. Zo kun je hem ook in de smith machine doen. Die had ik nu in mijn schema en echt goede pomp kreeg ik

Ik vind het knap dat je na zo veel jaar trainen het nog steeds lukt om flinke spierpijn te hebben. Ik heb dat alleen een beetje na benen. Heb je tips om je borst echt goed te voelen?

Ik vind het knap dat je na zo veel jaar trainen het nog steeds lukt om flinke spierpijn te hebben. Ik heb dat alleen een beetje na benen. Heb je tips om je borst echt goed te voelen?
Yes, daadwerkelijk je borst gebruiken helpt om je borst te voelen. Dit is geen cynische opmerking maar daadwerkelijk een tip.

• #4.976

Ik doe veel verschillende oefeningen (geen enkele workout is ooit hetzelfde) in verschillende rep ranges, veel forced reps, drop sets etc. Dit draagt naar mijn mening wel bij aan spierpijn. Als je elke training nagenoeg hetzelfde doet, heb je dat niet echt. Maar zoals ik al zei… spierpijn is imo niet per se een graadmeter van een goede training oid. Maar voor mij is het meer een soort “bewijs” dat je al dan niet de juiste spier hebt belast.

Pre exhausten met een flye voordat je gaat pressen kan helpen bij het voelen van je pecs. Daarnaast beetje spelen met elbow positioning. Sommigen voelen meer pecs en minder delts wanneer ze hun ellebogen wat naar binnen brengen, anderen voelen dan juist meer hun triceps (zoals ik) en pressen meer met hun ellebogen in een hoek van 90 graden tov je torso. Niet te zwaar gaan kan ook helpen om je pecs beter te voelen… vaak zie je dat mensen met te veel gewicht pressen en hierdoor de controle een beetje verliezen

Ik doe veel verschillende oefeningen (geen enkele workout is ooit hetzelfde) in verschillende rep ranges, veel forced reps, drop sets etc. Dit draagt naar mijn mening wel bij aan spierpijn. Als je elke training nagenoeg hetzelfde doet, heb je dat niet echt. Maar zoals ik al zei… spierpijn is imo niet per se een graadmeter van een goede training oid. Maar voor mij is het meer een soort “bewijs” dat je al dan niet de juiste spier hebt belast.

Pre exhausten met een flye voordat je gaat pressen kan helpen bij het voelen van je pecs. Daarnaast beetje spelen met elbow positioning. Sommigen voelen meer pecs en minder delts wanneer ze hun ellebogen wat naar binnen brengen, anderen voelen dan juist meer hun triceps (zoals ik) en pressen meer met hun ellebogen in een hoek van 90 graden tov je torso. Niet te zwaar gaan kan ook helpen om je pecs beter te voelen… vaak zie je dat mensen met te veel gewicht pressen en hierdoor de controle een beetje verliezen
Misschien een domme vraag maar wat is het nut van iedere keer andere dingen doen? Sure je krijgt er spierpijn van maar het draagt niks bij aan het leren je chest te gebruiken tijdens het trainen.

Bij mij blijven mijn 'grote' oefeningen zo goed als altijd dezelfde maar de oefeningen daarna wisselen ook wel eens. Maar dat is dan ook meer pompwerk

• #4.979
Misschien een domme vraag maar wat is het nut van iedere keer andere dingen doen? Sure je krijgt er spierpijn van maar het draagt niks bij aan het leren je chest te gebruiken tijdens het trainen.

Omdat keer op keer hetzelfde doen saai is. De ene keer begin ik met db press, daarna met machine flyes. De keer erop barbell of smith of een hammer press. Gewoon waar ik zin in heb, beetje freestylen.

Als je tot failure traint, een goede pomp krijgt en thuis genoeg eet en chinese chemicaliën injecteert ga je hoe dan ook wel gains maken… Zo blijft het leuk voor mij.

Ik heb voorheen ook die autistische shit geprobeerd maar dat is gewoon niks voor mij.

Omdat keer op keer hetzelfde doen saai is. De ene keer begin ik met db press, daarna met machine flyes. De keer erop barbell of smith of een hammer press. Gewoon waar ik zin in heb, beetje freestylen.

Als je tot failure traint, een goede pomp krijgt en thuis genoeg eet en chinese chemicaliën injecteert ga je hoe dan ook wel gains maken… Zo blijft het leuk voor mij.

Ik heb voorheen ook die autistische shit geprobeerd maar dat is gewoon niks voor mij.
Je klaagt over je chest die niet groeit en blijft volhouden aan iets wat niet werkt. :hamer:

Terug
Naar boven