Ben onlangs begonnen met het implementeren van een iets andere trainingsopzet dan voorheen.
Het afgelopen jaar ben ik wat zwaarder gaan trainen met vrij veel low rep en forced rep shizzle. Met name de afgelopen paar maanden merk ik echter dat dit voor mij niet helemaal sustainable is, lol. Ik heb al maanden last van me knieën (eerst alleen de linker, sinds kort ook rechts) en mijn linkerschoudergewricht is ook een b*ch. Ik voel gewoon dat dit verkeerd gaat en echte langdurige blessies dichtbij zijn.
Daarom dat ik dus mijn techniek en rep tempo dusdanig heb aangepast om de working weights lager te houden. Normaal doe ik incline db presses aan het begin van de workout met 50kg db’s voor 8-12, maar nu ik echt fucking langzame negatives doe, onderin 1 tel vasthoud om vanuit een soort dood punt te pressen en bovenin mijn ellebogen niet doorstrek (dus soort van 3/4 rom) heb ik aan 40kg db’s meer dan genoeg. Pump en het gevoel en shit is naar mijn idee ook beter zo. Zelfde geldt bijv voor squats: echt langzaam zakken, onder een seconde blijven zitten en vervolgens maar tot 3/4 opkomen. Aan 100-120kg heb je dan echt meer dan genoeg en heb vrijwel geen last van me knieën.
Nog een ander dingetje wat ik heb afgekeken van een ifbb pro is het timen van rustperiodes dmv ademhalingen te tellen, lol. Klinkt misschien mongolisch maar als je tussen sets 20 keer diep in - en uitadment en dit dus telt in je hoofd, kom je echt in een diepe meditatieve flow waarin het echt lekker trainen is.
Ik weet, sommigen vinden het gewoon chill om in de gym een beetje te lopen fucken en te kletsen etc en is het allemaal niet zo serieus en autistisch, maar ik kan zo niet trainen lol. Volgens mij heb ik ook zware ADD oid dus voor mij is dit echt een goede manier om gefocust te blijven. Soms dan komt het voor dat ik tussen sets helemaal afdwaal naar dat ik eens ben overgeslagen met een gezelschapsspel toen ik 11 was of dat ik op het werk iets vergeten ben te doen…

fucking storend is dat. En dan zit je soms ook zomaar aan 3 min rust en dat is ook niet bevorderlijk voor de pump en je hoeft niet zo veel gewicht te gebruiken als je maar 1-1,5 min rust. Win-win.
Voor de rest niet veel te melden: gewicht is een beetje gestegen, 102-103 nu. Zie er imo wel redelijk uit nog, zeker niet vadsig. Alleen wat wateriger naarmate de test stijgt.
Binnenkort vakantie. Zit dan als het goed is een maand in de Ural