AndroidHealthClinic

Spambod's kuurlog

Misschien overheen gelezen maar waarom geen mast erbij ofzo?

• Topic Starter Topic Starter
Misschien overheen gelezen maar waarom geen mast erbij ofzo?

Waarom wel? Zoals ik het begrijp wordt het vooral gedaan om minder (kans op) oestrogene sides te krijgen... Maar als ik op 400mg na een paar weken al gyno kreeg, ga ik het op 500mg ook gegarandeerd krijgen. Of ik er nu masteron bij ga zetten of niet... Bovendien gaat het qua massa weinig extra opleveren denk ik zo en ik streef er ook niet naar om een bepaalde droge/harde look te krijgen oid.

Als er geen tamoxifen meer actief is, is het enige wat je na 4 weken ziet dat je nog niet hersteld bent. Die bloedtest is nutteloos. Wacht gewoon tot 12 weken na de nakuur.

De reden dat mensen bnc doen is omdat ze als een opa van 92 herstellen.
Er zijn genoeg mensen die van een lichte kuur zoals spambod snel herstellen.

Dit is mijn mening. Geen diss op wie dan ook.

Ts heeft al aangegeven niet de time onn is time off toe te passen.

Behalve je eigen testosteron en LH/FSH he... Hoe lang hebben andere waarden doorgaans de tijd nodig om back to normal te gaan na een kuur? Of is hier niet echt een zinnig antwoord op te geven? Denk hierbij aan RBC, HDL/LDL en leverfunctie. Dit zal toch allemaal wel meevallen bij dit soort kuurtjes? Gewoon een theoretische vraag
Zal ook even duren. Hematocriet heeft gerust een paar maanden nodig om te normaliseren naar waarde behorende bij testosteronwaarde.

Mensen cruisen al gauw 10 weken. Waarom denk je dat dat langer is dan 4 weken? Omdat je nog niet hersteld bent.

Anyway, prima om na 4 weken een bloedtest te doen natuurlijk. Ik geef enkel aan dat het niet bijzonder veel nut heeft.

Zal ook even duren. Hematocriet heeft gerust een paar maanden nodig om te normaliseren naar waarde behorende bij testosteronwaarde.

Mensen cruisen al gauw 10 weken. Waarom denk je dat dat langer is dan 4 weken? Omdat je nog niet hersteld bent.

Anyway, prima om na 4 weken een bloedtest te doen natuurlijk. Ik geef enkel aan dat het niet bijzonder veel nut heeft.
@Galen adviseert om na 4 weken Nolvadex een bloedtest te doen om vervolgens te bepalen of langer nakuren wel of niet noodzakelijk is (als ik mij niet vergis). William Llewellyn adviseert zelfs om voor, tijdens en na een bloedtest te doen (maar dat is wellicht wat overdreven).

@Galen adviseert om na 4 weken Nolvadex een bloedtest te doen om vervolgens te bepalen of langer nakuren wel of niet noodzakelijk is (als ik mij niet vergis). William Llewellyn adviseert zelfs om voor, tijdens en na een bloedtest te doen (maar dat is wellicht wat overdreven).
Dan doe je een bloedtest op testosteron na 4 weken gebruik van tamoxifen. Dat is een heel ander verhaal. Dan test je verder geen andere waardes.
Hier wordt gezegd: doe 4 weken ná staken behandeling tamoxifen een bloedtest, waarvan ik dus zeg: vrij nutteloos.

• Like
Waarderingen: BB_
Dan doe je een bloedtest op testosteron na 4 weken gebruik van tamoxifen. Dat is een heel ander verhaal. Dan test je verder geen andere waardes.
Hier wordt gezegd: doe 4 weken ná staken behandeling tamoxifen een bloedtest, waarvan ik dus zeg: vrij nutteloos.
Sorry, had niet het hele verhaal gelezen. Mee eens in dat geval. Ik zou een bloedtest pas weer doen tegen de tijd dat je verwacht dat al je bloedwaarden weer gezond zijn en je volledig bent hersteld, anders is het zonde (tenzij je er geen drol voor betaalt).

Sorry, had niet het hele verhaal gelezen. Mee eens in dat geval. Ik zou een bloedtest pas weer doen tegen de tijd dat je verwacht dat al je bloedwaarden weer gezond zijn en je volledig bent hersteld, anders is het zonde (tenzij je er geen drol voor betaalt).

Mja, geld is niet het probleem maar ik snap goed wat jullie bedoelen. Ik snap ook best dat testosteron enzo (waarschijnlijk) niet hersteld gaat zijn 4 weken na PCT. Dus dit testen heeft inderdaad weinig zin.
Ik was ook meer benieuwd naar andere zaken zoals hematocriet e.d. Zo'n basic blood panel met nog wat leverwaarden en cholesterol erbij kost misschien 15 euro ofzo hier, lol. Dus misschien dat ik dit binnenkort eens laat testen voor ik weer ergens aan begin.

Afijn... Doe nu dus al een paar dagen 30 min fasted cardio in de morgen en heb in mijn laatste maaltijd van de dag geen carbs meer. Ik voel me eerlijk gezegd gelijk veel fucking beter. Vooral van die cardio heb ik heel de dag een VEEL betere eetlust en ook het weglaten van carbs voor het slapen heeft naar mijn gevoel een positief effect op mijn slaap. Met een supervolle maag slapen gaan is kut. Vooral nu tijdens/na PCT had ik het gevoel dat ik er louter vet van werd.

Training ging vandaag ook goed. Kon op alle oefeningen meer reps of meer gewicht doen. Het enige waar ik moeite mee heb, is dat DC strikt 3 workouts per week voorschrijft. Dit houdt dus in dat ik nu 2 dagen niet naar de gym kan. Ik snap en voel dat dit alleen maar for the better is, want als je zo traint heb je die rustdagen ECHT nodig, maar f**k... 2 dagen niet trainen is kut. :rolleyes: Maar ik vertrouw Dante. Ik wéét ook van mezelf dat als ik eigenwijs ga doen en EOD trainen ipv 3x per week, dat ik dan binnen 2 weken weer nergens op kan plussen en dan heeft heel dat fucking schema geen zin.

Ik ben vastberaden om ondanks dat ik nu misschien in een hormonaal dal zit gewoon te blijven plussen op alles als een fucking beest. Ik ken geen genade

Laatst bewerkt:
Netjes dat je zo strikt DC volgt, dat zou ik niet kunnen. Als je gewicht kan plussen, bewijst dit maar dat het werkt. Knap die 30 min. fasted cardio in de morgen, ik zou daar niet de discipline voor hebben.

Netjes dat je zo strikt DC volgt, dat zou ik niet kunnen. Als je gewicht kan plussen, bewijst dit maar dat het werkt. Knap die 30 min. fasted cardio in de morgen, ik zou daar niet de discipline voor hebben.

Ik volg dit soort schema's (nu DC en voorheen DY HIT) omdat ik er echt in geloof dat -mits goed uitgevoerd- dit de meest effectieve manier van trainen en groeien is. Wat mij soms een beetje tegenstaat, is dat veel mensen bijvoorbeeld DC voor een paar weken proberen, niet uitvoeren zoals de bedoeling is (ze gaan bijvoorbeeld niet tot real failure of trainen te vaak of veranderen de training splits), en dan gaan roepen dat low volume niet werkt of dat het alleen werkt voor bodybuilders die op 5000mg gear zitten etc. etc. Daarom probeer ik zelf iig al Dante Trudel zijn adviezen op te volgen. Die kerel is echt een mastermind.

Ik kan ook niet wachten tot mijn volgende kuur met DC training erin... Heb namelijk sterk het vermoeden dat ik tijdens mijn eerste kuur een beetje te enthousiast was en daardoor overtrainde en wellicht zodoende ook groei belemmerde.

Als ik de volgende kuur gewoon 3x per week train i.c.m. 500 test en heel veel kcal... Ik weet zeker dat ik als een raket zal gaan.

En ja wat die fasted cardio betreft... Nu het zomer is, is het eigenlijk wel heel chill om om 05.00 in de morgen door de lege straten te lopen met een fijn muziekje op. Is voor mij een lekker begin van de dag. Wanneer het kouder en slechter weer wordt, ben ik van plan om cheap ass tweedehands hometrainer aan te schaffen om die cardio thuis elke ochtend te doen... Ik voel namelijk echt dat dit een positief effect heeft op mijn lichaam, dus het is denk ik belangrijk dit te blijven doen. Ook straks als ik weer on ben en de kcal weer heel hoog zullen zijn.

Aan motivatie en discipline inderdaad geen gebrek :D Ik wil een goede bodybuilder worden en met die gedachte sta ik elke ochtend op en ga ik iedere avond slapen... :p

Ik volg dit soort schema's (nu DC en voorheen DY HIT) omdat ik er echt in geloof dat -mits goed uitgevoerd- dit de meest effectieve manier van trainen en groeien is. Wat mij soms een beetje tegenstaat, is dat veel mensen bijvoorbeeld DC voor een paar weken proberen, niet uitvoeren zoals de bedoeling is (ze gaan bijvoorbeeld niet tot real failure of trainen te vaak of veranderen de training splits), en dan gaan roepen dat low volume niet werkt of dat het alleen werkt voor bodybuilders die op 5000mg gear zitten etc. etc. Daarom probeer ik zelf iig al Dante Trudel zijn adviezen op te volgen. Die kerel is echt een mastermind.

Ik kan ook niet wachten tot mijn volgende kuur met DC training erin... Heb namelijk sterk het vermoeden dat ik tijdens mijn eerste kuur een beetje te enthousiast was en daardoor overtrainde en wellicht zodoende ook groei belemmerde.

Als ik de volgende kuur gewoon 3x per week train i.c.m. 500 test en heel veel kcal... Ik weet zeker dat ik als een raket zal gaan.

En ja wat die fasted cardio betreft... Nu het zomer is, is het eigenlijk wel heel chill om om 05.00 in de morgen door de lege straten te lopen met een fijn muziekje op. Is voor mij een lekker begin van de dag. Wanneer het kouder en slechter weer wordt, ben ik van plan om cheap ass tweedehands hometrainer aan te schaffen om die cardio thuis elke ochtend te doen... Ik voel namelijk echt dat dit een positief effect heeft op mijn lichaam, dus het is denk ik belangrijk dit te blijven doen. Ook straks als ik weer on ben en de kcal weer heel hoog zullen zijn.

Aan motivatie en discipline inderdaad geen gebrek :D Ik wil een goede bodybuilder worden en met die gedachte sta ik elke ochtend op en ga ik iedere avond slapen... :p

Tot failure trainen is vrij lastig omdat je altijd nog negatieve reps kan doen. Je zou dan met 2 mensen moeten trainen. Daarnaast ben je super veel aangekomen in je kuur denk niet dat je wat heb laten liggen door overtrainen.

3 x per week is wel erg weinig ondanks dat je tot failure traint. Ben zelf ook niet heel erg fan van failure trainen omdat je uiteindelijk een veel hogere rep range komt dan hypotrofie. Denk maar is aan time under tension.

Tot failure trainen is vrij lastig omdat je altijd nog negatieve reps kan doen. Je zou dan met 2 mensen moeten trainen. Daarnaast ben je super veel aangekomen in je kuur denk niet dat je wat heb laten liggen door overtrainen.

3 x per week is wel erg weinig ondanks dat je tot failure traint. Ben zelf ook niet heel erg fan van failure trainen omdat je uiteindelijk een veel hogere rep range komt dan hypotrofie. Denk maar is aan time under tension.

Met failure bedoel ik (en Dante Trudel met zijn DC training ook) positive failure, dus het moment waarop je het gewicht niet meer (met goede techniek) omhoog kan krijgen. Negatives en forced reps en dat soort zaken is past-failure training. Daar doe ik niet aan. Dat is imo iets voor zeer gevorderde bodybuilders.

Wat time under tension betreft... Ik ben geen wetenschapper, maar je zou je kunnen afvragen in hoeverre er daadwerkelijk zoiets is als een hypertrofie-rep range of TUT. Ik geloof dat de "4-8 reps voor kracht, 8-12 reps voor hypertrophy blabla" al lang is ontkracht.

Zolang je tot failure traint (en dus zoveel mogelijk motor units en muscle fibers activeert) en er sprake is van progressieve belasting, zouden je spieren moeten groeien. Of je nu 6 reps doet of 12 of 20... Ik persoonlijk denk dat dit niet heel veel uitmaakt, zolang je maar traint tot failure en er sprake is van progressie in je loads. Maar persoonlijk vind ik 6-10 de fijnste rep range om in te trainen.

Waarom zou volgens jou 3x per week trainen te weinig zijn? Met DC training 3x per week train je elke spier 3 keer in 8 dagen. Dat is doorgaans een hogere frequentie dan menig bro-split en je geeft zowel je spieren als je CNS lekker veel tijd om te herstellen.

Tijdens mijn kuur merkte ik elke paar weken dat ik geen zin meer had om uit bed te komen/te gaan trainen, voelde me vermoeid en uitgeblust/ongemotiveerd. Vervolgens nam ik 2-3 dagen rust en voelde ik me weer sterker en beter in de gym. Dit zijn imo allemaal symptomen van overtraining. Lastig te zeggen natuurlijk of ik meer zou hebben gegained als dit niet was voorgevallen... Maar ik persoonlijk denk van wel.

Laatst bewerkt:
Hoe vaak trainde je tijdens je kuur dan?

Denk dat je op 4 keer ook wel lekker gaat, drie keer is wel weinig hoor.

Hoe vaak trainde je tijdens je kuur dan?

Denk dat je op 4 keer ook wel lekker gaat, drie keer is wel weinig hoor.

Het grootste gedeelte van de kuur deed ik 2 days on - 1 day off - 2 days on - 1 day off.
Daar herstelde ik duidelijk niet goed genoeg van, waarna ik een extra rustdag toevoegde.

"Lekker gaan" is 1 ding en bovendien erg subjectief. Elke workout op elke oefening plussen (wat de essentie is van DC) is heel iets anders...

Ik train nu al bijna 4 weken 3x per week en het bevalt me prima qua prestaties in de gym. Natuurlijk kriebelt het elke rustdag om toch te gaan trainen... maar ja daar moet ik maar aan wennen dan.

Het grootste gedeelte van de kuur deed ik 2 days on - 1 day off - 2 days on - 1 day off.
Daar herstelde ik duidelijk niet goed genoeg van, waarna ik een extra rustdag toevoegde.

"Lekker gaan" is 1 ding en bovendien erg subjectief. Elke workout op elke oefening plussen (wat de essentie is van DC) is heel iets anders...

Ik train nu al bijna 4 weken 3x per week en het bevalt me prima qua prestaties in de gym. Natuurlijk kriebelt het elke rustdag om toch te gaan trainen... maar ja daar moet ik maar aan wennen dan.
Wat ik doe: 2 dagen trainen, één dag rust, 2 dagen trainen en dan 2 dagen off. Ook een idee :D

Alleen is dat niet hoe zijn huidige schema werkt dus heeft ie er geen ruk aan.

Als je je verdiept in DC training zul je zien dat jongens die vele kilo's meer aan VVM meedragen dan de grootste dude op DBB er groot fan van zijn. En ja, dat is met maar 3 keer per week trainen. Het zal allicht iets doen en als Spambod 't leuk vindt, waarom dan niet. Zodra ik weer volledig kan trainen ga ik ook eerst een half jaar DC volgen om er weer in te komen.

Alleen is dat niet hoe zijn huidige schema werkt dus heeft ie er geen ruk aan.

Als je je verdiept in DC training zul je zien dat jongens die vele kilo's meer aan VVM meedragen dan de grootste dude op DBB er groot fan van zijn. En ja, dat is met maar 3 keer per week trainen. Het zal allicht iets doen en als Spambod 't leuk vindt, waarom dan niet. Zodra ik weer volledig kan trainen ga ik ook eerst een half jaar DC volgen om er weer in te komen.

Zo is het!

Maar eh... Heb je nu dan een blessure waardoor je niet voluit kan trainen momenteel? Wat is er gebeurd?

Zo is het!

Maar eh... Heb je nu dan een blessure waardoor je niet voluit kan trainen momenteel? Wat is er gebeurd?

Yes ik heb een blessure aan m'n nek waardoor ik een heleboel kracht aan 1 arm kwijt ben. Er wordt nu onderzocht wat het mag zijn en wat de oplossing is. Heel deprimerend haha.

edit, overigens geen idee hoe het komt. Het begon met heel kleine symptomen tot dit punt.

Yes ik heb een blessure aan m'n nek waardoor ik een heleboel kracht aan 1 arm kwijt ben. Er wordt nu onderzocht wat het mag zijn en wat de oplossing is. Heel deprimerend haha.

edit, overigens geen idee hoe het komt. Het begon met heel kleine symptomen tot dit punt.

Wow dat is wel extreem klote. Ik meen dat Lee Priest nu ook al jaren met een soortgelijk probleem zit. Iets in zijn nek is niet goed en daardoor is 1 kant van zijn bovenlichaam aanzienlijk kleiner en slapper dan de andere. Maar hij had geloof ik een autorace-ongeluk oid.

Misschien heb je jarenlang heel zwaar gedeadlift e.d. en komt het daardoor? Tijdens zware deadlifts en rows krijgt je nek ook zeker het eea te verduren.

Ik hoop iig echt voor je dat het snel is gefixt en ik begrijp je frustratie. Lastig om positief te blijven maar wel uiterst belangrijk!

Terug
Naar boven