Ja, dat had ik ook ergens gelezen... Dat hij tijdens het cruisen aanraadt om wat te experimenteren met nieuwe oefeningen.
Wat ik me trouwens ook nog afvroeg... Dante zegt dus dat als hij 2 trainingen op rij geen progressie boekt, hij de oefening vervangt door een andere. Maar wat nou als je een keertje zelfs minder reps doet dan de keer ervoor? Moet je die oefening dan gelijk eruit halen, of geef je jezelf een tweede kans?
Soms heb je ook zoiets: in week 1 doe je een bepaalde oefening voor 16 reps, in week 3 heb je een slechte dag en haal je maar 14 reps op deze oefening, vervolgens in week 5 doe je er 15 of 16. Telt dit dan als progressie t.o.v. de vorige sessie (van 14 naar 15/16) en houd je de oefening erin? Of haal je hem eruit omdat je 2x op rij niet meer kon doen dan je PR (16 reps)?
Dit zijn wel van die belangrijke dingen... Want hij geeft vaak aan dat tijd verspillen op oefeningen die gewoon voor geen meter vooruitgaan zonde is. Maar aan de andere kant heb ik zoiets van: heeft het wel zin om om de haverklap nieuwe oefeningen erin te knallen? Er zijn ook maar zoveel oefeningen die je kan doen, vooral als je niet in USA woont en niet elke machine tot je beschikking hebt.