AndroidHealthClinic

Spambod's kuurlog

• Topic Starter Topic Starter
Voor bodybuilding heb je ook geduld, gewoon even rustig voor trainen 8 minuutjes eronder man :p

Nou dat valt dus vies tegen wat geduld betreft... Anders zou ik niet 4 weken na het einde van me PCT weer ON gaan :hahaha: Ik weet dat dit waarschijnlijk niet de meest verstandige optie is (hoewel, tegen die tijd was de laatste injectie van de vorige kuur al 10 weken geleden en volgens sommige "guru's" is dat meer dan zat tijd tussen 2 cycles), maar ik ben het nog steeds het plan.

Voor wie een beetje bekend is met DC training ben ik van plan om nog deze en volgende week te blasten en vervolgens een weekje te cruisen/deloaden/herstellen. Ben er eigenlijk nu al hard aan toe want ik kom elke ochtend met moeite me bed uit door de spierpijn en stijdheid. Na die herstelweek zou ik weer on willen gaan.

Had dit ook al in een ander topic gepost... Maar ik zat dus te denken aan of ik misschien geen HCG moet laten meelopen deze komende kuur, om te kijken of ik nu weer zo snel gyno ga krijgen of niet.

Anders moet ik namelijk vanaf het begin van de kuur aan de tamoxifen en dat doe ik natuurlijk ook niet helemaal voor me plezier. Wie weet kreeg ik wel gyno van de HCG en niet zozeer van de testosteron/oestrogeen. Ik heb gelezen dat dit wel eens voor kan komen, gyno louter door de HCG.

Ik weet dat de meningen over wel of geen HCG tijdens het kuren erg verdeeld zijn, maar ik ben vooral benieuwd naar ervaringen van mensen die zowel mét als zonder hebben gekuurd.

• Like
Waarderingen: BB_
Ik snap dat het off zijn je zwaar valt, ben hier ook benieuwd naar. Ik zelf heb (nog) geen last van gyno. Misschien heb ik het gemist, maar ga je weer voor Test only? Laat je nog bloedwaardes checken voor je weer on gaat? Succes sowieso. :thumbup:

Ik snap dat het off zijn je zwaar valt, ben hier ook benieuwd naar. Ik zelf heb (nog) geen last van gyno. Misschien heb ik het gemist, maar ga je weer voor Test only? Laat je nog bloedwaardes checken voor je weer on gaat? Succes sowieso. :thumbup:

In principe voel ik me redelijk goed hoor en is het ook weer niet zo dat ik nu in een soort zwart post-cycle gat zit... Het is gewoon meer dat ik nu eenmaal heb geroken aan de gains en het goede gevoel en alles wat bij kuren hoort. En dat wil ik gewoon weer.

Ik heb ook best wat vertrouwen en geloof in mezelf gekregen wat fysiek-ontwikkeling betreft tijdens de eerste kuur. Toen ik natty was dacht ik dat het nooit wat met mij zou worden, huhu. Maar nu geloof ik dat ik een goede bouw en structuur heb om misschien wel een goede bodybuilder te worden. En daar wil ik graag op voort borduren. Maar dat gaat natuurlijk niet gebeuren met 2 baby-kuurtjes per jaar :rolleyes:

Ik zou geen HCG zetten om de simpele reden dat het me vrij onnuttig lijkt als je toch niet de tijd neemt om volledig te herstellen. Waarom dan HCG nemen. Maar daar denk ik miss wel heel simpel haha.

Ik zou geen HCG zetten om de simpele reden dat het me vrij onnuttig lijkt als je toch niet de tijd neemt om volledig te herstellen. Waarom dan HCG nemen. Maar daar denk ik miss wel heel simpel haha.
Ik snap je redenering, maar het voordeel van hCG is simpelweg dat het je Leydig-cellen sensitief houdt voor LH. Ik ben het met je eens dat het onzinnig is om niet volledig te herstellen, maar door hCG te gebruiken kan je in ieder geval ooit nog off gaan en niet met primair hypogonadisme blijven zitten.

• Like
Ik snap je redenering, maar het voordeel van hCG is simpelweg dat het je Leydig-cellen sensitief houdt voor LH. Ik ben het met je eens dat het onzinnig is om niet volledig te herstellen, maar door hCG te gebruiken kan je in ieder geval ooit nog off gaan en niet met primair hypogonadisme blijven zitten.
Is dat dan een 100% garantie? Mits je hcg altijd legit is

Is dat dan een 100% garantie? Mits je hcg altijd legit is
Niets is een 100% garantie imo. Ook omdat er geen research beschikbaar is over hCG gebruik bij AAS-gebruik of AAS-geïnduceerd hypogonadisme. We moeten het doen met studies onder hypogonadale mannen.

En als ik nou geen HCG meer gebruik, is de kans op bijvoorbeeld problemen later met de vruchtbaarheid groter, dan wanneer ik wel altijd HCG zou gebruiken? Dat is eigenlijk het enige waar ik me dan zorgen om zou maken.

Net overigens best een kut-workout gehad. Voelde me vanaf de eerste oefening niet heel sterk, maar toch op 2 oefeningen weten te plussen, waaronder de widowmaker-set voor quads. Enige nadeel is wel dat ik vervolgens op de parkeerplaats van de gym vol heb zitten kotsen :hahaha: Was echt even helemaal van de wereld.
Er kwam gelukkig geen eten uit, alleen water wat ik tijdens het trainen heb gedronken.

Om 8 uur 's ochtends ergens op een grimmige afgelegen parkeerplaats zitten kotsen na een workout... Best wel hardcore eigenlijk.

Ja, dat kan problemen geven voor vruchtbaarheid. Hypogonadale mannen (primair én secundair) zijn in de regel ook verminderd vruchtbaar tot onvruchtbaar. Dat komt omdat de gonaden verantwoordelijk zijn voor zowel testosteronproductie als zaadproductie. Door middel van hCG houdt je de testosteronproductie gaande, en daarmee ook de zaadproductie. Enkel FSH ontbreekt, waardoor de kwaliteit van het zaad (beweeglijkheid) wel lager is dan wanneer men geen AAS gebruikt. Vandaar ook dat off gaan belangrijker is dan je denkt. Ook je zaadproductie dient te herstellen, wat pas is gebeurd wanneer LH, FSH en testosteron op oud niveau zijn.
Nogmaals, door hCG te gebruiken sluit je primair hypogonadisme uit. Juist hetgeen wat hardnekkiger op te lossen is dan secundair hypogonadisme.

Zo... Week 5 van mijn eerste Doggcrapp-blast zit erop en ik moet zeggen dat ik eigenlijk al een paar dagen aardig naar de kloten ben. En dat van fucking 3x per week trainen! Voel me best wel uitgeblust. Zal vast ook het e.e.a. met hormonen te maken hebben denk ik zo. Ik probeer volgende week nog af te maken en dan ga ik een herstelweek doen.

Ik weet ook nog niet helemaal hoe ik zo'n cruise-week moet inrichten. Dante is daar imo een beetje vaag over en heeft het liefst dat men 2 weken helemaal niet naar de gym gaat... Maar dat zie ik niet zo zitten eigenlijk. Misschien dat iemand van jullie een idee heeft van hoe en wat? Ik dacht zelf misschien aan 2-3x in de week een full body workout met bijvoorbeeld 3x12-15 reps voor elke oefening en steeds een paar reps weg van failure... Gewoon een beetje pompen dus.

Afijn... Nog een fotootje van vandaag na het trainen. :p

S90713-082928(1).jpg

Laatst bewerkt:
  • Like
Mischien bro split van drie dagen, max 45 min trainen.

Full body 2 tot 3 dagen is nog best zwaar.

Je kunt ook volume halveren en gewoon blijven doortrainen voor twee weken.

Er zijn echt tal van opties.

Nou ja, ik doe sowieso maar 5 oefeningen per sessie dus het volume halveren is niet zo'n goed idee denk ik.

Even een weekje PPL doen is wel een goeie ja... Per bodypart 1 of 2 oefeningen voor een paar sets... Denk dat ik dat maar even ga doen.

Nou ik zou het ook niet weten eigenlijk.

Als ik deloadde verlaagde ik naar 1 set voor alle oefeningen en hield de gewichten zwaar. Maar dat is net DC op zich :o

2x fullbody mss? Meende dat hij aanraadde om nieuwe oefeningen te zoeken om te gebruiken gedurende volgende 'blast'. De oude oefeningen die nog progress boekte er wel inhouden

Nou ik zou het ook niet weten eigenlijk.

Als ik deloadde verlaagde ik naar 1 set voor alle oefeningen en hield de gewichten zwaar. Maar dat is net DC op zich :o

2x fullbody mss? Meende dat hij aanraadde om nieuwe oefeningen te zoeken om te gebruiken gedurende volgende 'blast'. De oude oefeningen die nog progress boekte er wel inhouden

Ja, dat had ik ook ergens gelezen... Dat hij tijdens het cruisen aanraadt om wat te experimenteren met nieuwe oefeningen.

Wat ik me trouwens ook nog afvroeg... Dante zegt dus dat als hij 2 trainingen op rij geen progressie boekt, hij de oefening vervangt door een andere. Maar wat nou als je een keertje zelfs minder reps doet dan de keer ervoor? Moet je die oefening dan gelijk eruit halen, of geef je jezelf een tweede kans?

Soms heb je ook zoiets: in week 1 doe je een bepaalde oefening voor 16 reps, in week 3 heb je een slechte dag en haal je maar 14 reps op deze oefening, vervolgens in week 5 doe je er 15 of 16. Telt dit dan als progressie t.o.v. de vorige sessie (van 14 naar 15/16) en houd je de oefening erin? Of haal je hem eruit omdat je 2x op rij niet meer kon doen dan je PR (16 reps)?

Dit zijn wel van die belangrijke dingen... Want hij geeft vaak aan dat tijd verspillen op oefeningen die gewoon voor geen meter vooruitgaan zonde is. Maar aan de andere kant heb ik zoiets van: heeft het wel zin om om de haverklap nieuwe oefeningen erin te knallen? Er zijn ook maar zoveel oefeningen die je kan doen, vooral als je niet in USA woont en niet elke machine tot je beschikking hebt.

Je kunt nog beter PPL doen dat een bro-split. Ik blijf van mening dat (natty) elke spiergroep 2x p/w beter is.

Nou dat ligt er nogal aan hoe je traint. Als je elke training benadert als een powerlift wedstrijd waarin je tot failure gaat en koste wat het kost je logboek probeert te verbeteren, dan ben je na 1 week PPL met elke spiergroep 2x per week dood. Of je nou natty bent of op 5000mg gear.

Maar in dit geval ging het om een deload-week en hoe je deze het beste kan inrichten... Ook dan is 2x per week PPL een beetje te veel van het goede.

Nou dat ligt er nogal aan hoe je traint. Als je elke training benadert als een powerlift wedstrijd waarin je tot failure gaat en koste wat het kost je logboek probeert te verbeteren, dan ben je na 1 week PPL met elke spiergroep 2x per week dood. Of je nou natty bent of op 5000mg gear.

Maar in dit geval ging het om een deload-week en hoe je deze het beste kan inrichten... Ook dan is 2x per week PPL een beetje te veel van het goede.
Ik zou gewoon 2x FB doen op matige intensiteit. Het heet niet voor niets een deload. Vergelijk het met de week rust voor een PL-competitie. Moment van supercompensatie en herstel waardoor je sterker terugkomt.

Minder = meer.

Ja, dat had ik ook ergens gelezen... Dat hij tijdens het cruisen aanraadt om wat te experimenteren met nieuwe oefeningen.

Wat ik me trouwens ook nog afvroeg... Dante zegt dus dat als hij 2 trainingen op rij geen progressie boekt, hij de oefening vervangt door een andere. Maar wat nou als je een keertje zelfs minder reps doet dan de keer ervoor? Moet je die oefening dan gelijk eruit halen, of geef je jezelf een tweede kans?

Soms heb je ook zoiets: in week 1 doe je een bepaalde oefening voor 16 reps, in week 3 heb je een slechte dag en haal je maar 14 reps op deze oefening, vervolgens in week 5 doe je er 15 of 16. Telt dit dan als progressie t.o.v. de vorige sessie (van 14 naar 15/16) en houd je de oefening erin? Of haal je hem eruit omdat je 2x op rij niet meer kon doen dan je PR (16 reps)?

Dit zijn wel van die belangrijke dingen... Want hij geeft vaak aan dat tijd verspillen op oefeningen die gewoon voor geen meter vooruitgaan zonde is. Maar aan de andere kant heb ik zoiets van: heeft het wel zin om om de haverklap nieuwe oefeningen erin te knallen? Er zijn ook maar zoveel oefeningen die je kan doen, vooral als je niet in USA woont en niet elke machine tot je beschikking hebt.
Mwa, ik zou het meer dan 2 trainingen geven maar ook niet te veel.

Na m'n blast (roid blast:P) deed ik eens weken 6-8 reps met 87,5kg op bb shoulder press, denk dat ik uiteindelijk, na bijna 18 weken cruise ben geindigt op 5-6 reps met 85kg. Ergens zonde dat ik er zo lang mee 'gevochten' heb om uiteindelijk toch slapper te worden, anderzijds had ik het idee dat ik zeker niet smaller werd + ik kon de volgende blast met een mooi gewicht starten.

Uiteindelijk toch gewoon veranderd naar Smith press Hahah. Was hem ff beu.

Moral of the story: ik zou het wat aanvoelen en realistische verwachtingen stellen mbt krachtwinst/behoud. Ik ging bv nooit 10kg kunnen progressen in een cruise, zeker niet nadat er best wat gewicht bijkwam op de bar de blast ervoor.

Terug
Naar boven