AndroidHealthClinic

Spambod's kuurlog

• Topic Starter Topic Starter
Mwa, ik zou het meer dan 2 trainingen geven maar ook niet te veel.

Na m'n blast (roid blast:P) deed ik eens weken 6-8 reps met 87,5kg op bb shoulder press, denk dat ik uiteindelijk, na bijna 18 weken cruise ben geindigt op 5-6 reps met 85kg. Ergens zonde dat ik er zo lang mee 'gevochten' heb om uiteindelijk toch slapper te worden, anderzijds had ik het idee dat ik zeker niet smaller werd + ik kon de volgende blast met een mooi gewicht starten.

Uiteindelijk toch gewoon veranderd naar Smith press Hahah. Was hem ff beu.

Moral of the story: ik zou het wat aanvoelen en realistische verwachtingen stellen mbt krachtwinst/behoud. Ik ging bv nooit 10kg kunnen progressen in een cruise, zeker niet nadat er best wat gewicht bijkwam op de bar de blast ervoor.

Goede post! Dante doet inderdaad wel een beetje voorkomen alsof je ALTIJD progressie MOET maken en anders doe je iets niet goed... Maar ik vraag me inderdaad ook af in hoeverre dat realistisch is. Vooral als je on en off gaat. Je kan nu niet echt verwachten dat je off cycle net zo vrolijk doorgaat met krachtgains maken als wanneer je on bent...

Laatst bewerkt:
Nou dat ligt er nogal aan hoe je traint. Als je elke training benadert als een powerlift wedstrijd waarin je tot failure gaat en koste wat het kost je logboek probeert te verbeteren, dan ben je na 1 week PPL met elke spiergroep 2x per week dood. Of je nou natty bent of op 5000mg gear.

Maar in dit geval ging het om een deload-week en hoe je deze het beste kan inrichten... Ook dan is 2x per week PPL een beetje te veel van het goede.
Ik zeg ook niet dat 2x per week PPL het beste is en dat je iedere training jezelf dood moet trainen. Ik snap ook dat DC-style trainen anders is. Ik zeg enkel dat voor progressie als natty waarbij je elke spiergroep 2x per week traint voor de meeste mensen meer resultaat zal opleveren dan 1x. Uiteraard moet je doen waar jij je goed bij voelt en wat voor jou werkt.

Ik zeg ook niet dat 2x per week PPL het beste is en dat je iedere training jezelf dood moet trainen. Ik snap ook dat DC-style trainen anders is. Ik zeg enkel dat voor progressie als natty waarbij je elke spiergroep 2x per week traint voor de meeste mensen meer resultaat zal opleveren dan 1x. Uiteraard moet je doen waar jij je goed bij voelt en wat voor jou werkt.

Ook dat valt te betwijfelen... Als natty bodybuilder moeten krachtgains IMO nóg meer prioriteit zijn als bij enhanced bodybuilders en een high volume high frequency routine zoals PPL is nou niet echt bevorderlijk voor kracht.

Heb zelf ook lang PPL gedaan toen ik natty was... Waren vaak heerlijke trainingen, maar of ze echt de maximaal mogelijke gains hebben gegeven betwijfel ik. Ik had beter DC of een ander kracht-gericht programma kunnen volgen, denk ik. Maarja dat is achteraf hè.

Je kunt nog beter PPL doen dat een bro-split. Ik blijf van mening dat (natty) elke spiergroep 2x p/w beter is.

Het ging over een deload niet over een normale week om spieren te bouwen, tuurlijk is 2 x per week beter.

• Like
Waarderingen: BB_
Gewicht bij aanvang kuur: 83,8 KG
Gewicht na week 1: 88,0 KG
Gewicht na week 2: 88,6 KG
Gewicht na week 3: 90,9 KG
Gewicht na week 4: 91,6 KG
Gewicht na week 5: 92,0 KG
Gewicht na week 6: 92,0 KG
Gewicht na week 7: 94,0 KG
Gewicht na week 8: 93,5 KG
Gewicht na week 9: 96,4 KG
Gewicht na week 10: 97,7 KG
Gewicht na week 11: 99,4 KG
Gewicht na week 12: 100,0 KG (einde kuur)
Gewicht na week 13: 99,6 KG
Gewicht na week 14: 97,4 KG
Gewicht na week 15: 98,2 KG
Gewicht na week 16: 98,3 KG
Gewicht na week 17: 98,5 KG
Gewicht na week 18: 97,5 KG
Gewicht na week 19: 96,5 KG
Gewicht na week 20: 97,0 KG

Alweer 20 weken dat ik deze log bijhoud :P De tijd gaat hard... Deze week is er t.o.v. vorige week eigenlijk weinig veranderd. Gewicht blijft nagenoeg hetzelfde en mijn voeding is ook al een paar weken hetzelfde.

Ik moet wel zeggen dat ik me al een weekje best wel kut voel. Ik ben constant moe rn lusteloos (terwijl ik bijvoorbeeld dit weekend twee nachten achterelkaar bijna 12 uur sliep) en vaak slecht gehumeurd / depri... Maar goed dat is nou eenmaal de consequentie van steroids gebruiken en vervolgens weer off gaan en die moet ik maar accepteren voor zo lang als het duurt.

Ook heb ik al een weekje een ietwat gevoelige linkertepel. Ik probeer er niet aan te zitten, maar wanneer ik er wel aanzit voel ik helemaal geen knobbel of wat dan ook... Dus het lijkt me nu beter om er nog niks aan te doen en de situatie nauwlettend in te gaten te houden. Ook dit is natuurlijk een logisch gevolg van weinig androgenen in het systeem en oestrogeen wat vervolgens de overhand neemt.

Afijn... Deze situatie versterkt natuurlijk mijn drang om over 2 weken weer on te gaan alleen maar meer :hahaha: Het plan is om weer een 12 week cycle te doen (dit keer iets rustiger aan qua kcal) en vervolgens een cruise van een week of 10-12 waarin ik een beetje ga cutten, om daarna weer een bulk-blast te kunnen doen en niet moddervet te worden. Dat is het plan voor de komende maanden... YOLO, toch??

Bro. Beter gewoon je even door deze mentale en hormonale dip te slaan en fatsoenlijk te herstellen. Dan kun je dat ook tegen de tijd dat je een keer off wilt van b&c. Kuren kan altijd nog.

Niet cutten in je cruise. Is voor mij 1 van de domste dingen die ik heb gedaan, een aantal keer zelfs :p Het kan opzich wel als je bijvoorbeeld alleen de laatste 4 weken van de 12 onder onderhoud zit ofzo, maar hou eerst je nieuwe massa maar es 8 tot 12 weken vast voor je gaan cutten. Heeft mij best wel wat vvm gekost voor m'n gevoel.

Niet cutten in je cruise. Is voor mij 1 van de domste dingen die ik heb gedaan, een aantal keer zelfs :p Het kan opzich wel als je bijvoorbeeld alleen de laatste 4 weken van de 12 onder onderhoud zit ofzo, maar hou eerst je nieuwe massa maar es 8 tot 12 weken vast voor je gaan cutten. Heeft mij best wel wat vvm gekost voor m'n gevoel.

Snap ik... Ik was ook niet van plan om gelijk vol te gaan cutten op een deficit van 1000kcal ofzo. Eerst inderdaad de gewonnen massa proberen te consolideren voor een paar weken/maanden en daarna heel voorzichtig wat droppen in kcals en een beetje cardio introduceren misschien.

Als ik dat niet doe en ik gain elke kuur een beetje vet... Tsja, dat stapelt zich uiteindelijk wel op. En ik wil niet mijn eerste paar kuurtjes verspillen aan cutten. Dat lijkt me ook zonde.

Ik had al 10 kilo zwaarder kunnen zijn als ik niet vaker die fout had gemaakt

Gewoon een jaartje rustig door bulken.die vetjes zijn er zo af

Ik had al 10 kilo zwaarder kunnen zijn als ik niet vaker die fout had gemaakt
Hoe doe je dat met bulken dan. Stel je doet een cut kuur van 10 weken gevolgd door 10 week gedurige cruise. Ga je die 10 weken dan op onderhoud voordat je je bulk blast draait? Lijkt me moeilijk om zo lang te wachten met bulken wanneer je klaar bent met cutten.

Hoe doe je dat met bulken dan. Stel je doet een cut kuur van 10 weken gevolgd door 10 week gedurige cruise. Ga je die 10 weken dan op onderhoud voordat je je bulk blast draait? Lijkt me moeilijk om zo lang te wachten met bulken wanneer je klaar bent met cutten.
Nee waarom zou je wachten na een cut.. je bent nog on tijdens je cruise dus why wachten?

Alleen als je je shape wilt houden dan blijf je op onderhoud.. van bulk naar cruise altijd in een surplus blijven de eerste weken.

@Spambod

Beter protocol is dit naar mijn mening dan. (Naast gewoon niet te vet worden)

1/12 cruise - kcal op surplus en focus kracht behoud

1/16 blast - eerste 5/6 weken aggresieve minicut van blast en dan kcals omhoog.

@Spambod

Beter protocol is dit naar mijn mening dan. (Naast gewoon niet te vet worden)

1/12 cruise - kcal op surplus en focus kracht behoud

1/16 blast - eerste 5/6 weken aggresieve minicut van blast en dan kcals omhoog.

Is 16 weken blasten niet een beetje te lang als je b&c doet? Verder denk ik inderdaad wel een goed protocol. Thanks!

En mbt niet te vet worden heb je zeker gelijk! Ik ben ook van plan om deze volgende kuur het een stuk rustiger aan te doen met het uppen van kcals en niet elke week een gain verwachten van een paar kilo...

Is 16 weken blasten niet een beetje te lang als je b&c doet? Verder denk ik inderdaad wel een goed protocol. Thanks!

En mbt niet te vet worden heb je zeker gelijk! Ik ben ook van plan om deze volgende kuur het een stuk rustiger aan te doen met het uppen van kcals en niet elke week een gain verwachten van een paar kilo...
Ik zou nu eerder kijken naar je progressie in de gym .. stopt daar de progressie dan klein beetje kcals erbij.

16 weken is lang ja maar je doet ook een langere cruise ervoor en erna. 8/10 weken cruisen is te kort naar mijn mening. Voor heen deed ik max 6-8 weken.. meestal maar 6, laatste 2 cruises waren 20 en 15 weken en reageerde daarna veel beter op minder gear en voelde me veel beter. Nu al weer week 9 en ga sowieso weer door tot 15.

Nee waarom zou je wachten na een cut.. je bent nog on tijdens je cruise dus why wachten?

Alleen als je je shape wilt houden dan blijf je op onderhoud.. van bulk naar cruise altijd in een surplus blijven de eerste weken.
Omdat je in een cruise nooit zoveel massa gaat aanzetten als een blast toch?

Bovenstaande protocol is trouwens van jp die adviseert ook niet te gaan cutten in een cruise maar begin bulk blast.

Omdat je in een cruise nooit zoveel massa gaat aanzetten als een blast toch?
Na een diepe cut zou je zelfs compleet off kunnen gaan de eerste 4/5 weken en nog gewoon kunnen gainen. Je bent depleted je lichaam wil groeien.

Voor de rest is het persoonlijke voorkeur, of je blijft rond onderhoud eten en blijft shredded of je pakt de rebound.

Ik heb m'n eerste blast 16weken gecut (ook nog gelogd) en nadien 10weken op onderhoud/ zelf kleine deficit.

Was erg smal geworden tbh. Liet na die 16weken ook meteen cardio en fatburners vallen. Had daar cardio moeten blijven doen + calorieen licht verhogen. Wou gewoon de volgende bulkblast vrij droog starten

Ik zou nu eerder kijken naar je progressie in de gym .. stopt daar de progressie dan klein beetje kcals erbij.

16 weken is lang ja maar je doet ook een langere cruise ervoor en erna. 8/10 weken cruisen is te kort naar mijn mening. Voor heen deed ik max 6-8 weken.. meestal maar 6, laatste 2 cruises waren 20 en 15 weken en reageerde daarna veel beter op minder gear en voelde me veel beter. Nu al weer week 9 en ga sowieso weer door tot 15.
Dit! Klein overschot hanteren en vooral GEDULD hebben, geen progressie meer in lifts? dan verhoog je het met 5% van je kcal inname. Ook ik heb de fout gemaakt steeds weer te cutten in een cruise, zonde van je gains. Beter gewoon zorgen dat je minimale vet aanzet (iets zul je altijd aanzetten) en dan een minicut tijdens de start van je blast.

Terug
Naar boven