- Waardering
- 20.663
Mwa, ik zou het meer dan 2 trainingen geven maar ook niet te veel.
Na m'n blast (roid blast) deed ik eens weken 6-8 reps met 87,5kg op bb shoulder press, denk dat ik uiteindelijk, na bijna 18 weken cruise ben geindigt op 5-6 reps met 85kg. Ergens zonde dat ik er zo lang mee 'gevochten' heb om uiteindelijk toch slapper te worden, anderzijds had ik het idee dat ik zeker niet smaller werd + ik kon de volgende blast met een mooi gewicht starten.
Uiteindelijk toch gewoon veranderd naar Smith press Hahah. Was hem ff beu.
Moral of the story: ik zou het wat aanvoelen en realistische verwachtingen stellen mbt krachtwinst/behoud. Ik ging bv nooit 10kg kunnen progressen in een cruise, zeker niet nadat er best wat gewicht bijkwam op de bar de blast ervoor.
Goede post! Dante doet inderdaad wel een beetje voorkomen alsof je ALTIJD progressie MOET maken en anders doe je iets niet goed... Maar ik vraag me inderdaad ook af in hoeverre dat realistisch is. Vooral als je on en off gaat. Je kan nu niet echt verwachten dat je off cycle net zo vrolijk doorgaat met krachtgains maken als wanneer je on bent...
Laatst bewerkt:

) deed ik eens weken 6-8 reps met 87,5kg op bb shoulder press, denk dat ik uiteindelijk, na bijna 18 weken cruise ben geindigt op 5-6 reps met 85kg. Ergens zonde dat ik er zo lang mee 'gevochten' heb om uiteindelijk toch slapper te worden, anderzijds had ik het idee dat ik zeker niet smaller werd + ik kon de volgende blast met een mooi gewicht starten.
Het plan is om weer een 12 week cycle te doen (dit keer iets rustiger aan qua kcal) en vervolgens een cruise van een week of 10-12 waarin ik een beetje ga cutten, om daarna weer een bulk-blast te kunnen doen en niet moddervet te worden. Dat is het plan voor de komende maanden... YOLO, toch??
Het kan opzich wel als je bijvoorbeeld alleen de laatste 4 weken van de 12 onder onderhoud zit ofzo, maar hou eerst je nieuwe massa maar es 8 tot 12 weken vast voor je gaan cutten. Heeft mij best wel wat vvm gekost voor m'n gevoel.