Fitness Seller

Spambod's kuurlog

• Topic Starter Topic Starter
Oke, hartstikke bedankt iedereen voor de input. Dit is ook de voornaamste reden dat ik op dit forum zit en ook een log bijhoud... Tips van anderen die veel meer ervaring hebben dan ik :)

Afgaande op jullie verhalen, denk ik dat ik het maar zo doe dan...

Momenteel heb ik op trainingsdagen 3700kcal en op rustdagen 3200kcal. Ik ben er vrij zeker van dat dit mijn "onderhoud" is omdat ik al een paar weken op hetzelfde gewicht blijf schommelen en ook mijn uiterlijk is redelijk stabiel. Dit blijf ik dan maar gewoon aanhouden, ook de eerste paar weken van de kuur. Wanneer ik niet meer plus op al mijn lifts (en hier is DC natuurlijk hét schema voor om dit te kunnen tracken), voeg ik gewoon 200-300kcal toe op zowel rust- als trainingsdagen. En dus ook gewoon schijt hebben aan die weegschaal...

Andere tip is ga geen wedstrijd prep doen dat tast echt je hele zelfbeeld en perspectief aan kwa wat een normaal vetpercentage is. Ik zou namelijk nu al wel weer willen cutten

Andere tip is ga geen wedstrijd prep doen dat tast echt je hele zelfbeeld en perspectief aan kwa wat een normaal vetpercentage is. Ik zou namelijk nu al wel weer willen cutten

Kan ik me wel wat bij voorstellen ja. Als je geen strepen op je reet hebt vind je jezelf een vet varken zeker :hahaha:

Ik zou ook alleen wedstrijden willen doen als ik in goeie shape (10% BF ofzo) heel ver boven de 100kg zou zitten. Dan pas heeft het imo zin om zo diep te gaan cutten. :grinny: maarja dat duurt nog wel even

En nooit een prep natuurlijk doen :D grote kans dat je natuurlijke test aangetast raakt en veel progressie verliest, (een kleine eetstoornis erbij als je niet oplet ook).

Eigenlijk vooral nooit gaan kuren, zou voor mij totaal geen lol in zitten als ik alles natty moest doen en hooguit 1 kg per jaar nog zou aanzetten na een aantal jaar trainen. Maarja, als je toch niet beter weet:P

Dit idd. Ik heb 3 jaar fanatiek natty getraind en elke dag 5/6 meals gegeten no matter what en op een bepaald moment kon ik het gewoon niet meer opbrengen voor de gains die ik ervoor terugkreeg. Dus het was of AAS of stoppen met trainen en eten want de lol was er gewoon af voor mij.

Net overigens weer een super training gehad qua progressie... Alleen erna weer op de parkeerplaats moeten kotsen. Echt ranzig en erg onprettig. Is er iets wat ik kan doen om niet steeds zo bad te gaan? Ik kots geen eten uit, alleen water. Dus ik neem aan dat het niet aan het ontbijt ligt maar gewoon aan de zware inspanning?

Ik zie soms mensen ammoniak ruiken... Helpt dat tegen het lichte gevoel in je hoofd / zwart voor de ogen / misselijkheid?

Laatst bewerkt:
Dit idd. Ik heb 3 jaar fanatiek natty getraind en elke dag 5/6 meals gegeten no matter what en op een bepaald moment kon ik het gewoon niet meer opbrengen voor de gains die ik ervoor terugkreeg. Dus het was of AAS of stoppen met trainen en eten want de lol was er gewoon af voor mij.

Net overigens weer een super training gehad qua progressie... Alleen erna weer op de parkeerplaats moeten kotsen. Echt ranzig en erg onprettig. Is er iets wat ik kan doen om niet steeds zo bad te gaan? Ik kots geen eten uit, alleen water. Dus ik neem aan dat het niet aan het ontbijt ligt maar gewoon aan de zware inspanning?

Ik zie soms mensen ammoniak ruiken... Helpt dat tegen het lichte gevoel in je hoofd / zwart voor de ogen / misselijkheid?
Die grote investering als natty vs hetgeen je terugkreeg was voor mij de reden om ook naar aas te 'grijpen'. Ik herinnerde nog dat ik 4x vrij grote porties kip (250gram) en rijst (300gram) at, zonder saus want dat was cheaten:o ik maakte wel goeie progressie maar m'n juiced up vrienden maakten 5x de gains terwijl zij een kutdieet hadden, elk weekend uitgingen en toch vaak drugs gebruikten.

Anyway, minder rigide zijn met m'n voeding heeft mij meer gebracht.

Tja ik heb vaak ook dat gevoel van bad te gaan, zeker als ik in de ochtend benen train. Jij traint ook meestal in de ochtend toch?

Kan mij niet voorstellen, mocht ik mij al wat misselijk voelen, dat ammoniak ruiken daar geen schep bovenop gaat doen:o wordt meestal gebruikt voor topsets maar fook dat imo

Die grote investering als natty vs hetgeen je terugkreeg was voor mij de reden om ook naar aas te 'grijpen'. Ik herinnerde nog dat ik 4x vrij grote porties kip (250gram) en rijst (300gram) at, zonder saus want dat was cheaten:o ik maakte wel goeie progressie maar m'n juiced up vrienden maakten 5x de gains terwijl zij een kutdieet hadden, elk weekend uitgingen en toch vaak drugs gebruikten.

Tja ik heb vaak ook dat gevoel van bad te gaan, zeker als ik in de ochtend benen train. Jij traint ook meestal in de ochtend toch?

Kan mij niet voorstellen, mocht ik mij al wat misselijk voelen, dat ammoniak ruiken daar geen schep bovenop gaat doen:o wordt meestal gebruikt voor topsets maar fook dat imo

Maat van mij ook stond nog nergens heeft me in 3 maanden ingehaald met enkel een test cycle te doen

Haha ammoniak gaat niks doen tegen duizeligheid nee helaas. Ik heb het ook eerder als ik in de ochtend train. 's Avonds eigenlijk nooit gelukkig.

En wat mucci zegt ben ik 't ook wel mee eens. Zeker in een onderhoud/bulk fase werkt 't voor mij ook beter om ietsje losser te zijn met m'n voeding. Keertje zelf hamburgers bakken of Chinees bestellen bijvoorbeeld vind ik niks mis mee. In een cut ben ik wel heel strikt omdat 't anders allemaal in 1 keer overboord gaat. Ga binnenkort een korte cut op Keto + Lantus doen dus dan is 't weer een week of 6 afzien.

En je moet eens smelling salts of amoniak gebruiken zeker tof, kan helpen bij een pr maar het gaat je niet helpen tegen een licht gevoel in je hoofd integendeel bij mij geeft het dat juist.

Wtf zo hard heb ik nog nooit getraind, dat ik moest kotsen op de parkeerplaats, wel 1x gehad na een pwo :emo:

Lol... Bij mij dus echt precies hetzelfde verhaal. Toen ik 18-19 was trainde ik net een jaartje echt heel serieus, met inderdaad louter enorme porties droge rijst en kip die ik elke dag kokhalzend op at. Had toen een klasgenoot / vriend die een beetje onder invloed van mij ook begon met trainen. Maar je weet hoe het gaat... Hij trainde dan weer wel, dan weer niet, dan een fissa, etc etc. Een half jaartje geleden kwam ik hem weer tegen nadat ik hem 2/3 jaar niet had gezien... Hij was fucking 3 keer zo groot als ik, delts als kanonskogels, volle dikke chest :o en dat terwijl hij nog steeds de zelfde partyboy is en nog steeds maar wat doet qua voeding en training. Was voor mij echt een enorme klap in mijn face :hahaha: Toen maar gelijk de knoop doorgehakt en ON gegaan :p

Met mijn dieet ben ik in de loop der jaren ook wel wat losser geworden ja. Voorheen was ik echt ernstig obsessief bezig en was een beetje tomatensaus of sojasaus over mijn rijst echt een dikke no go... Nu ben ik veel relaxter en zorg ik er wel voor dat mijn eten goed smaakt. Dat scheelt al een hele hoop voor mij.

Lol... Bij mij dus echt precies hetzelfde verhaal. Toen ik 18-19 was trainde ik net een jaartje echt heel serieus, met inderdaad louter enorme porties droge rijst en kip die ik elke dag kokhalzend op at. Had toen een klasgenoot / vriend die een beetje onder invloed van mij ook begon met trainen. Maar je weet hoe het gaat... Hij trainde dan weer wel, dan weer niet, dan een fissa, etc etc. Een half jaartje geleden kwam ik hem weer tegen nadat ik hem 2/3 jaar niet had gezien... Hij was fucking 3 keer zo groot als ik, delts als kanonskogels, volle dikke chest :o en dat terwijl hij nog steeds de zelfde partyboy is en nog steeds maar wat doet qua voeding en training. Was voor mij echt een enorme klap in mijn face :hahaha: Toen maar gelijk de knoop doorgehakt en ON gegaan :p

Met mijn dieet ben ik in de loop der jaren ook wel wat losser geworden ja. Voorheen was ik echt ernstig obsessief bezig en was een beetje tomatensaus of sojasaus over mijn rijst echt een dikke no go... Nu ben ik veel relaxter en zorg ik er wel voor dat mijn eten goed smaakt. Dat scheelt al een hele hoop voor mij.

het laatste wat je zegt precies zo, denk dat velen hier later pas achter komen heb het zelf ook ervaart. Losser zijn niet te streng, niet gaan trainen wanneer je geen zin hebt, niet denken ik moet voor de 5e keer trainen deze week etc zulke dingen hebben veel verandering gedaan bij mij.

Echt precies hetzelfde gehad:roflol:

'Ik versta niet waarom jij zoveel en zo saai eet terwijl Mathieu dat niet doet en 2 keer zo breed is' holy f**k wat was dat slecht voor m'n ego destijds:o

Echt precies hetzelfde gehad:roflol:

'Ik versta niet waarom jij zoveel en zo saai eet terwijl Mathieu dat niet doet en 2 keer zo breed is' holy f**k wat was dat slecht voor m'n ego destijds:o

Zit momenteel nog in hoge school.

"Maar (insert random juicer naam) is toch breder of jij?"
"Eet jij elke dag het zelfde? (idem) doet dat niet en hij staat toch droger?"

Zeer pijnlijk dit allemaal :o

Die opmerkingen kunnen allemaal gepost worden in het citaten van verstandlozen topic.

‘Goh wat jij er allemaal voor laat, zo impressive ben je niet eens’ :treuren:kreeg dat te horen van Mn oude trainingsmaat :emo:

Afgelopen paar dagen waren ronduit kut! Nogal wat gedoe in de privésfeer die ik echt minimaal trek. Als ik flink begin te stressen krijg ik gelijk allerlei klachten... Maagpijn, diarree, uit het niets keelpijn + verkoudheid-achtige shit.

Paar dagen dus bewust niet getraind (omdat ik weet dat dit geen zin heeft als ik niet 100% ben), een stuk minder kunnen eten en ongeveer 10gr vitamine C dagelijks geblast, haha. Maar ik ben uiteindelijk lekker niet ziek geworden en al met al voel ik me weer beter.

Vanochtend ondanks alles een zeer goede sessie gehad... Weer op 4 van de 5 oefeningen weten te plussen. Alleen op tricep exercises kan ik om de een of andere reden altijd heel moeilijk progressie boeken. Zit eraan te denken om close grip smith presses toe te voegen aan me programma, aangezien dat wel een oefening is waarop je iets makkelijker kan plussen en loaden als bijvoorbeeld op een tricep pushdown. Enige nadeel is dat ik for some reason nooit fatsoenlijk me triceps voel bij close grip presses, welke adjustments ik ook doe qua form e.d. Maar goed, wie weet ga ik ze nu wel voelen :p

Iemand nog andere suggesties voor goede tricep oefeningen? Ik weet dat (machine) dips net als CGBP een supergoede oefening is waarop je flink kan laden... Maar ik kan helaas niet dippen door me ellebogen en chest-tendon. Dat is wel een beetje kut.

Ik doe nu floor skull crushers, tricep pushdowns en een soort close grip press op een hammer strenght chest press machine... Die laatste had ik ooit eens gezien op Matt Jansen zijn IG geloof ik. Eerlijk gezegd gaan alle 3 oefeningen kut :hahaha:

Oh ja ook nog lekker gedeadlift vandaag. 180 voor 8 mooie reps was de topset. Hoop toch tijdens of tegen het einde van de volgende kuur over de 200 te kunnen gaan :eyes: Dat zou wel lekker zijn!
Wat ik wel heb is dat ik na deadlifts echt DOOD ben de rest van de dag... Mijn rugspieren zijn zo fucked up dat ik eigenlijk alleen nog maar op bed wil liggen. En ik krijg altijd een stijve nek na deadliften... Dat is wel een beetje minder.

Lekker bezig hoor. Ik hoop dat het wat beter gaat.
Qua triceps vind ik verzwaarde bench dips erg fijn, maar dat zit er voor jou dus waarschijnlijk niet in (had nog een filmpje in m'n log gepost).
Verder voel ik triceps pushdowns en overhead extensions goed, beide met rope. Voor de afwisseling zou je eens kickbacks met DB's kunnen doen.

• Like
Waarderingen: Apw
PJR pull overs hands down. Die raakt de lange kop erg goed.

+ deze, ik zit alleen een stuk lager:
https://www.google.be/search?q=tric...oECA0QAQ&biw=320&bih=460#imgrc=1izcahTMgIOfCM

Die PJR pullovers heb ik Dante eens zien doen op IG geloof ik ja. Dat is dus eigenlijk eerst een pullover-beweging naar beneden en vervolgens een overhead tricep press vanuit die positie? Het ziet er een beetje awkward uit eigenlijk... Maar ik ga het zeker eens proberen de volgende keer dat ik in de gym ben.

Die andere tricep machine heeft mijn gym helaas niet.

Ze hebben wel deze https://images.app.goo.gl/R3WddBaXZYa7VrAEA
Maar die vind ik een beetje kut eigenlijk

Die PJR pullovers heb ik Dante eens zien doen op IG geloof ik ja. Dat is dus eigenlijk eerst een pullover-beweging naar beneden en vervolgens een overhead tricep press vanuit die positie? Het ziet er een beetje awkward uit eigenlijk... Maar ik ga het zeker eens proberen de volgende keer dat ik in de gym ben.

Die andere tricep machine heeft mijn gym helaas niet.

Ze hebben wel deze https://images.app.goo.gl/R3WddBaXZYa7VrAEA
Maar die vind ik een beetje kut eigenlijk
Die ziet er idd wel kut uit:o een close grip press is dan idd je best bet. Ik moest ook even zoeken om triceps goed te hitten maar oefening baart kunst.

Die PJR pullover ziet er idd vreemd uit, alsof je een noob bent die of een pullover wilt doen of een overhead extention maar niet weet hoe:o

Hier is die wel beter uitgelegd imo

image.jpeg

Terug
Naar boven