MuscleMeat

Spambod's kuurlog

Inmiddels bijna 4 weken na de nakuur.

Ja dat was ik dus ook van plan om te doen na deze ene training die vandaag gepland stond. Nu doe ik die dus morgen en vervolgens lekker een weekje rust/deload.

Elke training is wel redelijk op de limiet ja... Als ik mijn logboek niet verbeter elke workout word ik fucking pissed op mezelf en ben ik heel de dag down :hahaha: Voor elke training heb ik ook altijd vlinders in me buik en dikke stress of het wel gaat lukken of niet.
Denk je niet dat je op den duur last gaat krijgen van die gedachten enzo? Zou er wel mee oppassen iig, moet wel leuk blijven natuurlijk :p

• Topic Starter Topic Starter
Denk je niet dat je op den duur last gaat krijgen van die gedachten enzo? Zou er wel mee oppassen iig, moet wel leuk blijven natuurlijk :p

Ja, soms denk ik wel eens van "goh, het zou leuker zijn om gewoon lekker voor me plezier wat te pompen en oefeningen te doen waar ik op dat moment zin in heb etc." ipv elke keer met angst en stress en dikke prestatiedruk naar de gym te gaan :hahaha:

Maar ik denk dat dit de enige manier is om echt heel groot te worden... Van lekkere pompsetjes met 30kg incline dumbbell press ga ik niet huge worden maar van 240kg deadlifts voor 12 reps wel. Dus dat is waar ik naar streef.

Bodybuilding is denk ik op zich vrij simpel... Je moet heel zwaar trainen, heel veel eten en grammen spuiten :p Als je ook nog eens een beetje goeie genetics hebt en geduldig bent word je groot.

Hoe zit het met de reps die je om en nabij haalt bij iedere oefening met rest pauze setjes (bijv 10 - 4 - 2)? Als ik een spot heb en een extra negatieve rep kan doen is het echt voor mijn idee ronduit onmogelijk om op de helft van mijn eerste set te komen. Dus nooit een 8-4-x maar altijd een 8-3-x, 6-2-x of een 10-4-x etc.

Bij welk totale aantal reps plus jij doorgaans >16?

Hoe zit het met de reps die je om en nabij haalt bij iedere oefening met rest pauze setjes (bijv 10 - 4 - 2)? Als ik een spot heb en een extra negatieve rep kan doen is het echt voor mijn idee ronduit onmogelijk om op de helft van mijn eerste set te komen. Dus nooit een 8-4-x maar altijd een 8-3-x, 6-2-x of een 10-4-x etc.

Bij welk totale aantal reps plus jij doorgaans >16?

Goede vraag. Dusty Hanshaw heeft eens ergens gezegd of geschreven dat je doorgaans moet streven naar ongeveer de helft van de reps van je voorgaande set. Dus bijvoorbeeld 8-4-2 zou een ideale situatie zijn. Maar het klopt dat dit niet niet altijd lukt. Ik heb zelf het gevoel dat dit ook een beetje aan de oefening / bodypart ligt die je doet.

Bij bijvoorbeeld oefeningen voor borst merk ik zelf altijd een groot verval; zoiets als 10-3-1 is al vaker voorgekomen. Maar bij bijvoorbeeld een lat pulldown of een bicep curl ik soms zelfs in de derde poging het aantal reps van de tweede poging evenaren (dus bijvoorbeeld 9-4-4 ofzo). Dit terwijl ik overal dezelfde rusttijd hanteer (12-15 diepe ademhalingen).

Voor chest en lats is mijn rep range 11-15 en add ik gewicht als ik 15 of meer kan doen. Voor biceps/triceps/shoulders hanteer ik 11-20 en add ik als ik 20 of meer kan doen. Hamstring curls en kuiten ook rond de 15-20 reps.

Ja dat heb ik ook gelezen inderdaad vandaar de vraag. 50% van mijn eerste set halen is meestal voor mij echt niet haalbaar (met name bovenlichaam gerelateerd), maar dan ben ik in ieder geval niet de enige.

Ja dat heb ik ook gelezen inderdaad vandaar de vraag. 50% van mijn eerste set halen is meestal voor mij echt niet haalbaar (met name bovenlichaam gerelateerd), maar dan ben ik in ieder geval niet de enige.

Je bent zeker niet de enige!
Waar het denk ik ook een beetje mee te maken heeft... Als ik filmpjes zie van Dusty of Dante zelf zie ik hen vaak niet ALL OUT tot failure gaan op de manier waarop ik bijvoorbeeld tot failure ga op alle sets. Ik denk dat dit er vooral mee te maken heeft dat hun gewichten een heel stuk zwaarder zijn dan die van mij (100kg bench vs. 200kg bench is nogal een verschil) en dat het risico van iets afscheuren door alsnog die ene bijna onmogelijke rep eruit proberen te squeezen simpelweg te groot is. Het gevolg daarvan is logischerwijs ook dat zij iets meer kracht in de tank overhouden voor de volgende attempts.

Dat is tenminste hoe ik het zie...

Dat is zeker een goed punt, inschatten dat je hem niet haalt en er mee stoppen terwijl er eigenlijk nog 1 rep ergens in de tank zit is wat anders dan 100% falen. Net dat stukje maakt inderdaad nogal een verschil beginnend aan de tweede/derde set.

DC training is dan ook niet elke set all out tot failure gaan maar gaan tot wanneer je geen fatsoenlijke rep meer kunt. Om de bench als voorbeeld te houden stop je niet na die rep waar je met je ass van de bank komt en je rep 28 minuten duurt en alles vanuit je delts en triceps komt, je stopt daar net voor. Technical failure ofzo heet 't dacht ik. Dat is iig wat Dusty me zei :)

Gewicht bij aanvang kuur: 83,8 KG
Gewicht na week 1: 88,0 KG
Gewicht na week 2: 88,6 KG
Gewicht na week 3: 90,9 KG
Gewicht na week 4: 91,6 KG
Gewicht na week 5: 92,0 KG
Gewicht na week 6: 92,0 KG
Gewicht na week 7: 94,0 KG
Gewicht na week 8: 93,5 KG
Gewicht na week 9: 96,4 KG
Gewicht na week 10: 97,7 KG
Gewicht na week 11: 99,4 KG
Gewicht na week 12: 100,0 KG (einde kuur)
Gewicht na week 13: 99,6 KG
Gewicht na week 14: 97,4 KG
Gewicht na week 15: 98,2 KG
Gewicht na week 16: 98,3 KG
Gewicht na week 17: 98,5 KG
Gewicht na week 18: 97,5 KG
Gewicht na week 19: 96,5 KG
Gewicht na week 20: 97,0 KG
Gewicht na week 21: 97,4 KG

Beetje later dan normaal de weekupdate... Gewicht blijft nog steeds schommelen rond de 97 kilo... Dat betekent dus dat ik momenteel aardig in de buurt zit van me onderhoud. 3200 op rustdagen en 3700 op trainingsdagen.

Vanaf deze week doe ik een cruise/herstelweek. Is wel hard nodig, aangezien ik de laatste weken echt fucked up was. De bedoeling is om deze week gewoon 2x naar de gym te gaan en de ene keer een Upper en de andere keer een Lower training te doen. Van elke oefening 2 sets van tussen de 10-20 reps... een paar reps van falen. Ik kan me eigenlijk niet meer herinneren wanneer ik voor het laatst naar de gym ben gegaan met als doel rustig aan doen :hahaha:

Wat betreft mijn volgende cycle ben ik er nog niet helemaal uit. In principe zou ik na deze herstelweek gelijk willen beginnen aan de volgende kuur... Ook zodat mijn training- en steroidcycles parallel lopen om het zo maar te zeggen. Maar er zijn nog wat issues in mijn leven die momenteel spelen waardoor ik nog niet helemaal zeker weet of ik kan beginnen volgende week. Even afwachten dus... :grumble:

Ik blijf het zeggen: herstel nou eerst maar eens volledig. Anders is het die nakuur niet eens waard geweest om off te gaan. Wees gewoon verstandig.

DC training is dan ook niet elke set all out tot failure gaan maar gaan tot wanneer je geen fatsoenlijke rep meer kunt. Om de bench als voorbeeld te houden stop je niet na die rep waar je met je ass van de bank komt en je rep 28 minuten duurt en alles vanuit je delts en triceps komt, je stopt daar net voor. Technical failure ofzo heet 't dacht ik. Dat is iig wat Dusty me zei :)
Dit is ook wat john meadows hanteert.. failure is wanneer je de volgende rep niet meer met perfecte vorm zou kunnen doen.

Dit is ook wat john meadows hanteert.. failure is wanneer je de volgende rep niet meer met perfecte vorm zou kunnen doen.

Dat is een mooie omschrijving ja, maar wat betekent dat dan precies in de praktijk? Perfecte form is natuurlijk ook een ruim te interpreteren begrip. IMO ook sterk afhankelijk van de oefening die je doet.

Het is duidelijk dat op oefeningen als deadlifts en squats de set is afgelopen wanneer je niet meer met perfecte form een rep kan doen... Anders wordt het te gevaarlijk en is de kans op blessures groot.

Maar wanneer je shoulder presses op een hammer machine aan het doen bent... Daar ga ik gewoon door totdat ik letterlijk niet meer het gewicht omhoog kan krijgen... en dat beschouw ik pas als failure. Als ik daar net voor zou stoppen en ik had er misschien met alle moeite van de wereld nog 1 rep uit kunnen persen dan ben ik imo niet tot failure gegaan en dan ga ik dus ook voorbij aan de hele opzet van DC.

Laatst bewerkt:
Wat heb je in gedachten qua middelen?

Voor oefeningen als squats en deadlifts is het ook (voor zover ik heb gezien/gelezen) totaal niet de bedoeling om rest pauze sets te hanteren zoals bij andere oefeningen, veiligheid moet natuurlijk op 1 staan. 1 zware set 5 - 8 reps, ~3 min rusten en een backoff setje van ~20reps is wat ik daar doorgaans probeer aan te houden.

Falen is sowieso een lastig begrip, ik denk vooral dat het belangrijk is om structureel dezelfde manier van 'falen' te hanteren bij iedere oefening.

Dat is een mooie omschrijving ja, maar wat betekent dat dan precies in de praktijk? Perfecte form is natuurlijk ook een ruim te interpreteren begrip. IMO ook sterk afhankelijk van de oefening die je doet.

Het is duidelijk dat op oefeningen als deadlifts en squats de set is afgelopen wanneer je niet meer met perfecte form een rep kan doen... Anders wordt het te gevaarlijk en is de kans op blessures groot.

Maar wanneer je shoulder presses op een hammer machine aan het doen bent... Daar ga ik gewoon door totdat ik letterlijk niet meer het gewicht omhoog kan krijgen... en dat beschouw ik pas als failure. Als ik daar net voor zou stoppen en ik had er misschien met alle moeite van de wereld nog 1 rep uit kunnen persen dan ben ik imo niet tot failure gegaan en dan ga ik dus ook voorbij aan de hele opzet van DC.

Dat hangt er maar net van af. Als ik zie hoe sommige hun laatste rep doen in de gym denk ik, die had je beter niet kunnen doen. Bedoel ik dus ass zowat van het bankje af, schouders een eind omhoog, armen absoluut niet meer gelijk aan elkaar, dus de ene verder naar binnen/buiten dan de ander enzovoort. Tuurlijk haal je dan nog wel een rep maar ik vind dat niet tellen als rep. Of een enorme legdrive op een military press, dat soort dingen.

Voor mij is het failure als m'n laatste rep te erg gaat afwijken van m'n eerste.

Dat hangt er maar net van af. Als ik zie hoe sommige hun laatste rep doen in de gym denk ik, die had je beter niet kunnen doen. Bedoel ik dus ass zowat van het bankje af, schouders een eind omhoog, armen absoluut niet meer gelijk aan elkaar, dus de ene verder naar binnen/buiten dan de ander enzovoort. Tuurlijk haal je dan nog wel een rep maar ik vind dat niet tellen als rep. Of een enorme legdrive op een military press, dat soort dingen.

Voor mij is het failure als m'n laatste rep te erg gaat afwijken van m'n eerste.

Klopt zeker wat je zegt. Maar ik ben zelf best wel een form nazi moet ik zeggen :p Als ik mezelf wel eens film op top sets ziet mijn laatste rep er haast altijd mooi uit qua techniek. Ik overdrijf dus zeker niet.

Klopt zeker wat je zegt. Maar ik ben zelf best wel een form nazi moet ik zeggen :p Als ik mezelf wel eens film op top sets ziet mijn laatste rep er haast altijd mooi uit qua techniek. Ik overdrijf dus zeker niet.

Zo voorkom je het best blessures zeker niet erg!

Gewicht bij aanvang van kuur #1: 83,8 KG
Gewicht na week 12 van kuur #1: 100,0 KG
Gewicht bij aanvang van kuur #2: 96,3 KG

Nou... Zojuist mijn eerste injectie gedaan van kuur nummero 2. De plannen zijn ietsiepietsie veranderd en ik heb besloten om niet 500mg test E, maar 600mg test C te doen. De test C die ik heb komt in ampullen van 200mg/ml, dus zal ik 3 keer per week moeten injecteren. De bedoeling is dus gewoon ma-wo-vr. Moet alleen nog ff kijken wat mijn 3e injectiespot wordt. Zit nog een beetje te twijfelen tussen delts en glutes. Ik weet niet waarom maar delts lijkt mij een beetje scarry om in te pinnen... Maar aan de andere kant ook weer handiger omdat je het tenminste goed kan zien en niet zo'n rare torso twist hoeft te doen als bij glutes. 500 IU HCG doe ik gewoon ma en vr erbij. Ook laat ik vanaf het begin 10mg tamoxifen meelopen tegen de gyno.

Wat voeding betreft ga ik het deze cycle zeker wat rustiger aan doen. Op trainingsdagen begin ik met 3500kcal (240P/450C/85F) en op rustdagen ongeveer 3000 kcal (240P/340C/85F). Keep in mind dat je met DC maar 3x per week traint en dat je daarom toch wat rustiger aan moet doen met eten... Vooral op rustdagen. Ik zal rustig uppen (+200/300kcal) wanneer ik in de gym niet meer kan plussen of wanneer ik geen veranderingen zie in de spiegel. Conservatieve aanpak dus en geen calorie-pounding meer.

Heb er zin in! Morgen eerste training.

Terug
Naar boven