XXL Nutrition

Spambod's kuurlog

• Topic Starter Topic Starter
Zojuist lekkere training gehad. De pomp was echt nice en ik vond me er in de spiegel best goed en groot/rond uitzien... Maar op foto's komt dit echt totaal niet zo over :hahaha: Maar goed, misschien ligt het ook gewoon aan mij en ben ik een beetje delusional.

Gewicht is in 1 week tijd weer van 96 naar 99 gegaan... Maar dat was de vorige keer ook al zo en had ik min of meer verwacht. Eet nog steeds maar 3500 kcal en op rustdagen nog minder... Dus het is zeker geen vet wat er nu aan komt.

IMG_20190804_110949_749.jpg

Gewicht bij aanvang van kuur #1: 83,8 KG
Gewicht na week 12 van kuur #1: 100,0 KG
Gewicht bij aanvang van kuur #2: 96,3 KG
Gewicht na week 1 van kuur #2: 99,4 KG

Nou... Week 1 zit er alweer op. Weer een flinke watergain te pakken, net als de vorige keer. Wat ik wel merk is dat ik ook veel vocht in mijn spieren vasthoud, die gelijk na een paar dagen al veel voller en ronder oogden. Onderhuids water valt juist heel goed mee... Want mijn abs zijn beter te zien in de ochtend dan voor mijn kuur het geval was, ondanks de +3kg erbij. Ik ben de afgelopen week heel conservatief geweest met eten en ook vrij veel bewogen... Dus ik zou er niet van opkijken als ik zelfs wat vet kwijt ben geraakt.

Trainingen gaan goed... Al merk ik wel dat ik nog steeds (al bijna 2 maanden) na elke training pijn heb in mijn borstpees en dat ook mijn (Osgood Schlatter-) knieën elke quad-oefening van zich laten horen. Dit maakt mij toch wel een beetje bang voor wat komen gaat qua krachtgains etc. en daarom zit ik ook een beetje te denken aan een schema met meer volume en lager gewicht. Dit zeg ik met pijn in me hart want ik vind DC training heel leuk om te doen en ik heb ook echt het idee dat het werkt... Maar het moet wel verantwoord en veilig blijven en de laatste tijd heb ik toch mijn twijfels hierover. Mijn grootste nachtmerrie is dat mijn borst een keer afscheurt of dat ik een of andere chronische ontsteking krijg in me knie waardoor ik geen f**k meer zal kunnen doen. Ik ben tijdens kuur #1 binnen best korte tijd op veel oefeningen veel en veel sterker worden dan ik voorheen als natty was en ik denk dat dat een beetje de oorzaak is van deze pijntjes.

Misschien is een PPL-schema wel leuk om weer te gaan doen... Dat is net als DC redelijk high frequency en toch ook meer volume wat op zijn beurt de gewichten wat zal verlagen. Ik zie wel wat ik doe...

Laatst bewerkt:
Blessures hebben heel veel roet in het eten gegooid mbt progress bij mij. Verstandig mee omgaan idd!

Fortitude training kan mss iets voor jou zijn; 2x fullbody, 1x upper 1x lower per week

Edit: ook verschillende repranges gaande van 6-8 tot 25

Trainingen gaan goed... Al merk ik wel dat ik nog steeds (al bijna 2 maanden) na elke training pijn heb in mijn borstpees en dat ook mijn (Osgood Schlatter-) knieën elke quad-oefening van zich laten horen. Dit maakt mij toch wel een beetje bang voor wat komen gaat qua krachtgains etc. en daarom zit ik ook een beetje te denken aan een schema met meer volume en lager gewicht.

Tijdens een redelijk hoog volume PPL schema heb ik juist Osgood Schlatter knietjes opgelopen, trainde toen altijd iedere dag (slaat nergens op/is niet ideaal, iknow) maar sporten is en blijft een uitlaatklep. Nu met het verplicht rust nemen zoals het hoort bij DC + iedere dag flink ijzen is het voor mij laatste 5 weken stukken beter gegaan.

Welke quad oefeningen pak jij?

Tijdens een redelijk hoog volume PPL schema heb ik juist Osgood Schlatter knietjes opgelopen, trainde toen altijd iedere dag (slaat nergens op/is niet ideaal, iknow) maar sporten is en blijft een uitlaatklep. Nu met het verplicht rust nemen zoals het hoort bij DC + iedere dag flink ijzen is het voor mij laatste 5 weken stukken beter gegaan.

Welke quad oefeningen pak jij?

Hehe, ik heb het op mijn linkerknie al vanaf dat ik 11 was ofzo. Eigenlijk nooit echt last van gehad met bodybuilding, tot voor kort. De laatste tijd deed ik hack squats, leg presses en smith squats.

Gewicht bij aanvang van kuur #1: 83,8 KG
Gewicht na week 12 van kuur #1: 100,0 KG
Gewicht bij aanvang van kuur #2: 96,3 KG
Gewicht na week 1 van kuur #2: 99,4 KG

Nou... Week 1 zit er alweer op. Weer een flinke watergain te pakken, net als de vorige keer. Wat ik wel merk is dat ik ook veel vocht in mijn spieren vasthoud, die gelijk na een paar dagen al veel voller en ronder oogden. Onderhuids water valt juist heel goed mee... Want mijn abs zijn beter te zien in de ochtend dan voor mijn kuur het geval was, ondanks de +3kg erbij. Ik ben de afgelopen week heel conservatief geweest met eten en ook vrij veel bewogen... Dus ik zou er niet van opkijken als ik zelfs wat vet kwijt ben geraakt.

Trainingen gaan goed... Al merk ik wel dat ik nog steeds (al bijna 2 maanden) na elke training pijn heb in mijn borstpees en dat ook mijn (Osgood Schlatter-) knieën elke quad-oefening van zich laten horen. Dit maakt mij toch wel een beetje bang voor wat komen gaat qua krachtgains etc. en daarom zit ik ook een beetje te denken aan een schema met meer volume en lager gewicht. Dit zeg ik met pijn in me hart want ik vind DC training heel leuk om te doen en ik heb ook echt het idee dat het werkt... Maar het moet wel verantwoord en veilig blijven en de laatste tijd heb ik toch mijn twijfels hierover. Mijn grootste nachtmerrie is dat mijn borst een keer afscheurt of dat ik een of andere chronische ontsteking krijg in me knie waardoor ik geen f**k meer zal kunnen doen. Ik ben tijdens kuur #1 binnen best korte tijd op veel oefeningen veel en veel sterker worden dan ik voorheen als natty was en ik denk dat dat een beetje de oorzaak is van deze pijntjes.

Misschien is een PPL-schema wel leuk om weer te gaan doen... Dat is net als DC redelijk high frequency en toch ook meer volume wat op zijn beurt de gewichten wat zal verlagen. Ik zie wel wat ik doe...

Neem tijdig een deload en respecteer de rust dat je lichaam nodig hebt anders loop je richting een blessure, ik ben een ervaringsexpert ondertussen. :o Recentelijk ook weer iets aan de schouder gekregen omdat ik niet naar m'n lichaam luisterde

Hey alweer on zie ik, Hoelang was je off?

Nee. Was ik eigenlijk wel van plan maar uiteindelijk niet gedaan en maar gewoon begonnen, huhu. Dat mijn eigen testosteronproductie nog niet was hersteld kon ik zelf ook wel raden en verder denk ik ook niet dat na een kuurtje van 400mg test er echt schrikwekkende gezondheidsissues zijn ontstaan. Beetje nutteloos dus imo.

Nu ik ga blasten en cruisen ben ik uiteraard wel van plan om op zijn minst 2x per jaar alle belangrijke zaken te checken. En natuurlijk ook voldoende lang cruisen tussen de blasts door. Het is zeker niet zo dat ik in ben voor onverantwoorde dingen en year round ga blasten a la dreamy.

Oke echt even fucking rare shit zojuist... Ik zette gewoon net als zo vaak 1ml test in me linkerbeen... Alles ging smooth, Z-track shit toegepast. Ook de naald nog 30 tellen in me been gehouden alvorens hem eruit te halen. Vervolgens haal ik die naald er gewoon rustig uit en er loopt gewoon zeker een halve fucking ml olie gewoon uit me been... Nog nooit eerder zoiets meegemaakt.

Ik begon echt te flippen en heb erna gewoon nog 1ml in me schouder gezet :hahaha: Uit me schouder liep trouwens ook een druppel nadat ik de naald eruit haalde... Maar niet zo veel als uit me been. Dit soort dingen kan ik echt niet hebben.

Heeft iemand dit wel eens voorgehad en wtf kan ik er aan doen?

Ik injecteer overigens gewoon rustig altijd. 0,2-0,3ml erin spuiten en dan ff 10 tellen wachten etc. Ook nadat ik alles erin heb gespoten wacht ik zoals eerder gezegd ook nog een tijdje alvorens de naald eruit te halen. Mij lijkt het dus dat ik alles goed doe... Maar alsnog krijg ik met dit soort shit te maken

Laatst bewerkt:
Kan gebeuren, heb ik ook al een paar keer gehad. Wordt het niet lekker opgenomen ofzo. Heb je geen bultje nu? Dat gebeurt mij wel dan.

Oke echt even fucking rare shit zojuist... Ik zette gewoon net als zo vaak 1ml test in me linkerbeen... Alles ging smooth, Z-track shit toegepast. Ook de naald nog 30 tellen in me been gehouden alvorens hem eruit te halen. Vervolgens haal ik die naald er gewoon rustig uit en er loopt gewoon zeker een halve fucking ml olie gewoon uit me been... Nog nooit eerder zoiets meegemaakt.

Ik begon echt te flippen en heb erna gewoon nog 1ml in me schouder gezet :hahaha: Uit me schouder liep trouwens ook een druppel nadat ik de naald eruit haalde... Maar niet zo veel als uit me been. Dit soort dingen kan ik echt niet hebben.

Ik injecteer overigens gewoon rustig altijd. 0,2-0,3ml erin spuiten en dan ff 10 tellen wachten etc. Ook nadat ik alles erin heb gespoten wacht ik zoals eerder gezegd ook nog een tijdje alvorens de naald eruit te halen. Mij lijkt het dus dat ik alles goed doe... Maar alsnog krijg ik met dit soort shit te maken

Dieper injecteren. Welke naald gebruik
Je

Kan gebeuren, heb ik ook al een paar keer gehad. Wordt het niet lekker opgenomen ofzo. Heb je geen bultje nu? Dat gebeurt mij wel dan.

Nee... Niks van een bultje of wat dan ook. Er kwam ook geen enkel druppeltje bloed uit toen ik de naald eruit haalde... Alleen maar olie.

Dieper injecteren. Welke naald gebruik
Je

0.6x30mm. Injecteer altijd met deze maat naald en tot nu nog nooit zo'n probleem gehad met leakage. Bovendien is langer dan 30mm is ook een beetje lastig in je delt bijvoorbeeld. Maar in me been zou ik denk ik wel een iets langere naald kunnen gebruiken mocht dat het probleem kunnen voorkomen/verhelpen

Wellicht volgende keer proberen 0,5cc lucht onderin de spuit te laten en dat mee te injecteren. Helpt ook om het allerlaatste olie wat in de naald/spuit blijft zitten mee te drukken.

Wellicht volgende keer proberen 0,5cc lucht onderin de spuit te laten en dat mee te injecteren. Helpt ook om het allerlaatste olie wat in de naald/spuit blijft zitten mee te drukken.

Hmm, dit ga ik de volgende keer maar proberen. Thanks bro. Meestal houd ik er een klein luchtbelletje in idd om het laatste beetje test eruit te krijgen, maar ik heb niet echt het idee dat dat helpt hehe. Misschien als ik er gelijk een halve ml aan lucht in spuit dat dit helpt en dat het ook de olie een beetje verder in de spier duwt.

Ik heb werkelijk geen idee hoe dat gedaan wordt, de moment dat je je spuit horizontaal houdt zit die luchtbel toch niet meer onderaan?

Anders zet ik voortaan gewoon altijd 1ml extra om te compenseren voor alles wat al dan niet eruit loopt en in de spuit achterblijft. Dan weet ik iig zeker dat het goed zit :o

Ik heb werkelijk geen idee hoe dat gedaan wordt, de moment dat je je spuit horizontaal houdt zit die luchtbel toch niet meer onderaan?
De luchtbel die gaat toch door direct naar de kant van de plunger en komt dus pas uit de spuit nadat de olie er uit is?

Nee. Was ik eigenlijk wel van plan maar uiteindelijk niet gedaan en maar gewoon begonnen, huhu. Dat mijn eigen testosteronproductie nog niet was hersteld kon ik zelf ook wel raden en verder denk ik ook niet dat na een kuurtje van 400mg test er echt schrikwekkende gezondheidsissues zijn ontstaan. Beetje nutteloos dus imo.

Dit:
Je moet het allemaal zelf weten maar je speelt met vuur.
:jk:
Sorry man, klinkt best klote. Hopen dat het eenmalig was.

Terug
Naar boven