Fitness Seller

Spambod's kuurlog

Bloedtest kan zeker, je kunt ook wachten tot week 6 mocht die bloedtest uitgebreider zijn.
Ik weet van mijzelf inmiddels dat ik bij branderige gevoelige tepels moet ingrijpen. Als het pas sinds vanochtend is zou ik het nog even afwachten.

• Topic Starter Topic Starter
Bloedtest kan zeker, je kunt ook wachten tot week 6 mocht die bloedtest uitgebreider zijn.
Ik weet van mijzelf inmiddels dat ik bij branderige gevoelige tepels moet ingrijpen. Als het pas sinds vanochtend is zou ik het nog even afwachten.

Nee ik wilde eigenlijk alleen estradiol checken... De rest geloof ik wel.

Dus beter nu al even doen zeg je dus... Dan weet ik iig of er echt iets aan de hand is.

Nee ik wilde eigenlijk alleen estradiol checken... De rest geloof ik wel.

Dus beter nu al even doen zeg je dus... Dan weet ik iig of er echt iets aan de hand is.
Tegen de tijd dat je de bloedtest doet ben je ook wel 2 dagen verder. Voordat je de uitslag hebt ook 2 dagen. Gewoon plannen dus, wanneer je de uitslag hebt dan is het niet alsof dat heel anders gaat zijn dan een week later.

Vertrouw je het niet meteen ingrijpen, je wilt geen gyno.

Tegen de tijd dat je de bloedtest doet ben je ook wel 2 dagen verder. Voordat je de uitslag hebt ook 2 dagen. Gewoon plannen dus, wanneer je de uitslag hebt dan is het niet alsof dat heel anders gaat zijn dan een week later.

Nouja, hier waar ik woon kan ik gewoon zo'n lab binnenlopen morgenochtend en dan heb ik de dag erna de uitslag in me mailbox. Dat maar eens doen morgenochtend.

Ik zou vanavond eventueel 20mg tamoxifen kunnen nemen... Zat net heel de tijd een beetje te voelen aan me tepel en ik GELOOF dat er een klein knobbeltje zit onder die jeukende tepel... Maar ja nu ben ik ook een beetje paranoia bezig, dus het zou ook kunnen van niet. Beetje jammer dit allemaal:eyes: misschien voor de zekerheid vanavond toch eens een pilletje nemen...

Probeer er vanaf te blijven. Dat irriteert het alleen maar.

8kg erbij op korte tijd is idd niet niks. Neem je je bloeddruk af en toe ook wel eens?

8kg erbij op korte tijd is idd niet niks. Neem je je bloeddruk af en toe ook wel eens?

Ik heb met zo'n cheap ass elektronische bloeddrukmeter een keer of twee gemeten, gaf gewoon normale waarden, zelfs een beetje te laag. Ik heb van mezelf geloof ik standaard een lagere bloeddruk. Dus wat dat betreft lijkt alles in orde.

Zojuist toch maar even 20mg tamoxifen genomen. Wilde eigenlijk even tot morgen wachten, maar die jeuk en het branderige gevoel is constant aanwezig (heel irritant) en ik denk niet for no reason... Beter dus om er vroeg bij te zijn ipv na je eerste kuurtje al gyno te hebben :rolleyes: volgende keer dus toch iets van een AI vanaf het begin mee laten lopen, of preventief nolvadex nemen op 10mg ofzo... Afijn, weer wat geleerd dus.

Nu even afwachten of die nolvadex het probleem oplost en morgen even bloed laten prikken.

Wat wel jammer is dat tamoxifen je bloedtest enigszins vertekent. Het is namelijk gedeeltelijk ook werkzaam als AI. Aangezien de halfwaardetijd 5 dagen is zal na 1 dag weinig effect zijn op je bloedwaarden, dus als je morgenochtend al heen gaat dan is er nog geen probleem. Wel iets om in het achterhoofd te houden voor het vervolg.

En wie zei in het begin van je kuur dat de rapid weight gain er weleens op zou kunnen duiden dat je oestradiol te hoog is?

Wekelijkse gewicht-update

Gewicht bij aanvang kuur: 83,8 KG
Gewicht na week 1: 88,0 KG
Gewicht na week 2: 88,6 KG
Gewicht na week 3: 90,9 KG
Gewicht na week 4: 91,6 KG
Gewicht na week 5: 92,0 KG

Week 6 is begonnen en daarom kan ik alvast een beetje terugkijken op de eerste helft van de kuur. De eerste 4 weken verliepen eigenlijk perfect... Eten ging prima, trainen ging prima, zat echt in een fijn ritme.

Halverwege afgelopen week had ik dan opeens dat gedoe met mijn tepel... Opzich natuurlijk no biggie, want nu met 20mg tamoxifen per dag heb ik er eigenlijk niet echt last van. Heb wel nog een beetje "gevoeligheid" rond die tepel, maar dat moet denk ik met de tijd afnemen, neem ik aan?

Vervolgens was ik dus gelijk de dag nadat dat allemaal begon op te spelen bloed gaan prikken... Ik had de resultaten de dag erna via email toegezonden moeten krijgen, maar in plaats daarvan werd ik gebeld door dat lab met de boodschap dat mijn bloed dat ze af hadden genomen was gestold ofzo, en dat ze er daarom niks mee konden... Als ik wilde kon ik nog een keer langskomen of me geld terug krijgen.

Daarnaast ben ik vrijdag in de loop van de dag een beetje ziek geworden. Eerst flinke keelpijn, nu vooral een verstopte neus en hoest. Hier ben ik wel echt extreem gefrustreerd en boos om :eyes: Dit kost me letterlijk gewoon gains. In plaats van dat spiergroei de prioriteit is in mijn lichaam, is dat nu dus dit virus verdrijven. En het meest kwalijke aan het verhaal is dat ik gewoon aangestoken door iemand ben waar ik sowieso al een hekel aan heb; het vriendje van me zus die fucking griep heeft besloot even langs te komen... Ik weet gewoon serieus van mezelf dat als ik nu aan de tren ofzo had gezeten dat ik die kerel gewoon met 128 messteken had vermoord ofzo. Als iemand tussen mij en mijn gains komt en mij saboteert, dan moet er bloed vloeien. :scold:

Ik geef me gewoon nog een dagje om wat te herstellen en dan hoop ik morgen weer te kunnen trainen op 100%. Ongeacht de verkoudheid prop ik wel gewoon al me meals naar binnen overigens... Dat is nooit een excuus. Gaat er gewoon meer om dat dit onnodig veel energie kost enzo en dat dit mijn strength + size gains hindert... En dat is gewoon erg jammer en kwalijk want ik doe er heel hard mijn best voor iedere dag... :bang:

Dubbele dosis vitamine c elke dag
Inderdaad dit.
Goed slapen, voldoende blijven eten en alleen trainen als je je goed genoeg voelt.

Voor wat betreft tamoxifen: 20mg is voldoende. De halfwaardetijd is 5 dagen, dus alvorens de plasmaconcentraties op benodigde hoogte zijn ben je ook wel een dag of 5-7 verder. Vandaar dat sommigen nog frontloaden met 40mg voor een week.
Zoals ik al eerder aangaf werkt tamoxifen ook gedeeltelijk als aromatise inhibitor, dus als je nu nog bloed laat afnemen heb je kans dat je bloedbeeld wel vertekend is.

Inderdaad dit.
Goed slapen, voldoende blijven eten en alleen trainen als je je goed genoeg voelt.

Voor wat betreft tamoxifen: 20mg is voldoende. De halfwaardetijd is 5 dagen, dus alvorens de plasmaconcentraties op benodigde hoogte zijn ben je ook wel een dag of 5-7 verder. Vandaar dat sommigen nog frontloaden met 40mg voor een week.
Zoals ik al eerder aangaf werkt tamoxifen ook gedeeltelijk als aromatise inhibitor, dus als je nu nog bloed laat afnemen heb je kans dat je bloedbeeld wel vertekend is.

Ja, daarom heeft het denk ik ook niet zo heel erg veel zin meer om nu estradiol te checken na een paar dagen tamoxifen. Dat het verhoogd was/is, is toch wel duidelijk... Dan wil ik liever mijn 7 euro terug :hahaha:

En nog wat betreft de tamoxifen... Wanneer ik die gevoeligheid / kleine bultje onder me tepel helemaal weg heb met 20mg ed, zou ik dan over kunnen gaan op een soort maintenance dose van 10mg ed?

Ja, daarom heeft het denk ik ook niet zo heel erg veel zin meer om nu estradiol te checken na een paar dagen tamoxifen. Dat het verhoogd was/is, is toch wel duidelijk... Dan wil ik liever mijn 7 euro terug :hahaha:

En nog wat betreft de tamoxifen... Wanneer ik die gevoeligheid / kleine bultje onder me tepel helemaal weg heb met 20mg ed, zou ik dan over kunnen gaan op een soort maintenance dose van 10mg ed?
Als het maar €7 is, is het misschien alsnog interessant om te zien wat je oestrogeenlevels zijn. Je kunt best uitrekenen wat ongeveer je plasmalevels zijn tegen de tijd dat de bloedafname is. Zou best kunnen dat het dan omgerekend op de maintenance dose van 10mg zit:).
10mg is inderdaad een prima dosis om mee te laten lopen!

Inderdaad dit.
Goed slapen, voldoende blijven eten en alleen mastruberen als je je goed genoeg voelt.

Zou best wat hoger kunnen, indien nodig
af5f34ef24360df25533677aa615de29.png

Aldus @Galen

Terug
Naar boven