AndroidHealthClinic

Spambod's kuurlog

• Topic Starter Topic Starter
Ik bedacht me net dat ik in deze log eigenlijk nog helemaal geen foto's heb gepost. Daar moet dus even verandering in komen, want een log zonder foto's en alleen wat getalletjes en lettertjes is imo geen leuke log om te volgen. De picca's waar ik wat droger ben zijn in januari gemaakt, toen ik ongeveer 81kg woog en nog een echte lifetime natty was... Dat kan je denk ik ook wel goed zien :hahaha:

De foto van die dikke opgeblazen pad dateert van vanochtend, toen ik 93kg woog :rolleyes:

IMG_20190404_140852_715.jpg

IMG_20190105_164112_920(3).jpg

IMG_20181228_134334_152(2).jpg

Goed fysiek

Heel netjes! Ik schrok even want ik dacht dat je bovenste foto de before pic was haha

Voorbeeld voor velen die aan hun eerste kuur denken (waaronder ikzelf).

Heel netjes bro. Doe zo voort:D.

super netjes ja :)

Wekelijkse gewicht-update

Gewicht bij aanvang kuur: 83,8 KG
Gewicht na week 1: 88,0 KG
Gewicht na week 2: 88,6 KG
Gewicht na week 3: 90,9 KG
Gewicht na week 4: 91,6 KG
Gewicht na week 5: 92,0 KG
Gewicht na week 6: 92,0 KG

Zoals jullie zien is mijn gewicht eigenlijk al bijna 3 weken hetzelfde... Dit terwijl ik in de spiegel wel zichtbaar verander. Ook heb ik precies 1 week geleden al eens 400kcal toegevoegd (van 3200 naar 3600), maar dat heeft dus iig qua gewicht geen gain opgeleverd. Wat is jullie advies? Niet blindstaren op de weegschaal en meer afgaan op de spiegel (en dus nu nog even niks veranderen) of toch proberen om mijn gewicht zoveel mogelijk omhoog te pushen en dus ook nóg een keer kcal toevoegen?

Als ik nog een keer 400kcal moet gaan toevoegen, wordt het toch een beetje puzzelen met hoe ik dat ga doen :rolleyes: Hoewel 3600kcal voor de meesten van jullie niet veel zal zijn, heb ik zo nu en dan toch een beetje moeite met eten. Ik vervang ook steeds vaker 1 van de 3 kip/tonijn met rijst/pasta meals met een shake, omdat ik dat gewoon veel makkelijker wegkrijg. Mocht een voormalige ecto dus nog wat tips voor me hebben... Van harte welkom.

Toen ik natty was heb ik trouwens nooit zoveel moeten/kunnen eten, omdat ik anders heel snel moddervet zou worden :hahaha: Dit is allemaal dus een beetje nieuw voor mij.

Overigens heb ik sinds gister mijn Tamoxifen-dosis verlaagd tot 10mg. Sinds dat ik last kreeg van mijn tepel heb ik 10 dagen lang 20mg gedaan en de gevoeligheid en dat onderhuidse gezwel zijn eigenlijk zo goed als verdwenen... Vandaar dus besloten om het op 10mg te proberen. Mocht het toch weer gaan jeuken, up ik gewoon weer tot 20mg. Even afwachten dus...

Liter chocomelk post workout. 900 kcal 35g eiwit.

Post eens je hele voedingsschema. Dan kunnen we je wellicht wel wat tips geven om iets aan te passen zodat je makkelijker meer kcals binnen krijgt. 3600 klinkt ook als heel weinig tbh. Ik zit nu zelf op 3700 kcals, maar ik vermoed dat ik uiteindelijk wel ga uitkomen rond de 5000. Kuren is zwaarder worden en zwaarder worden is meer eten om nog zwaarder te worden.

Meal 1: (pre workout, daarom niet te hoog in vet, anders blijft het te lang in de maag zitten en word ik misselijk tijdens mijn gymsessies)
- 230gr 5% cottage cheese
- 80gr havermout
- +- 200gr appel
- 30gr rozijnen
Totaal: 41P / 91C / 16F

Meal 2: (post workout in de gym)
- 40gr eiwit uit Isolaat
- 85gr carbs uit fat-free snoep, meestal gummy bears
Totaal: 40P / 85C

Meal 3:
- 180gr kip
- 110gr rijst OF 120gr spaghetti
- 1 tablespoon olijfolie
Totaal: 40P / 85C / 13F

Meal 4:
- 180gr kip
- 1 tablespoon olijfolie

Meal 5:
- 200gr tonijn uit blik
- 1 tablespoon olijfolie
Totaal: 40P / 85C / 12F

Meal 6:
- 6 whole eggs
- +- 200gr appel
Totaal: 42P / 25C / 35F

Totaal van 6 meals: 243P / 456C / 90 F = 3600kcal

Zat zelf dus te denken aan een wat vettere protein source ipv de tonijn uit blik en/of de kip en 's avonds met de eieren toch wat meer carbs toevoegen, net als in alle andere meals. Was eerst een beetje bang voor carbs voor het slapen gaan, maar nu denk ik dat het wel kan.

Ik had hetzelfde. Fysiek verandert maar de weegschaal doet niets. Ik zou gewoon de kcals ophogen, ik ben uiteindelijk boven de 5k geëindigd.

Meal 1: (pre workout, daarom niet te hoog in vet, anders blijft het te lang in de maag zitten en word ik misselijk tijdens mijn gymsessies)
- 230gr 5% cottage cheese
- 80gr havermout
- +- 200gr appel
- 30gr rozijnen
Totaal: 41P / 91C / 16F

Meal 2: (post workout in de gym)
- 40gr eiwit uit Isolaat
- 85gr carbs uit fat-free snoep, meestal gummy bears
Totaal: 40P / 85C

Meal 3:
- 180gr kip
- 1 tablespoon olijfolie

Meal 4:
- 180gr kip
- 1 tablespoon olijfolie

Meal 5:
- 200gr tonijn uit blik
- 1 tablespoon olijfolie
Totaal: 40P / 85C / 12F

Meal 6:
- 6 whole eggs
- +- 200gr appel
Totaal: 42P / 25C / 35F

Totaal van 6 meals: 243P / 456C / 90 F = 3600kcal

Zat zelf dus te denken aan een wat vettere protein source ipv de tonijn uit blik en/of de kip en 's avonds met de eieren toch wat meer carbs toevoegen, net als in alle andere meals. Was eerst een beetje bang voor carbs voor het slapen gaan, maar nu denk ik dat het wel kan.
Hoezo bang voor carbs voor het slapen gaan?

Hoezo bang voor carbs voor het slapen gaan?

Toen ik natty was werd ik vrij snel dik tijdens een bulk en daarom besloot ik de carbs een beetje strategisch te timen eb dus voor het slapen gaan alleen eiwit en vet te eten. Dat werkte best goed, maar blijkbaar gelden nu een beetje andere wetten :D

Iedereen weet dat teveel carbs zorgen voor insuline spike, en dat kan gh blokkeren.

Maar ik zou meer eten je fysiek kan het aan,

Misschien toch ook je vet intake wat verhogen. Wat noten oid.
Je kan als groente ook avocado overwegen. Tikt ook wel aan.

Misschien toch ook eens overwegen ipv rijst/pasta te kijken naar (volkoren) wraps oid. Eet makkelijk weg ook. Of (eiwit) pannenkoeken.
Als je moeite hebt met hoeveelheden zijn dat wel overwegingen.

Hey iedereen,
Dankzij deze log heb ik beslist een account aan te maken.:)
Als een mede ecto natty wou ik even zeggen dat 3500 calorieen echt heel weinig is (zeker nu dat je een kuur doet). Ik kwam vroeger heel moeilijk bij tot mijn coach mijn calorieen tot 6000 omhoog stampte. Ik zou echt meer forcefeeden als ik jou was het is hatelijk en niet leuk maar het went snel.

Veel succes, ik volg je vooruitgang!

Hey iedereen,
Dankzij deze log heb ik beslist een account aan te maken.:)
Als een mede ecto natty wou ik even zeggen dat 3500 calorieen echt heel weinig is (zeker nu dat je een kuur doet). Ik kwam vroeger heel moeilijk bij tot mijn coach mijn calorieen tot 6000 omhoog stampte. Ik zou echt meer forcefeeden als ik jou was het is hatelijk en niet leuk maar het went snel.

Veel succes, ik volg je vooruitgang!
En na die 6000 werd je moddervet?

Terug
Naar boven